Gå til innhold

Nora Haukland og Marius Høiby


Justlooking

Anbefalte innlegg

IreneV skrev (På 17.2.2023 den 12.13):

Det stemmer. De var masse sammen, og hadde kjent hverandre fra før Marius ble født. LT kalte MM sin bestevenninne.

Men de har ikke vært mye sammen etter bryllupet. Det har LT sagt offentlig. 

Det går vel noen rykter om at det ble jobbet ganske aktivt for at kronprins paret skulle få seg en gjeng å henge med. Håkon har vel ikke så mange venner fra barne og ungdomsårene 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trude.lutt.lutt skrev (1 minutt siden):

Men de har ikke vært mye sammen etter bryllupet. Det har LT sagt offentlig. 

Det går vel noen rykter om at det ble jobbet ganske aktivt for at kronprins paret skulle få seg en gjeng å henge med. Håkon har vel ikke så mange venner fra barne og ungdomsårene 

Kanskje det ikke var så lett for MM , da hun hadde vanket i et miljø med mye  "utagerende" festing? Det er et kjent problem for veldig mange som vil slutte med rus, at  endel vennskap kan bli vanskelig å bevare. Denne venninnen dro til utlandet for å jobbe som legemisjonær rett etter bryllupet, Mette Marit fikk ytterligere to barn. Ikke så lett å holde kontakten tenker jeg., ingenting uvanlig med det i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trude.lutt.lutt skrev (27 minutter siden):

Men de har ikke vært mye sammen etter bryllupet. Det har LT sagt offentlig. 

Det går vel noen rykter om at det ble jobbet ganske aktivt for at kronprins paret skulle få seg en gjeng å henge med. Håkon har vel ikke så mange venner fra barne og ungdomsårene 

Det var et hett tema hvordan de plukket venner.

https://www.nettavisen.no/handplukket-mette-marits-venner/s/12-95-821338

I tillegg har de mange utenlandske rike og mektige venner. De fikk påspandert en yachtferie verdt noen millioner som var til diskusjon bla pga eventuelle bindinger. 
https://www.nettavisen.no/kronprins-haakon/kronprinsesse-mette-marit/yacht/mener-kronprinsfamilien-ma-oppgi-hvem-som-betalte-for-yachtferie/s/12-95-3422834793

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (18 minutter siden):

Det var et hett tema hvordan de plukket venner.

https://www.nettavisen.no/handplukket-mette-marits-venner/s/12-95-821338

I tillegg har de mange utenlandske rike og mektige venner. De fikk påspandert en yachtferie verdt noen millioner som var til diskusjon bla pga eventuelle bindinger. 
https://www.nettavisen.no/kronprins-haakon/kronprinsesse-mette-marit/yacht/mener-kronprinsfamilien-ma-oppgi-hvem-som-betalte-for-yachtferie/s/12-95-3422834793

Jeg er en av dem som mener kongefamilien vil bli det man kaller en jetset-familie, i neste generasjon, så er ikke uenig i den påstanden. Men nå har vi nå engang en kongefamile her til lands, inntil videre. Og siden man ikke gifter seg med egen familie, og folk som har "kongeblod" lenger, så blir det nå som det blir.Ikke rart at de henger med kjendiser og milliardærer. De er i en unik posisjon, der de trenger masse sikkerhet rundt seg blant annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (13 minutter siden):

Jeg er en av dem som mener kongefamilien vil bli det man kaller en jetset-familie, i neste generasjon, så er ikke uenig i den påstanden. Men nå har vi nå engang en kongefamile her til lands, inntil videre. Og siden man ikke gifter seg med egen familie, og folk som har "kongeblod" lenger, så blir det nå som det blir.Ikke rart at de henger med kjendiser og milliardærer. De er i en unik posisjon, der de trenger masse sikkerhet rundt seg blant annet. 

Epstein var jo venn med både Prins Andrew og Mette Marit, selv etter at han ble domfelt første gangen. Mulig det var lettere å omgå en sedelighetsforbryter - at det var lettere med tanke på sikkerhet 😉 Men spesielt lurt var det ikke. Mens Andrew er strippet for privilegier, så virker det ikke som om saken har fått konsekvenser for MM. Man er jo nokså naiv her i landet

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (4 minutter siden):

Epstein var jo venn med både Prins Andrew og Mette Marit, selv etter at han ble domfelt første gangen. Mulig det var lettere å omgå en sedelighetsforbryter - at det var lettere med tanke på sikkerhet 😉 Men spesielt lurt var det ikke. Mens Andrew er strippet for privilegier, så virker det ikke som om saken har fått konsekvenser for MM. Man er jo nokså naiv her i landet

Celina Middelfart var vel også avbildet med ham. De vanker sammen, kongelige og milliardærer, verden over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sommer-damen
Justlooking skrev (13 timer siden):

Linda sier selv i intervjuet lenger opp at de traff hverandre i tyveårene gjennom felles kjente.

Beklager, jeg som husket feil.🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (32 minutter siden):

Celina Middelfart var vel også avbildet med ham. De vanker sammen, kongelige og milliardærer, verden over.

Celina Midelfart har verken giftet seg til kongelig tittel eller mottar apanasje, så i den sammenhengen er hennes dårlige moral irrelevant 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nana skrev (12 timer siden):

Skjønner IKKE hvorfor det er Sophie Elise som får alt kjøret, oppmerksomheten (og helt sikkert maaaaange nye følgere som genererer kronasjer) i denne saken. Hittil over 3000 klager til Kringkastingsrådet.

Det er jo ikke hun som holder posen! 

Ja, hun publiserte bildet. Enten var posen plassert bevisst eller det var en glipp. Selv om hun ellers gjør absolutt alt for oppmerksomhet, vil jeg tippe at det i dette tilfellet var en glipp mtp at samboeren til landets kommende dronning sin sønn hadde posen i hånden.

Det burde jo 100% (i alle fall minst 98%) vært Nora som ble outet, kommentert og debattert i det offentlige - ikke minst mtp hennes kobling til Marius.

Jeg forstår vær varsom plakaten, men her syns jeg den blir brukt kun fordi det er en kobling til kongehuset. I alle andre tilfeller ville det stått «Influenser NH avbildet med kokainpose i hånden». Hva i all verden har kringkastingsrådet med det å gjøre.

Og - hvis det var kalkulert, noe som absolutt ikk er usannsynlig - så burde NH visst mye, mye, mye bedre enn det der. Uavhengig av hvor vanlig det påstås å være med kokain blant unge, så er det klin umulig å ha så dårlig dømmekraft i hennes posisjon, altså mtp Marius og kongefamilien.

Hvis jeg som noen og tyveåring hadde posert på et bilde med kokain så hadde det vært over og ut fra min helt ordinære svigerfamilie.

Sophie Elise har mer enn nok følgere til at hun hypotetisk hadde utnyttet bildet for følgere - da hadde hun heller holdt posen selv, og all ståheien hadde vært fullt forståelig, men akk, så repeterende.

Er overhodet ikke noe Sophie Elise - fan, men her syns jeg hun blir kastet under bussen av media - utelukkende fordi Nora har den kjæresten hun har. Det samstemmer med alt det andre pressen heller ikke har skrevet om oppigjennom, som har relevans til kongefamilien men er av privat art. Heldigvis har vi ikke «engelske tilstander» i norske media, men det finnes en mellomting.

Heldigvis har SE uttalt at all oppmerksomhet er positiv oppmerksomhet og heldigvis blir hun nok ikke knekt, men heller glad for alle reaksjonene, men prinsipielt sett så burde det enten ikke vært omtalt i det hele tatt - eller det burde vært med navn på begge profilene, ikke minst den som holder en pose som i beste fall skal illudere kokain.

Media kan skrive om realityprofiler som har blitt avbildet med kokain, om Petter Northug som ble stoppet i trafikkontroll og testet - frem til prøveresultatet forelå så var det mye mer skriverier om kokain enn den enorme fartsovertredelsen (jeg sier ikke at det var feil å omtale eller at jeg støtter verken ruskjøring som tilfeldigvis, der og da, ikke ble påvist. Ei heller å kjøre villmann i hundrevis av km/t. Jeg bare sammenligner omtalen). Men de blur’er altså ut bildet av NH og hun blir omtalt kun som «influencer».

Som nevnt, man kan sikkert finne støtte for dette ved å tolke VVP i Noras favør, men aldri i livet om det hadde blitt gjort hvis hun ikke datet den hun gjør.

Morer meg litt over at alle såkalte haters som spredte rykter om at SE fremdeles brukte kokain etter avrusning nå har fått vann på møllen igjen. Hun har selv presisert at rehab var for tabletter og ikke noe annet, så hun har uansett sitt på det tørre.

Men nesten 4k (blir sikkert mer) klager til Kringkastingsrådet fordi hun har postet et bilde der venninnen holder i en pose med hvitt pulver…. Skjønner det ikke.

Du skjønner det ikke? La meg forklare: Det er SE som har en plattform hos NRK, som publiserer bildet og dermed posen, skriver teksten som mer enn antyder at det er dop. Hun VIL aktivt gi inntrykk av at hun bruker dop og at det gjør livet en milliard ganger gøyere. Men 400.000 følgere og mikrofon hos statskanalen har hun et ansvar, og så velger hun å promotere dop? For hun så selv hva bildet viste og skrev selv teksten, det blir latterlig å skylde på venninnen da. 

(Hva som er i posen er egentlig likegyldig, det er like problematisk uansett ettersom det er dop SE og NH vil gi inntrykk av at det er). 

  • Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O Rakel skrev (4 timer siden):

Du skjønner det ikke? La meg forklare: Det er SE som har en plattform hos NRK, som publiserer bildet og dermed posen, skriver teksten som mer enn antyder at det er dop. Hun VIL aktivt gi inntrykk av at hun bruker dop og at det gjør livet en milliard ganger gøyere. Men 400.000 følgere og mikrofon hos statskanalen har hun et ansvar, og så velger hun å promotere dop? For hun så selv hva bildet viste og skrev selv teksten, det blir latterlig å skylde på venninnen da. 

(Hva som er i posen er egentlig likegyldig, det er like problematisk uansett ettersom det er dop SE og NH vil gi inntrykk av at det er). 

Dette er avtalt spill mellom SE og Nora. Gir flere følgere og mer penger inn. 
verserer også andre bilder av disse to med dop. Vær så snill; ikke ta fra disse forretningssansen. Det er nesten det eneste disse to har

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora var en helt grei og forsiktig influenserspire, helt til hun kom med i gjengen rundt SE. Da ble det mer og flere vulgærsexy bilder, rumpeslikking, jentekyssing, og nå godtepose på bartoalett.

Jeg tror bildet var regissert av SE - i forbindelse med lansering av hennes nye «brand» Candygirl, og at det i det forvirrede øyeblikket sikkert var både morsomt og føltes veldig dypt; å ta bilde med en liten pose candy og legge ut på SoMe. Nora bør bruke ferien til å tenke seg godt om. 

  • Liker 27
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust skrev (3 timer siden):

Nora var en helt grei og forsiktig influenserspire, helt til hun kom med i gjengen rundt SE. Da ble det mer og flere vulgærsexy bilder, rumpeslikking, jentekyssing, og nå godtepose på bartoalett.

Jeg tror bildet var regissert av SE - i forbindelse med lansering av hennes nye «brand» Candygirl, og at det i det forvirrede øyeblikket sikkert var både morsomt og føltes veldig dypt; å ta bilde med en liten pose candy og legge ut på SoMe. Nora bør bruke ferien til å tenke seg godt om. 

Samme inntrykk sitter jeg med. Jeg fikk ikke med meg mye om Nora før Sophie Elise kom inn i bildet, men når man leser tilbake til tiden før, så fremsto hun som en litt forsiktig influencerspire ja. Siden da ble det "Twinning", badelandgate, bildet som har brent seg fast av rumpeslikking og tema-måneder. Det hele toppet seg med et feilslått "pun intended"-bilde. Det var ikke morsomt, selv om kanskje de selv syns narkotika er gøy. 

Alt Nora gjør så lenge hun er sammen med sønnen til kronprinsessen vil bli skrevet om i lys av nettopp det: "Kjæresten til sønnen til Mette-Marit har sagt, gjort, vært osv" 

Selv om Marius ikke er kongelig og aldri vil få en tittel, så vil de som er i familie med, eller omgås kongefamilien ha en egen nyhetsverdi (som Se & Hør poengterte) 

Så, hvis Nora velger å forsette å "drite" ut kongehuset med å være poseholder og rumpesleike-venninna til Sophie Elise, så tror jeg ikke media kommer til å fare helt pent avsted med det. 

 

Endret av Isild
  • Liker 28
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/17/2023 at 9:41 AM, Hulderen said:

Mette Marit skal bli dronning, ja. Men hun kan ikke holdes ansvarlig for det kjæresten til sønnen foretar seg. Toralf og Jens Stoltenberg hadde en narkoman datter og søster. De ble ikke kastet som politikere av den grunn. 

du mente sikkert Thorvald, ikke Toralf 🙂

Riktig! Jens har vel også innrømmet å ha tatt en "rev" selv, men likte det ikke.

Hva slags ledere og kongefamilie får vi ved å kreve at alle skal være uskyldsrene søndagsskoleengler gudsord fra landet! Veldig kjedelige naive og lite kreative folk! Enten det eller noen som er veldig nervøse og paranoide og som gjør masse snusk for at ingen skal oppdage fortiden deres.

 

Endret av LCFA
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LCFA skrev (44 minutter siden):

du mente sikkert Thorvald, ikke Toralf 🙂

Ja, takk for korrigering! 👍🏻

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LCFA skrev (7 timer siden):

du mente sikkert Thorvald, ikke Toralf 🙂

Riktig! Jens har vel også innrømmet å ha tatt en "rev" selv, men likte det ikke.

Hva slags ledere og kongefamilie får vi ved å kreve at alle skal være uskyldsrene søndagsskoleengler gudsord fra landet! Veldig kjedelige naive og lite kreative folk! Enten det eller noen som er veldig nervøse og paranoide og som gjør masse snusk for at ingen skal oppdage fortiden deres.

 

Men de kan jo- så lenge denne sønnen bor under deres tak (forøvrig et gode skattebetalere betaler for) - be om at denne kjæresten holder sine rusvaner for seg selv? All den tid dette rusforbruket er et samfunnsmessig problem både her i landet og i verden (en temmelig grusom bransje, narkotikabransjen). 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

LCFA skrev (8 timer siden):

du mente sikkert Thorvald, ikke Toralf 🙂

Riktig! Jens har vel også innrømmet å ha tatt en "rev" selv, men likte det ikke.

Hva slags ledere og kongefamilie får vi ved å kreve at alle skal være uskyldsrene søndagsskoleengler gudsord fra landet! Veldig kjedelige naive og lite kreative folk! Enten det eller noen som er veldig nervøse og paranoide og som gjør masse snusk for at ingen skal oppdage fortiden deres.

 

Det er forskjell på å ha prøvd å røyke en rev, samt avstått fra hasj etterpå og brukt tiden sin på utdanning, krevende jobber og familie, og det å ha sosiale medier som «jobb» hvor hovedinnholdet er dop, sex, plastiske operasjoner, Botox og fillere.
Legg til null utdanning i tillegg, så får du selvopptatte fjols med psykiske problemer som ikke tilfører samfunnet annet enn å være dårlige forbilder. 
Verken SE eller Nora ligner på seg selv slik de så ut for få år siden. Jeg har heller ingen tro på at noen av disse ville fungert i en vanlig jobb eller greidd å avlegge en universitetseksamen. Og dette skal være forbilder?

vær så vennlig å ikke trekke Jens Stoltenberg inn i denne smørja

  • Liker 32
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

diam0nd skrev (På 18.2.2023 den 5.29):

Folk snakker hele tiden om MM sin rusfortid. Er det ikke forskjell på ting man gjorde før de ble innblandet i kongefamilien? Nora og Marius er jo nå, hva skal man si, involvert i kongefamilien, da stiller det seg annerledes enn fortiden til MM, som hun ikke får gjort noe med. 

På generelt grunnlag: det at folk har en rusfortid, innebærer ikke automatisk at de ikke bruker rus i nåtid. 
Når det gjelder MM, så er det jo et spørsmål (hvis alt hadde kommet fram), om hun i det hele tatt burde giftet seg kongelig. Hun representerte minimalt før hun ble syk, nå er hun omtrent aldri tilstede. Men jeg så på instaen hennes at hun klarte å sykle rallarvegen, men da hadde hun sikkert noen gode dager.

Når det gjelder Marius, så har det sikkert vært vanskelig å være ikke-kongelig i en kongelig familie. Det må vi ha forståelse for, selv om moren dro han inn i dette. At det ikke er enkelt for Marius underbygger jeg med flakking fra jobb til jobb, ingen utdanning utover videregående og jobber nå som ufaglært mekaniker. Men den lave inntekta han står oppført med, så bor han nok gratis på Skaugum, for det ville da vært rart om mor og stefar krevde leie av ham når det ikke er økonomisk overflod slik som det sto i skattelistene. Så skattebetalerne understøtter jo også ham ved at staten står for drifta på Skaugum og at kongefamilien får apanasje. 

Det aller beste er å holde seg med valgte ledere, presidenter. Fungerer helt utmerket både i Finland og Island. Der har de direkte valg på president. For endel år siden valgte islendingene en kulturpersonlighet til president. Flott dame som åpnet mange dører. Så kan Marius, Nora, Durek, Märtha, MM, Haakon og resten, settes fri. Og dermed få slippe å forholde seg til hva hele Norge mener om dem 

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...