1789 Skrevet 6. oktober 2022 #61 Del Skrevet 6. oktober 2022 Du krangler jo med alle her som mener du er urimelig som ikke kan skifte bleie i sengen. Du har allerede gjort deg opp en mening her, så skjønner ikke helt hva du vil frem til? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 6. oktober 2022 #62 Del Skrevet 6. oktober 2022 1 hour ago, Dævendøtte said: Du skjønner vel... det er alltid et godt utgangspunkt for en god og saklig diskusjon Hva andre gjør på diverse gjesterom bak lukkede dører, er meg knekkende likegyldig. Hva som skjer i min egen seng, berører meg. 1 hour ago, Dævendøtte said: Du skjønner vel... det er alltid et godt utgangspunkt for en god og saklig diskusjon Hva andre gjør på diverse gjesterom bak lukkede dører, er meg knekkende likegyldig. Hva som skjer i min egen seng, berører meg. Og jeg lover deg en ting, gjestene trives godt hos meg. De får all mat de ønsker, selv om noen av de er veganere, slå den du! Babyer er velkomne, "stellebordet" står klart og jeg kan til og med ta jobben med bleieskift om det er ønskelig. Hender jeg tar babyen på morgenen sånn at mamma og pappa kan besudle gjestesenga om de ønsker det. Men da syns jeg du motsier deg selv. Det er knekkende likegyldig for deg hva folk gjør på gjesterommet, men de må absolutt ikke skifte bleie i gjestesenga? Hva med amming i senga da? Er det greit? Hvis man er så redd for tiss får vel ikke foreldre samsove med babyen heller? Både melkelekkasjer og bleielekkasjer er det stor fare for. Melk lukter surere enn tiss etter noen timer.. 😬😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #63 Del Skrevet 6. oktober 2022 Det løses jo ENKELT ved å ta et teppe/stellematte/whatever på baderomsgulvet/vaskemaskinen/what evner dehar av baderomsmøbel som passer til formålet og skifte oppå det! Anonymkode: 899b2...83f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #64 Del Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det løses jo ENKELT ved å ta et teppe/stellematte/whatever på baderomsgulvet/vaskemaskinen/what evner dehar av baderomsmøbel som passer til formålet og skifte oppå det! Anonymkode: 899b2...83f Jeg tror ikke TS er spesielt løsningsorientert. Anonymkode: 9502e...e46 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #65 Del Skrevet 6. oktober 2022 Selvsagt kan de bestemme dette i eget hjem. Finn et annet sted å stelle barnet. Anonymkode: d24cd...a10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #66 Del Skrevet 6. oktober 2022 Ganske åpenbart at 95% av svarene kommer fra folk som aldri har skiftet en bleie. Uansett, ville bare slutte å besøke disse folkene. Anonymkode: e6a29...a96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 6. oktober 2022 #67 Del Skrevet 6. oktober 2022 takinova skrev (1 time siden): Hästens på gjesterommet - da er man så rik at man sikkert tåler litt melk i senga 🙂 Dreier seg imo like mye om folkeskikk andre veien, om jeg inviterer en nybakt mamma alene med baby til meg og tildeler henne et rom, så er det hennes privates sfære. Skal ikke folk få lov å ha sex i den senga heller om de er på besøk? kanskje ikke wet sex nei siden problemet var lekasje til sengen?.... 🤣 og "mitt hjem mine regler" tenker jeg så lenge TS fikk beskjed om at alt annet enn sengen var greit syns jeg TS er urimelig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #68 Del Skrevet 6. oktober 2022 Til alle som har svart meg; jeg opprettet tråden for å høre om denne preferansen er vanlig i norske hjem - og utifra svarene virker det ganske vanlig. Personlig har jeg en annen innstilling når jeg har folk på besøk og prøver å ivareta deres behov sånn at de trives best mulig hos meg. Dette med tiss og bæsj i sengen er nok fra folk som har enten ikke skiftet særlig med bleier, eller fra folk med babyer som tisser overalt. En bleieskift går rimelig kjapt ja, men jeg har ikke lyst til å legge datteren min på gulvet hvor det er et kaldt trekk og hardt gulv. Jeg kan godt gjøre det som en nødløsning, men flere ganger om dagen i 7 dager? Der sier jeg nei. Dette er egentlig av prinsipp fordi de ikke gadd å tilrettelegge for et bedre alternativ for oss. Jeg vet at man skal respektere andres sitt hjem og regler, men jeg forventer ikke å få den slengt i trynet når jeg er hos såpass nær familie. Tydeligvis er vi forskjellige (jeg og de vi besøkte) og det er greit, for nå vet jeg dette til neste gang. Anonymkode: 76f3d...3a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #69 Del Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Her er det helt åpenbart du som er urimelig. Velg kjøkkenbenken eler kjøkkenbordet i stedet for. Det er helt usannsynlig at det ikke finnes en eneste overflate tilgjengelig. Jeg skjønner veldig godt at de ikke vil ha bleieskift på sengen, det ville ikke jeg heller ønsket. Du må være verdens ferskeste mor hvis du ikke har fått med deg at babyer gjerne tisser mens de ligger nakne og blir stelt og det renner ikke bare ned i de lagene du sier du har under babyen, det kan sprute overalt, på deg og på det som er rundt. Så fremt du ikke dekker hele sengen med tisselaken hjelper det ikke hvor mange lag du har under babyen din. Å true med at du ikke vil komme på besøk om du ikke får skifte babyen din akkurat på sengen deres og ingen andre steder er noe av det mest umodne jeg har lest på lenge, litt på linje med de som nekter å komme på besøk om de ikke får ha med hunden sin. Skjerp deg. Anonymkode: 9502e...e46 Er det seriøst folk som skifter på kjøkkenbenk? 😜 og jeg er den sære! Bæsj og tiss har INGEN steder på et kjøkken… Anonymkode: 76f3d...3a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #70 Del Skrevet 6. oktober 2022 Jeg hadde bedt deg dra hjem og aldri besøk meg igjen. Du er urimelig! Du kan bytte bleie hvor som helst, bare ikke i sengen, men det har du hengt deg helt opp i og må på død og liv skifte kun på sengen. Nei, hjem med deg… Anonymkode: a1e4b...a24 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #71 Del Skrevet 6. oktober 2022 Ja, du er urimelig. Gulvet bør funke helt fint når du har en stellematte! Anonymkode: 488e5...a03 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #72 Del Skrevet 6. oktober 2022 Her i huset skiftes det aldri oppe i høyden, bare når baby var veldig liten (0-3 mnd). Hun begynte å rulle, krabbe o.l - ekstremt tidlig og har alltid vært aktiv og urolig når vi skifter. Så vi skifter kun på gulvet med matte. Ser absolutt ikke problemet, du virker veldig sær og nærtagende. Hormoner sikkert Anonymkode: 9ddad...1e9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #73 Del Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Til alle som har svart meg; jeg opprettet tråden for å høre om denne preferansen er vanlig i norske hjem - og utifra svarene virker det ganske vanlig. Personlig har jeg en annen innstilling når jeg har folk på besøk og prøver å ivareta deres behov sånn at de trives best mulig hos meg. Dette med tiss og bæsj i sengen er nok fra folk som har enten ikke skiftet særlig med bleier, eller fra folk med babyer som tisser overalt. En bleieskift går rimelig kjapt ja, men jeg har ikke lyst til å legge datteren min på gulvet hvor det er et kaldt trekk og hardt gulv. Jeg kan godt gjøre det som en nødløsning, men flere ganger om dagen i 7 dager? Der sier jeg nei. Dette er egentlig av prinsipp fordi de ikke gadd å tilrettelegge for et bedre alternativ for oss. Jeg vet at man skal respektere andres sitt hjem og regler, men jeg forventer ikke å få den slengt i trynet når jeg er hos såpass nær familie. Tydeligvis er vi forskjellige (jeg og de vi besøkte) og det er greit, for nå vet jeg dette til neste gang. Anonymkode: 76f3d...3a3 Bare vent til den dagen babyen din endelig tisser på deg og håndkleet, stellematte - når bleien er av eller midt på gulvet når rumpa endelig luftes litt.. Virker jo heller som at du tror du vet best og er ekspert, etter 1 mnd som mor 🤣 (satt på spissen). Dette er trolling håper jeg. Anonymkode: 9ddad...1e9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #74 Del Skrevet 6. oktober 2022 Ja, du er urimelig. Anonymkode: 6607c...b1c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Damejente Skrevet 6. oktober 2022 #75 Del Skrevet 6. oktober 2022 Det er véldig sært og svært lite gjestfritt å be deg om å la være å skifte i senga😦 Det er overhodet ikke noen stor risiko for hverken urin eller avføring i senga så lenge det -som du selv skriver, både er sengeteppe, stellepute og håndklær under babyen ❤ Jeg har fem unger, og har måttet skifte bleier mánge forskjellige steder, inkludert senger. Aldri blitt noe søl. Nyfødt baby på spisebord er ok, men når det begynner å lukte "voksent" av bleiene, vil jeg mýe heller at det skiftes i ei seng enn på et spisebord😏 Áller helst skifter man vel på badet der det finnes vann, men hvis eneste mulighet er gulvet inne på det badet, ryggen er vond, og du synes våtservietter funker, så bør det være greit med senga. Mitt råd: -ikke dra dit så lenge du har bleieunger, for disse folka høres bare lite gjestfrie og hyggelige ut😓 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enel9 Skrevet 6. oktober 2022 #76 Del Skrevet 6. oktober 2022 Dette huset med disse reglene hadde ikke vi besøkt iallefall! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #77 Del Skrevet 6. oktober 2022 Jeg hadde IKKE dratt på besøk til noen som er så hysteriske! Aldri i verden. Skjønner godt at dette er vondt, for en utrolig merkelig ting å sette regler om?!? Anonymkode: 36682...7c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #78 Del Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bare vent til den dagen babyen din endelig tisser på deg og håndkleet, stellematte - når bleien er av eller midt på gulvet når rumpa endelig luftes litt.. Virker jo heller som at du tror du vet best og er ekspert, etter 1 mnd som mor 🤣 (satt på spissen). Dette er trolling håper jeg. Anonymkode: 9ddad...1e9 Men urin er da noe av det reneste som finnes! Er man redd urin og kroppsvæsker bør man ikke ha besøk av babyer i det hele tatt. Eller mennesker for den saks skyld. Hvordan reagerer de hvis man skulle søle morsmelk? Eller en voksen som tisser på seg (svært vanlig de første månedene etter fødsel). Sånne mennesker kan få leve der i de sterile hjemmene sine og kose seg i eget selskap. Så jeg håper ditt svar er trolling jeg. Anonymkode: 36682...7c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #79 Del Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ganske åpenbart at 95% av svarene kommer fra folk som aldri har skiftet en bleie. Uansett, ville bare slutte å besøke disse folkene. Anonymkode: e6a29...a96 Jeg har barn og baby selv, og synes fortatt det er uhygienisk og ekkelt. Hun ville fått beskjed om å ta bleieskift på badet hos meg. Anonymkode: ef15f...0cf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #80 Del Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Til alle som har svart meg; jeg opprettet tråden for å høre om denne preferansen er vanlig i norske hjem - og utifra svarene virker det ganske vanlig. Personlig har jeg en annen innstilling når jeg har folk på besøk og prøver å ivareta deres behov sånn at de trives best mulig hos meg. Dette med tiss og bæsj i sengen er nok fra folk som har enten ikke skiftet særlig med bleier, eller fra folk med babyer som tisser overalt. En bleieskift går rimelig kjapt ja, men jeg har ikke lyst til å legge datteren min på gulvet hvor det er et kaldt trekk og hardt gulv. Jeg kan godt gjøre det som en nødløsning, men flere ganger om dagen i 7 dager? Der sier jeg nei. Dette er egentlig av prinsipp fordi de ikke gadd å tilrettelegge for et bedre alternativ for oss. Jeg vet at man skal respektere andres sitt hjem og regler, men jeg forventer ikke å få den slengt i trynet når jeg er hos såpass nær familie. Tydeligvis er vi forskjellige (jeg og de vi besøkte) og det er greit, for nå vet jeg dette til neste gang. Anonymkode: 76f3d...3a3 De fleste vettuge mennesker aksepterer andres regler i deres eget hjem og innretter seg, selv om de er vant til å gjøre det anerledes hjemme. Jeg mener at du er sær i dette tilfellet som nekter å innrette deg og finne en annen løsning. Du lager et stort problem ut av en filleting. Anonymkode: d24cd...a10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå