Gå til innhold

Å være politisk korrekt. Kjenner du mange der?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

(Klippet litt i innlegget)

Jeg synes det er interessant at du mener følgende:

- å være politisk ukorrekt er patetisk tull

- å kalle noen for politisk korrekt er en barnslig hersketeknikk

- å være politisk ukorrekt er å være intolerant

Ser du at du gjør det du anklager andre for: bruk av hersketeknikker, og at du opphøyer din mening til å være sann?

 

Anonymkode: 61115...089

"Jeg synes"..  😉 Når du først skal klippe så klipper du det inn til din omskriving, bra det, flott det.. les det gjerne noen ganger til du.. Det er en grunn til at de eneste som gidder å skryte av noe som ikke er noe å skryte av er de som er så veldig upolitisk korrekt, at de skyter seg selv i foten samtidig som de klarer å bæsje på leggen.. Det er kun et god utrykk for å være et rævhål uten å begrunne noen meninger eller standpunkt i seg selv.

Ellers sier ab det helt fantastisk her:

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

"Politisk korrekt" er en betegnelse jeg bare har hørt i bruk av rasister pga sexister som ikke tåler å bli sagt i mot. Som et skjellsord uten argument liksom "åh ikke være så pk a" når man sier til de "hei ikke si n-ordet" eller "vold mot kvinner er ikke greit" 

Jeg tenker at de som bruker den betegnelsen avslører seg selv

Anonymkode: b2a61...b52

:klappe:

Anonymkode: dce0e...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

det gjør jeg og. Online diskusjons forum sier jeg mer meningene mine og når jeg treffer folk så føler jeg meg frem. Er det en av saueflokken eller er det noen som er åpen for andre meninger? Jeg skjønner fort når jeg treffer folk som jeg må jatte med ellers blir det full krangel eller så kommer jeg over noen jeg kan ha en givende samtale med og diskutere med. Jeg er heldig i min jobb så treffer jeg mange mennesker og mange forskjellige mennesker og jaggu har jeg hatt mang en interessant diskusjon med både enige og uenige folk i forhold til meg uten at det har blitt sure miner. Men noen er bare så fryktelig bastante og null åpen for andre input at da er det nytteløst å diskutere. Da er det bedre å jatte med for husfredens skyld. 

Anonymkode: 9e23a...984

Ja, jeg er også heldig med å ha noen åpne venner jeg kan være meg selv med. Hva jobber du med? Når jeg er med svigerfamilien har jeg funnet ut at det beste er å ikke si noe provoserende😉 Er meg selv likevel, bare unngår ømfintelige tema!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luksusbia skrev (10 minutter siden):

Ja, jeg er også heldig med å ha noen åpne venner jeg kan være meg selv med. Hva jobber du med? Når jeg er med svigerfamilien har jeg funnet ut at det beste er å ikke si noe provoserende😉 Er meg selv likevel, bare unngår ømfintelige tema!

ja det kommer helt an på hvem en treffer. Traff en fra statsnett i disse strøm krise tider og ja jeg slo meg på en diskusjon, men der kom jeg til kort for de har jo sitt syn på den saken for de skal jo tjene grovt med penger, men samtidig så syntes jeg mye av det hen sa var fornuftig så da skal sies jeg ble litt usikker her..hva skal en egentlig tro på??? Jeg er åpen for å skifte mening hvis noen kommer med en fornuftig forklaring på ting. Så lenge jeg hører forklaringer som understreker mitt syn på ting så holder jeg meg til det jeg hadde gjort meg opp som mening. Men elsker å diskutere ting i og rundt oss. Nå kan jeg heldigvis det ofte i min jobb. Under koronaen var det alle korona reglene det gikk i. Og nå er det strøm, putin, europa, droner osv. Syns det er artig å høre hva andre syns. Og da hører jeg jo fort om det er folk med samme mening som meg. Er litt mer interessant enn å prate om været. 

 

Anonymkode: 9e23a...984

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hilsen politiskkorrekt 😏

Anonymkode: 6026f...19d

Og stolt av det :) Med din definisjonsmåte er altså antirasister, antisexister og menneskerettighetssupportere noe negativt, men det er det ikke. Det er dere rævhøl som er off ikke oss 

Anonymkode: b2a61...b52

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen som er som beskrevet på det bildet der som du lasta ned fra facebookfeeden til mora di som har ulve- OG norsk flagg-ramme på profilbildet sitt. Ingen er sånn.

Alle stiller spørsmål og tenker seg om når det kommer til politikk, i alle fall til en viss grad. Ingen gjør som ALLE andre, det finnes nyanser i meninger også. Hva som er 'populært' er bare hva som er sosialt akseptert eller ikke og det beskriver mer kultur enn politikk. De som håner andre i diskusjon har ikke nok kunnskap til å snakke om det de prøver å argumentere for eller mot.

Så hvis ingen er sånn, finnes egentlig politisk korrekthet?

Anonymkode: 7a7d4...4bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og stolt av det :) Med din definisjonsmåte er altså antirasister, antisexister og menneskerettighetssupportere noe negativt, men det er det ikke. Det er dere rævhøl som er off ikke oss 

Anonymkode: b2a61...b52

Rævhøl faktisk. Ta en titt selv i speilet.

Anonymkode: 6026f...19d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som bruker politisk korrekt er gjerne de samme som bruker:

Venstresiden

homolobbyen

woke

ytringsfriheten er truet

n*ger

kjønnsforvirring

innvandringsproblmer

Anonymkode: 78574...4b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...