Gå til innhold

bursdagsleker


Gjest Gjest_Mamma mia_*

Anbefalte innlegg

Gjest Olga Birgitte

En lek fra 4-13år

Man har 2 bøtter med vann og eple i .man skal ha hendene på ryggen og det er førstemann til og ta opp eple med munnen.

Ps.kanskje litt søl av vann så lurt og ta det ute eller på et bad.

Hilsen Olga birgitte12år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Helga Gunn-Gerd

En lek fra 4-13år

Man har 2 bøtter med vann og eple i .man skal ha hendene på ryggen og det er førstemann til og ta opp eple med munnen.

Ps.kanskje litt søl av vann så lurt og ta det ute eller på et bad.

Hilsen Olga birgitte12år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jente fyller 5 i helgen , går for `Hale på grisen` og eple opp fra vannbøtte ;-) Når min andre datter var 5-6 år , laget jeg en litt spennende fortelling om en pike som satt fast på en fjellhylle , og fyllte på med gjestenes navn i fortellingen som heltinner som reddet henne `kari sprang ned til bygda , der møtte hun stine som ringte anna, og ho kom med tau. janne kjørte alle tilbake til fjellet der nora hadde kommet m varme tepper o.s.v...`Barna satt som tente lys å lyttet og gledet seg til å høre sin rolle i historien!! Hm, tror jeg kjører den i helgen også.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

En som er ganske morsom, er en type skattejakt. Jeg er 12 år selv.

Leken er slik:

Barna deles opp i to eller tre lag, MAX fire.

Et lag er for eksempel blått, og ett er rødt. Hvert lag får utdelt en lapp hvor det står et sted man må lete i huset eller hagen. Men det må IKKE stå helt klart, f.eks. "Let under buskene rett utenfor døra", men det må stå litt mer "gåteaktig", f.eks. "Let der det er hvite seil". Da kan det være du finner neste lapp i rammen på et maleri med bilder av båter som har hvite seil. Der ligger neste lapp, hvor det står hvor neste lapp er, osv. Helt til siste lapp, som sier hvor godteposen er. Det laget som finner godteposen først, vinner. Hvis det var bursdagsbarnet som lagde lappene, kan ikke bursdagsbarnet være med. Men hvis en voksen lagde lappene kan barnet være med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins også en lek som jeg selv har funnet på, og den er slik:

Den heter Spionleken. Man løper i hver sin retning uten å se på hvor de andre løper. Man roper "KLAR!" når man er klar og å starte. Når alle har ropt "KLAR!" så starter man. Leken lekes ute og inne. Passer bra hvis man har stor hage. Når man ser noen, la oss si det er en som heter Kari som blir sett, så roper den som så Kari : "Så deg, Kari!" eller bare "Kari!". Da må den som ropte, løpe vekk til et annet sted, for alle vil jo selvfølgelig se på det stedet han var. Kari må da også gjemme seg et nytt sted. Hvis det er mange gjester, kan man si at for å vinne må man ha sett minst fem ulike personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei! Her er en artig lek for 11-13 åringer!

Du ber om noen frivelige(spørs hvor mangen frivelige det er). Så ber du de går ut på gangen! Og forklarer leken til de som sitter igjen.

Leken går ut på:

Du henter inn en etter en. De skal sitte på en stol foran alle andre. Du spør de slike spørsmål: Hvilken farge har du på sokkene? Hvilken farge har du på buksa OSV... etter hvert spørsmål sier du hvilken farge har du på genseren? Si sannheten,..... Da tror jo de at de skal si sannheten( jeg har rød genser) men egentlig skal de si ordet SANNHETEN!

Kjempe artig lek! En vennine av meg brukte 10 Min på å kjønne den :P Lykke til.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest birthday2012

jeg skal ha party time for en som er 12 år :bolledeig:

Vi skal ha konkurranser men hvilken ting skal vi gjøre :icon_lol:

Pliss hjep meg :hjerter:

Ps: håper lekene er morsomme!!!!!!!!!!!!!

Thanks vis dere sier noen kule leker for 12 åringer..... :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Husmora

Min jente fyller 5 i helgen , går for `Hale på grisen` og eple opp fra vannbøtte ;-) Når min andre datter var 5-6 år , laget jeg en litt spennende fortelling om en pike som satt fast på en fjellhylle , og fyllte på med gjestenes navn i fortellingen som heltinner som reddet henne `kari sprang ned til bygda , der møtte hun stine som ringte anna, og ho kom med tau. janne kjørte alle tilbake til fjellet der nora hadde kommet m varme tepper o.s.v...`Barna satt som tente lys å lyttet og gledet seg til å høre sin rolle i historien!! Hm, tror jeg kjører den i helgen også.....

Jeg har brukt å skrive adjektivfortelling, skriver en liten historie der jeg tar med alle barna. De lister opp adjektiv som jeg skal putte inn i historien. De ler så de hyler når jeg leser historien til de etterpå..;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest alt, så det er gjerne skrevet fra før...

Alle/noen står på en rekke med en tråd rundt magen, i tråden henger det en ny tråd som henger fra ryggen og ned mellom beina. I enden av tråden henger det en kulepenn som skal opp i en flaske som plaseres mellom bena. Den som får den først oppi vinner.

Det kan være ganske vanskelig, så passer best for de over 11 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg er en jente på 11 år... Og skal ha bursdag i dag med 3 andre jenter og foreldrene til jentene og meg skal finne på forskjellige leker.Men mamma og jeg kommer ikke på noen leker som ikke er tatt fra de andre foreldrene. :closedeyes: Foreldrene til de andre jentene som skal feire bursdag med meg har valgt stol leken poster smake på forskjellige ting,osv...Håper jeg får noe svar.. :smilyblomst: Hilsen en jente på 11 år :engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For 11-14 , Alle har en plakat av yndlings gutte kjendisen sin.. Så Skal alle ha Rød lebestift på !

Så er det om å gjøre å Treffe munnen <3

Nesten som hale på grisen <3

og FlaskeTuten peker på, Når Flasken peker på noen så skal den som snurra den Rundt si noe den personen har nødt til å gjøre ...

alle har 3 Nekt ..

og Når Den personen som var nødt til å gjøre noe Har gjort det, Er det den som Skal snurre...

og Hvis noen har tatt nekt, skal de snurre på flasken ..

Og jeg har SangLeken <3

Foreksempel :

1 Dommer, 2-3 på ett lag..

Dommeren skal si en ting dei skal synge om, Så skal De to finne opp en sang om den tingen <3 (men hvis det finnes en Sang som handler om den tingen , Så kan de synge litt av den ) :)

Dommeren gir poeng, og skriver det ned, Så er Det Neste Lag sin tur <3

Håper noen har bruk for dette <3

Hilsen Jente som er 12 År <3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei, jeg er 11 år gammel jente såm skal ha 12 år bursdagfest på tirsdag 25.09 :) har noen gode ideer åm bursdag leker for gutter og jenter :) PS.dette er min første gang at jeg har en bursdagsfest i Norge jeg kommer fra Island :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

en morsom lek for barn i alderen 11-14 er å ha to poser men noe godteri for eks sure fisker

du deler gjestene opp i to grupper og så er det den første gruppen som klarer og spise opp pakken vinner!!! :fnise:

premien kan for eks være godteri eller

noe billig pynt!!! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Barnslig :p

Hei! Jeg fyller snart 13 år, og jeg liker litt sånne leker og sånt, men det er så mange som synes sånne ting er barnslig, jeg skal invitere rundt 5-6 jenter, og jeg lurte på om det var noen leker som kunne passe, som ingen syns er "barnslige" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest morsomme leker

Jeg har noen gøye leker:

1) En person sier alfabetet inni seg og en står vesiden av og venter litt og så sier han/hun Stopp.

Personen må si hvilken bokstav hun/han hadde komt til. Og så skal 2 grupper først finne ut feks. En artist,Bok,forfatter, sang osv.

2) Frys en sjokkolade og finn fram votter lue sjerf.

Så må barna stille seg i en ring og Trille en terning når en får en 3 er skal den ta på seg plaggene og begynne å skjære i sjokkoladen klarer den å få løs en bit får han/hun den Yes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pappa til 3

Limbo er gøy for barn fra 12 år og oppover. Trenger bare musikk og en stav. To personer holder staven og de andre skal 'danse' under. Når alle har vært under en gang senkes staven ett hakk. De som er nedi gulvet med noe annet enn bena er ute og stiller seg på siden som tilskuere og heiagjeng. Til slutt er det bare en igjen, vinneren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...