Gå til innhold

Er jeg urimelig?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

har vært på besøk hos nær familie og jeg fikk beskjed om at jeg ikke får lov til å skifte bleien til datteren min (baby) på sengen.  Jeg fikk tilsnakk to ganger og bare beskjed om å gjøre det hvor som helst…til og med på gulvet…bare ikke i sengen. Jeg overnattet litt så jeg sov i sengen også.

Jeg ble overrasket fordi jeg skjønner ikke hva som er problemet her? Sengen har trekk på seg og babyen har flere lag under den(håndklær).  Jeg syntes det er kjempe urimelig og vil faktisk ikke på besøk der hvis det eneste alternativet er å gjøre det på gulvet. 

De vil heller at jeg skal legge datteren min på gulvet (kaldt i huset pga strømsparing), og skifte der istedenfor på en behagelig seng. Og ikke for å nevne hvor dårlig det er for ryggen min (plager etter fødsel).

Jeg fikk beskjed om at deres hus, deres regler og det er forsåvidt sant, men hvor sær er man når man nekter en baby en behagelig plass å skifte ?

Hvordan hadde dere reagert?

Anonymkode: 76f3d...3a3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Hva med å legge et stelleunderlag på kjøkkenbenken? Vaskemaskina? 

Spisebordet? 

Skrevet

Jeg hadde selvsagt respektert det, deres hus, deres regler. Og jeg skjønner godt at de ikke vil at det skal bli skiftet bleier i sengen deres. 

Du er vel uansett ikke på besøk der hver dag, så et hverdagsproblem blir vel ikke dette uansett. Du kunne vel skiftet på baderomsgulvet? De fleste har vel varme på gulvet på badet på denne tiden. Det tar jo heller ikke veldig lang tid å skifte en bleie, så datteren din blir ikke liggende lenge uansett, eller du kan begynne å ta med deg et stelleunderlag/stellematte. 

Anonymkode: b2fb7...235

• Liker 15
Skrevet

Jeg er enig med deg, syns det er sært å be noen om å bytte bleie på gulvet. Sa du til de at det ikke er godt for ryggen din å gjøre det på gulvet og st gulvet er for kaldt for baby? 

Uansett, selv med håndklær er det fare for at det kommer tiss i sengen. Ville brukt en stellematte + et håndkle. Det er vel en plass på badet hvor du kan bytte bleie? Oppå baderomsmøblene eller en kommode? Du må nesten bare følge deres regler, eller la vær å være lenge på besøk.

Anonymkode: a4f6c...42b

• Liker 5
Skrevet

Ja, du er urimelig. Du må respektere husreglene der du er på besøk. Alt dreier seg ikke om deg og babyen. De vil ikke risikere urin og eller avføring på madrassen og det må du respektere.

Anonymkode: 2f2a2...6b6

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde selvsagt respektert det, deres hus, deres regler. Og jeg skjønner godt at de ikke vil at det skal bli skiftet bleier i sengen deres. 

Du er vel uansett ikke på besøk der hver dag, så et hverdagsproblem blir vel ikke dette uansett. Du kunne vel skiftet på baderomsgulvet? De fleste har vel varme på gulvet på badet på denne tiden. Det tar jo heller ikke veldig lang tid å skifte en bleie, så datteren din blir ikke liggende lenge uansett, eller du kan begynne å ta med deg et stelleunderlag/stellematte. 

Anonymkode: b2fb7...235

Har stellematte, og gulvvarmen er ikke på i dette huset. Det er ikke et hverdagsproblem, men syntes det er sært fordi jeg hadde aldri gjort det mot noen, ikke minst nær familie.

• Liker 3
Skrevet

Visst du har stellematte så er det jo ikke kaldt for babyen på gulvet. Legg stellematten på vaskemaskinen, en kommode e.l.

Jeg ville heller ikke risikert urin og avføring i sengen min, spesielt ikke fra en annen sin baby. 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet
Anonym6789 skrev (Akkurat nå):

Visst du har stellematte så er det jo ikke kaldt for babyen på gulvet. Legg stellematten på vaskemaskinen, en kommode e.l.

Jeg ville heller ikke risikert urin og avføring i sengen min, spesielt ikke fra en annen sin baby. 

Har TRE underlag inder babyen på sengen…risikoen er så og si svært liten

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vet de det da? 

Jeg hadde sikkert gjort det samme som deg, men hadde ikke giddet å lage en sak av det om noen hadde sagt at jeg måtte skifte et annet sted 

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Men hvorfor ikke bruke et bord eller en benk? Eller på vaskemaskinen? 

Vær løsningsorientert, ikke let etter problemer. I følge deg så sa de hvor som helst, bare ikke i senga. Det betyr ikke at gulvet er eneste løsningen vel? 

Skrevet

Er de med deg på rommet for å skifte, da? Jeg hadde skiftet i senga med døra lukket. 

Anonymkode: ae871...724

• Liker 2
Skrevet
Dævendøtte skrev (3 minutter siden):

Vær løsningsorientert, ikke let etter problemer. I følge deg så sa de hvor som helst, bare ikke i senga. Det betyr ikke at gulvet er eneste løsningen vel? 

Jeg er på besøk og jeg skal finne løsningen?😅 Syntes egentlig husverten skal tilrettelegge for stellesituasjon hvis de har sære krav. Det er ting overalt…ingen sted å lage et stellebord.

Anonym6789 skrev (3 minutter siden):

Vet de det da? 

Jeg hadde sikkert gjort det samme som deg, men hadde ikke giddet å lage en sak av det om noen hadde sagt at jeg måtte skifte et annet sted 

Sa bare ifra om at jeg syntes de må finne en løsning fordi jeg nekter å skifte barnet mitt på gulvet flere ganger om dagen. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er de med deg på rommet for å skifte, da? Jeg hadde skiftet i senga med døra lukket. 

Anonymkode: ae871...724

Nei men døren var åpen og de gikk forbi

Skrevet

Jeg ville skiftet på badet, mest for å ha tilgang til vann.. 

Jeg hadde ikke gjort en stor sak av at noen ville skifte på våre senger, men hadde nok foretrukket badet.

Anonymkode: 9430a...61b

Skrevet

TS,

Noen mennesker har mye magisk tenking. Som kan krasjer med noen som tenker rasjonelt. Du er den rasjonelle her. Det skjer ikke en magisk forurensing av sengen. Men det tror disse folkene.

Magisk tenking får du ikke gjort noe med. Så da må du velge, vil du besøke med deres merkelige krav om hvor du kan stelle barnet, eller vil du ikke det.

• Liker 3
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Jeg er på besøk og jeg skal finne løsningen?😅 Syntes egentlig husverten skal tilrettelegge for stellesituasjon hvis de har sære krav. Det er ting overalt…ingen sted å lage et stellebord.

Sa bare ifra om at jeg syntes de må finne en løsning fordi jeg nekter å skifte barnet mitt på gulvet flere ganger om dagen. 

Dropp å besøke de da, ikke verre enn det. 

Ja, du er på besøk og da skal du innrette deg etter den du er på besøk hos. Det gjør jeg når jeg er hos andre. Og passer det meg ikke, drar jeg heller ikke dit. 

Spisebordet kan du skifte på. Men det er vel ting der også ;)  Synes du virker som den vanskelige her, ikke husverten. 

Skrevet
Dævendøtte skrev (6 minutter siden):

Kanskje jeg er sær som tilrettelegger for mine gjester så godt som mulig, og særlig familie. Mi Casa e su Casa…det er min holdning mot husgjester. Ut ifra innlegget her ser jeg at dette er kanskje kulturelt…

Jeg identifiserer meg mer med en kultur hvor familieverdiene står sterke, og jeg hadde derfor aldri bedt noen skifte en baby på gulvet når det finnes et annet behagelig sted å skifte den på. 

• Liker 1
Skrevet
Dævendøtte skrev (2 minutter siden):

Dropp å besøke de da, ikke verre enn det. 

Ja, du er på besøk og da skal du innrette deg etter den du er på besøk hos. Det gjør jeg når jeg er hos andre. Og passer det meg ikke, drar jeg heller ikke dit. 

Spisebordet kan du skifte på. Men det er vel ting der også ;)  Synes du virker som den vanskelige her, ikke husverten. 

Så det er mer renslig å skifte bleie på et spisebord?😅 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde selvsagt hørt på det og lagt babyen på stellematte på gulv eller vaskemaskin ,’en så har jeg aldri skiftet bleie i seng heller

Anonymkode: b8b57...a0e

• Liker 6
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Så det er mer renslig å skifte bleie på et spisebord?😅 

Jeg vil heller at en baby skal tisse på spisebordet mitt enn i senga mi, for å si det sånn 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...