Gå til innhold

Å være politisk korrekt. Kjenner du mange der?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12880FFD-40AD-42E7-9DB7-6F6FED3F9445.thumb.jpeg.79c208c0532b7e3e80c97a864a9f0d1c.jpegJeg er langt fra politisk korrekt ser jeg når jeg leste den. 
 

Men kjenner mange som følger strømmen og bare å se på hvor fort folk endrer profilrammer på fb så fort noe nytt skjer syns jeg egentlig er bare komisk. 

Anonymkode: 9e23a...984

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette ble veldig tydelig under pandemien:

1: La deg påvirke av media, og del alt du finner av skremselspropaganda.

2: Sensurér alle artikler som ikke støtter ditt syn.

3: Heng ut, latterligjør og hån alle som er uenig med deg.

4: Når nyheten ikke lengre evner å skremme og manipulere folk, lat som om covid ikke lengre eksisterer.

Jeg synes i grunn ikke det er noe galt i å være politisk korrekt i seg selv (bortsett fra håning og mobbing), så lenge man evner å innrømme at man har tatt feil når mer informasjon er tilgjengelig. De verste er de som står på sitt selv om de har blitt motbevist gang på gang. Jeg kjenner et par sånne.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Portia Catonis skrev (1 time siden):

Jeg synes i grunn ikke det er noe galt i å være politisk korrekt i seg selv (bortsett fra håning og mobbing), så lenge man evner å innrømme at man har tatt feil når mer informasjon er tilgjengelig. De verste er de som står på sitt selv om de har blitt motbevist gang på gang. Jeg kjenner et par sånne.

Dette gjelder i enda større grad de som er i mot politisk korrekthet/samfunnets konsensus/akademia.

Eneste saken jeg kan tenke på hvor en kan si at vi kan ha handlet annerledes i retrospekt er COVID-epidemien. Vi kan allikevel sammenligne norske dødstall med svenske, og si at våre avgjørelser i forhold til COVID-dødsfall var bedre, om ikke ringvirkningene av nedstengingen i seg selv.

Ellers er vel politisk korrekthet mest brukt om identitetspolitikk og CRT, hvor jeg anser akademia for å være i en fase som kan anses å være en blindvei. I stedet for å prøve å plassere folk i kategorier bør en heller fokusere på aksept for at folk skal kunne være seg selv. 

Anonymkode: 2037f...652

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møter dessverre alt for mange av de. Om de virkelig er der eller ikke, er ikke alltid godt å vite. Men de føeste er for feige til å gjøre noe annet.

Anonymkode: aeea6...60d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Portia Catonis skrev (3 timer siden):

Dette ble veldig tydelig under pandemien:

1: La deg påvirke av media, og del alt du finner av skremselspropaganda.

2: Sensurér alle artikler som ikke støtter ditt syn.

3: Heng ut, latterligjør og hån alle som er uenig med deg.

4: Når nyheten ikke lengre evner å skremme og manipulere folk, lat som om covid ikke lengre eksisterer.

Jeg synes i grunn ikke det er noe galt i å være politisk korrekt i seg selv (bortsett fra håning og mobbing), så lenge man evner å innrømme at man har tatt feil når mer informasjon er tilgjengelig. De verste er de som står på sitt selv om de har blitt motbevist gang på gang. Jeg kjenner et par sånne.

Ja det var da jeg la merke til det for fullt. 

Anonymkode: 9e23a...984

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er blitt veldig populært å skryte på seg hvor politisk ukorrekt en kan være spør du meg🙄 "å så tøff jeg er, som kan stå for noe, som har helt egne meninger, å bare være mest mulig upolitisk korrekt".. Det blir nesten for dumt i en hver sak 

Anonymkode: dce0e...ab1

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av de jeg kjenner svært godt, så er det få som er typisk politisk korrekte. Av de jeg kjenner overfladisk så er det mange som gjerne framstår slik. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er færre politisk korrekte enn en kan få inntrykk av. Pk-folk snakker høyt og deltar gjerne i diskusjoner fordi de vet at de uttrykker godkjente holdninger. De frykter ikke reaksjoner fra andre, de tar jo feil.

Vi som ikke er pk vi er tilbaketrukket, og sonderer terrenget før vi våger å si det vi mener. Jeg er alltid forsiktig med hva jeg sier til andre når det gjelder tema som myndighetene har definert for oss. Typisk følsomme tema hvor kun enighet aksepteres, som klima/miljø og innvandring. Disse temaene må vi være forsiktige med å mene noe om da meninger som ikke er godkjente av media og myndigheter lett kan gjøre at du blir utstøtt av fellesskapet.

Anonymkode: 9bf96...531

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Dette gjelder i enda større grad de som er i mot politisk korrekthet/samfunnets konsensus/akademia.

(...)

Anonymkode: 2037f...652

Jeg vil protestere mot at du setter likhetstegn mellom politisk korrekthet/samfunnets konsensus og akademia.

For det er en realitet at det innen akademia finnes ulike forskningsresultater, vinklinger og meninger. Om akademia utad fremstår som politisk korrekt, skyldes det at disse ulike resultatene, vinklingene og meningene ikke kommer til orde.

Anonymkode: 61115...089

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er blitt veldig populært å skryte på seg hvor politisk ukorrekt en kan være spør du meg🙄 "å så tøff jeg er, som kan stå for noe, som har helt egne meninger, å bare være mest mulig upolitisk korrekt".. Det blir nesten for dumt i en hver sak 

Anonymkode: dce0e...ab1

Men hva om de har rett da de som alle håner for å ha en annen mening enn resten av folket? Det som ofte skjer da. Fordi resten bare følger strømmen. 

Anonymkode: 9e23a...984

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Men hva om de har rett da de som alle håner for å ha en annen mening enn resten av folket? Det som ofte skjer da. Fordi resten bare følger strømmen. 

Anonymkode: 9e23a...984

Det går fint an å stå for meningene dine uten dette patetiske tullet om å være mest mulig upolitisk korrekt og skryte av det mest mulig og skyte det inn over alt og bruke "du er bare sååååå politisk korrekt ass" som et slags mootargument mot de som ikke deler den samme meningen som deg. Voksne mennesker står for sine meninger samme søren hvilken ende av politisk korrekthet en er og det å måtte sige så utrolig langt ned at en beskylder meningsmotstandere for å bare mene det de gjør for å være politisk korrekt er en tåpelig og hensides barnslig hersketeknikk hvor en opphøyer sin egen mening til å være sann bare fordi den er upopulær, sånt synes jeg er barnslig svada fra ende til annen. Det er ikke slik at dess mer intolerant politisk ukorrekthet dess mer står en inne for de meningene en har. Du får snakke for deg selv her, de fleste voksne mennesker har sine meninger og verner om de verdiene en har fordi en har de meningene og verdiene, politisk ukorrekte mennesker innehar ikke noe mer tøffhet eller stå opp for seg selv enn de politisk korrekte.

Anonymkode: dce0e...ab1

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det går fint an å stå for meningene dine uten dette patetiske tullet om å være mest mulig upolitisk korrekt og skryte av det mest mulig og skyte det inn over alt og bruke "du er bare sååååå politisk korrekt ass" som et slags mootargument mot de som ikke deler den samme meningen som deg. Voksne mennesker står for sine meninger samme søren hvilken ende av politisk korrekthet en er og det å måtte sige så utrolig langt ned at en beskylder meningsmotstandere for å bare mene det de gjør for å være politisk korrekt er en tåpelig og hensides barnslig hersketeknikk hvor en opphøyer sin egen mening til å være sann bare fordi den er upopulær, sånt synes jeg er barnslig svada fra ende til annen. Det er ikke slik at dess mer intolerant politisk ukorrekthet dess mer står en inne for de meningene en har. Du får snakke for deg selv her, de fleste voksne mennesker har sine meninger og verner om de verdiene en har fordi en har de meningene og verdiene, politisk ukorrekte mennesker innehar ikke noe mer tøffhet eller stå opp for seg selv enn de politisk korrekte.

Anonymkode: dce0e...ab1

Stått opp med feil fot idag? 

Anonymkode: 9e23a...984

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politisk korrekthet gjør at vi blir levende med en løgn. Alle kan ikke bare plutselig ha våknet opp på en gang og står frem med en ting. Noen som har makt finner ut at dette kan det tjenes penger på, så får de noen ut i media og så blir det en greie. Pride er et perfekt eksempel. 
 

Jeg har veldig mange politisk ukorrekte meninger, men er redd det oppfattes feil om jeg sier noe annet, passer isåfall på hvem jeg sier ting til. Men jeg har ikke disse meningene fordi jeg er slem, men fordi jeg vil det beste for alle.

Men alt for mange ganger er svaret mitt det folk IKKE vil høre. 

 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Stått opp med feil fot idag? 

Anonymkode: 9e23a...984

Jeg har en strålende dag og klarer fint å svare andre  mennesker på et diskusjonsforum med svar som har med saken å gjøre og ikke med dagsformen til vedkommende som har like lite med saken som hvilke sokker de har på seg. Viss du heller ønske å diskutere dagsformen til kg brukere anbefaler jeg deg å heller opprettet en annen tråd for dette👍

Anonymkode: dce0e...ab1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politisk korrekthet overskygger virkeligheten. Ytringsfrihet er utrolig viktig. Allerede er mange følelsesstyrt og dårlig på å innrømme feil. Må innrømme at jeg selv jatter med flertallet innimellom fordi jeg ikke orker å gå inn i en diskusjon. Mener at noen for lett tar ting personlig og lar seg krenke. Det verste er de som blir krenket på vegne av andre.

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luksusbia skrev (11 minutter siden):

Politisk korrekthet overskygger virkeligheten. Ytringsfrihet er utrolig viktig. Allerede er mange følelsesstyrt og dårlig på å innrømme feil. Må innrømme at jeg selv jatter med flertallet innimellom fordi jeg ikke orker å gå inn i en diskusjon. Mener at noen for lett tar ting personlig og lar seg krenke. Det verste er de som blir krenket på vegne av andre.

det gjør jeg og. Online diskusjons forum sier jeg mer meningene mine og når jeg treffer folk så føler jeg meg frem. Er det en av saueflokken eller er det noen som er åpen for andre meninger? Jeg skjønner fort når jeg treffer folk som jeg må jatte med ellers blir det full krangel eller så kommer jeg over noen jeg kan ha en givende samtale med og diskutere med. Jeg er heldig i min jobb så treffer jeg mange mennesker og mange forskjellige mennesker og jaggu har jeg hatt mang en interessant diskusjon med både enige og uenige folk i forhold til meg uten at det har blitt sure miner. Men noen er bare så fryktelig bastante og null åpen for andre input at da er det nytteløst å diskutere. Da er det bedre å jatte med for husfredens skyld. 

Anonymkode: 9e23a...984

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

25 minutter siden, AnonymBruker said:

- Det går fint an å stå for meningene dine uten dette patetiske tullet om å være mest mulig upolitisk korrekt og skryte av det mest mulig og skyte det inn over alt og bruke "du er bare sååååå politisk korrekt ass" som et slags mootargument mot de som ikke deler den samme meningen som deg.

- det å måtte sige så utrolig langt ned at en beskylder meningsmotstandere for å bare mene det de gjør for å være politisk korrekt er en tåpelig og hensides barnslig hersketeknikk hvor en opphøyer sin egen mening til å være sann

- Det er ikke slik at dess mer intolerant politisk ukorrekthet dess mer står en inne for de meningene en har

Anonymkode: dce0e...ab1

(Klippet litt i innlegget)

Jeg synes det er interessant at du mener følgende:

- å være politisk ukorrekt er patetisk tull

- å kalle noen for politisk korrekt er en barnslig hersketeknikk

- å være politisk ukorrekt er å være intolerant

Ser du at du gjør det du anklager andre for: bruk av hersketeknikker, og at du opphøyer din mening til å være sann?

 

Anonymkode: 61115...089

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Politisk korrekt" er en betegnelse jeg bare har hørt i bruk av rasister pga sexister som ikke tåler å bli sagt i mot. Som et skjellsord uten argument liksom "åh ikke være så pk a" når man sier til de "hei ikke si n-ordet" eller "vold mot kvinner er ikke greit" 

Jeg tenker at de som bruker den betegnelsen avslører seg selv

Anonymkode: b2a61...b52

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

"Politisk korrekt" er en betegnelse jeg bare har hørt i bruk av rasister pga sexister som ikke tåler å bli sagt i mot. Som et skjellsord uten argument liksom "åh ikke være så pk a" når man sier til de "hei ikke si n-ordet" eller "vold mot kvinner er ikke greit" 

Jeg tenker at de som bruker den betegnelsen avslører seg selv

Anonymkode: b2a61...b52

Rasister OG sexister skal det stå

Anonymkode: b2a61...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er blitt veldig populært å skryte på seg hvor politisk ukorrekt en kan være spør du meg🙄 "å så tøff jeg er, som kan stå for noe, som har helt egne meninger, å bare være mest mulig upolitisk korrekt".. Det blir nesten for dumt i en hver sak 

Anonymkode: dce0e...ab1

Hilsen politiskkorrekt 😏

Anonymkode: 6026f...19d

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...