Gå til innhold

Vet du om naboen din er ensom og kanskje vil ha selskap?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor tar du ikke en tur til naboen din med en flaske vin og litt godteri på en lørdagskveld? Kanskje han/ hun er ensom? 

Anonymkode: 4eb2e...c72

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tar gjerne et par kalde cider og litt sjokolade.

Hilsen nabo’n (ensom).

Anonymkode: 1152b...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er garantert noen som er ensomme, men jeg bor alt for tett på til at jeg vil være venn med de. Da får vi lett en Kramer-situasjon og det er jeg for fredsyk til å orke. 

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt hjem skal være en friplass! Bedre å oppsøke selskap når man måtte ønske det.

Anonymkode: e6dda...64c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen av naboene jeg føler for å kjenne noe bedre enn som bare naboer som jeg hilser på og slår av en lett prat med i gangen, så nei. Jeg vil ikke bli personlig venn med noen av de. Jeg snakker med beboerne i 4 av 5 naboleiligheter av og til når jeg møter dem i gangen. Den femte er jeg ikke interessert i å snakke med. Han er fra en annen kultur, og virker som en forferdelig bølle, som brøler og skriker uhemmet til familien sin. Det høres utrolig godt i blokka her hver gang han klikker, og det er altfor ofte. Han har kone (som ikke kan norsk) og to barn. En baby og en gutt på 8 ca.

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hvorfor tar du ikke en tur til naboen din med en flaske vin og litt godteri på en lørdagskveld? Kanskje han/ hun er ensom? 

Anonymkode: 4eb2e...c72

Den ene naboen min har jeg ingenting til felles med. Naboen over der igjen skal bli kastet ut av huseier pga rus, så tviler på at vi har så mye til felles heller. Naboen på andre siden av meg er grei da, men hun er jeg jo ofte med. :) Utenom det så har jeg ingen direkte naboer, og selv disse husene er det fort 50/100 meter mellom (ja, jeg bort på utsiden av byen). 

Anonymkode: 5dc2b...b94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor tar du ikke en tur til naboen din med en flaske vin og litt godteri på en lørdagskveld? Kanskje han/ hun er ensom? 

Anonymkode: 4eb2e...c72

Neh. De rundt oss er barnefamilier og fraskilte damer i 60 åra med stort nettverk. Det er vi som har minst besøk her i nabolaget. Men tanken er god, den 😊 Og godteri er ikke et godt valg i følge reaksjonene i en annen tråd her. Kanskje de heller foretrekker frukt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minitroll skrev (2 timer siden):

Det er garantert noen som er ensomme, men jeg bor alt for tett på til at jeg vil være venn med de. Da får vi lett en Kramer-situasjon og det er jeg for fredsyk til å orke. 

Hadde virkelig likt Kramer situasjon personlig. 😁

Anonymkode: 4eb2e...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, naboene mine har alle mange flere venner enn meg. Har alltid venner og familie besøk og mange bilder parkert utenfor.

Anonymkode: 9b5a7...717

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt snakke med naboene mine, men helst overfladisk. Har ikke lyst til å involvere meg i tilfelle det skulle bli konflikter senere - men sånn har jeg det vel i grunn med alle. Holder mennesker på avstand, redd for at de skal skade meg/såre meg. 

Anonymkode: c5edb...874

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker sjelden vin og når jeg har godteri, så verner jeg om mine favorittbiter!! Sånn utenom det, så er det som med de andre, er på "hei og fint vær i dag" med de jeg møter i heisen. Jeg er introvert, men møter de jeg velger å møte 1-3 ganger i uken, det får holde!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig ingen av naboene jeg har noe spesielt ønske om å ha noe mer med å gjøre enn å hilse på de når jeg treffer på de en sjelden gang.  Liker meg best alene selv så da er det jo ingen grunn for at jeg skal løpe rundt her å leite etter selskapssyke naboer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Naboene har enten besøk, er borte på besøk, eller på jobb 🤷

Anonymkode: e6415...fcd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi 

1. Jeg vil ikke bli voldtatt 

2. Jeg respekterer andres egentlig

3. Er ikke mitt ansvar å være støttekontakt for en evn ensom nabo

4. Liker min egen egentid 

5. Drikker ikke 

Anonymkode: db203...257

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi 

1. Jeg vil ikke bli voldtatt 

2. Jeg respekterer andres egentid

3. Er ikke mitt ansvar å være støttekontakt for en evn ensom nabo

4. Liker min egen egentid 

5. Drikker ikke 

Anonymkode: db203...257

Skrivefeil i første innlegg

Anonymkode: db203...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor tar du ikke en tur til naboen din med en flaske vin og litt godteri på en lørdagskveld? Kanskje han/ hun er ensom? 

Anonymkode: 4eb2e...c72

Nei så vondt vil jeg ikke meg selv. At naboen er ensom kan han 100% skylde seg selv for. Som man reder ligger man, heter det vel.

Anonymkode: 5147b...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en veldig hyggelig ting å gjøre, men i praksis kan jo mye gå galt. Tenk om naboen din bare virker ensom, men jobber hjemmefra, liker best å treffe venner utenfor hjemmet og/eller liker alenetid når hn først er hjemme? 

Kanskje er hn en einstøing, liker å være det og ønsker ingen oppmerksomhet? 

Kleine situasjoner kan oppstå. Hva om hn åpner opp og bare står der å klør seg i hodet og forstår ikke hvorfor du gjør dette? Hva om hn blir aggressiv og ber deg pisse off? 

Skal sies at jeg i min naive ungdom gjorde dette, og det var ikke noen suksess. Jeg ble nærmest ledd av og bedt om å passe mine egne saker. 

Det kan være ganske invaderende å gjøre noe slikt og jeg hadde nok heller ikke likt det selv. Hadde følt meg overvåket og at noen der ute mener at mitt liv (som jeg er relativt tilfreds med) ikke er optimalt. 

Jeg ville heller gått for å smile og hilse på naboen når du ser hn. Spørre hvordan det går hvis di møter hn ved postkassa. Kanskje får du en åpning der og dere ender opp med en hyggelig samtale og blir bedre kjent. Eller du får absolutt ingenting og vedkommende er lukket og ikke intr i prat. Da stopper man der. Man må respektere andre mennesker. 

Anonymkode: 9ffb0...604

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske vi levde i en verden der dette var mulig å gjøre uten all skepsis, mistro og og andre negative følelser.

Anonymkode: 4eb2e...c72

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...