Gå til innhold

Når jeg var i butikken i dag stjelte kassadama penger fra meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor det? Hadde allerede betalt og bruker ikke kontanter, så fått tilbake 3 kroner i mynter er uaktuelt

Anonymkode: 98334...80a

Så, med andre ord…. Ingen stjal noe. Du kjøpte en pose. 

  • Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maleficenta skrev (3 minutter siden):

de i kassa skal da alltid spøtre om kunden vil ha pose først

Selvsagt skal de det, men du skal jo heller ikke betale for noe du ikke vil ha.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i Rema 1000 i 5 år og kan si at etterhvert går dette med pose? Kvittering? På automatisk. Og ikke alltid vi hører du sier nei...det er ikke med vilje,men du har mye mennesker,lyder og tanker i hode når du sitter der. Neste gang de på de som sitter i kassa..smil og si før de er klare at du ikke trenger pose...

Som kunde selv er det så mange ganger de spør om kvittering..jeg sier nei..men ofte får det fordet. 

Om dere skjedd 1 gang synes jeg du har lite å gjøre om du må klage på det her inne..og at hun har stjelt fra deg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre løsning der de legger posene foran kassa så man kan legge en på båndet selv om man ønsker. Problemet er selvsagt at en del folk går tilbake og henter gratis poser, uten å nøle. 

Anonymkode: d28e5...ab4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nysgjerrig på om du er Generalsekretær i Den norske Kverulantforening? 

Anonymkode: 015a6...321

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg tok den såklart, tenkte jeg fikk den gratis som ekstra kundeservice, men tok kvitteringen for å sjekke. Det er svært frekt å ta betalt for en pose og ikke spørre!

Anonymkode: 98334...80a

Det er faktisk lovpåbudt å ta betaling for plastposer i butikk, så det kan du bare glemme. 
Det var teit av kassadama å ikke spørre, men neste gang vet du å si ifra. 

Anonymkode: 55e2d...c34

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ekstra kundeservice??🤣 Hvorfor skulle butikken begynne å gi ut gratis plastposer til folk som ekstra kundeservice? Det er jo ikke litt logisk engang. 

Anonymkode: 310a9...9b2

Jo, det hadde vært god service, eller egentlig ikke mer enn hva man burde forvente.

Tenk deg dette, du har som kunde valgt å handle i denne butikken av mange du kunne velge i mellom. Så bestemmer du deg får å kjøpe noen varer, til deres fortjeneste, og så krever de faktisk betalt for at du skal kunne ta med deg det du har kjøpt. er jo egentlig jævlig frekt. 

Poser er vel det som butikken i % tjener mest på å selge. 

Du kan kjøpe bæreposer for 70 øre på Binders, du kan selv tenke hvor lite butikkene da betaler for de.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Både og, jeg surrer bare bort kontanter og de er ellers bare i veien 😂

Anonymkode: 98334...80a

Returbeløp kan settes direkte inn på bankkontoen(kortet) som er brukt i transaksjonen.  

Det normalet ville jo vært å snudd seg og sagt i fra at du var blitt belastet for en vare du ikke skulle ha, problem løst. 

At folk er så smålige og selvsentrert i dagen samfunn, at det seriøst finnes mennesker som heller går inn på et forum for å bruke av sin tid på å klage, annklage å styre på i stedefor å bare løse et evt problem når det oppstår. Det er en av grunnene til at folk svært sjelden gidder serviceyrker i det lange løp, noen mennesker er bare født for å være vanskelig og du er åpenbart en av de. 

Til opplysning går det meste i kassen på autopilot hos den ansatte, når man har gjort samme monotonte oppgave i flere timer. Kanskje en hel arbeidsdag, ja så kan man plutselig gjøre de merkeligste feil. Som å blande på spørsmål om pose/kvit, si hei å hade om en annen, eller få helt hjerneteppe på hva en pastinakk nå var igjen. Shit happends, er helt uproblematisk og menneskelig. 

Om du vil unngå menneskelige feil i fremtiden, så har vell de fleste butikker selvscaning nå. 

Anonymkode: c4d0c...458

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ekstra kundeservice??🤣 Hvorfor skulle butikken begynne å gi ut gratis plastposer til folk som ekstra kundeservice? Det er jo ikke litt logisk engang. 

Anonymkode: 310a9...9b2

Det var helt normal service for bare få år siden. 

Syntes rett skal være rett: butikkansatte skal ikke spørre om man vil HA en pose når posen koster noe. De kan derimot spørre om man vil KJØPE en pose. 

I dag skal alt betales for og det er for enkelte litt uvant. Treningssentre selger abbonement der man binder seg for en tid. De burde være glade for å få kunder. Isteden tar de innmeldingsgebyr for de sekundene det tar å skrive kundens navn. Før var dette service. Legesenter tar betalt for å overføre journal til nytt legesenter, enda det er snakk om få tastetrykk. Før var det service. Det blir vel slitasje på tastaturet. Det er parkeringsgebyr overalt. Før var gratis parkering å regne som en slags invitt til å komme til butikken. De ville jo ha kunder. Det er ikke innbydende at det første man blir møtt med er å betale. 

Eksemplene er svært mange på hva som før var en åpenbar service, og som nå krever betaling. 

Anonymkode: 8532b...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ekstra kundeservice??🤣 Hvorfor skulle butikken begynne å gi ut gratis plastposer til folk som ekstra kundeservice? Det er jo ikke litt logisk engang. 

Anonymkode: 310a9...9b2

Jo. Når folk ikke ber om pose og du sender den på de, og når DU som ansatt glemmer å spørre om de vil ha pose og de trenger, så tar man ikke betalt for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeneXCII skrev (2 minutter siden):

Jo, det hadde vært god service, eller egentlig ikke mer enn hva man burde forvente.

Tenk deg dette, du har som kunde valgt å handle i denne butikken av mange du kunne velge i mellom. Så bestemmer du deg får å kjøpe noen varer, til deres fortjeneste, og såSå krever de faktisk betalt for at du skal kunne ta med deg det du har kjøpt. er jo egentlig jævlig frekt. 

Poser er vel det som butikken i % tjener mest på å selge. 

Du kan kjøpe bæreposer for 70 øre på Binders, du kan selv tenke hvor lite butikkene da betaler for de.. 

Ca alt du har skrevet her er direkte misvisende. 

For det første tjener ikke dagligvare butikker penger på "noen varer", stortsett er inntjening på de aller fleste produkter ræva og ofte selges de med tap. Butikker tjener penger på overfylte handlevogner der det forhåpentligvis finnes nok produkter de faktisk har grei brutto på til å rettferdiggjøre utgiftene. 

For det andre er posepris styrt av et miljøfond, derfor de i takt med miljøhensyn øker i pris. Store deler av poseprisen går tilbake til fondet.

Det er forøvig ikke frekt at poser koster penger, det er en smart måte å bevistgjøre forbrukere.

Nei bruttofortjenesten på poser er ikke stor, men i antall er det noe det selges mye av kontra andre produkter.

Anonymkode: c4d0c...458

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0
Maleficenta skrev (24 minutter siden):

de i kassa skal da alltid spøtre om kunden vil ha pose først

Javel? Hvor er det hjemlet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

For det andre er posepris styrt av et miljøfond, derfor de i takt med miljøhensyn øker i pris. Store deler av poseprisen går tilbake til fondet.

Ja, men men det er handelsstandens egen organisasjon......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kalle dette å stjele er vel dagens overdrivelse..

Anonymkode: 09a0c...4ec

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Å kalle dette å stjele er vel dagens overdrivelse..

Anonymkode: 09a0c...4ec

JA! Skuffa ass, hadde håpet på en litt mer saftig historie da jeg klikket meg inn på denne tråden..

Anonymkode: b8e66...408

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym Brukar0 skrev (14 minutter siden):

Javel? Hvor er det hjemlet?

aner ikke men det er da direkte ufint å ta betalt for noe kunden ikke har bedt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0
Maleficenta skrev (Akkurat nå):

aner ikke men det er da direkte ufint å ta betalt for noe kunden ikke har bedt om.

Men ts kan snakke og da sier man jo fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeneXCII skrev (16 minutter siden):

Ja, men men det er handelsstandens egen organisasjon......

"Handelens Miljøfond ble stiftet i november 2017, og ble etablert som et alternativ til en statlig avgift i forbindelse med EUs plastbæreposedirektiv. Direktivet krever at landene enten har et reduksjonsmål, eller at det tas betalt for alle plastbæreposer over disk. Norge valgte det siste. Handelen og Klima- og miljødepartementet kom frem til en felles forståelse, der handelen selv tar ansvar for at det tas betalt for plastbæreposene. Næringslivet, herunder Virke Handel, NHO Service og Handel og Dagligvarehandelens Miljøforum, etablerte Handelens Miljøfond for å sikre at midlene som samles inn øremerkes til å redusere miljøutfordringene knyttet til plast." 

Nå vet jeg ikke hva du prøvde å sikte til, men det er ikke akkurat noe som gjør sektoren rik, eller at pengene går til dagligvarebutikker eller hva du nå enn prøvde å si med setningen din.

Anonymkode: c4d0c...458

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...