Gå til innhold

Nora Haukland og Marius Høiby


Justlooking

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bibbi_ skrev (2 timer siden):

Vi kan da ikke få dette inn i kongefamilien?! Lurer på hva Haakon og Mette Marit tenker nå. 

Tja, med den fortiden MM har så blir det vel litt vanskelig å si særlig mye uten å være dobbeltmoralsk. 
 

Jeg synes faktisk litt synd på Marius. Han har ingen enkel rolle, der han jo ikke er kongelig med alle privilegier, men likevel assosieres med dem og må ta hensyn av samme grunn. Han har ingen rettigheter. NH skjøt gullfuglen da hun fikk ham på kroken, og kunne bruke det for å få influencerkarrieren til å ta av. Hun har jo brukt SE på samme måte helt til det nå kanskje ikke smaker like godt. 

  • Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/14/2023 at 7:44 PM, Inkognitoher said:

Nei, bildet «forsvinner» når de blir forlovet. 
Alt blir glemt. Svigermor Mette Marit var med i sjekkeprogram som høygravid på TV Norge. Programmet er «borte». Samme med filmen som eksforloveden spilte inn av henne. Også «borte»

Tipper kommende prinsesse Nora setter seg på skolebenken så snart bryllupet forberedes, og at Botox & Restylane bruken tones ned, det samme med partyfaktoren, og vips: vi har fått en ny vaskeekte prinsesse, hvis ikke Durek stikker av med henne da 😉

Det meste av det TvNorge laget på den tiden er borte, fordi det aldri ble publisert på nett. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/14/2023 at 4:13 PM, Sawyer said:

Har selv sendt klage på akkurat dette. At hun blir "beskyttet" av media.. 

Du burde ha satt deg inn i Vær Varsom Plakaten før du gjorde det, kan anbefale å lese punkt 4.7 som en start!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrie_S skrev (2 timer siden):

Det meste av det TvNorge laget på den tiden er borte, fordi det aldri ble publisert på nett. 

Stemmer ikke. Alle sendte programmer finnes i arkivet deres. Det gjelder også programmet «Lysthuset» som Mette Marit deltok i. 
 

https://www.vg.no/rampelys/i/GoKw9/tvnorge-stopper-mette-marit-video

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (6 timer siden):

Tja, med den fortiden MM har så blir det vel litt vanskelig å si særlig mye uten å være dobbeltmoralsk. 
 

Jeg synes faktisk litt synd på Marius. Han har ingen enkel rolle, der han jo ikke er kongelig med alle privilegier, men likevel assosieres med dem og må ta hensyn av samme grunn. Han har ingen rettigheter. NH skjøt gullfuglen da hun fikk ham på kroken, og kunne bruke det for å få influencerkarrieren til å ta av. Hun har jo brukt SE på samme måte helt til det nå kanskje ikke smaker like godt. 

Ærlig talt. Synd på M? Gullfugl? Han er en overflatisk klyse. De passer veldig bra sammen. Eller, hun virker hyggeligere.

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Louise88 skrev (34 minutter siden):

Ærlig talt. Synd på M? Gullfugl? Han er en overflatisk klyse. De passer veldig bra sammen. Eller, hun virker hyggeligere.

Nora er influencer og jo mer interesse hun kan skape rundt sin person, jo mer interessant blir hun for annonsører. Derfor er det å menge seg med folk i rampelyset lurt. Både SE og M er av dette kaliberet og det har gitt Nora publisitet. 
 

 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gammel nok til at jeg googlet Vår neste dronning og hennes partyliv for mange år siden. Jeg fant kun noen få veldig uklare, udentifiserende bilder. Noen har ryddet på internett. jeg vet ikke, men jeg tror at det er grunnen til at kjæresten til sønnen hennes skjermes nå. Nora har selv eksponert seg selv ved å delta på reality–TV og henger med svært profilerte mennesker, men hun sladdes og nevnes ikke ved navn – selv om hun holder posen? Om vi skal ha et monarki, mener jeg at et minimum må være at de må forholde seg til lover og regler som oss andre, og om de ikke gjør det, må de ta ansvar for det.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (På 17.2.2023 den 9.20):

Jeg er gammel nok til at jeg googlet Vår neste dronning og hennes partyliv for mange år siden. Jeg fant kun noen få veldig uklare, udentifiserende bilder. Noen har ryddet på internett. jeg vet ikke, men jeg tror at det er grunnen til at kjæresten til sønnen hennes skjermes nå. Nora har selv eksponert seg selv ved å delta på reality–TV og henger med svært profilerte mennesker, men hun sladdes og nevnes ikke ved navn – selv om hun holder posen? Om vi skal ha et monarki, mener jeg at et minimum må være at de må forholde seg til lover og regler som oss andre, og om de ikke gjør det, må de ta ansvar for det.

Mette Marit skal bli dronning, ja. Men hun kan ikke holdes ansvarlig for det kjæresten til sønnen foretar seg. Thorvald og Jens Stoltenberg hadde en narkoman datter og søster. De ble ikke kastet som politikere av den grunn. 

Endret av Hulderen
  • Liker 24
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (Akkurat nå):

Mette Marit skal bli dronning, ja. Men hun kan ikke holdes ansvarlig for det kjæresten til sønnen foretar seg. Toralf og Jens Stoltenberg hadde en narkoman datter og søster. De ble ikke kastet som politikere av den grunn. 

Nei, absolutt ikke. Dette er ikke hennes feil i det hele tatt, men det er noen som trekker i tråder og sensurerer. jeg er ikke fan av SE, men i denne saken er det ikke rettferdig at hun får all skyld alene, synes jeg. Jeg er glad for at MM har fått slettet sin fortid fra internett. Mitt poeng er at jeg mener at alle bør ha de samme reglene og rettighetene, og at om du er rik eller har en tittel, må du likevel ta konsekvensene av handlingene dine som alle andre. Jeg mener at Mette Marit løste det på en fin måte før hun forlovet seg, ved å si at hun hadde gjort ting hun ikke er stolt av. Jeg har ikke problemer med at vi alle snubler av og til, men jeg liker ikke at konsekvensene er ulike ettersom hvor mye penger du har eller hvem du er sammen med.

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (30 minutter siden):

Jeg er gammel nok til at jeg googlet Vår neste dronning og hennes partyliv for mange år siden. Jeg fant kun noen få veldig uklare, udentifiserende bilder. Noen har ryddet på internett. jeg vet ikke, men jeg tror at det er grunnen til at kjæresten til sønnen hennes skjermes nå. Nora har selv eksponert seg selv ved å delta på reality–TV og henger med svært profilerte mennesker, men hun sladdes og nevnes ikke ved navn – selv om hun holder posen? Om vi skal ha et monarki, mener jeg at et minimum må være at de må forholde seg til lover og regler som oss andre, og om de ikke gjør det, må de ta ansvar for det.

Dette var jo en tid før internett. Jeg husker tv- programmene mette- Marit var med på fordi jeg så på dem når de gikk på tv .. husker den grønne fjørboaen, og at de hoppet i strikk på Tusenfryd og fylte zalo i fontenen utenfor Nationaltheatret. se og hør lagde en artikkel med bilder av mette Marit på « sydentur»  som en tidligere venninne av henne solgte dem. Dette ble selvsagt aldri lagt ut på internett som få hadde tilgang til uansett. Slottet « inndro» private bilder etter den episoden med se og hør. Det finnes helt sikkert noen som fortsatt har bilder, men jeg tviler på at det er salgbart nå fordi ingen vil komme på kant med slottet? Mette Marit eksponerte seg så godt hun kunne, hadde vi reality tv den gang hadde hun vært med, og bli med sjekkeprogram og å lage dokumentar om utdrikningslaget til venninnen sin var så langt hun kunne komme på den tiden.. og godt er det. Du kan ikke sammenligne mette Marit og Nora egentlig , for Nora er ikke en del av « monarkiet». Det er bare litt komisk at navnet hennes nå skal skjules fra bilde med posen. De kunne skjule ting med mette Marit, fordi vi ikke hadde internett og skjermdump. Det bildet av Nora får de aldri fjernet. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (7 minutter siden):

Nei, absolutt ikke. Dette er ikke hennes feil i det hele tatt, men det er noen som trekker i tråder og sensurerer. jeg er ikke fan av SE, men i denne saken er det ikke rettferdig at hun får all skyld alene, synes jeg. Jeg er glad for at MM har fått slettet sin fortid fra internett. Mitt poeng er at jeg mener at alle bør ha de samme reglene og rettighetene, og at om du er rik eller har en tittel, må du likevel ta konsekvensene av handlingene dine som alle andre. Jeg mener at Mette Marit løste det på en fin måte før hun forlovet seg, ved å si at hun hadde gjort ting hun ikke er stolt av. Jeg har ikke problemer med at vi alle snubler av og til, men jeg liker ikke at konsekvensene er ulike ettersom hvor mye penger du har eller hvem du er sammen med.

MM gikk offentlig ut og fortalte om sin  fortid. Hun sto fram som et godt forbilde synes jeg, hun viste at en alenemor som hadde en sårbar fortid, med ting hun angret på, kunne snu livet sitt totalt om. Jeg er også glad for at hun ble skjermet, og at folk som satt på noe man kanskje kan se på som overgrepsmateriale, ble kontaktet og bedt om å slette alt de hadde av bilder og videoer. Den muligheten har man ikke i dag. Slettmeg.no fungerer ikke optimalt, og mange sliter med bilder på nett de er redde skal dukke opp, etter å ha endret livsstil. MM har verdigheten i behold, og representerer Norge på en utmerket måte.

Dette skriver Se og Hør om hvorfor de har valgt å publisere bildet av SE og NH:

"Derfor publiserer Se og Hør bildet

Av Ulf André Andersen, ansvarlig redaktør

NRK har mottatt over 2000 klager etter at Instagram-bildet av Sophie Elise og Nora Haukland ble offentlig kjent. Radarparet er blant Norges største influensere. De har en følgerskare mange norske medier bare kan drømme om. Denne posisjonen gir stor makt og innflytelse blant norske ungdommer. De to er viktige rollemodeller. Det har derfor sterk offentlig interesse at Sophie Elise har lagt ut et bilde på Instagram som klart må oppfattes som en flørt med narkotika, helt uavhengig av om det faktisk var narkotika i plastposen på bildet.

Mange norske medier har valgt å anonymisere Nora Haukland. Se og Hør er ikke enig i den vurderingen. Nora Haukland er et stort navn blant norske influensere, og må forvente at bilder av henne på sosiale medier uansett vil ha interesse. Dette gjelder også dersom hun selv ikke var med på beslutningen om å publisere bildet. Det styrker den offentlige interessen at hun har flyttet inn på Skaugum hvor også kronprinsparet har offisiell adresse. Denne tilknytningen til Norges mest offentlige familie har selvstendig betydning.

Jeg vet om mange helt vanlige norske familier som er blitt ødelagt av at flotte ungdommer har glidd inn i miljøer med rusmisbruk i tilknytning til en uheldig festkultur. Sophie Elise og Nora Haukland er voksne kvinner med et stort ansvar for hvilke signaler de sender ut, både offentlig og privat. Kronprinsesse Mette-Marit har selv vært et forbilde da hun gikk ut før bryllupet med kronprinsen og beklaget sin utagerende ungdomstid. Jeg håper at de to mektige influenserne kan bryte tausheten og selv stå frem som tydelige rollemodeller."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helene1982 skrev (17 minutter siden):

Nei, absolutt ikke. Dette er ikke hennes feil i det hele tatt, men det er noen som trekker i tråder og sensurerer. jeg er ikke fan av SE, men i denne saken er det ikke rettferdig at hun får all skyld alene, synes jeg. Jeg er glad for at MM har fått slettet sin fortid fra internett. Mitt poeng er at jeg mener at alle bør ha de samme reglene og rettighetene, og at om du er rik eller har en tittel, må du likevel ta konsekvensene av handlingene dine som alle andre. Jeg mener at Mette Marit løste det på en fin måte før hun forlovet seg, ved å si at hun hadde gjort ting hun ikke er stolt av. Jeg har ikke problemer med at vi alle snubler av og til, men jeg liker ikke at konsekvensene er ulike ettersom hvor mye penger du har eller hvem du er sammen med.

Ja, det er noen som trekker i trådene, men.. dette med regler, rettigheter og konsekvenser for alle - hvis du eller jeg hadde postet et bilde på insta med en kokainpose uheldig plassert i hjørnet, hadde det fått samme konsekvensene som bilder av mette Marit og Nora med det samme? Ingen hadde brydd seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (34 minutter siden):

MM gikk offentlig ut og fortalte om sin  fortid. Hun sto fram som et godt forbilde synes jeg, hun viste at en alenemor som hadde en sårbar fortid, med ting hun angret på, kunne snu livet sitt totalt om. Jeg er også glad for at hun ble skjermet, og at folk som satt på noe man kanskje kan se på som overgrepsmateriale, ble kontaktet og bedt om å slette alt de hadde av bilder og videoer. Den muligheten har man ikke i dag. Slettmeg.no fungerer ikke optimalt, og mange sliter med bilder på nett de er redde skal dukke opp, etter å ha endret livsstil. MM har verdigheten i behold, og representerer Norge på en utmerket måte.

Dette skriver Se og Hør om hvorfor de har valgt å publisere bildet av SE og NH:

"Derfor publiserer Se og Hør bildet

Av Ulf André Andersen, ansvarlig redaktør

NRK har mottatt over 2000 klager etter at Instagram-bildet av Sophie Elise og Nora Haukland ble offentlig kjent. Radarparet er blant Norges største influensere. De har en følgerskare mange norske medier bare kan drømme om. Denne posisjonen gir stor makt og innflytelse blant norske ungdommer. De to er viktige rollemodeller. Det har derfor sterk offentlig interesse at Sophie Elise har lagt ut et bilde på Instagram som klart må oppfattes som en flørt med narkotika, helt uavhengig av om det faktisk var narkotika i plastposen på bildet.

Mange norske medier har valgt å anonymisere Nora Haukland. Se og Hør er ikke enig i den vurderingen. Nora Haukland er et stort navn blant norske influensere, og må forvente at bilder av henne på sosiale medier uansett vil ha interesse. Dette gjelder også dersom hun selv ikke var med på beslutningen om å publisere bildet. Det styrker den offentlige interessen at hun har flyttet inn på Skaugum hvor også kronprinsparet har offisiell adresse. Denne tilknytningen til Norges mest offentlige familie har selvstendig betydning.

Jeg vet om mange helt vanlige norske familier som er blitt ødelagt av at flotte ungdommer har glidd inn i miljøer med rusmisbruk i tilknytning til en uheldig festkultur. Sophie Elise og Nora Haukland er voksne kvinner med et stort ansvar for hvilke signaler de sender ut, både offentlig og privat. Kronprinsesse Mette-Marit har selv vært et forbilde da hun gikk ut før bryllupet med kronprinsen og beklaget sin utagerende ungdomstid. Jeg håper at de to mektige influenserne kan bryte tausheten og selv stå frem som tydelige rollemodeller."

Jeg tror vi egentlig er enig i det meste. Jeg synes også Mette Marit er et flott forbilde,blant annet fordi hun tok eierskap i fortiden sin og har bevist i ettertid at hun er en utmerket representant for det norske kongehuset.

jeg er enig med se og hør i at om man jobber som influenser, må du også ta ansvar for innholdet du legger ut og at man ikke bare kan være et forbilde når du skal hente lønningsposen hver måned. Influenser betyr påvirker. De har en målgruppe som både gir dem en svært god inntekt, men som også er et stort ansvar. At disse kvinnene ikke tar ansvar, om deres bedrift har postet et bilde som inneholder narkotika (eller noe som ser ut som narkotika) forstår jeg ikke. Om jeg ikke gjør jobben min kan jeg ikke si til sjefen: hvorfor mobber og hetser du meg? Jeg kan argumentere for hvorfor jeg ikke mener at påstanden er riktig, men jeg er nødt til å møte opp også for de vanskelige samtalene – som vi alle må.

Endret av Helene1982
  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (13 minutter siden):

Ja, det er noen som trekker i trådene, men.. dette med regler, rettigheter og konsekvenser for alle - hvis du eller jeg hadde postet et bilde på insta med en kokainpose uheldig plassert i hjørnet, hadde det fått samme konsekvensene som bilder av mette Marit og Nora med det samme? Ingen hadde brydd seg. 

Helt enig. Ingen hadde brydd seg. men jobben min er ikke å være influenser. Hadde jeg postet narkotika på jobbplattformen min hadde det fått konsekvenser. Jeg forstår hvorfor ikke NRK kan gjøre noe, da ingenting ble postet på deres side, men om jeg hadde vært et firma som solgte votter til barn, og hadde betalt SE flere hundre tusen for annonsering, hadde jeg ikke likt at feeden var: vott, vott, kokain, vott…

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helene1982 skrev (2 minutter siden):

Jeg tror vi egentlig er enig i det meste. Jeg synes også Mette Marit er et flott forbilde,blant annet fordi hun tok eierskap i fortiden sin og har bevist i ettertid at hun er en utmerket representant for det norske kongehuset.

jeg er enig med se og hør i at om man jobber som influenser, må du også ta ansvar for innholdet du legger ut og at man ikke bare kan være et forbilde når du skal hente lønningsposen hver måned. Influenser betyr påvirker. De har en målgruppe som både gir dem en svært god inntekt, men som også er et stort ansvar. At disse kvinnene ikke tar ansvar, om deres bedrift har postet et bilde som inneholder narkotika (eller noe som ser ut som narkotika) forstår jeg ikke. Om jeg ikke gjør jobben min kan jeg ikke si til sjefen: hvorfor mobber og hetser du meg? Jeg kan argumentere for hvorfor jeg ikke mener at påstanden er uriktig, men jeg er nødt til å møte opp også for de vanskelige samtalene – som vi alle må.

Det var veldig viktig og riktig at hun tok eierskap og holdt den pressekonferansen. Det har nok vært like viktig som slottets « inndragelse» av private bilder, bilder av en drita/ dopa 21 i år gammel mette marit ble liksom litt mindre interessant på den måten, enn om hun nekte for ungdomstiden. 
enig med se og hør her, og synes vgs forklaring på hvorfor de kaller Nora for « profilen « , og skjuler navnet hennes er rart. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (4 minutter siden):

Det var veldig viktig og riktig at hun tok eierskap og holdt den pressekonferansen. Det har nok vært like viktig som slottets « inndragelse» av private bilder, bilder av en drita/ dopa 21 i år gammel mette marit ble liksom litt mindre interessant på den måten, enn om hun nekte for ungdomstiden. 
enig med se og hør her, og synes vgs forklaring på hvorfor de kaller Nora for « profilen « , og skjuler navnet hennes er rart. 

Det er en del politikere som også kunne lært noe av Mette Marits håndtering av den saken, men det er off topic.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor på Skaugum de bor? Bor de i hovedgården hvor MM og Haakon M har sin residens? Eller andre tilhørende bygninger. Skaugum gård er jo stort.

Betaler de leie eller sponser kronprinsessen den voksne sønnen sin med norske skattekroner?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (1 time siden):

Det er en del politikere som også kunne lært noe av Mette Marits håndtering av den saken, men det er off topic.

Slottets håndtering, dette var manus. Ja, det kunne de lært noe av. Nei, HUN  er så dobbeltmoralsk som det går an og bli. Haakon og Harald klarer jo å omgås « vanlige» folk , ikke hun. Hun ( via slottet) kuttet kontakt med venner  etter bryllupet, bortsett fra forloveren tydeligvis. 
Jeg mener forloveren ble presentert som haakons venninne, men har ingen kilder på det så redigerer innlegget. 

Endret av Kvittre
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...