Gå til innhold

Nora Haukland og Marius Høiby


Justlooking

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hulderen skrev (På 10.12.2022 den 11.13):

Det vet vi ikke noe om, så det er det ikke vits å spekulere i. Men det er jo ganske vanlig å la voksne barn få bo gratis i kjellerleiligheten om man har god råd, så hvorfor ikke la ham bo gratis i et nabohus?

Ser ikke noe galt med det. Blir jo mer privatliv å bo i eget hus selv om Skaugum er stort. Så han tjente 30.000 i fjor på en oversikt så han er vel avhengig av familien uansett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
Nattens rytter skrev (På 16.12.2022 den 23.42):

Eg såg at ho og kjærasten gjorde seg bort i Vågå. 

Hva mener du? Hva skjedde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rebella81 skrev (På 30.11.2022 den 8.35):

 

 

 

rebella81 skrev (På 29.11.2022 den 22.59):

Super og super. Hun nikker og smiler og sier det er fint vær og at ting er "kjempeviktig". 

Hva i alle dager SKAL vi med det kongehuset egentlig, kutt ut hele greia. Enn om Ingrid A vil gifte seg inn i flerkoneri når hun blir voksen? Eller hun finner ut at hun er født i feil kropp? Enn om hun ikke VIL det der? Er da hundre ganger bedre å velge en president, som velger dette helt selv?

Er så enig. Ingrid Alexandra er en flott ung kvinne og det er så utrolig gammeldags å binde henne fast i denne rollen som hun har bare fått i arv og aldri bedt om eller kvalifisert seg for. Jeg elsker kongen, men la det slutte med ham. La oss heller velge IA som president hvis hun vil eller noen andre.

Endret av Hyacinth
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyacinth skrev (5 timer siden):

 

 

Er så enig. Ingrid Alexandra er en flott ung kvinne og det er så utrolig gammeldags å binde henne fast i denne rollen som hun har bare fått i arv og aldri bedt om eller kvalifisert seg for. Jeg elsker kongen, men la det slutte med ham. La oss heller velge IA som president hvis hun vil eller noen andre.

Den finske modellen med statsminister og folkevalgt president er bra. Da kan vi få for eks. Han stortingspresidenten fra Iran som president. Istedenfor at han er politiker i en rolle som egentlig skal være nøytral. 

Videre sparer vi mange milliarder over mange år. Gjør Slottplassen til studentboliger 😅

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Agent smith skrev (På 23.12.2022 den 12.43):

Hvem er hun dama, så bilde av henne i avisen, synes hun ser gammel ut

Ufint å kommentere andres utseendet. Skjerpings.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (På 10.10.2022 den 16.17):

Her er jeg helt enig.

Han har helt åpenbart fått mange av fordelene ved å være en del av kongehuset, uten å måtte oppfylle noen av kravene og pliktene. Resultat: bortskremt layabout.

Husker at når Marius var liten, var fattern veldig bekymret for hvordan det skulle gå med han. Det gjorde han rett i ser det ut til.

Alle var litt bekymret for hvordan det skulle gå med han. Han ble kastet til pressen og paparazzi fotografer når han var.. 5 ? Moren hans skulle gifte seg med kronprinsen. Søsknene hans skulle være prinser og prinsesser. Hvordan er det og være storebroren til den kommende dronningen uten selv og ha noe tittel eller krav på arv annet enn noen merkeklær? MM var ung og usikker og beskyttet så godt hun kunne. Så skulle han oppdras videre, i denne nye meget spesielle og offentlige familien ( som en outsider). De har feilet, absolutt. Han ser ut til og leve livet til en bortskjemt drittunge uten ansvar, men lillesøster og kommende dronning har sommerjobb på oppvasken på cafe og virker veldig jordnær , reflektert og har « vanlige « venner som omgangskrets. Ser rart ut. Så hva skjedde? Har det vært utrolig vanskelig og oppdra Marius « riktig» ? 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Catskan skrev (På 4.12.2022 den 7.15):

Herregud!! Nå vet jeg hvem Marius minner meg om! Joffrey Baratheon i Game of Thrones

Kan du forklare? De er begge blonde, men ellers? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salmonella skrev (På 9.12.2022 den 22.02):

Ja jeg tenker at det minste han kan gjøre er å ta ut av oppvaskmaskinen minst 3 ganger i uken samt bære ut søpla på tirsdager.

 

🤣🤣 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O Rakel skrev (På 10.12.2022 den 0.57):

Jeg har ikke skrevet at han bor i samme hus, Skaugum har mange bygninger, men det er desto et større frynsegode å få bo i eget hus - med mindre han betaler markedsleie og det gjør han neppe. Vi vet ingenting om hvem som gjør husarbeid. 

Herregud.. nei han betaler sikkert ikke markedsleie til mamma av lærlingslønnen sin i hus i et av Norges dyreste strøk. Helt urealistisk. Om mm tar stikker innom og støvsuger, eller sender over hushjelpen for og se over, er det vel som 90% andre mødre med « voksne» sønner på den alderen, mulig vi får svaret i neste utgave av se &hør. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattens rytter skrev (På 16.12.2022 den 23.42):

Eg såg at ho og kjærasten gjorde seg bort i Vågå. 

Gjorde seg bort i vågå? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvittre skrev (På 26.12.2022 den 21.32):

Herregud.. nei han betaler sikkert ikke markedsleie til mamma av lærlingslønnen sin i hus i et av Norges dyreste strøk. Helt urealistisk. Om mm tar stikker innom og støvsuger, eller sender over hushjelpen for og se over, er det vel som 90% andre mødre med « voksne» sønner på den alderen, mulig vi får svaret i neste utgave av se &hør. 

Det er ikke et av Norges dyreste strøk.
De færreste mødre har eneboliger å låne ut gratis, men tilbyr et gutterom som voksne barn med inntekt betaler en slant for. Så da er vi tilbake til privilegier uten krav.

Tror du mødre flest støvsuger for sine sønner om de bor i nabolaget? Og synes du i så fall det er god oppdragelse? Gjør de det for døtrene sine også? Tror ikke det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O Rakel skrev (2 minutter siden):

Det er ikke et av Norges dyreste strøk.
De færreste mødre har eneboliger å låne ut gratis, men tilbyr et gutterom som voksne barn med inntekt betaler en slant for. Så da er vi tilbake til privilegier uten krav.

Tror du mødre flest støvsuger for sine sønner om de bor i nabolaget? Og synes du i så fall det er god oppdragelse? Gjør de det for døtrene sine også? Tror ikke det. 

Det er veldig dyrt ihvertfal. Ikke helt Bygdøy, men ikke så langt unna. 
selvsagt har ikke de fleste mødre enebolig og låne ut gratis,  har ikke nektet for at de er en privilegert familie økonomisk. 
 

ja, jeg tror, eller vet, at en del mødre støvsuger for sønnene sine. Om det er tilfelle her vet vi ingenting om. Ja, noen gjør det for døtrene sine også, men fler for sønner.. mor- sønn og mor- datter er ofte ulike relasjoner. Om det er god oppdragelse kommer an på litt mer. Og ikke lære barna sine og støvsuge blir feil. Og hjelpe til og vise omsorg og kjærlighet er noe annet. Tja, bestemor pleide og gjøre litt husarbeid for pappa som bodde i nabolaget når han var ung og jobbet mye.. han ble en veldig flott og ansvarsfull mann , tross hjelpsom mor. Isolert sett så var ikke litt støvsuging dårlig oppdragelse. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (15 timer siden):

Det er veldig dyrt ihvertfal. Ikke helt Bygdøy, men ikke så langt unna. 
selvsagt har ikke de fleste mødre enebolig og låne ut gratis,  har ikke nektet for at de er en privilegert familie økonomisk. 
 

ja, jeg tror, eller vet, at en del mødre støvsuger for sønnene sine. Om det er tilfelle her vet vi ingenting om. Ja, noen gjør det for døtrene sine også, men fler for sønner.. mor- sønn og mor- datter er ofte ulike relasjoner. Om det er god oppdragelse kommer an på litt mer. Og ikke lære barna sine og støvsuge blir feil. Og hjelpe til og vise omsorg og kjærlighet er noe annet. Tja, bestemor pleide og gjøre litt husarbeid for pappa som bodde i nabolaget når han var ung og jobbet mye.. han ble en veldig flott og ansvarsfull mann , tross hjelpsom mor. Isolert sett så var ikke litt støvsuging dårlig oppdragelse. 

Men Marius jobber ikke mye.

Mitt poeng er at oppdragelse virker; de har stilt andre krav til søsteren enn til ham, og hun har en helt en annen atferd. Så om de hadde gjort noe av det samme med ham, ville han kommet mye bedre ut. Han er ikke adelig som sine to søsken på morssiden, men fortsatt privilegert og med langt flere muligheter enn de fleste. Han tegner til å gå i morens fotspor, og vil økonomisk reddes av en tronarving - bare at det er søsteren, ikke ektefelle. 
 

Jeg har jo et håp om at han finner sin vei, jeg tror heller ikke det er bare lett for ham selv om ham egentlig er heldig, men foreldrene har ikke gjort det lett for ham med lite grenser og fri flyt av privilegier.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

O Rakel skrev (5 minutter siden):

Men Marius jobber ikke mye.

Mitt poeng er at oppdragelse virker; de har stilt andre krav til søsteren enn til ham, og hun har en helt en annen atferd. Så om de hadde gjort noe av det samme med ham, ville han kommet mye bedre ut. Han er ikke adelig som sine to søsken på morssiden, men fortsatt privilegert og med langt flere muligheter enn de fleste. Han tegner til å gå i morens fotspor, og vil økonomisk reddes av en tronarving - bare at det er søsteren, ikke ektefelle. 
 

Jeg har jo et håp om at han finner sin vei, jeg tror heller ikke det er bare lett for ham selv om ham egentlig er heldig, men foreldrene har ikke gjort det lett for ham med lite grenser og fri flyt av privilegier.

Hvor mye jobber han og hvor mye er mye? Antar han har ordinær kontrakt, og mange lærlinger som jobber litt ekstra, men dette blir jo bare spekulasjoner. Like mye som hvor vidt moren støvsuger for han. Vi vet at han er lærling og at han bor på Skaugum. Thats it. Det virker jo som han har funnet sin vei? Han vokste kanskje ikke opp i et miljø hvor bilmekaniker var det åpenbare, men jeg synes det virker som han har funnet sin vei etter litt fomling i en veldig spesiell situasjon. 
Jeg er enig i at oppdragelse virker, men hele settingen er så fjern. Han er privilegert økonomisk gjennom mors ekteskap, var det en privilegert 5 åring som plutselig ble offentlig og forfulgt av pressen  og ikke lenger fikk ha kontakt med voksenpersoner han kjente  fordi de ikke var bra nok for slottet? Det kommer jo an på hva som er viktigst for Marius.. penger eller andre ting. KAnskje han alltid har drømt om og bli bilmekaniker? Ikke fått lov tidligere? Passer bedre med dyr privatskole i utlandet? Sikkert nok av de som vil være forferdet over at broren til dronningen ( når den tid evt kommer)  har møkk under neglene også. 
jeg tror det har vært lettere for spesielt haakon og også kongen og sette seg ned meg Ingrid og snakke om forventninger og rolle. Jeg aner ikke hvordan jeg selv skulle oppdratt Marius. Jeg synes ikke han har god smak på damer da. 
 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (14 minutter siden):

Hvor mye jobber han og hvor mye er mye? Antar han har ordinær kontrakt, og mange lærlinger som jobber litt ekstra, men dette blir jo bare spekulasjoner. Like mye som hvor vidt moren støvsuger for han. Vi vet at han er lærling og at han bor på Skaugum. Thats it. Det virker jo som han har funnet sin vei? Han vokste kanskje ikke opp i et miljø hvor bilmekaniker var det åpenbare, men jeg synes det virker som han har funnet sin vei etter litt fomling i en veldig spesiell situasjon. 
Jeg er enig i at oppdragelse virker, men hele settingen er så fjern. Han er privilegert økonomisk gjennom mors ekteskap, var det en privilegert 5 åring som plutselig ble offentlig og forfulgt av pressen  og ikke lenger fikk ha kontakt med voksenpersoner han kjente  fordi de ikke var bra nok for slottet? Det kommer jo an på hva som er viktigst for Marius.. penger eller andre ting. KAnskje han alltid har drømt om og bli bilmekaniker? Ikke fått lov tidligere? Passer bedre med dyr privatskole i utlandet? Sikkert nok av de som vil være forferdet over at broren til dronningen ( når den tid evt kommer)  har møkk under neglene også. 
jeg tror det har vært lettere for spesielt haakon og også kongen og sette seg ned meg Ingrid og snakke om forventninger og rolle. Jeg aner ikke hvordan jeg selv skulle oppdratt Marius. Jeg synes ikke han har god smak på damer da. 
 

Han hadde drøye 30 tusen i skattbar inntekt i 2021. Den var lav året før også.
https://www.dagbladet.no/kjendis/milliontap-for-martha/77966029

Så enten

a) jobber han svart

b) blir utnyttet grovt av sin arbeidsgiver og betalt slavelønn 

c) han jobber lite. En bilmekanikerlærling tjener mer enn dette 

Hva vil du satse pengene dine på? Holder en knapp på c. 
 

Mtp de luksusvarene han solgte på Finn.no og damene han dater, så er det vanskelig å se for seg at penger ikke betyr noe. 

Og norsk presse har stort sett vært veldig hensynsfulle mot kongefamilien og barna. Martha og Haakon hadde en mindre skjermet oppvekst, i tillegg var deres foreldre mer borte på reise og de var i større grad overlatt til guvernante. Å mene at Marius har lidd overlast synes jeg er å ta litt hardt i. Ingen har snakket om privatskoler, det handler om hvilken bevissthet, grenser og krav han er vokst opp med.

Endret av O Rakel
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O Rakel skrev (7 minutter siden):

Han hadde drøye 30 tusen i skattbar inntekt i 2021. Den var lav året før også.
https://www.dagbladet.no/kjendis/milliontap-for-martha/77966029

Så enten

a) jobber han svart

b) blir utnyttet grovt av sin arbeidsgiver og betalt slavelønn 

c) han jobber lite. En bilmekanikerlærling tjener mer enn dette 

Hva vil du satse pengene dine på? Holder en knapp på c. 
 

Mtp de luksusvarene han solgte på Finn.no og damene han dater, så er det vanskelig å se for seg at penger ikke betyr noe. 

Og norsk presse har stort sett vært veldig hensynsfulle mot kongefamilien og barna. Martha og Haakon hadde en mindre skjermet oppvekst, i tillegg var deres foreldre mer borte på reise og de var i større grad overlatt til guvernante. Å mene at Marius har lidd overlast synes jeg er å ta litt hardt i. Ingen har snakket om privatskoler, det handler om hvilken bevissthet, grenser og krav han er vokst opp med.

Vi vet jo at han byttet lærlingplass i fjor, mulig grunnen er noen av de a, b, c oppsummeringene  dine. Ser ingen grunn til og satse penger på noe vi ikke får svar på, nå er det uansett ikke aktuelt per i dag. Selvsagt jobber han ikke svart, blir utnyttet eller jobber lite i dag. Du kan jo bestille service eller ringe arbeidsplassen og spørre? Sjekke aktuell ligning når den blir offentliggjort? 
 

luksusvarene han solgte på Finn kunne han jo kastet i søpla og kjøpt seg nytt om han er så bortskjemt og blåst som du skal ha det til. Kanskje han trengte pengene, eller har fått med seg at gjenbruk er lurt. Ja, han har « luksusgarderobe», hadde han stilt opp på slottet i joggings fra H&M hadde det vært galt og. Husk også at marius har en far oppi dette. Han har forsvunnet litt, men mulig han har bidratt ganske greit med « luksusklær» slik han selv gikk i på Marius sin alder. Er som nevnt enig i at damene ikke imponerer. 
de var faen ikke mye hensynsfulle, husker mm sto og holdt foran ansiktet hans for og skjerme han ,på gråten og ba dem vær så snill og la han være. Hun gjorde det jo og slutt med haakon en periode av hensyn til Marius fordi hun så forholdet som håpløst. De var mye mer hensynsfulle med Ingrid og Sverre ja, mm og familien var jo fritt villt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O Rakel skrev (1 time siden):

Men Marius jobber ikke mye.

Mitt poeng er at oppdragelse virker; de har stilt andre krav til søsteren enn til ham, og hun har en helt en annen atferd. Så om de hadde gjort noe av det samme med ham, ville han kommet mye bedre ut. Han er ikke adelig som sine to søsken på morssiden, men fortsatt privilegert og med langt flere muligheter enn de fleste. Han tegner til å gå i morens fotspor, og vil økonomisk reddes av en tronarving - bare at det er søsteren, ikke ektefelle. 
 

Jeg har jo et håp om at han finner sin vei, jeg tror heller ikke det er bare lett for ham selv om ham egentlig er heldig, men foreldrene har ikke gjort det lett for ham med lite grenser og fri flyt av privilegier.

Hvordan vet du hvor mye han jobber? Han er ordinær lærling. Og ikke som bilmekaniker som flere her skriver. Han jobber som mekaniker på Harley Davidson, altså motorsykler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...