Gå til innhold

bursdagsleker


Gjest Gjest_Mamma mia_*

Anbefalte innlegg

Gjest kukake

Hei:) jenta mi er 12 år, hun skal ha et elsakp der hun ber bæde guttene å jentene.

oen tips? :bursdag:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...
Gjest skjeleken

Hvis du ikke har en god plass til stolleken kan du bruke skjeleken istede, Det er akkurat det samme som stol-leken bare istede for og sette deg på en stol er det om og få tak i en skje når musikken starter! slikt lekte vi masse da jeg var mindre, siden vi ikke hadde så stor plass.

men det er en ting til som er flott med skjeleken er at du trenger ikke være så mange, men hvis du leker stolleken er det kjedelig med bare tre, det er ikke skjeleken, det er også mindre vanskelig og krangle :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

  • 2 måneder senere...

Hei!

Stafett er artig! Gjestene deles i to lag, og setter seg på hver sin side av et (lang)bord.

Hver deltager får utdelt tre Mariekjeks og to ballonger som skal blåses opp på forhånd.

På den ene enden får nr.1 på lagene utdelt hver sin hatt, røde nese e.l.

Når startsignalet går, skal deltageren ta på hatten/nesen, spise tre kjeks, bevise at de er spist ved å plystre, sprekke de to ballongene ved å sette seg på dem og sende hatten/ballongen videre.

Første lag som er ferdig vinner, så det er om å være kjappest mulig!

Morsomt for barn i alle aldre, gjerne med voksne og barn sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt for litt store barn, særlig hvis det er både jenter og gutter til stede.

Alle sitter i ring på stoler eller i sofaen ol. Lederen sier f.eks. De som har en lillesøser flytter seg en plass til høyre. Så må selvfølgelig de som har en lillesøster flytte seg en plass, og sette seg på fanget til den som sitter på neste stol hvis den ikke er ledig.

Best med utsagn som: De som har katt eller de som bruker briller osv og ikke ...de som elsker fisk - da blir det lettere diskusjoner om hvem som skal flytte seg...

Til slutt sitter ungene mer eller mindre oppå hverandre alle sammen -kjempegøy!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

PAKKELEKEN!

Det du trenger er:

-MASSE smågaver (eks: love hearts, tyggis, osv)

-en terning

-stoppeklokke

Det er bursdagsbarnet som skal starte med terningen. Det er om å gjøre å få en 6-er. Hvis man får en 6-er kan man velge ut èn av gavene som er på bordet. Terningen skal gå rundt bordet helt til alle gavene er tatt. Da setter du på stoppeklokka på 15min. Og da skal terningen også gå rundt bordet. Men hvis man får en 6-er da kan man velge hvem man skal ta en gave fra (men man kan ikke ta fra noen som bare har en gave!). Når stoppeklokken ringer kan alle åpne gavene sine og se hva de får! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gro 50 år
:) Takk for flotte svar, dette var til mye hjelp for meg som skal være klovn i min datters bursdag, hun er 15 år og vet ingenting! Dette blir morsomt! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjompenissen123

Hei hei hei! Jeg er en jente på 12 år som skal ha sånn derre spørsmålsrunde med mine 15 gjester. Venninnen min har laget spørsmål om meg, også 4 svaralternativer til hvert spørsmål. Jeg har delt alle i bursdagen opp i 3 gupper, også er det bare å spør i vei. De som er fordelt rundt på gruppene skal da altså svare svar: a, b, c, d! Dette er en veldig gøy lek for folk på denne alderen... Jeg feks. elsker den<33

Håper dette var til hjelp for noen som ikke har funnet ut noen bursdagsleker ennå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! jeg skal ha bursdagsselskap for min 10 år gamle datter. Trenger tips til morsomme selskapsleker. Vi har ikke så stor plass, men noe skal vi klare. Veldig takknemlig for svar!

sumobryting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Gjest Leke hjelp <3

Denne er en ganske fin lek syns jeg :goodbye:

Smakelek

Barna får bind for øynene og gjetter etter at de har smakt. Bruk f.eks: eplebit,

potet, gulrot, pære, sukker, salt. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest best bursdagslek

Heey! :goodbye::goodbye:

Denne leken kan jeg nesten gi 5stjerner til :jepp:

Den fungerer i alle aldre, uansett. Eller fra 5år og oppover da!

.: Epledykking

Halve epler ligger i to boller med vann og flyter. Hvem klarer å spise opp først med hendene på ryggen? :lur:

-anbefaler den veldig mye!

Men hvis det er noen som er alergisk mot elpe så er det best den personen kanskje får litt godteri eller noe annet.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest

Hei! :)

Dette hadde jeg letet etter, men er det noen som

vet om noen leker for veldig mange?? Ca. 30 barn i

12 års alderen :bursdag:

Hei, jeg vet om en lek som er passe for alle aldre. Den heter "sangfuglen".

Dette går ut på at man deler opp i to lag (eller flere.)

En og en person skal løpe til "arrangøren" å få en sangtittel. Deretter løper man opp til laget sitt og skal mime sangen. Så er det neste mann fra laget som løper ned og får en ny sang. Det laget som var ferdig med alle sangene først, vinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop

Hei ! jeg skal ha bursdagsselskap for min 10 år gamle datter. Trenger tips til morsomme selskapsleker. Vi har ikke så stor plass, men noe skal vi klare. Veldig takknemlig for svar!

flasketuten peker på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente snart 14.

Kjekt for litt store barn, særlig hvis det er både jenter og gutter til stede.

Alle sitter i ring på stoler eller i sofaen ol. Lederen sier f.eks. De som har en lillesøser flytter seg en plass til høyre. Så må selvfølgelig de som har en lillesøster flytte seg en plass, og sette seg på fanget til den som sitter på neste stol hvis den ikke er ledig.

Best med utsagn som: De som har katt eller de som bruker briller osv og ikke ...de som elsker fisk - da blir det lettere diskusjoner om hvem som skal flytte seg...

Til slutt sitter ungene mer eller mindre oppå hverandre alle sammen -kjempegøy!

Et annet forslag er også at lederen sier et 4 forskjellige typer frukt, for eks: Annanas, Eple, Banan og Pære. Da gir du deltakerne 1 min på å velge hva de vil være. Da lederen sier "Annanas" Skal alle som har valt annanas flytte seg til høyre. Nb: Hvis man har valt annanas er man det hele veien ;) En viktig ting til er at den som har en person på fanget har ikke lov å flytte seg, fordi den er da sperret av den som sitter på fanget :)

Veldig morsom lek ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest alexis

Jeg er fjorten blir femten og skal ha bursdag nå på onsdag i et lokale. Men trenger noe mer å gjøre enn å bare danse å spist :) hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthe

Hadde bursdagsbesøk i går. Jeg ble 13, og jeg hadde en lek som kan være både gøy og litt pinlig. Du lager noen personlige spørsmål begynner på nivå 1, og før hver kort (med spørsmålene på) trekkes må hver av deltakerene si om de vil gå videre til neste nivå eller ikke, om de ikke vil gå videre er de ute. Og alle som svarte at de ville videre MÅ svare på neste spørsmål. Det funker vel best på en klasse der alle kjenner alle godt, og ikke er redd for og si ifra.

Og så har vi jo Funny Bunny, vi sender en pose med marshmellows rundt og alle tar en hver, så må man si funny bunny, og når man ikke klarer og si det er man ute, og man bare fortsetter og sende rundt marshmellows. Det kunne vært morsomt og filmet det og så sett tilbake på det og fått en god latter. :D Når jeg ikke hadde flere leker igjen igår så bare danste vi og fant på ting av oss selv.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...