Gå til innhold

Er jeg urimelig?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen stellematter er ikke tette. Andre er så tette at tiss vil renne av. Jeg ville aldri noen sinne skiftet bleie i en seng eller sofa. Kun steder der man kan vaske av, og evt desinfisere. En dyne eller madrass med tiss eller bløt bæsj i vil aldri bli ren. 

Men hvis ungen ligger på tre lag så er det vel ikke kaldt å ligge på gulvet? 

Anonymkode: 62ea9...b53

• Liker 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet
Albbas skrev (17 minutter siden):

Men hvis du har overnattingsgjester har dere vel flere senger enn din svindyre seng? Eller sover dere alle i samme seng når du har besøk? :klo: eller er gjestesengene også verdt 100 000/stk? 

Jeg syns ikke TS er urimelig. Hadde så klart latt være å skifte på senga, men ordner de ikke egnet stelleplass hadde jeg dratt hjem og ikke besøkt de før ungene er ferdig med bleie. Syns det er greit å oppfordre til å ikke skifte på seng, men da må man jo tilby et godt alternativ. :)

Jeg har dyre senger ja, tross alt tilbringer man store deler av livet i en seng. Som jeg også skrev, selv i billigere senger foretrekker jeg å vaske kluter eller bord på 60 grader i stedet for en madrass :) 

Er man virkelig så hjelpeløs at man ikke finner gode alternativer selv? Tror det beste for TS er at hun slutter å reise på besøk. Kanskje hun har med en vogn, går fint å skifte bleie i den. Eller da en kommode eller annet egnet bord. Tror også TS overdramatiserer dette en smule. 

De fleste jeg kjenner, dropper å skifte bleier i sengene til folk. 

Skrevet

Vi er nok ikke få som har opplevd en stråle med urin på fjeset. Og alle andre steder.. 

Badet. Definitivt. 

Anonymkode: 9430a...61b

• Liker 2
Skrevet

Du virker vanskelig. Det er et sted de ikke vil du skal skifte bleie, og det er det eneste stedet du vil skifte den bleien...

Ja, du er urimelig

Anonymkode: e5602...f98

• Liker 4
Gjest takinova
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan hadde dere reagert?

Anonymkode: 76f3d...3a3

Dratt rett hjem. Ikke akseptabel oppførsel. Sannsynligvis meget spesielle folk dette, og nær familie i tillegg.

Si takk for deg.

Gjest Hottentått
Skrevet
Dævendøtte skrev (2 timer siden):

Da hadde de ikke sagt "hvor som helst ellers, bare ikke i senga". 

Selv har jeg en seng og madrass jeg verner litt om, hadde ikke ønsket bæsj eller tiss på min seng. Da foretrekker jeg spisebordet og bruker noe som kalles klut, vann og såpe om babyen bæsjer eller tisser på bordet. 

Hadde uansett vist 100 % forståelse for at andre ikke ønsker min baby sin avføring i sin seng. 

Eller holdt meg hjemme. Er i hvert fall ingenting å ta på vei for, dette er noe som enkelt kan løses uten at noen blir sure. 

Dessuten er vel en sengehøyde verre for ryggen enn bord og gulv, den høyde funker i hvert fall ikke om jeg har vondt i ryggen. 

Jeg kan fortsatt ikke forstå problemet her. Annet enn vranghet. 

Man får ikke bæsj i senga når man dekker det til. Men om spisebordet eller kjøkkenbenken er helt ok for husets eiere ser ikke jeg problemet heller. Det må være helt greit for ts å skifte der ja ☺️

Gjest takinova
Skrevet
Carrot skrev (2 timer siden):

Det er unektelig ekkelt om baby tisser i sengen 

Englevann og slett ikke ekkelt om man skulle være så uheldig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men leser dere ikke at babyen har tre underlag?! Det ene er et stellematte (stor). Madrassen blir ikke tilsølt med tre underlag uansett hvor mye bæsj og tiss det er snakk om…

Ja, for som alle som har skiftet på en baby vet, så tisses det alltid rett ned i underlaget….

Selv datteren min kunne tisse tvers over rommet.

Anonymkode: 31689...34c

• Liker 4
Skrevet
takinova skrev (1 minutt siden):

Englevann og slett ikke ekkelt om man skulle være så uheldig.

er det englevann og greit om en større unge / voksen tisser også? Siden urin er urin uansett hvor gammel personen er?? 
😎 for meg er det å stelle på unger oppe i møbler en uting, enten det er hjemme hos andre, på cafe (ja det er overraskende mange som gjør det ute i åpenhet) eller hos seg selv egentlig..  Så ja, jeg syns ts er urimelig som ikke kan vise hensyn siden det er det hun spør om.. Englevann (som jeg forøvrig etter å ha lært om det på KG forbinder med bdsm og wetsex) eller ikke 🤣 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei,

har vært på besøk hos nær familie og jeg fikk beskjed om at jeg ikke får lov til å skifte bleien til datteren min (baby) på sengen.  Jeg fikk tilsnakk to ganger og bare beskjed om å gjøre det hvor som helst…til og med på gulvet…bare ikke i sengen. Jeg overnattet litt så jeg sov i sengen også.

Jeg ble overrasket fordi jeg skjønner ikke hva som er problemet her? Sengen har trekk på seg og babyen har flere lag under den(håndklær).  Jeg syntes det er kjempe urimelig og vil faktisk ikke på besøk der hvis det eneste alternativet er å gjøre det på gulvet. 

De vil heller at jeg skal legge datteren min på gulvet (kaldt i huset pga strømsparing), og skifte der istedenfor på en behagelig seng. Og ikke for å nevne hvor dårlig det er for ryggen min (plager etter fødsel).

Jeg fikk beskjed om at deres hus, deres regler og det er forsåvidt sant, men hvor sær er man når man nekter en baby en behagelig plass å skifte ?

Hvordan hadde dere reagert?

Respekter de noe sære husreglene. Men i fremtiden blir det gjerne mindre besøk der? Jeg gidder i alle fall ikke å omgås folk som styrer slik.

• Liker 2
Gjest Dævendøtte
Skrevet
Hottentått skrev (27 minutter siden):

Man får ikke bæsj i senga når man dekker det til. Men om spisebordet eller kjøkkenbenken er helt ok for husets eiere ser ikke jeg problemet heller. Det må være helt greit for ts å skifte der ja ☺️

Selv hadde jeg foretrukket hvor som helst i mitt hus, bortsett fra senga. Den er hellig for meg og skal kun besudles av meg selv (eller mannen min ;)). 

Når det er sagt, så hadde jeg lett lagt til rette for et provisorisk stellebord som funker for alle. 

Gjest Hottentått
Skrevet
Dævendøtte skrev (22 minutter siden):

Selv hadde jeg foretrukket hvor som helst i mitt hus, bortsett fra senga. Den er hellig for meg og skal kun besudles av meg selv (eller mannen min ;)). 

Når det er sagt, så hadde jeg lett lagt til rette for et provisorisk stellebord som funker for alle. 

Ja og det hadde jo vært helt uproblematisk å være gjest hos deg da. Selv hadde jeg heller foretrukket senga enn kjøkkenet. Men så lenge man har flere mulige tilbud så burde det være greit ja 😄

Skrevet
1 hour ago, Dævendøtte said:

Jeg har dyre senger ja, tross alt tilbringer man store deler av livet i en seng. Som jeg også skrev, selv i billigere senger foretrekker jeg å vaske kluter eller bord på 60 grader i stedet for en madrass :) 

Er man virkelig så hjelpeløs at man ikke finner gode alternativer selv? Tror det beste for TS er at hun slutter å reise på besøk. Kanskje hun har med en vogn, går fint å skifte bleie i den. Eller da en kommode eller annet egnet bord. Tror også TS overdramatiserer dette en smule. 

De fleste jeg kjenner, dropper å skifte bleier i sengene til folk. 

49 minutter siden, Dævendøtte said:

Du skjønner vel at det er gjesteseng det er snakk om? Senga TS selv sover i? Ts har ikke gått inn på soverommet til vertskapet for å skifte bleie. 😂 Det blir jo utrolig vanskelig å være gjest hos deg hvis sengene i ditt hus bare skal besudles av deg. 

De fleste du kjenner ja... Hva vet egentlig du om hva folk gjør i senga etter de har lagt seg? Jeg har skiftet bleie på sovende baby MANGE ganger i diverse senger, og tenker at vertskapet bør foretrekke det over tisselekkasje gjennom bleia. At du er så sikker på hva som foregår på diverse gjesterom bak lukkede dører er jo litt spesielt... 

Gjest Chicchi
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så det er mer renslig å skifte bleie på et spisebord?😅 

Lettere å vaske spisebordet enn gjennomtisset seng.

Gjest takinova
Skrevet
Carrot skrev (2 timer siden):

Englevann (som jeg forøvrig etter å ha lært om det på KG forbinder med bdsm og wetsex) eller ikke 🤣 

Hahahaha, da beklager jeg for å satt stygge tanker ned til ord.

Stor forskjell på en liten nyfødt(?) baby og en ettåring feks.

Det som gjør at jeg reagerer på TS vegne her er først og fremst dette at babyen er så liten at mor bør få stelle hvor hun vil. 

Jeg har kanskje motsatt tankegang av mange her; hvis jeg først inviterer noen inn i hjemmet mitt, så må de få lov å ordne slik det er mest hensiktsmessig for dem, spesielt når de har så små barn med seg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er på besøk og jeg skal finne løsningen?😅 Syntes egentlig husverten skal tilrettelegge for stellesituasjon hvis de har sære krav. Det er ting overalt…ingen sted å lage et stellebord.

Sa bare ifra om at jeg syntes de må finne en løsning fordi jeg nekter å skifte barnet mitt på gulvet flere ganger om dagen. 

Dette er en storm i et vannglass. De ønsker ikke at du steller på sengen, og du ønsker ikke stelle på gulvet pga vondter etter fødsel. Begge deler er ok grenser.

Jeg er nokså sikker på at det lar seg gjøre å rydde en annen passende flate dersom dere slutter å være fornærmet på hverandre og tenker litt sammen.

• Liker 3
Gjest Dævendøtte
Skrevet
Albbas skrev (1 time siden):

Du skjønner vel at det er gjesteseng det er snakk om? Senga TS selv sover i? Ts har ikke gått inn på soverommet til vertskapet for å skifte bleie. 😂 Det blir jo utrolig vanskelig å være gjest hos deg hvis sengene i ditt hus bare skal besudles av deg. 

De fleste du kjenner ja... Hva vet egentlig du om hva folk gjør i senga etter de har lagt seg? Jeg har skiftet bleie på sovende baby MANGE ganger i diverse senger, og tenker at vertskapet bør foretrekke det over tisselekkasje gjennom bleia. At du er så sikker på hva som foregår på diverse gjesterom bak lukkede dører er jo litt spesielt... 

Du skjønner vel... det er alltid et godt utgangspunkt for en god og saklig diskusjon ;) 

Hva andre gjør på diverse gjesterom bak lukkede dører, er meg knekkende likegyldig. Hva som skjer i min egen seng, berører meg. 

Og jeg lover deg en ting, gjestene trives godt hos meg. De får all mat de ønsker, selv om noen av de er veganere, slå den du! 

Babyer er velkomne, "stellebordet" står klart og jeg kan til og med ta jobben med bleieskift om det er ønskelig. Hender jeg tar babyen på morgenen sånn at mamma og pappa kan besudle gjestesenga om de ønsker det. 

Skrevet
takinova skrev (31 minutter siden):

Stor forskjell på en liten nyfødt(?) baby og en ettåring feks.

Det som gjør at jeg reagerer på TS vegne her er først og fremst dette at babyen er så liten at mor bør få stelle hvor hun vil. 

Jeg har kanskje motsatt tankegang av mange her; hvis jeg først inviterer noen inn i hjemmet mitt, så må de få lov å ordne slik det er mest hensiktsmessig for dem, spesielt når de har så små barn med seg.

Mor bør jo ikke stelle hvor hun vil, ingen gjør egentlig det om man har et snev av folkeskikk egentlig, spesielt når hun er på besøk hos andre, da steller man der man blir tilvist - altså ikke i sengen i dette tilfellet :) Personlig skjønner jeg ikke dette behovet enkelte tilsynelatende har for å trumpe gjennom sin vilje og se på alle andre som urimelige som ikke lar en ture frem som man vil, spesielt i en ikkesak som denne?  For alt vi vet er dette en Hæsten seng til 100+ tusen kroner... 

• Liker 3
Gjest takinova
Skrevet
Carrot skrev (23 minutter siden):

Mor bør jo ikke stelle hvor hun vil, ingen gjør egentlig det om man har et snev av folkeskikk egentlig, spesielt når hun er på besøk hos andre, da steller man der man blir tilvist - altså ikke i sengen i dette tilfellet :) Personlig skjønner jeg ikke dette behovet enkelte tilsynelatende har for å trumpe gjennom sin vilje og se på alle andre som urimelige som ikke lar en ture frem som man vil, spesielt i en ikkesak som denne?  For alt vi vet er dette en Hæsten seng til 100+ tusen kroner... 

Hästens på gjesterommet - da er man så rik at man sikkert tåler litt melk i senga 🙂

Dreier seg imo like mye om folkeskikk andre veien, om jeg inviterer en nybakt mamma alene med baby til meg og tildeler henne et rom, så er det hennes privates sfære. 

Skal ikke folk få lov å ha sex i den senga heller om de er på besøk? 

Skrevet

Du må innrette deg etter reglene som gjelder hos de du er på besøk hos, eller bli hjemme..

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...