Gå til innhold

Hva slags mennesker sliter deg ut / energityver?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har tenkt mye på dette i det siste. Har hatt (og har) noen få mennesker i min omgangskrets som er årleite folk, hyggelige, trives stort sett sammen med dem, men som jeg samtidig merker sliter meg veldig ut.

Jeg er kommet frem til at gjengangeren er at dette er mennesker som ikke bare har sterke meninger i saker som angår dem selv, men også i saker som ikke angår dem. De klarer liksom ikke å akseptere at andre ønsker, eller velger, annerledes enn hva de selv hadde gjort. Det kan være valg man gjør privat, men også på jobb. De skal mene, argumentere, snakke for eller snakke imot ting som ikke vil få noe innvirkning på dem overhodet. Det kan ende opp med dagerlange meninger om hvorfor jeg bør kjøpe den vaskemaskinen, og ikke den. (Enkelt eksempel). Og de blir «fornærmet» om jeg ikke hører på dem. (Eks: bare vent å se, du kommer til å angre, hadde jeg vært deg så blahblah).

 

Ser også at disse menneskene ofte ender opp med at folk trekker seg unna, de ender opp med få nære forhold uten selv å forstå hvorfor. 
 

Ser du noen typiske trekk hos mennesker som sliter deg ut?

Anonymkode: bc34d...f7b

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De som bare prater om seg selv.

De som bare prater om de negative tingene i livet.

De som ikke lar andre slippe til, men som prater konstant der det ene temaet tar det andre.

De som alltid har rett.

De som ikke har satt seg inn i ting de mener mye om.

De som ikke tror på klima og miljø-problemene.

De som buser seg frem over alt uten tanke om andre mennesker. Dytter seg frem, sniker i køer, kjører som idioter, føler seg viktigere enn andre generelt.

De som synes mest synd på seg selv og som blåser opp egne problemer samtidig som de minimerer andres problemer.

Sånne typer:

"Åååja, du knuste beinet på flere steder og blir sengeliggende i flere uker etter en påkjørsel du? Det var dumt, men du har flaks med at du ligger på sykehuset da! Jeg slo storetåa i stuebordet i går og det gjorde såååååå vondt! Herregud, trodde jeg skulle besvime da det skjedde assa! Og det dunket og dunket i over ti minutter og det begynte nesten å svi vettu. Så ble det bedre ut over dagen da, men før jeg la meg tok jeg likevel en Paracet, ville jo ikke våkne av smerter på natten hvis den var brukket vettu! Hohoho, nei, det hadde vært krise, har jo ikke tid til å ha brukket tå! Og i dag er tåa litt rød på yttersida. Ja, der ved siden av neglen. Ojojoj, får håpe den ikke er brukket. Det gjør ikke så vondt nå da, faktisk har jeg ikke smerter når jeg kjenner etter så den er nok ikke det, men jeg får ta det rolig i dag for sikkerhets skyld tenker jeg. Nå er jo klokka snart fire og jeg hadde tenkt å sette på en klesvask. Nå har jeg ikke tatt klesvasken på et par uker, det har gått i ett her altså. Ja, da jeg sto med klærne i hendene og var på vei til å sette på en maskin på tirsdag så kan du vel gjette på at telefonen ringte. Måtte bare legge fra meg klærne da. Det var hun Margit som tok kontakt, hun fra VGS vet du, hun med det røde håret. Ja de har jo nå fått seg hytte på Gjøvik. Har du vært på Gjøvik? Jeg ble bedt dit og hun sa jeg kunne ta med deg. Så blir du med neste helg?". "Nei, jeg har jo brukk...". "Åjaaaa, det var jo det beinet ditt ja. Hehe, ikke så lett å huske på alt. Nei og nei. Det var jo en ulykke at det skulle skje med deg da. Men det er veldig bra du får hjelp, dette går så fint så! Sist da jeg lå på sykehuset.., ja, da jeg skulle operere vet du, da var det en sånn skikkelig megge som jobba på avdelingen. Hun svarte meg frekt da jeg spurte om hun kunne klø meg på ryggen. Hun sa at det ikke er noe de kan gjøre hele tiden og at man får spørre om noen som kommer på besøk kan ta med kløpinne. Men ærlig talt, de må da ha litt omsorg for pasientene sine, det skulle være mulig å klø litt, jeg hadde bare spurt noen få ganger tidligere. Jeg er ikke kravstor jeg, det har jeg aldri vært! Jeg tar jo ikke så stor plass, det vet jeg. Jeg er mer typen som tar andre under vingen og løfter dem opp jeg. Selvoppofrende." BLABLABLABLABLA.

Endret av Blåttvann
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Athena Catalina

Bedrevitere og de  som tar offerrollen. 

De som legger ord i munnen på andre,

De som bare prater, og prater uten mål og mening. 

Endret av Athena Catalina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som skal kjempe alle andres kamper og har en mening om hva alle trenger.

Og beklageligvis de som skal dra inn dårlige opplevelser i alt, feks "ja, jeg er ikke så glad i cola. Når jeg var liten så fikk vi ikke cola fordi faren min var en alkoholiker og brukte alle pengene på seg selv og vi ble sittende uten noe". Har faktisk møtt et par sånne. Og de som klager og klager og klager og leter etter løsninger, med en gang de får råd og løsninger, så vil de ikke ha det. 

Anonymkode: cf6eb...e3f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem som bare kan snakke om det overfladiske. Jobb.utseende.økonomi.hva dem så på tv. Ikke ha egne meninger om alvorlige ting eller politikk osv ..baksnakking av andre/heve seg over andre. Dem som må ha en perfekt fasade men alikevel være blinde hyklere når dem åpner kjeften. Derfor har jeg lært å holde kjeft å tenke meg godt om før jeg snakker.

 

Anonymkode: f487c...5bb

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som alltid skal klage over andre på Kvinneguiden.

Anonymkode: 8b28e...485

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som er jantelovstyrt og gjør seg selv til offer i stedet for å fremheve seg selv og gå med hevet hode. De man ikke kan stole på som snakker dritt bak ryggen din og de som brauter og ikke er ydmyke. 

Anonymkode: 26394...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (24 minutter siden):

De som bare prater om seg selv.

De som bare prater om de negative tingene i livet.

De som ikke lar andre slippe til, men som prater konstant der det ene temaet tar det andre.

De som alltid har rett.

De som ikke har satt seg inn i ting de mener mye om.

De som ikke tror på klima og miljø-problemene.

De som buser seg frem over alt uten tanke om andre mennesker. Dytter seg frem, sniker i køer, kjører som idioter, føler seg viktigere enn andre generelt.

De som synes mest synd på seg selv og som blåser opp egne problemer samtidig som de minimerer andres problemer.

Sånne typer:

"Åååja, du knuste beinet på flere steder og blir sengeliggende i flere uker etter en påkjørsel du? Det var dumt, men du har flaks med at du ligger på sykehuset da! Jeg slo storetåa i stuebordet i går og det gjorde såååååå vondt! Herregud, trodde jeg skulle besvime da det skjedde assa! Og det dunket og dunket i over ti minutter og det begynte å nesten svi vettu. Så ble det bedre ut over dagen da, og før jeg la meg tok jeg likevel en Paracet, ville jo ikke våkne av smerter på natten hvis den var brukket vettu! Hohoho, nei, det hadde vært krise. Og i dag er tåa litt rød på yttersida. Ja, der ved siden av neglen. Ojojoj, får håpe den ikke er brukket. Det gjør ikke så vondt da, så den er nok ikke det, men jeg får ta det rolig i dag tenker jeg. Nå er jo klokka snart fire og jeg hadde tenkt å sette på en klesvask. Nå har jeg ikke tatt klesvasken på et par uker, det har gått i ett her altså. Ja, da jeg sto med klærne i hendene og var på vei til å sette på en maskin på tirsdag så kan du vel gjette på at telefonen ringte. Måtte bare øegge fra meg klærne da. Det var hun Margit som tok kontakt, hun fra VGS vet du, hun med det røde håret. Ja de har jo nå fått seg hytte på Gjøvik. Har du vært der? Jeg ble bedt dit og hun sa jeg kunne ta med deg. Så blir du med neste helg?". "Nei, jeg har jo brukk...". "Åjaaaa, det var jo det beinet ditt ja. Hehe, ikke så lett å huske på alt. Nei og nei. Det var jo en ulykke at det skulle skje med deg da. Men det er jo bra du får hjelp. Sist da jeg lå på sykehuset.., ja, da jeg skulle operere vet du, da var det en sånn skikkelig megge som jobba på avdelingen. Hun svarte meg frekt da jeg spurte om hun kunne klø meg på ryggen. Hun sa at det ikke er noe de kan gjøre hele tiden og at man får spørre om noen som kommer på besøk kan ta med kløpinne. Men ærlig talt, de må da ha litt omsorg for pasientene sine, det skulle være mulig å klø litt. Jeg er ikke kravstor jeg, det har jeg aldri vært! Jeg tar jo ikke så stor plass, det vet jeg. Jeg er mer typen som tar andre under vingen og løfter dem opp jeg." BLABLABLABLABLA.

Skulle ønske det gikk ann å velge latteremoji på likeren🤣🤣🤣

Anonymkode: ff91d...ed3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De største tyvene er vel de som krever 100 % stabilitet, forutsigbarhet, den største tillit, at man har orden på absolutt alt, hvis ikke kommer de med pekefingeren, og hvis man krever dette i retur er man skikkelig frekk…

Anonymkode: 969d6...7aa

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kollega som er en energityv. Hun snakker konstant om hva alle andre foretar seg, og har en mening om alt andre gjør. Hun snakker med alle og vet alt mulig, og forteller gjerne videre. Blander seg opp i alt og tror hun sitter med fasiten. 
Dessuten er det ikke måte på hvor hardtarbeidende og oppofrende hun mener hun er selv… 

Hvis jeg er for mye sammen med henne en dag blir jeg helt tappet for energi. 

Anonymkode: e16d3...05e

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negative mennesker med en rigiditet. De er misunnelige og baksnakker og skal ta andre med en gang de oppdager en liten feil. Har en kollega som er sånn.. 

Anonymkode: b50d2...97e

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt med personer som er tunge og mørke og omtrent ser sure ut konstant. Som ikke gir noe energi, bare tar. 

Jeg har en venn som er sånn, jeg er veldig glad i henne, men hun er deprimert og jeg merker det tapper meg veldig. Jeg må jobbe en del for og få henne i godt humør, og noen ganger går det bare ikke. 

Anonymkode: 8cced...17d

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange gode poeng over her. Vil legge til

de som alltid er sur og grinete, som ikke hilser, ikke kommenterer eller deltar i samtalen. Spesielt om de alltid vil ha det siste ordet og oppfører seg som de er bedre enn andre.

Anonymkode: 25b42...13a

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremt ekstroverte som prøver å omvende introverte, og faktisk tror at de ønsker å bli som dem selv.  Folk som skal klemme ikkeklemmere fordi de "vet du vil". 

Anonymkode: 8644e...5a7

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

PetterKanin skrev (3 minutter siden):

Folk med adhd-symptomer. Folk som snakker mye.

Deg? 🤭

Anonymkode: 969d6...7aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- De som aldri er enig med deg, og som alltid har sin tvist på helt snåle ting. Eksempelvis så kan du si du elsker bringebærsjokolade, og da sier de at de hater sjokolade med frukt i - men de spiser gjerne ferske bær og dupper i sjokolade. Og uansett hva du sier så har de en egen liten «tvist» som gjør at de blir litt fancy eller spesielle. 
 

- De som ikke har egne meninger, som bare jatter med uansett hva du sier - og som gjerne skal liksom toppe det du kommer med i samme retning. 
 

- De som ikke har en mening om noe som helst. Som man aldri får en samtale med fordi de stopper den opp med å bare være ekstremt nøytrale og kule til alt. 

Anonymkode: 3b125...d7d

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...