Gå til innhold

Menn: om dere ikke gjør fysiske tilnærminger på date, er dere da ikke interessert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har truffet en mann fire ganger. Ingen av gangene har han vært borti meg eller prøvd å kysse meg. Er han ikke interessert eller?

Anonymkode: d7feb...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan fint være han er. Mange menn foretrekker at dama tar initiativ til sånt først.

Anonymkode: 8828b...558

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig rart ut. Kanskje han bare vil være venner? 

Anonymkode: dd008...c96

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Har truffet en mann fire ganger. Ingen av gangene har han vært borti meg eller prøvd å kysse meg. Er han ikke interessert eller?

Anonymkode: d7feb...4ef

Lurer mer på hvorfor du ikke har tatt noe initiativ?

Tenker mannen har fulgt med i mediabildet så derfor avstår han helt fra fysisk kontakt frem til kvinnen tar initiativet. 

Anonymkode: 87ed8...785

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være at han er en vanlig, høflig fyr?

Anonymkode: c47dd...f1b

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også være han er nervøs for å gjøre noe galt. Tror jeg ville vært det. Kansje du må være mer tydelig med han på hva du vil? 

Klaps han på rompa. Ganske tydelig tegn på sexuell interesse, og langt mindre risikabelt for en kvinne å gjøre enn for enn mann. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han hadde vel ikke gått på 4 dater om han ikke var interessert.

Han venter nok på at du skal ta det første steget med å være fysisk. Det er jo det som er normen og som er sosialt akseptert?

Anonymkode: 05da3...f51

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lurer mer på hvorfor du ikke har tatt noe initiativ?

Tenker mannen har fulgt med i mediabildet så derfor avstår han helt fra fysisk kontakt frem til kvinnen tar initiativet. 

Anonymkode: 87ed8...785

Da er han jo bare idiot :) Joda kvinnen kan godt ta sin del av initiativet også. Det å ta initiativet betyr ikke at han bare skal braute på og klå og forsøke seg seksuelt! Heller stikk motsatt. Vise at han liker henne, en kjærlig berøring på hendene, møte blikket og vise interesse i henne. Verre er det faktisk ikke. Så er handlingene fra henne avgjørende for videre gang i relasjonen.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tt12 skrev (4 minutter siden):

Kan også være han er nervøs for å gjøre noe galt. Tror jeg ville vært det. Kansje du må være mer tydelig med han på hva du vil? 

Klaps han på rompa. Ganske tydelig tegn på sexuell interesse, og langt mindre risikabelt for en kvinne å gjøre enn for enn mann. 

Eeeeeh nei! Hvorfor klapse på rumpa uansett kjønn, vis nå litt stil da! :) Ikke begynn der, søk blikket, hold samtalen i gang, ta forsiktig i hånden og se hvordan reaksjonen blir. Du trenger ikke starte med en seksuell interesse, det er jo helt på trynet!

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antiviruset skrev (1 minutt siden):

Eeeeeh nei! Hvorfor klapse på rumpa uansett kjønn, vis nå litt stil da! :) Ikke begynn der, søk blikket, hold samtalen i gang, ta forsiktig i hånden og se hvordan reaksjonen blir. Du trenger ikke starte med en seksuell interesse, det er jo helt på trynet!

Personlig er jeg litt sosialt utilpass og synes det kan være veldig greit med tydelige signaler. Så hadde ikke blitt fornærmet vist en kvinne klapset meg på rumpen selv om jeg ikke var interesserte. Hadde bare tatt det som et komplement. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tt12 skrev (6 minutter siden):

Personlig er jeg litt sosialt utilpass og synes det kan være veldig greit med tydelige signaler. Så hadde ikke blitt fornærmet vist en kvinne klapset meg på rumpen selv om jeg ikke var interesserte. Hadde bare tatt det som et komplement. 

joda men slike tilnærmelser kan fort bli tatt ille opp av den som blir utsatt for det. Jeg kaller noe slikt mangel på "sosiale" antenner. Du starter ikke med slikt, det burde enhver forstå. I en bli kjent fase er det viktig å bygge tillit og vise at man kan faktisk styre seg selv.

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antiviruset skrev (2 minutter siden):

joda men slike tilnærmelser kan fort bli tatt ille opp av den som blir utsatt for det. Jeg kaller noe slikt mangel på "sosiale" antenner. Du starter ikke med slikt, det burde enhver forstå. I en bli kjent fase er det viktig å bygge tillit og vise at man kan faktisk styre seg selv.

En del personer (som meg) mangler sosiale antenner det betyr ikke at de er dårlig folk. Et annet alternativt er selvfølgelig å spørre rett ut.  Men personlig tenker jeg at den type fysisk berøring ville kommunisere intensjonen man har meget effektivt. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

 

Tenker mannen har fulgt med i mediabildet så derfor avstår han helt fra fysisk kontakt frem til kvinnen tar initiativet. 

Anonymkode: 87ed8...785

Å flørte eller fysisk tilnærme seg noen man dater over tid kan ikke sammenlignes med metoo og seksuell trakassering om det er det du prøver på 🤦‍♀️

Det er individuelt hvor raskt man er komfortabel med fysiske fremstøt og både før og etter metoo har det vært vanlig å bruke mer enn fire dates før første kyss. Det må være det rette øyeblikket og ikke noe man presser inn i en unaturlig sammenheng

Anonymkode: fcaf3...037

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ut som han respekterer deg, han ser ikke på deg som noe han kan forsyne seg av når han vil, men som en person med egne ønsker og grenser. Han har vært på fire dates, hvis han planlegger en til med deg så er han definitivt interessert. Kyss han du da!

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tt12 skrev (5 minutter siden):

En del personer (som meg) mangler sosiale antenner det betyr ikke at de er dårlig folk. Et annet alternativt er selvfølgelig å spørre rett ut.  Men personlig tenker jeg at den type fysisk berøring ville kommunisere intensjonen man har meget effektivt. 

 

Ja men unngå å seksualisere det med å ta på steder som andre kan finne ubekvemt! Det går an å oppføre seg og sjekke dette ut med blikkontakt, berøring av hender og som du sier kommunisere! Spørre for direkte tidlig kan også oppfattes som for pågående og "kleint". Dårlige sosiale antenner er ingen unnskyldning! Det kan trenes opp, i alle fall når man selv forstår at man faktisk er i den kategorien.  Til man har dannet en mer fortrolig relasjon i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antiviruset skrev (1 minutt siden):

Ja men unngå å seksualisere det med å ta på steder som andre kan finne ubekvemt! Det går an å oppføre seg og sjekke dette ut med blikkontakt, berøring av hender og som du sier kommunisere! Spørre for direkte tidlig kan også oppfattes som for pågående og "kleint". Dårlige sosiale antenner er ingen unnskyldning! Det kan trenes opp, i alle fall når man selv forstår at man faktisk er i den kategorien.  Til man har dannet en mer fortrolig relasjon i alle fall.

Nei ikke alle kan trene dette opp det stemmer ikke. Jeg tar aldri på noen og kommuniserer ikke på en flørtete måte nettopp fordi jeg vet at jeg mangler egenskapene til å bedømme når dette er passende. Men som mann gjør jo det selvfølgelig vanskelig å komme inn i et forhold da det er forventet at jag skal kunne plukke opp mer subtile signaler på interesse. Å siden jeg ikke klarer dette vil kanskje folk anse meg som uinteressert. 

Samtidig som jeg er bekymret for at vist jeg prøver meg så skal jeg gjøre dem ukomfortable. 

Derfor har setter jeg pris på personer som kommuniserer tydelig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Har truffet en mann fire ganger. Ingen av gangene har han vært borti meg eller prøvd å kysse meg. Er han ikke interessert eller?

Fire er jo bare en tredjedel ut i første verset på Sesam-stasjon sin tellesang, ellernoesånt 🤔 Det er jo ikke akkurat hele evigheten å vente på ett kyss, synes jeg :fnise: 

Hva har dere gjort, og hvorfor har ikke du klint tæll , TS? 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har truffet en mann fire ganger. Ingen av gangene har han vært borti meg eller prøvd å kysse meg. Er han ikke interessert eller?

Anonymkode: d7feb...4ef

Hadde  han ikke vært interessert hadde han ikke brukt tid på deg.

Anonymkode: 50811...d95

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hadde  han ikke vært interessert hadde han ikke brukt tid på deg.

Anonymkode: 50811...d95

Enig. Jeg hadde tatt det som et bedre tegn at han ville møtes mer enn at han begynte å skulle kysse meg raskt for da hadde jeg tenkt at han bare var ute etter sex

Anonymkode: fcaf3...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker 42 skrev (3 timer siden):

Fire er jo bare en tredjedel ut i første verset på Sesam-stasjon sin tellesang, ellernoesånt 🤔 Det er jo ikke akkurat hele evigheten å vente på ett kyss, synes jeg :fnise: 

Hva har dere gjort, og hvorfor har ikke du klint tæll , TS? 

 

Fordi jeg er veldig usikker på om han egentlig liker meg, eller om han bare dater meg fordi det ikke er noen andre. Jeg vil fortsette å treffe han så jeg får vel bare vente og se. Er det turnoff å spørre om hva han tenker om oss?

Ts 

Anonymkode: d7feb...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...