Gå til innhold

Hva slags mennesker sliter deg ut / energityver?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Deg? 🤭

Anonymkode: 969d6...7aa

Jeg faller nok ikke under de kategoriene, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye jeg er enig i her. Legger til mennesker som er ustabile, dvs hyggelige en dag for å være negative eller overse meg neste dag.

Anonymkode: 9d068...27c

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som bare lytter og ikke prater. De engasjerer seg ikke i det du prater om, og prater ikke med mindre de blir prata til. Merker jeg at noen er sånn, så er det over og ut på sekundet. 

Anonymkode: e3ed4...033

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ekstremt ekstroverte som prøver å omvende introverte, og faktisk tror at de ønsker å bli som dem selv.  Folk som skal klemme ikkeklemmere fordi de "vet du vil". 

Anonymkode: 8644e...5a7

Alt i alt er det vel irriterende fordi det er egenskaper noen få mennesker har, og er det vel mange som synes at de er fantastiske nok til å oppføre seg slik? Altså det jeg mener er vel at noen mennesker er jo bare helt ekstremt likeable og veldig søte da er det fint med en klem, men de fleste er jo ikke det? Jeg påstår ikke at jeg er en slik en som folk blir dødstakknemlige av å få en klem av, men jeg har en slik bekjentskap, men hun er jo ikke et vanlig menneske, hun skjønner jo ikke når folk er drittsekker engang nesten, og er et ganske ‘optimalt’ menneske. Kunne sånn ønske at vi vanlige mennesker ikke trenger å ta på oss oppførsel som kun de deiligste kommer unna med.. hehe 🙈 kanskje det er rar mening da, men men. Kanskje jeg er litt slem nå? 🙈 men det er så kjipt når en person man er ‘snill’ mot tolker det som at de er helt amazing. 🙈😬

Anonymkode: 969d6...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Alt i alt er det vel irriterende fordi det er egenskaper noen få mennesker har, og er det vel mange som synes at de er fantastiske nok til å oppføre seg slik? Altså det jeg mener er vel at noen mennesker er jo bare helt ekstremt likeable og veldig søte da er det fint med en klem, men de fleste er jo ikke det? 

Anonymkode: 969d6...7aa

Det finnes overraskende mange som tenker at alle blir glade for å få klem av dem, ja. Og det gjør dem ikke ekstremt "likeable", tvertimot. Selv om man forstår de mener vel og virkelig tror vi vil være som dem.

Anonymkode: 8644e...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som ALLTID skal til meg, og ikke ber hjem til seg. Også kommer de ALLTID på et klokkeslett når man pleier å spise. Klokka 11-12 (lunsj), 16-17 (middag), etc. Svigerinne er et greit eksempel i mitt tilfelle.

Endret av Turtellure12
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

De som aldri er enig med deg

Fy faen har en eks som er sånn, samtaler kunne gå sånn 

Han: hater det når det regner sånn 

Jeg: ja.det er dårlig vær for tiden

Han: nei ikke at det er dårlig vær, det er bare de regnbygene..

 

Han: jeg er så utmattet etter jobb!

Jeg: uff ja det virker tungt og tøft, pass på deg selv.

Han: det er ikke så tungt, det er mye ensformige bevegelser og blir så tungt for nakken.

 

Sånn var det med ALT. Til slutt svarte jeg bare ikke når han snakka. 

Anonymkode: cf6eb...e3f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det finnes overraskende mange som tenker at alle blir glade for å få klem av dem, ja. Og det gjør dem ikke ekstremt "likeable", tvertimot. Selv om man forstår de mener vel og virkelig tror vi vil være som dem.

Anonymkode: 8644e...5a7

ja, hehe. Skjønner ikke hvorfor det er så viktig for enkelte… det er jo også et bevis på at det finnes mange funksjonelle dysfunksjonelle mennesker, som i stedet for å jobbe med seg selv legger det på andre i stedet for. Jaja. 

Anonymkode: 969d6...7aa

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har tenkt mye på dette i det siste. Har hatt (og har) noen få mennesker i min omgangskrets som er årleite folk, hyggelige, trives stort sett sammen med dem, men som jeg samtidig merker sliter meg veldig ut.

Jeg er kommet frem til at gjengangeren er at dette er mennesker som ikke bare har sterke meninger i saker som angår dem selv, men også i saker som ikke angår dem. De klarer liksom ikke å akseptere at andre ønsker, eller velger, annerledes enn hva de selv hadde gjort. Det kan være valg man gjør privat, men også på jobb. De skal mene, argumentere, snakke for eller snakke imot ting som ikke vil få noe innvirkning på dem overhodet. Det kan ende opp med dagerlange meninger om hvorfor jeg bør kjøpe den vaskemaskinen, og ikke den. (Enkelt eksempel). Og de blir «fornærmet» om jeg ikke hører på dem. (Eks: bare vent å se, du kommer til å angre, hadde jeg vært deg så blahblah).

 

Ser også at disse menneskene ofte ender opp med at folk trekker seg unna, de ender opp med få nære forhold uten selv å forstå hvorfor. 
 

Ser du noen typiske trekk hos mennesker som sliter deg ut?

Anonymkode: bc34d...f7b

Det vil jeg ikke si , for da får jeg en skårv med slike etter meg i hverdagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kronisk syk, og har to venninner jeg blir utslitt av etter et par timer. Må presisere at jeg ikke liker å prate om min sykdom. Vil helst prate om/høre om koselige ting, og få smile litt 🙂.

Hun ene prater på inn- og utpust. Om hvor fryktelig travelt hun har det, og hvor fantastisk flink hun er. Pluss merkelige råd om min sykdom (som hun ikke vet så mye om). "Du kan jo bare.."

Hun andre prater ekstremt mye om egne, diffuse helseplager, og merkelig nok om masse folk jeg ikke aner hvem er. Og alltid om problemer på jobb.

Foretrekker egentlig å bare ha kontakt med disse to på chat 🙃

Anonymkode: 7d55d...842

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sliten av folk som snakker både på innpust og utpust uten at jeg får slippe til. 
Folk som avbryter hele tiden.

Folk som bare kan snakke om sykdom og andre negative ting. 
 

Er en grunn til at jeg har flere menn som nære venner. Får mer variasjon i samtale-emner da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som hele forbanna tiden skal finne noe som de kan sutre og klage over! 

hvis jeg for eksempel forsøker å se på TV, og su klager dem over at TV-programmet er forbanna søppel / bare små drittunger som gidder å følge med på dette, og mange andre lignende kommentarer. De kan jo bare velge å gå deres vei, hvis det virkelig er så "forferdelig" for dem å sitte der. Men nei da, her skal det tittes på TV, bare for å sutre til den store gull-medalje over det som går på TV. Men så snart TVen blir skrudd av, og man ikke orker å høre på den evige klagesangen deres hele tiden, så begynner de umiddelbart å sutre over at dem ikke får "lov til" å følge med på det som går på TV lenger! De burde jo selvfølgelig være vanvittig glade over at TVen endelig blir skrudd, ettersom de har sittet hele kvelden med den forbanna sutringen deres. Men da går dem heller over til å klage over at alle andre visstnok er så forbanna "slemme" mot stakkarslige lille dem hele tiden, og liksom "forhindrer" dem fra å se på TV.

Anonymkode: f0c2c...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bli utslitt av sånne som må ha oppmerksomheten hele tiden. Heldigvis er de fleste ikke sånn. Men noen er det. Det er ikke plass til andre i deres verden. I det de kommer inn i rommet skal de være på scenen for alle, de MÅ skape drama i livet og finne på masse tull for å ha noe å snakke om. Og så er de gjerne falske. Blir veldig snille og omsorgsfulle slik at de skal vinne tillit hos andre, mens de driver med skjult mobbing. 
 

Folk som alltid snakker om problemer. Hadde ei slik venninne for noen år siden, som jeg bare lot kontakten fade ut med. Vi ble venner når jeg bodde i samme by som henne, men så flyttet jeg derfra igjen. Hun var og er et bra menneske. Hun er snill og det er ikke noe vondt der. Men hun har bare så ekstremt fokus på sykdom og problemer. Hun har også blitt alt for alternativ og er en av disse som mener hun har evner andre ikke har. Kan kommunisere med dyr i skogen, tar ting som skjer som et tegn på ting, legger kort, kjenner energier. Hvis jeg følte meg bra, kunne hun si sånne ting som at hun kjente at jeg var deprimert men at jeg ikke var klar over det selv. 
 

Og så har vi slike som du skriver om ts. Slike som skal mene noe om andres valg. Disse er veldig kjedelige og nåde den som følger sin egen vei. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Konkrete eksempler i min omgangskrets;

 

- mamma. (🙈) Snakker så å si bare om seg selv og sitt. Husker innimellom å spørre oss andre om ting fra vårt liv, men, uten unntak, før vi er ferdige med å svare, overtar hun og snakker om sitt igjen. Hun er også ganske bitter av natur, derfor er det mye også negativitet. Det er veldig slitsomt!

- kona til kompisen til mannen min. Ordet som beskriver henne best er skrålete. Prater masse og høyt, avbryter andre og bryter inn i andres samtaler.

Anonymkode: 5d4d4...951

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- De som nesten utelukkende prater om seg selv

- …og uansett hva som har skjedd, så har de opplevd noe bedre/verre

- De som prater negativt og sladrer om andre

- De med sterke og bastante meninger om noe, til tross for at de ikke aner hva de snakker om. Ofte samme type som ikke evner å reflektere over ny relevant informasjon om tema, og eventuelt revurdere synspunkter deretter

- Bedrevitere

- De som alltid fokuserer på det negative

- De som er humørsyke og emosjonelt ustabile. Jeg orker ikke dramaet

- De som krever mye oppmerksomhet/vedlikehold for at relasjonen i det hele tatt skal kunne eksistere

- De som er falske, eller som man av en eller annen grunn ikke kan stole på. Da blir jeg på alerten, og sliten av å måtte «passe på»

Jeg velger heldigvis hvem jeg vil omgås, så å unngå slike mennesker går helt kjempefint. Man er sin egen lykkes smed.

Anonymkode: a530d...d8b

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turtellure12 skrev (På 16.10.2022 den 22.25):

Mennesker som ALLTID skal til meg, og ikke ber hjem til seg. Også kommer de ALLTID på et klokkeslett når man pleier å spise. Klokka 11-12 (lunsj), 16-17 (middag), etc. Svigerinne er et greit eksempel i mitt tilfelle.

Folk har totalt ulike rutiner for når de spiser og sånt, så hvis du ikke har informert svigerinnen om dine rutiner og at det derfor ikke passer så godt at hun kommer innom da, så må du nesten ta litt selvkritikk her. 

Anonymkode: a530d...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Barn og voksne som prater på inn og utpust. Jeg synes det er slitsomt. Det sluker energien min og jeg kan til og med bli irritert på dem 

Anonymkode: 4aa32...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare mennesker som generelt ser ned på andre mennesker, og kommer kontinuerlig med kommentarer som viser at de tenker slik.

Er en person som ser opp til de fleste mennesker. Alle er unike, forskjellige og særegen på sin egen måte. Er det noen som tenker helt motsatt av meg så greit det. Er det noen som babler om noe som ikke interesserer meg så mye så nikker jeg bare, er med i samtalen selv om. Er ytterst sjelden det er irriterende for meg at en person er hyggelig og prøver å være sosial. Ser kun opp til det. Kan bli lei meg om mennesker er slemme eller urettferdige, men blir egentlig ikke så irritert. Folk skal få lov til å gjøre feil o.l. De fleste ønsker ikke å gjøre feil. De kan bruke erfaringen til å prøve bedre neste gang.

Anonymkode: f80f6...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme folk. 
Folk som tar hele rommet når de kommer inn. 
folk som prater hele tiden, og ikke lytter eller er interessert i andre.

Hadde en kollega som var slik. Jeg testet henne…når hun satt å skravlet, sa jeg at jeg hadde blitt påkjørt dagen før og knekt foten, hun bare; åja, jeg har også opplevd det en gang.. bla bla.. 

jeg bare; hallo?? Hørte du hva jeg sa? Hææ? Nei, hun ble flau. 
jeg; du snakker hele tiden, hvorfor skal jeg sitte å lytte til deg når du ikke en gang er interessert i meg? 
hadde jeg blitt påkjørt og brukt foten i går, hadde jeg ikke gått rundt her i dag.. og du bare.. bla  bla.. 

Heg kuttet henne ut 

 

Anonymkode: db7da...6ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåjojo skrev (På 16.10.2022 den 23.27):

(..)

Er en grunn til at jeg har flere menn som nære venner. Får mer variasjon i samtale-emner da.

Er mennene venn med deg for å få mer ensformige samtaleemner da? 

Eller kan det hende at (gisp!) du ikke er helt unik som kvinne?

Anonymkode: 14ac6...9c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...