Gå til innhold

Er det så tungt å jobbe julaften?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Sprøyt. At foreldre til små barn bør ha fri på julaften (om de ferier jul) har NADA å gjøre med om kvinner egner seg for lederstillinger eller ei.   Tror du forresten Kristin clemet jobber på julaften? Hva med Kristin skogen Lund? 

Anonymkode: d89e6...da3

Jeg vet at ikke Kristin Clemet jobber julaften. Hun jobber i en tenketank. Ingen av hennes ansatte jobber julaften. Jeg sa ingenting om at kvinner egner seg som ledere eller ikke. Jeg sa at det er ingen som kan forvente spesialbehandling på grunn av sitt privatliv på jobb.

Endret av Helene1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er den ene dagen jeg ikke kunne tenke meg å jobbe, gjerne tidlig hjem 23. desember også. Skulle hatt voldsomt godt betalt for å jobbe julaften. Årets største høytidsdag for meg. 

Anonymkode: cf745...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Du bekrefter poenget mitt. Barnløse forstår ikke hvorfor foreldre ønsker å ha fri julaften. Det er ikke for sin egen del, men for barna sine.

Så trist og stusselig det må være å bare tenke meg meg meg, som du og de andre barnløse i denne tråden. Det er jo egentlig synd på dere.

Anonymkode: d89e6...da3

Selvsagt forstår jeg hvorfor foreldre ønsker å ha fri julaften. Men, ja, mine ønsker er viktigere for meg enn fremmedes barns ønsker.

Det er overhodet ikke synd på meg. Jeg har valgt et liv uten barn og stortrives med det. For meg virker et liv med barn trist og stusselig, men jeg er faktisk i stand til å forstå at folk er forskjellige.

Anonymkode: 93818...9e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Barnløse har jxxxxxx mye mer fritid enn folk med barn. Hva er poenget ditt?

Anonymkode: d89e6...da3

vi med barn har faktisk valgt det selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (3 timer siden):

vi med barn har faktisk valgt det selv...

Ja. Har jeg påstått noe annet?

Anonymkode: d89e6...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Ja. Har jeg påstått noe annet?

Anonymkode: d89e6...da3

vet ikke jeg når du mener barnløse skal ofre seg mer og ta kjipe vakter på jobb fordi de har mer fritid utenom jobb så blir jeg litt usikker her...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 13.10.2022 den 11.09):

Fortsatt mer enn nok folk i verden og kloden hadde hatt godt av at antallet ble redusert.

Anonymkode: e8f1d...e24

Hjelper ikke at det er overbefolket i Afrika når arbeidskraft og mer folk trengs i Norge. 

Anonymkode: e64a9...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.10.2022 den 20.13):

Når man velger å være barnløs/dyrke seg selv - velger man samtidig å ha bedre tid/være mer fleksibel = stille opp på arbeidsplassen.

Anonymkode: d89e6...da3

For man har sikkert ikke annen familie selv om en person kanskje ikke har barn selv...Du vet at det er en del barnløse som feirer f. eks. med eldre slektninger osv.? 

Men det er bare å prøve den holdningen på meg, så skulle jeg i så fall aldri steppet inn for ekstravakter for deg, hadde bare bedt deg dra dit peppern gror. 

Anonymkode: f3927...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For man har sikkert ikke annen familie selv om en person kanskje ikke har barn selv...Du vet at det er en del barnløse som feirer f. eks. med eldre slektninger osv.? 

Men det er bare å prøve den holdningen på meg, så skulle jeg i så fall aldri steppet inn for ekstravakter for deg, hadde bare bedt deg dra dit peppern gror. 

Anonymkode: f3927...0a1

Jobber ikke turnus, dessverre. Bidrar i denne tråden for å støtte andre.

Anonymkode: d89e6...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hjelper ikke at det er overbefolket i Afrika når arbeidskraft og mer folk trengs i Norge. 

Anonymkode: e64a9...941

Hvilken verden lever du i? Det blir stadig mer rift om arbeidsplassene i Norge, og det må stadig strammes inn fordi velferdsordningene ikke er bærekraftig. Da nytter det ikke å pøse på med ennå flere folk som må støttes av den. Den ubehagelige sannheten er at man trenger noen barn fra de aller mest ressurssterke 10%, ikke fra fra innvandrere og heller ikke fra majoriteten av befolkningen som samlet sett er en utgiftspost hele livet. 

Anonymkode: f3927...0a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jobber ikke turnus, dessverre. Bidrar i denne tråden for å støtte andre.

Anonymkode: d89e6...da3

Det er vel kanskje like greit, når du viser såpass bedritne holdninger ovenfor de som ikke er i samme livssituasjon som deg. 

Anonymkode: f3927...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...