Gå til innhold

bursdagsleker


Gjest Gjest_Mamma mia_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mamma mia_*

Hei ! jeg skal ha bursdagsselskap for min 10 år gamle datter. Trenger tips til morsomme selskapsleker. Vi har ikke så stor plass, men noe skal vi klare. Veldig takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lakrisoppspisningskonkurranse.

Still dem på rekke med hendene på ryggen og en lakrislisse i munnen. Så gjelder det å være førstemann med å få hele lissa inn i munnen uten å bruke hendene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stolleken er populær i den alderen, og det samme er danseleken. Danseleken er slik at du spiller musikk og alle danser, men når du stopper musikken må alle stå helt stille. Den som ikke står stille er ute av leken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomme leker er viktig på bursdager i den alderen. Kan du ikke få tak i en bok på bibl om dette feks?

Husker selv "morderen i mørket":

Alle legger seg ned på gulvet med ryggen opp og lukkede øyne: en går rundt og prikker alle barna på ryggen.

et prikk betyr vanlig

to prikk betyr detektiv

tre prikk betyr morder

Så skal alle untatt detektiven gå rundt og håndhilse. Ingen bortsett fra morderen vet hvem morderen er (utvelgeren er ikke med på leken). Morderen "dreper" ofrene sine ved å trykke til når han håndhilser med de andre. Da faller offeret om, og det er da detektiven må følge med. leken fortsetter helt til detektiven har avslørt morderen.

Husker selv vi syntes denne leken var enormt spennende da vi var små. Var spesielt spennende hvis man hadde litt dempa belysning. Man visste jo aldri når man ville få "dødshåndtrykket". og så laget vi gjerne mye dødslyder når vi ble drept av morderens håndtrykk.

Vet ikke om flere husker denne leken fra dere var små, da kan dere sikkert hjelpe meg å utfylle med eventuelle andre regler for denne leken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danseleken er alltid en HIT hos jenter.

En annen ting som har vært veldig populært her i huset, er å dele selskapet opp i grupper som skal innom forskjellige poster.

Da går de fra rom til rom og postene kan være

* ringkast

* kaste erterposer (ballonger fylt med erter) oppi bøtte

* ett norges glass med klinkekuler (gjett hvor mange)

* Kim's lek

* Bind for øynene, og så smake på forskjellige ting og finne ut hva det er

* Ark hvor jeg har limt bilder av forskjellige kjente mennesker, tegneseriefigurer,

så skal de fortelle hvem det er

* Ark hvor jeg har klippet ut bilder av ting (litt av en ting) - hva er dette

* Ark hvor jeg har skrevet en linje av en sang - hvilken sang er dette

Bare fantasien setter grenser. Så får de poeng, og vinnerlaget får en liten ting i premie, og de andre får en enda mindre ting i trøstepremie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mamma mia_*

Takk for gode tips! Må jo innrømme at alle lekene er kjente, jeg hadde bare glemt dem! Kjempetakk til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Hei. Jeg er en jente på snart 13 år og skal ha en konkurranse-bursdag. Trenger noen morsomme lagkonkurranser, hvis dere vet noe da. (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Alt dette er gode forslag:) Men er det noen som vet om noen leker som kanskje ikke er så veldig vanlige. Mange av dem er mer tilpasset mindre barn. Hva med 13-åringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest kaffedama

Følgende lek ble brukt i mange aldre i min familie:

Pakk inn en stor plate melkesjokolade i masse avispapir, så gavepapir og gavebånd eller hyssing utenpå.

Alle sitter i en ring på gulvet. Ha ett sett STORE polvotter (voksenstørrelse), en terning og ett sett kniv og gaffel tilgjengelig i tillegg til sjokoladepakka. (Hvis man er mer opptatt av hygiene enn vi var da jeg var ung bør man kanskje ha ett sett kniv og gaffel til hver.)

Man sender terningen rundt og slår den en etter en. Hver gang noen får en sekser, må han/hun ta på seg polvottene og begynne å åpne sjokoladen med kniv og gaffel. Neste gang noen slår seks må den som holder på ta av seg vottene og gi de til den neste som slo seks. Osv. Når man har fått hull på sjokoladen kan den som har slått seks begynne å spise av den.

Jeg husker fortsatt at vi syntes dette var utrolig morsomt og spennende, det var så utrolig stor forskjell på hvor fort nestemann/kvinne slod seks. :ler: (Og dermed hvor mye sjokolade man fikk.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Ballongleken var populær når jeg var på den alderen. :)

I tillegg så er den enkel og man trenger ikke så stor plass. Det man trenger er en ballong til hver deltaker, en hyssingstump til hver og musikk å danse etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Annonse

Hei ! jeg skal ha bursdagsselskap for min 10 år gamle datter. Trenger tips til morsomme selskapsleker. Vi har ikke så stor plass, men noe skal vi klare. Veldig takknemlig for svar!

Hva med stol lek

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! jeg skal ha bursdagsselskap for min 10 år gamle datter. Trenger tips til morsomme selskapsleker. Vi har ikke så stor plass, men noe skal vi klare. Veldig takknemlig for svar!

Hva med stol lek

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

:) Til de som har barn i 12, 13++ alderen så har jeg en konkurranse.

Da skal man gjøre følgende:

Ta en tampong på hver side av kjekene.

Deretter drikker deltagerne 1 glass med vann.

Det er om å bli fortest ferdig ;)

Det er veldig gøy, men barna/ungdommene må være så store at de skjønner hva en tampong er, det er en del av morroa! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

  • 2 måneder senere...

:klemmer: Jeg har en morsom lek:)

Man deler inn i grupper med to og to mot hverandre, alle må ha ett glass vann og en spise skje hver. Og hver gruppe må ha en terning hver. Når du har sagt "Klar, Ferdig, gå" begynner den ene på gruppa å spise vannet fra glasset med skjeen. Og den andre kaster terningen så fort han/hun kan helt til han/hun får seks. Når den får seks sier hun/han seks og da måden som startet å spise vann kaste terningen, og den andre spise vann. Det er første mann å spise opp alt vannet...!!!

Håper det var til hjelp:)!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

sugerør konkuranse:

deltakerene blir stilt opp på en rekke , annehver jente og gutt. de skal ha et sugerør i munnen og sende det videre via munnen til neste person. på hver ende klippes sugerøret av og til slutt når sugerøret er helt kort ender en jente og en gutt opp med å kysse ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Eva 10 år

Hei ! jeg skal ha bursdagsselskap for min 10 år gamle datter. Trenger tips til morsomme selskapsleker. Vi har ikke så stor plass, men noe skal vi klare. Veldig takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...