Gå til innhold

Er jeg urimelig?

Fremhevede innlegg

Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje jeg er sær som tilrettelegger for mine gjester så godt som mulig, og særlig familie. Mi Casa e su Casa…det er min holdning mot husgjester. Ut ifra innlegget her ser jeg at dette er kanskje kulturelt…

Jeg identifiserer meg mer med en kultur hvor familieverdiene står sterke, og jeg hadde derfor aldri bedt noen skifte en baby på gulvet når det finnes et annet behagelig sted å skifte den på. 

Anonymkode: 76f3d...3a3

Jeg har også barnebarn som har skiftet bleie utallige ganger her i huset, og de har fortsatt til gode å skifte bleier i senga. Her bruker vi spisebordet, vaskemaskina, kommode eller gulvet om det passer. 

Du ble ikke bedt om å skifte PÅ gulvet, men hvor som helst, bare ikke i senga. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skifter jo ikke på senga til andres mennesker vel? Det er ugreit. Har noen barn selv og ALDRI gjort det. Skiftet enten i sofaen, eller på badet og har alltid med stellematte. Handler om respekt for andre selv om man har blitt forelder.. Og du er ikke unik etter fødsel pga vondter - det har vi alle.. det er ikke akkurat sykkeltur du har vært på. Så er du på besøk hos andre så respekter andres regler eller hold deg hjemme. 

Anonymkode: 9b2c9...e6f

• Liker 5
Skrevet
Dævendøtte skrev (3 minutter siden):

Jeg vil heller at en baby skal tisse på spisebordet mitt enn i senga mi, for å si det sånn 😊

Så det er bedre å få tarmbakterier i seg, enn å risikere å få litt søl på lakenet som du kan vaske 😅 

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så det er bedre å få tarmbakterier i seg, enn å risikere å få litt søl på lakenet som du kan vaske 😅 

I rest my case 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bordet kan kan også vaskes. Atskillig enklere enn en madrass.

Anonymkode: 31689...34c

• Liker 9
Skrevet

Jeg forstår dem. Jeg bytter heller ikke bleie i senga, sofaen eller slike steder. Det er ekkelt og uhygienisk. Om du hadde gjort det hjemme hos meg hadde du fått beskjed om å gå på badet. 

Anonymkode: ef15f...0cf

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bordet kan kan også vaskes. Atskillig enklere enn en madrass.

Anonymkode: 31689...34c

Men leser dere ikke at babyen har tre underlag?! Det ene er et stellematte (stor). Madrassen blir ikke tilsølt med tre underlag uansett hvor mye bæsj og tiss det er snakk om…

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Hottentått
Skrevet
Dævendøtte skrev (30 minutter siden):

Men hvorfor ikke bruke et bord eller en benk? Eller på vaskemaskinen? 

Vær løsningsorientert, ikke let etter problemer. I følge deg så sa de hvor som helst, bare ikke i senga. Det betyr ikke at gulvet er eneste løsningen vel? 

Hvis de er så redde for søl i sengen, så er vel sjansen for at de er enda mer redd for søl et sted de spiser tipper jeg. 

Jeg syns det er veldig sært å ikke la folk bytte bleie på baby i senga når man bruker underlag. Hadde faktisk blitt sykt irritert selv. Men det hadde heller ikke vært noe problem for meg å bytte på gulvet. Om ryggen er så vond at du ikke kommer deg ned på gulvet får du si at enten må de finne en egnet plass å bytte, ellers får du dra hjem. Hvis de skal være så jævlig vanskelige..

Skrevet

Jeg synes de er sære, men som gjest ville jeg funnet en annen plass å skifte, fortrinnsvis på et bad. Eller jeg ville ventet med å besøke de igjen til babyen er større og du har kommet deg fysisk med fødselsplagene. 

• Liker 1
Skrevet

Synes ikke du er den urimelige her. :P 

Anonymkode: 6cc22...c6c

• Liker 2
Gjest Dævendøtte
Skrevet
Hottentått skrev (2 minutter siden):

Hvis de er så redde for søl i sengen, så er vel sjansen for at de er enda mer redd for søl et sted de spiser tipper jeg. 

Jeg syns det er veldig sært å ikke la folk bytte bleie på baby i senga når man bruker underlag. Hadde faktisk blitt sykt irritert selv. Men det hadde heller ikke vært noe problem for meg å bytte på gulvet. Om ryggen er så vond at du ikke kommer deg ned på gulvet får du si at enten må de finne en egnet plass å bytte, ellers får du dra hjem. Hvis de skal være så jævlig vanskelige..

Da hadde de ikke sagt "hvor som helst ellers, bare ikke i senga". 

Selv har jeg en seng og madrass jeg verner litt om, hadde ikke ønsket bæsj eller tiss på min seng. Da foretrekker jeg spisebordet og bruker noe som kalles klut, vann og såpe om babyen bæsjer eller tisser på bordet. 

Hadde uansett vist 100 % forståelse for at andre ikke ønsker min baby sin avføring i sin seng. 

Eller holdt meg hjemme. Er i hvert fall ingenting å ta på vei for, dette er noe som enkelt kan løses uten at noen blir sure. 

Dessuten er vel en sengehøyde verre for ryggen enn bord og gulv, den høyde funker i hvert fall ikke om jeg har vondt i ryggen. 

Jeg kan fortsatt ikke forstå problemet her. Annet enn vranghet. 

Skrevet

Når man har baby selv, blir msn lett i babybobla og synes alt må være greit. Jeg husker folk skiftet bleie oppå spisebord på en markastue med servering i nærheten her. Det er  ugreit for andre folk. 

Jeg synes du lager en stor sak av lite nå. Det er jo mest vanlig å skifte bleier på badet. Da har man tilgang til vann, og bleier med lukt kan som regel kastes der framfor å spres rundt i huset. 

Anonymkode: d9010...2b9

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Når man har baby selv, blir msn lett i babybobla og synes alt må være greit. Jeg husker folk skiftet bleie oppå spisebord på en markastue med servering i nærheten her. Det er  ugreit for andre folk. 

Jeg synes du lager en stor sak av lite nå. Det er jo mest vanlig å skifte bleier på badet. Da har man tilgang til vann, og bleier med lukt kan som regel kastes der framfor å spres rundt i huset. 

Anonymkode: d9010...2b9

Ja hvis det var et egnet sted å skifte babyen på, hadde badet vært best. Jeg kaster bleien i en bleiepose med engang. Er det snakk om et par ganger, kan gulvet være ok, men hvis jeg blir i en uke syntes jeg ikke det. Jeg er ikke i en babyboble, men har selv latt venner og familie med babyer skifte på sengen min. Jeg tenker det er bedre for mor og barn, særlig når jeg ikke hadde et egnet sted (på den tiden) for dem å skifte bleie på. Jeg tilrettelegger for mine gjester. Det er derfor jeg reagerer. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Dævendøtte skrev (28 minutter siden):

Da hadde de ikke sagt "hvor som helst ellers, bare ikke i senga". 

Selv har jeg en seng og madrass jeg verner litt om, hadde ikke ønsket bæsj eller tiss på min seng. Da foretrekker jeg spisebordet og bruker noe som kalles klut, vann og såpe om babyen bæsjer eller tisser på bordet. 

Hadde uansett vist 100 % forståelse for at andre ikke ønsker min baby sin avføring i sin seng. 

Eller holdt meg hjemme. Er i hvert fall ingenting å ta på vei for, dette er noe som enkelt kan løses uten at noen blir sure. 

Dessuten er vel en sengehøyde verre for ryggen enn bord og gulv, den høyde funker i hvert fall ikke om jeg har vondt i ryggen. 

Jeg kan fortsatt ikke forstå problemet her. Annet enn vranghet. 

Å herregud - fortsatt ikke fått med deg st babyen lå på tre underlag hvorav den ene er et stellematte?

Senger kommer i forskjellige høyder - denne er høy.

oi - klut, såpe og vann …morsomt aldri hørt om dette før. Du vet vel at tarmbakterier må vaskes bort med en temperatur på 60c? Så denne magiske såpe, vann og klut vil faktisk ikle ta disse bakterien. Bon appetitt!

• Nyttig 1
Skrevet

Det er unektelig ekkelt om baby tisser i sengen så uten videre vil jeg si TS er urimelig som ikke kan etterkomme ønsket til familiemedlemmet om å finne et annet sted å skifte bleier.. 

• Liker 3
Skrevet

Aldri skiftet på baby i senga! Og ts, trenger du ikke vann for å vaske baby? Hvis du er der så lenge at du overnatter, bruker du vel ikke bare nødløsningen våtservietter? 

Å skifte bleie går rimelig kjapt, ungen rekker neppe å ta skade av å ligge på golvet noen få minutter. Jeg foretrakk alltid å få være på badet med vann lett tilgjengelig, evt kjøkken på vaskemaskin eller stellebord. Å skifte i sofaer og senger er ekkelt altså…

Anonymkode: c2140...800

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Å herregud - fortsatt ikke fått med deg st babyen lå på tre underlag hvorav den ene er et stellematte?

Senger kommer i forskjellige høyder - denne er høy.

oi - klut, såpe og vann …morsomt aldri hørt om dette før. Du vet vel at tarmbakterier må vaskes bort med en temperatur på 60c? Så denne magiske såpe, vann og klut vil faktisk ikle ta disse bakterien. Bon appetitt!

Hvis babyen ligger på tre underlag, hva er problemet med et bord da? Selv har jeg en seng til nesten 100 000 kr, velger heller tarmbakterier fra en lite baby på spisebordet enn i senga mi. Vasker heller kluter og bordet på 60 grader enn å få bæsj i senga mi. 

Og dette gjelder billigere senger også, mye enklere å vaske kluter enn en madrass på 60 grader. 

Igjen, når man leter etter problemer, så finner man sikkert noen. 

Skrevet

Her er det helt åpenbart du som er urimelig. Velg kjøkkenbenken eler kjøkkenbordet i stedet for. Det er helt usannsynlig at det ikke finnes en eneste overflate tilgjengelig. Jeg skjønner veldig godt at de ikke vil ha bleieskift på sengen, det ville ikke jeg heller ønsket. Du må være verdens ferskeste mor hvis du ikke har fått med deg at babyer gjerne tisser mens de ligger nakne og blir stelt og det renner ikke bare ned i de lagene du sier du har under babyen, det kan sprute overalt, på deg og på det som er rundt. Så fremt du ikke dekker hele sengen med tisselaken hjelper det ikke hvor mange lag du har under babyen din. Å true med at du ikke vil komme på besøk om du ikke får skifte babyen din akkurat på sengen deres og ingen andre steder er noe av det mest umodne jeg har lest på lenge, litt på linje med de som nekter å komme på besøk om de ikke får ha med hunden sin. Skjerp deg. 

Anonymkode: 9502e...e46

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
25 minutter siden, Dævendøtte said:

Hvis babyen ligger på tre underlag, hva er problemet med et bord da? Selv har jeg en seng til nesten 100 000 kr, velger heller tarmbakterier fra en lite baby på spisebordet enn i senga mi. Vasker heller kluter og bordet på 60 grader enn å få bæsj i senga mi. 

Og dette gjelder billigere senger også, mye enklere å vaske kluter enn en madrass på 60 grader. 

Igjen, når man leter etter problemer, så finner man sikkert noen. 

Men hvis du har overnattingsgjester har dere vel flere senger enn din svindyre seng? Eller sover dere alle i samme seng når du har besøk? :klo: eller er gjestesengene også verdt 100 000/stk? 

Jeg syns ikke TS er urimelig. Hadde så klart latt være å skifte på senga, men ordner de ikke egnet stelleplass hadde jeg dratt hjem og ikke besøkt de før ungene er ferdig med bleie. Syns det er greit å oppfordre til å ikke skifte på seng, men da må man jo tilby et godt alternativ. :)

Skrevet

Da hadde jeg bare droppet å besøke dem. Merkelige folk.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...