Gå til innhold

Bør norsk media anerkjenne at det er MENN som ofrer livene sine for å forsvare Ukraina mot Russland?


doomer

Anbefalte innlegg

Adobyen skrev (Akkurat nå):

Jeg synes ikke at det er verken rett tid eller situasjon som passer for krenkede menns kjønnskamp mens krigen herjer i Ukraina. Vi ser den ene reportasjen mer brutal enn den neste, og både militære og sivile mål blir ødelagt av Putins missiler.

Hva i alle dager har dette med din påståtte krenkede menns kjønnskamp å gjøre? Kos deg med macho hatten du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Adobyen
Gorgonzola skrev (1 minutt siden):

Hva i alle dager har dette med din påståtte krenkede menns kjønnskamp å gjøre? Kos deg med macho hatten du

Hva? Du kritiserte meg for å være uenig med deg om at flest menn dør i krig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (Akkurat nå):

Hva? Du kritiserte meg for å være uenig med deg om at flest menn dør i krig.

Det er helt korrekt og det at du tar grådig feil har da ingenting å gjøre med påstått tøyseprat om at jeg dermed snakker krenkede menns kjønnskamp sin sak. Jeg påpekte et faktum, og forsøkte ikke å være en mislykka macho helt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EtLiteTroll skrev (På 3.10.2022 den 13.05):

Nå er det menn som starter krigene til p begynne med uansett. Er alltid menn som har styrt verden fra dag en, og man ser jo hvordan det har gått.

Du er blind. Det er flust av kvinnelige talspersoner fra Russland som egger til denne krigen og ønsker å fortsette folkemordet på ukrainere. Hatet fra mange kvinnelige russiske kjendiser og talspersoner mot vesten er ikke spesielt skjult. Se det ski-neket som stadig får sine latterlige forskrudde meninger og hat mot vesten sitert av media.  Hva med Darya Dugina som ble drept i bilbomen og aktivt har oppfordret til å fortsette å drepe ukrainere og folk i vesten for det russiske imperiet? Utenriskminsiteren deres Maria Zakharova? Dette er bare en knippe av mange kvinnelige profiler i Russland som kanskje er de største støttespillerene av denne krigen.

Det du gjør er ikke bare å snu et blindt øye til disse, men du skyver også kanonføden forran dem og forsvarer kvinner bak dem. De urimelige holdningene dine i seg selv er fascistiske og grobunn og opphav til konflikt og potensiell krig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

doomer skrev (På 3.10.2022 den 17.16):

 

 

Ok, men da har jeg fått svaret, egentlig; media/samfunnet kommer ikke til å hedre mennene som har gitt livet sitt for å kjempe mot Russland, rett og slett fordi det de har gjort er ikke spesielt modig eller kritisk - det er på linje med alle andre som har forblitt i landet (ignorer hvor mange flere soldater som har blitt drept) og såret - flere ganger så mange som sivile.

Takk!

Selvfølgelig blir de hedret, men ikke fordi de er født som menn. Soldater blir hedret og anerkjent. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

TS har eg veldig klart poeng som det ikke er noen mulighet å vri seg unna.

     F. Eks, når en argumenterer med at kvinner deltar også og gjør ting "bak fronten", så hvorfor det? Hvorfor blir ikke kvinner nektet å forlate landet? 

        Når det gjelder som mest er det MENN som må ta hovedstøtet av risiko og død. DA går "likestilling" ut av vinduet. Det er klart at dette er et paradoks.

    At kvinner her argumenterer med at det "er menn som bestemmer" er jo også bare BS. Den Finske "party-girl" Sanna Marin har jo vært stor pådriver for krig. I Norge er jo kvinnelige politikere like ivrig for at Ukrainske menn må dø. Ta bare Venstre-dama og ikke Minst Anniken Huitfeldt. 

    Det er denne "ViMenn" tankegangen hvor en ikke skal stille spørsmål ved noe, for nå er det krig. 

Ukrainske menn dør som fluer, mens flertallet kvinner er ikke i nærheten av samme risiko.

 

 

 

 

 

N

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ichiko skrev (På 3.10.2022 den 15.39):

Tidligere i denne krigen så jeg en spørreundersøkelse(beklager at jeg ikke har link) som var gjort i Ukraina; den viste at 70% av mennene og 30% av kvinnene ønsket å kjempe. Jeg har sett haugevis av ukrainske poster på sosiale medier som viser at det er mange kvinner med i selve forsvaret og flere av dem har gjort det veldig bra, selv om mennene er i flertall.

Menn har alltid vært i solid flertall på selve slagmarken, mens kvinnene alltid har tatt seg av alt det andre: hjelpe de skadede, ta vare på alle barna, syke og gamle; ofte være nødt til å "holde fortet" hjemme og til og med måtte slåss aktivt om fienden kommer dit. Eller sørge for å få alle i sikkerhet og flykte.

Dét er et stort og viktig ansvar kvinnene har allerede, så vel som det mennene har. Forsvar av land og folk handler om så mye mer enn å delta i væpnet kamp.

Nettopp. Hvis alle menn og kvinner går i krig, hvem skal ta vare på barn, syke og gamle? Hvem skal produsere mat, drifte nødvendige tjenester, drive skoler, sykehus, fødestuer, gamlehjem? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AdonisFFM skrev (6 minutter siden):

TS har eg veldig klart poeng som det ikke er noen mulighet å vri seg unna.

     F. Eks, når en argumenterer med at kvinner deltar også og gjør ting "bak fronten", så hvorfor det? Hvorfor blir ikke kvinner nektet å forlate landet? 

        Når det gjelder som mest er det MENN som må ta hovedstøtet av risiko og død. DA går "likestilling" ut av vinduet. Det er klart at dette er et paradoks.

    At kvinner her argumenterer med at det "er menn som bestemmer" er jo også bare BS. Den Finske "party-girl" Sanna Marin har jo vært stor pådriver for krig. I Norge er jo kvinnelige politikere like ivrig for at Ukrainske menn må dø. Ta bare Venstre-dama og ikke Minst Anniken Huitfeldt. 

    Det er denne "ViMenn" tankegangen hvor en ikke skal stille spørsmål ved noe, for nå er det krig. 

Ukrainske menn dør som fluer, mens flertallet kvinner er ikke i nærheten av samme risiko.

 

 

 

 

 

N

Men da får mennene bli hjemme med barna og de gamle, produsere mat, drive alle nødvendige tjenester, og være yndlingsmål for voldtekt. Så kan kvinnene dra i krigen og få trening og våpen til å forsvare seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (5 minutter siden):

Men da får mennene bli hjemme med barna og de gamle, produsere mat, drive alle nødvendige tjenester, og være yndlingsmål for voldtekt. Så kan kvinnene dra i krigen og få trening og våpen til å forsvare seg. 

        Ja, det skal en se 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (7 minutter siden):

Nettopp. Hvis alle menn og kvinner går i krig, hvem skal ta vare på barn, syke og gamle? Hvem skal produsere mat, drifte nødvendige tjenester, drive skoler, sykehus, fødestuer, gamlehjem? 

         Halvparten av menn og halvparten av kvinner i krig, resten blir baklandshelter eller kan stikke utenlandsk. 

        Full likestilling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AdonisFFM skrev (22 minutter siden):

         Halvparten av menn og halvparten av kvinner i krig, resten blir baklandshelter eller kan stikke utenlandsk. 

        Full likestilling.

Helt enig der. Da kan du ringe Zelenskyj og foreslå det som et europeisk likestillingstiltak. Du kan også foreslå at halvparten av leiesoldater som sendes til Ukraina, skal være kvinner, mens halvparten av hjelpemannskapet skal være menn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (18 minutter siden):

Helt enig der. Da kan du ringe Zelenskyj og foreslå det som et europeisk likestillingstiltak. Du kan også foreslå at halvparten av leiesoldater som sendes til Ukraina, skal være kvinner, mens halvparten av hjelpemannskapet skal være menn. 

elensky vil nok neppe være den som kan ordne dette. Uansett, jeg vil regne med at noe slikt nok ville fort bli stilnet.😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AdonisFFM skrev (1 time siden):

elensky vil nok neppe være den som kan ordne dette. Uansett, jeg vil regne med at noe slikt nok ville fort bli stilnet.😅

Jeg kommer ikke til å prøve å stilne deg hvis du fremmer et slik forslag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

doomer skrev (På 2.10.2022 den 22.11):

Å være mann og ofre livet sitt i krig er en totalt utakknemlig handling; mens krigen pågår, vil man ikke bli lagt spesielt merke til (fordi det forventes av deg/landet å forsvare seg selv), og i ettertid vil samfunnet gå tilbake til å fokusere på hvor hardt kvinner har det, og totalt glemme ofrene menn var pliktet til å gjøre under vanskelige omstendigheter.

I dagens samfunn blir menn åpenlyst diskriminert mot i fordel for å fremme kvinnekjønnet - norsk media skriver hyppig om hvordan kvinner fortjener uendelige fordeler i samfunnet for å bli fremmet - så hva med å gi litt anerkjennelse til mennene som forventes å stille opp for landet når krig bryter ut?

Det er  både menn og kvinner som går i  krigen på ukrainas side, men på russisk side er det nesten bare menn. Men jeg tror de kvinnelige ukrainske  krigerne har meldt seg frivillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krig er kjønnsforskjellenes ur opprinnelse. Kvinner bryr seg ikke, alternativt gråter, om deres fedre, ektefeller eller sønner drepes, tortureres, maltrakteres i krigshandlinger. Tårer, vræl og traumer redder ingen liv. Det er bare sånn det er. Media fokuserer på tulleting, skjuler realitetene og sliter med å finne ut av hva som egentlig i skjer. Når den jakten mislykkes er det mye mer klikkvennlig å vise ei 55 år gammel bestemor som reddes ut i en liten båt, etter flommen når demningen brast, mens hun skriker til hele verden at hun heller vil dø enn å måtte forlate de ørten kattene sine, noe hun selvsagt aldri kommer til å realisere, uansett. I mellomtiden skamferes og drepes noen hundre unge ukrainske og russiske menn noen mil lenger unna men hey, er det krig så er det krig. 

Endret av Gorgonzola
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
On 10/3/2022 at 3:19 PM, EtLiteTroll said:

Har aldri sagt at det ikke er mer farlig å være soldat. Bare sier at mange kvinner har reist tilbake og bidrar. De vil støtte mennene sine. Det er ikke slik at alle kvinnene lar mennene stå igjen der alene. Og hvem kan kladre dem som reiste, særlig dem med barn?

Det er menn som har behov for å drepe og ha makt her i verden, så ja jeg synes det er riktig at ikke kvinner blir tvunget til å ofte sine liv. Sier ikke at det er ukrainske menn som startet krigen, men det er tross alt russiske og ukrainske menn (Og Putin og de andre rike mennenene med makt) som ikke har funnet en fredelig løsning og som har hatt konflikt i Donbas.  Jeg synes det er fint at mennene i Ukraina selv tar ansvar og ikke er kvinnehatere som deg, at de velger å beskytte kvinnene. 

Voldtekt av kvinner blir brukt som våpen i krig. Så var det også menneskehandlere som kom til Polen for å kidnappe kvinner og barn. Vi så også at norske pedofile menn reiste ned, og at norske menn svermet rundt assylmottakene. Betaler ikke kvinnene nok pris for deg? Er ønsket så stort at også kvinner skal bli drept?

Nei nå får du gi deg. ;)

Kvinner i maktposisjoner er like ille som menn. Mellom 1480 og 1913 var Europas dronninger 27% mere sannsynlige til og starte kriger enn Europas konger. I følge "National Bureu of Economics" 

Ja kvinner har høyere kognitiv empati enn menn statistisk sett. Men jeg tror ikke dette nødvendigvis betyr så mye for de som karrer seg opp til en maktposisjon i samfunnet. Jeg tror at denne gruppen ikke i noen stor grad representerer sitt respektive kjønn. For å gi deg et lokalt eksempel, kongen er en jovial hyggelig person, dronningen er en selvopptatt arrogant hurpe. Jeg vet dette fordi jeg har sett og utvekslet ord med dem begge to og har snakket med drøssevis andre som også kjenner til dem. 

Er dronningen representativ for sitt kjønn? Har hun høyere empati enn kongen som er mann. Definitivt ikke. 😄 

Kvinner har mye postivt å bidra med. Jeg er glad vi lever i en mere likestilt verden, og jeg mener at incels are patetiske sinte sutrekopper. Men det går an og gå for langt til den andre siden og. ;) 

 

Endret av Angry Man
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

doomer skrev (På 2.10.2022 den 22.11):

Å være mann og ofre livet sitt i krig er en totalt utakknemlig handling; mens krigen pågår, vil man ikke bli lagt spesielt merke til (fordi det forventes av deg/landet å forsvare seg selv), og i ettertid vil samfunnet gå tilbake til å fokusere på hvor hardt kvinner har det, og totalt glemme ofrene menn var pliktet til å gjøre under vanskelige omstendigheter.

I dagens samfunn blir menn åpenlyst diskriminert mot i fordel for å fremme kvinnekjønnet - norsk media skriver hyppig om hvordan kvinner fortjener uendelige fordeler i samfunnet for å bli fremmet - så hva med å gi litt anerkjennelse til mennene som forventes å stille opp for landet når krig bryter ut?

Nei, ingen bryr seg om menn. Det beviser tråden her og. Kvinner i Ukraine ler mens de filmer menn der bli jaget av politiet som kidnapper de for å tvinge de ut på frontlinjen, i full viten at de ikke trenger å bekymre seg for å bli tvunget til frontlinjen. Men neida, er et klassisk ‘men killed - women most affected’ fenomen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brukerangrep, latterliggjøring og avsporing, og svar til det. 

_popcorn_, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
On 10/15/2022 at 11:35 PM, mbiema said:

 

Endret av Angry Man
Gammel tråd. Forget it. :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mennene ofrer livet for landet, mens kvinnene reiser til vesten og finner seg nye menn. Man må vite at likestilling bare gjelder i medgangstider og når det passer kvinnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...