doomer Skrevet 2. oktober 2022 #1 Del Skrevet 2. oktober 2022 Å være mann og ofre livet sitt i krig er en totalt utakknemlig handling; mens krigen pågår, vil man ikke bli lagt spesielt merke til (fordi det forventes av deg/landet å forsvare seg selv), og i ettertid vil samfunnet gå tilbake til å fokusere på hvor hardt kvinner har det, og totalt glemme ofrene menn var pliktet til å gjøre under vanskelige omstendigheter. I dagens samfunn blir menn åpenlyst diskriminert mot i fordel for å fremme kvinnekjønnet - norsk media skriver hyppig om hvordan kvinner fortjener uendelige fordeler i samfunnet for å bli fremmet - så hva med å gi litt anerkjennelse til mennene som forventes å stille opp for landet når krig bryter ut? 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 3. oktober 2022 #2 Del Skrevet 3. oktober 2022 Kvinner og barn blir jo igjen i områdene som bombes. De ranes og voldtas samt mange blir pint og drept. Det er kvinnene som sørger for alt det andre enn militær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Solsikke Skrevet 3. oktober 2022 #3 Del Skrevet 3. oktober 2022 Utakknemlig handling? På tide å få huet ut av ræva kanskje? 11 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EtLiteTroll Skrevet 3. oktober 2022 #4 Del Skrevet 3. oktober 2022 Nå er det menn som starter krigene til p begynne med uansett. Er alltid menn som har styrt verden fra dag en, og man ser jo hvordan det har gått. Skulle bare mangle at ikke kvinner måtte krige! Det jeg synes er så flott er disse ukrainske mennene som ikke syter over det, men tar det som en selvfølge. Og det er uansett mange kvinner som bidrar på mange andre måter, og som har reist tilbake til Ukraina. Husker det var ei dame som valgte å bli, fordi "soldane våre trenger noe å forsvare". 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 3. oktober 2022 #5 Del Skrevet 3. oktober 2022 Ukraine har over 20.000 kvinner i militære posisjoner som deltar i krig. Incel-problematikken blir slitsom. 28 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 3. oktober 2022 #6 Del Skrevet 3. oktober 2022 Ja det blir nok en kjempe-overraskelse i media. At det er en klar overvekt av menn i krigsinnsats/død i bakkekrig. De får nok en minnestøtte eller noe sånt når alt er over. Sånn har det alltid vært. Kvinner handler i opposisjon for det meste i andre sammenhenger i krigen enn direkte konfrontasjon. Det er verdt noe det også. 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
doomer Skrevet 3. oktober 2022 Forfatter #7 Del Skrevet 3. oktober 2022 EtLiteTroll skrev (1 time siden): Nå er det menn som starter krigene til p begynne med uansett. Er alltid menn som har styrt verden fra dag en, og man ser jo hvordan det har gått. Skulle bare mangle at ikke kvinner måtte krige! Det jeg synes er så flott er disse ukrainske mennene som ikke syter over det, men tar det som en selvfølge. Og det er uansett mange kvinner som bidrar på mange andre måter, og som har reist tilbake til Ukraina. Husker det var ei dame som valgte å bli, fordi "soldane våre trenger noe å forsvare". Ok, så å forbli i et land er like modig som en soldat som må aktivt slåss mot fienden, som har som mål å drepe dem? Da skjønner jeg hvorfor ingen hyller de mannlige soldatene; de er ikke noe mer modige enn noen andre. Hva baserer du det på, forresten? Statistisk sett vil jeg tro det er en del farligere å være aktiv soldat enn sivil, men hva vet jeg. Og var det Ukrainske menn som startet krigen? 🤣 Tenk å ofre livet sitt for å forsvare sånne som deg. Anonio skrev (54 minutter siden): Ukraine har over 20.000 kvinner i militære posisjoner som deltar i krig. Incel-problematikken blir slitsom. Aktive soldater? Hvor stor andel av soldater drept tror du er kvinner? Woke-bortforklaringer har ingen grenser på hva slags ville påstander de kan komme med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EtLiteTroll Skrevet 3. oktober 2022 #8 Del Skrevet 3. oktober 2022 doomer skrev (53 minutter siden): Ok, så å forbli i et land er like modig som en soldat som må aktivt slåss mot fienden, som har som mål å drepe dem? Da skjønner jeg hvorfor ingen hyller de mannlige soldatene; de er ikke noe mer modige enn noen andre. Hva baserer du det på, forresten? Statistisk sett vil jeg tro det er en del farligere å være aktiv soldat enn sivil, men hva vet jeg. Og var det Ukrainske menn som startet krigen? 🤣 Tenk å ofre livet sitt for å forsvare sånne som deg. Har aldri sagt at det ikke er mer farlig å være soldat. Bare sier at mange kvinner har reist tilbake og bidrar. De vil støtte mennene sine. Det er ikke slik at alle kvinnene lar mennene stå igjen der alene. Og hvem kan kladre dem som reiste, særlig dem med barn? Det er menn som har behov for å drepe og ha makt her i verden, så ja jeg synes det er riktig at ikke kvinner blir tvunget til å ofte sine liv. Sier ikke at det er ukrainske menn som startet krigen, men det er tross alt russiske og ukrainske menn (Og Putin og de andre rike mennenene med makt) som ikke har funnet en fredelig løsning og som har hatt konflikt i Donbas. Jeg synes det er fint at mennene i Ukraina selv tar ansvar og ikke er kvinnehatere som deg, at de velger å beskytte kvinnene. Voldtekt av kvinner blir brukt som våpen i krig. Så var det også menneskehandlere som kom til Polen for å kidnappe kvinner og barn. Vi så også at norske pedofile menn reiste ned, og at norske menn svermet rundt assylmottakene. Betaler ikke kvinnene nok pris for deg? Er ønsket så stort at også kvinner skal bli drept? 8 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 3. oktober 2022 #9 Del Skrevet 3. oktober 2022 Tidligere i denne krigen så jeg en spørreundersøkelse(beklager at jeg ikke har link) som var gjort i Ukraina; den viste at 70% av mennene og 30% av kvinnene ønsket å kjempe. Jeg har sett haugevis av ukrainske poster på sosiale medier som viser at det er mange kvinner med i selve forsvaret og flere av dem har gjort det veldig bra, selv om mennene er i flertall. Menn har alltid vært i solid flertall på selve slagmarken, mens kvinnene alltid har tatt seg av alt det andre: hjelpe de skadede, ta vare på alle barna, syke og gamle; ofte være nødt til å "holde fortet" hjemme og til og med måtte slåss aktivt om fienden kommer dit. Eller sørge for å få alle i sikkerhet og flykte. Dét er et stort og viktig ansvar kvinnene har allerede, så vel som det mennene har. Forsvar av land og folk handler om så mye mer enn å delta i væpnet kamp. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Averyx Skrevet 3. oktober 2022 #10 Del Skrevet 3. oktober 2022 18 hours ago, doomer said: Å være mann og ofre livet sitt i krig er en totalt utakknemlig handling; mens krigen pågår, vil man ikke bli lagt spesielt merke til (fordi det forventes av deg/landet å forsvare seg selv), og i ettertid vil samfunnet gå tilbake til å fokusere på hvor hardt kvinner har det, og totalt glemme ofrene menn var pliktet til å gjøre under vanskelige omstendigheter. I dagens samfunn blir menn åpenlyst diskriminert mot i fordel for å fremme kvinnekjønnet - norsk media skriver hyppig om hvordan kvinner fortjener uendelige fordeler i samfunnet for å bli fremmet - så hva med å gi litt anerkjennelse til mennene som forventes å stille opp for landet når krig bryter ut? Kvinner vil etter en krig ha høyere verdi enn menn. Det vil derfor være en fordel for Ukraina at storparten av kvinnene ikke deltar. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rullerusk Skrevet 3. oktober 2022 #11 Del Skrevet 3. oktober 2022 19 hours ago, doomer said: Å være mann og ofre livet sitt i krig er en totalt utakknemlig handling; mens krigen pågår, vil man ikke bli lagt spesielt merke til (fordi det forventes av deg/landet å forsvare seg selv), og i ettertid vil samfunnet gå tilbake til å fokusere på hvor hardt kvinner har det, og totalt glemme ofrene menn var pliktet til å gjøre under vanskelige omstendigheter. I dagens samfunn blir menn åpenlyst diskriminert mot i fordel for å fremme kvinnekjønnet - norsk media skriver hyppig om hvordan kvinner fortjener uendelige fordeler i samfunnet for å bli fremmet - så hva med å gi litt anerkjennelse til mennene som forventes å stille opp for landet når krig bryter ut? Du drar inn incel tankegang i krig? jeg har nettopp sett en oversikt over hvor mange ukrainske kvinner som bidrar der nede. Det er jammen meg ikke bare menn! i en krigssituasjon fjør man det man kan, og fyller de roller man er istand til å fylle. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
doomer Skrevet 3. oktober 2022 Forfatter #12 Del Skrevet 3. oktober 2022 (endret) EtLiteTroll skrev (1 time siden): Har aldri sagt at det ikke er mer farlig å være soldat. Bare sier at mange kvinner har reist tilbake og bidrar. De vil støtte mennene sine. Det er ikke slik at alle kvinnene lar mennene stå igjen der alene. Og hvem kan kladre dem som reiste, særlig dem med barn? Det er menn som har behov for å drepe og ha makt her i verden, så ja jeg synes det er riktig at ikke kvinner blir tvunget til å ofte sine liv. Sier ikke at det er ukrainske menn som startet krigen, men det er tross alt russiske og ukrainske menn (Og Putin og de andre rike mennenene med makt) som ikke har funnet en fredelig løsning og som har hatt konflikt i Donbas. Jeg synes det er fint at mennene i Ukraina selv tar ansvar og ikke er kvinnehatere som deg, at de velger å beskytte kvinnene. Voldtekt av kvinner blir brukt som våpen i krig. Så var det også menneskehandlere som kom til Polen for å kidnappe kvinner og barn. Vi så også at norske pedofile menn reiste ned, og at norske menn svermet rundt assylmottakene. Betaler ikke kvinnene nok pris for deg? Er ønsket så stort at også kvinner skal bli drept? Averyx skrev (4 minutter siden): Kvinner vil etter en krig ha høyere verdi enn menn. Det vil derfor være en fordel for Ukraina at storparten av kvinnene ikke deltar. Ok, men da har jeg fått svaret, egentlig; media/samfunnet kommer ikke til å hedre mennene som har gitt livet sitt for å kjempe mot Russland, rett og slett fordi det de har gjort er ikke spesielt modig eller kritisk - det er på linje med alle andre som har forblitt i landet (ignorer hvor mange flere soldater som har blitt drept) og såret - flere ganger så mange som sivile. Takk! Endret 3. oktober 2022 av doomer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MuggenKanari Skrevet 3. oktober 2022 #13 Del Skrevet 3. oktober 2022 Anonio skrev (4 timer siden): Ukraine har over 20.000 kvinner i militære posisjoner som deltar i krig. Incel-problematikken blir slitsom. For ikke å glemme alle de sivile kvinnene som også risikerer livet for å hjelpe til med ting som mat, klær, førstehjelp og begravelser 💛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
doomer Skrevet 3. oktober 2022 Forfatter #14 Del Skrevet 3. oktober 2022 MuggenKanari skrev (5 minutter siden): For ikke å glemme alle de sivile kvinnene som også risikerer livet for å hjelpe til med ting som mat, klær, førstehjelp og begravelser 💛 De risikerer ikke livet når de gjør de tingene noe mer enn alle andre som bare er igjen i landet. Som kilden over viser er det langt flere sivile menn enn kvinner som har blitt drept. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Averyx Skrevet 3. oktober 2022 #15 Del Skrevet 3. oktober 2022 3 minutter siden, doomer said: De risikerer ikke livet når de gjør de tingene noe mer enn alle andre som bare er igjen i landet. Som kilden over viser er det langt flere sivile menn enn kvinner som har blitt drept. Som nevnt er det bra at ikke så mange kvinner blir drept, med tanke på gjenoppbyggingen av landet etter krigen. Ukrainske menn vil nok bli hedret. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 3. oktober 2022 #16 Del Skrevet 3. oktober 2022 EtLiteTroll skrev (4 timer siden): Nå er det menn som starter krigene til p begynne med uansett. Er alltid menn som har styrt verden fra dag en, og man ser jo hvordan det har gått. Skulle bare mangle at ikke kvinner måtte krige! Det jeg synes er så flott er disse ukrainske mennene som ikke syter over det, men tar det som en selvfølge. Og det er uansett mange kvinner som bidrar på mange andre måter, og som har reist tilbake til Ukraina. Husker det var ei dame som valgte å bli, fordi "soldane våre trenger noe å forsvare". Her argumeterer du for at menn er kollektivt skyldig i alt som er galt i verden (mens alt som er bra blir tatt for gitt). Du argumenterer for ar menn er født skyldige, og ikke bør "syte" hvis de blir sendt i krig. Jeg er ikke imponert over empatien til kvinner. Dere er raske til å dehumanisere halve befolkningen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MuggenKanari Skrevet 3. oktober 2022 #17 Del Skrevet 3. oktober 2022 doomer skrev (Akkurat nå): De risikerer ikke livet når de gjør de tingene noe mer enn alle andre som bare er igjen i landet. Som kilden over viser er det langt flere sivile menn enn kvinner som har blitt drept. Jo det gjør de. De må ut av bomberom og kjellere i større grad enn de som har barrikadert seg Selvfølgelig er det flere menn som blir drept når det ikke var noe alternativ for de fleste menn å dra. Mange av dem er jo ikke der frivillig, de fikk ikke lov til å rømme. Flere menn enn kvinner=flere menn vil bli drept. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kågebruker Skrevet 3. oktober 2022 #18 Del Skrevet 3. oktober 2022 Er dette virkelig nødvendig å diskutere?! Både menn og kvinner har det jævlig i Ukraina nå. 9 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EtLiteTroll Skrevet 3. oktober 2022 #19 Del Skrevet 3. oktober 2022 Isambard skrev (Akkurat nå): Her argumeterer du for at menn er kollektivt skyldig i alt som er galt i verden (mens alt som er bra blir tatt for gitt). Du argumenterer for ar menn er født skyldige, og ikke bør "syte" hvis de blir sendt i krig. Jeg er ikke imponert over empatien til kvinner. Dere er raske til å dehumanisere halve befolkningen. Jeg har stor empati for mennene i krig. For de som er medmenneskelige og ikke synes det er lett å drepe. Men ja, det er flere menn enn kvinner som har behov for å være i kamp. Det er bare å se på historien det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EtLiteTroll Skrevet 3. oktober 2022 #20 Del Skrevet 3. oktober 2022 Isambard skrev (4 minutter siden): Du argumenterer for ar menn er født skyldige, og ikke bør "syte" hvis de blir sendt i krig. Såklart har menn lov å syte for å bli sendt i krig. Jeg ser ingenting negativt med det. Men jeg synes ikke de skal syte for at kvinnene slipper. For meg er de ukrainske mennene skikkelig bra menn som faktisk ønsker å forsvare kvinner og barn, i stedet for å syte over at kvinnene ikke også må. Har hvertfall ikke hørt en ukrainsk mann syte om det til nå. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå