Gå til innhold

Hvorfor er mange menn så tafatt med husarbeid og smårydding? Mange har det slik


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gud skrev (7 timer siden):

Eg håper og trur at dette ikkje er normalen, men klart det finst tafatte menn og kvinner. For å bli kvitt problemet - IKKJE LA DEI FORMERE SEG!

Det er jo det de gjør. De finner seg en en KG-kvinne som de får 3-4 barn med, før de blir kastet ut. Og så vokser ungene opp med at mor (kvinnen) gjør alt. Vips har man mangedoblet antallet slike menn.

Anonymkode: 5fb70...e11

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva er årsaken til at så mange menn er då dårlig på husarbeid og koordinere hjemme? Jeg ver det er flere som har det som meg, så det er bare ikke meg dom har det slik, her er eksempel. Alle er jo født nakne med samme evner, men mange menn blir altså skikkelig lat


Mannen min kan fint gå forbi kurven med rent tøy i dagevis uten p tenke han skal brette det. Jobber jeg kveldsvakt er alt etter middagslagingen hans på benken fortsatt, ingenting er satt i oppvaskmaskin . Hvis han lager middag da, ofte tar han take away fordi han inne gidder (eller laget toast eller steker pizza, så ungen får mat)  Han tar ikke initiativ til å vaske badet selv eller tenke på at nå bør vi vakse vinduer . Smårydding som feks se hva som kan gjøres på 10 min mens ungene leker selvstendig litt kan han ikke.

han har evnen til å rydde, fordi han gjør det når jeg maser nok.  Men da med mye prokastinering og doturer. Han sier også ofte at han er så lei det jævla maset mitt og at jeg maser om noe hver dag. Men det er fordi han gjør det ikke av eget initiativ  . Ofte er det enklere for meg å bruke 10 min på å ta ut oppvaksmaskin enn å mase 30 min før han skal gjøre det

han er en veldig engasjert flink pappa . Men får han ansvar for å pakke barnehagetøy husker han feks regntøy men ikke mellomlag, votter og støvlerHan kler på barna nermest det første han finner i skuffa uten å tenke på match eller hva det er (akkurat det er pirk fra min side) . Han plukker ikke opp leker mens han leker med barna 

han er etnisk norsk enebarn, moren han hater rot og uorden. Så rart hun ikke har lært sønnen sin bedre . Likevel kan hun klage når hun er hos oss for at det er så rotete. Men jeg gjøre det beste jeg kan med timene i døgnet.  Jeg er så sliten av å være hoved rydder, kordinator og planlegger Alta  Hadde han gjort mer av eget initiativ hadde ting vært så lettere 

Anonymkode: 9f16f...665

Det er i grunn ganske så typisk hos barn av foreldre som har «støv på hjernen».

Fordi de er så perfeksjonister og vil ha alt på en viss måte så lærer de ikke barna sine å rydde, vaske og holde orden fordi de gjør det selv før barnet får en sjanse.

 

Anonymkode: 148a4...a77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Dette bekrefter bare at de fleste menn er late og neglisjerer det nødvendige. Dine krav er uansett ikke for krevende, og du må kunne forlange at han oppfyller dine syn på orden og renslighet. Han bør dessuten fylle disse kravene uten å bli minnet på behovet.

Anonymkode: 1deaa...b08

HAHAHAHA! Nice try!

De fleste menn er ikke sånn nei!

Klassisk unnskyldning når man selv har PLUKKET UT en sånn mann. 

Anonymkode: 5fb70...e11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette bekrefter bare at de fleste menn er late og neglisjerer det nødvendige. Dine krav er uansett ikke for krevende, og du må kunne forlange at han oppfyller dine syn på orden og renslighet. Han bør dessuten fylle disse kravene uten å bli minnet på behovet.

Anonymkode: 1deaa...b08

Hva som er nødvendig og hvilket syn på orden og renslighet som er fasit, er vel strengt tatt ikke noe som kvinnen i forholdet  alltid vet og bestemmer alene. 

Anonymkode: 83d4e...d95

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette bekrefter bare at de fleste menn er late og neglisjerer det nødvendige. Dine krav er uansett ikke for krevende, og du må kunne forlange at han oppfyller dine syn på orden og renslighet. Han bør dessuten fylle disse kravene uten å bli minnet på behovet.

Anonymkode: 1deaa...b08

🤣🤣

Anonymkode: 2bf47...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannfolk tenker her og nå, kvinnfolk tenker mer langsiktig.

Når en mann ser kurva med rene klær, så tenker han «nei orker ikke nå» og går sin vei. Han tenker ikke på at den kurva må tas etterpå, i morgen eller om 3 dager.

Vi kvinnfolk ser kurva å tenker, skal jeg utsette meg for den i morgen eller skal jeg bare få tatt den nå når jeg har tid?

Samtidig bryr ikke menn seg om hvordan det ser ut hjemme, men for oss kvinnfolk så betyr det litt mer at ting er på stell.

 

Anonymkode: 79d76...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Samtidig bryr ikke menn seg om hvordan det ser ut hjemme, men for oss kvinnfolk så betyr det litt mer at ting er på stell.

 

Anonymkode: 79d76...f0e

Bryr de seg ikke om hvordan det ser ut heller? Herreguuud for noen ‘menn’ dere finner dere. 

Anonymkode: 5fb70...e11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Bryr de seg ikke om hvordan det ser ut heller? Herreguuud for noen ‘menn’ dere finner dere. 

Anonymkode: 5fb70...e11

Mine tanker også. Tenker dette er den generelle kvinnelige KG brukeren. En kvinne som blir hodestups forelsket, en kvinne helt uten impulskontroll og som lar seg styre 100 % av følelser når hun finner sin ektemake.. 

 

Anonymkode: b6ea5...850

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Mine tanker også. Tenker dette er den generelle kvinnelige KG brukeren. En kvinne som blir hodestups forelsket, en kvinne helt uten impulskontroll og som lar seg styre 100 % av følelser når hun finner sin ektemake.. 

 

Anonymkode: b6ea5...850

Ja, og som skriver omtrent i hver eneste tråd at alle menn er sånn, typisk menn, hvorfor er alle menn sånn, kun for å få fokuset bort fra at det er hun selv som har valgt denne mannen. 

Anonymkode: 5fb70...e11

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er viktig at en finner en felles standard for hvordan en vil ha det. Så må en finne løsninger på hvordan få det til og fordele oppgavene og ansvaret. Da må det ikke påpekes at oppgaven blir gjort noe anderledes enn den måten den andre finner riktig så lenge den blir gjort.

Så må det legges opp logiske logistikksystemer i hjemmet så ting glir mest mulig av seg selv og hjemmet fremstår ryddig og klart for vask til enhver tid. 

Så er det en kjønnsforskjell som går på at de fleste kvinner er samlere så smårydding er mer for dem, mens mennene er jegere og da blir det mer gjøre jobben å bli ferdig med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men akk, så riktig. 

Du får finne en mann med en brennende interesse og forkjærlighet for husarbeid og husrydding da vet du. En kan bidra på ulike måter. 

Anonymkode: 944e0...9bc

Det er ikke alltid riktig, nei. Jeg driter i rot og litt støv så lenge jeg trives i hjemmet mitt. Har hatt flere hybelkaniner som kjæledyr. En venninne av meg er like uinteressert i husarbeid som meg, og er gift med en mann som gjør alt hjemme med glede faktisk.

Anonymkode: 4f25c...284

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Fordi de slapp unna førstegangstjenesten. 9 av 10 jeg kjenner som har gjennomført førstegangstjeneste gjør plikter i hjemmet av eget initiativ.

Anonymkode: a7055...199

Jøss. Den var ny. Hvor mange prosent av damene har gjennomført førstegangstjeneste, og hva er den evt. "koblingen" her mener du, AB? 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hva er årsaken til at så mange menn er då dårlig på husarbeid og koordinere hjemme? Jeg ver det er flere som har det som meg, så det er bare ikke meg dom har det slik, her er eksempel. Alle er jo født nakne med samme evner, men mange menn blir altså skikkelig lat


Mannen min kan fint gå forbi kurven med rent tøy i dagevis uten p tenke han skal brette det. Jobber jeg kveldsvakt er alt etter middagslagingen hans på benken fortsatt, ingenting er satt i oppvaskmaskin . Hvis han lager middag da, ofte tar han take away fordi han inne gidder (eller laget toast eller steker pizza, så ungen får mat)  Han tar ikke initiativ til å vaske badet selv eller tenke på at nå bør vi vakse vinduer . Smårydding som feks se hva som kan gjøres på 10 min mens ungene leker selvstendig litt kan han ikke.

han har evnen til å rydde, fordi han gjør det når jeg maser nok.  Men da med mye prokastinering og doturer. Han sier også ofte at han er så lei det jævla maset mitt og at jeg maser om noe hver dag. Men det er fordi han gjør det ikke av eget initiativ  . Ofte er det enklere for meg å bruke 10 min på å ta ut oppvaksmaskin enn å mase 30 min før han skal gjøre det

han er en veldig engasjert flink pappa . Men får han ansvar for å pakke barnehagetøy husker han feks regntøy men ikke mellomlag, votter og støvlerHan kler på barna nermest det første han finner i skuffa uten å tenke på match eller hva det er (akkurat det er pirk fra min side) . Han plukker ikke opp leker mens han leker med barna 

han er etnisk norsk enebarn, moren han hater rot og uorden. Så rart hun ikke har lært sønnen sin bedre . Likevel kan hun klage når hun er hos oss for at det er så rotete. Men jeg gjøre det beste jeg kan med timene i døgnet.  Jeg er så sliten av å være hoved rydder, kordinator og planlegger Alta  Hadde han gjort mer av eget initiativ hadde ting vært så lettere 

Anonymkode: 9f16f...665

Hvorfor er så mange kvinner så dårlige på husarbeid og koordinering hjemme?

Anonymkode: b238e...bae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting som irriterer meg grusomt er at 75% blir ryddet opp etter matlaging, men så står det alltid igjen en fettete stekepanne, litt bestikk, og en kaffekopp eller to på kjøkkenbenken, i tillegg blir ikke fettet vasket bort fra komfyren etter matlaging.😵💫

Menn er late og har blitt dårlig oppdratt av sine foreldre, kanskje helst moren som har gjort jobben for de.

Anonymkode: 225e5...d90

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker 42 skrev (14 minutter siden):

Jøss. Den var ny. Hvor mange prosent av damene har gjennomført førstegangstjeneste, og hva er den evt. "koblingen" her mener du, AB? 😄

Den er ikke ny, dette er min erfaring også. Gjennom førstegangstjenesten lærer man at det er macho med orden og tellekanter, om man ikke visste dette fra før.

Anonymkode: 5fb70...e11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Mor ryddet for dem.

Anonymkode: 1a58f...bcd

Ja.  For faren, guttens rollemodell,  ryddet sikkert ikke.  Sånn går kjønnsroller i arv.  Og derfor tar det så utrolig lang tid å bryte mønsteret.  

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Den er ikke ny, dette er min erfaring også. Gjennom førstegangstjenesten lærer man at det er macho med orden og tellekanter, om man ikke visste dette fra før.

Anonymkode: 5fb70...e11

Det er jo bare fjaz! Du må i så fall fortelle meg hvorfor "damer er mer ryddige" 😄 Eller mener du flere damer har gjennomført førstegangstjeneste? Dette henger ikke på greiiipus! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det er ikke alltid riktig, nei. Jeg driter i rot og litt støv så lenge jeg trives i hjemmet mitt. Har hatt flere hybelkaniner som kjæledyr. En venninne av meg er like uinteressert i husarbeid som meg, og er gift med en mann som gjør alt hjemme med glede faktisk.

Anonymkode: 4f25c...284

Jeg er også en sånn dame. Min eksmann var vel omtrent som de fleste damene her i tråden. For meg ble det masete, jeg synes han hadde støv på hjernen.

Det kan godt være vi er unntakene som bekrefter regelen, da.

Anonymkode: 10c43...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker 42 skrev (Akkurat nå):

Det er jo bare fjaz! Du må i så fall fortelle meg hvorfor "damer er mer ryddige" 😄 Eller mener du flere damer har gjennomført førstegangstjeneste? Dette henger ikke på greiiipus! :fnise:

Damer er ikke mer ryddige der hvor jeg kommer fra. Menn er menn der jeg kommer fra, og det ville ikke falle en kvinne inn å velge en baby-mann som hun må være mamma for. 

Anonymkode: 5fb70...e11

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ekke kødd engang. Faren min har vært mange år i militæret, og han er superordnet 😅 ser stor forskjell på samtlige familiemedlemmer... 

Anonymkode: e03a3...86d

Min mann har aldri vært i førstegangstjenesten, men rydder til strøken-status hver morgen og kveld før han setter seg ned. Han bretter alle klær. Jeg  (kvinne) bretter aldri et eneste klesplagg, Jeg henter oftere barna og tar oftere med til diverse oppfølgingstimer. Vi har våre greier. 

Anonymkode: 9b9f2...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...