Gå til innhold

Kvinner som klager på seksualisering og objektivifisering, men som samtidig spiller hemningsløst på sex og kropp.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flere som har observert dette?

 

At kvinner opplever mye objektivifisering er det liten tvil om. Men hvorfor er det så vanskelig å innrømme at en del kvinner sutter på denne oppmerksomheten de får? 
 

 

Anonymkode: 1a2a1...65b

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det egentlig noen som benekter at enkelte kvinner liker oppmerksomheten? Spesielt fra noen de ønsker oppmerksomhet fra, selvfølgelig.

Men altså. Jeg er en lite pen kvinne. Har så og si aldri i mitt liv blitt trakassert, plystret på, tafset på, osv. Men jeg forstår selvfølgelig at andre opplever det i stor grad og at de ikke liker det, selv om jeg kanskje en gang i blant skulle ønske at noen fant meg attraktiv.

Anonymkode: c1c50...c1b

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Det er utrolig tåpelig. Det er ikke menn som er problemet, det er andre kvinner. 

Anonymkode: 22af3...066

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det egentlig noen som benekter at enkelte kvinner liker oppmerksomheten? Spesielt fra noen de ønsker oppmerksomhet fra, selvfølgelig.

Men altså. Jeg er en lite pen kvinne. Har så og si aldri i mitt liv blitt trakassert, plystret på, tafset på, osv. Men jeg forstår selvfølgelig at andre opplever det i stor grad og at de ikke liker det, selv om jeg kanskje en gang i blant skulle ønske at noen fant meg attraktiv.

Anonymkode: c1c50...c1b

Seksualisering og objektivisering handler lite om utseende og attraktivitet. 

Anonymkode: 32bf9...5b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du komme med et konkret eksempel på en person som både klager på objektivisering og sexisme og også "sutter på oppmerksomhet" og "spiller hemningsløst på sex"?

Anonymkode: 0c5ef...ea0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eh, det er forskjell på å aktivt velge å seksualisere seg selv, og å passivt bli seksualisert. 

Anonymkode: 31ba3...f0c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Kan du komme med et konkret eksempel på en person som både klager på objektivisering og sexisme og også "sutter på oppmerksomhet" og "spiller hemningsløst på sex"?

Anonymkode: 0c5ef...ea0

Her:

https://www.tv2.no/mening_og_analyse/jeg-har-ikke-lyst-pa-sex-lenger/14249982/

Kort fortalt: Objektiviserer seg selv og har sex på tv. Klager på å bli objektivisert. 

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

Seksualisering og objektivisering handler lite om utseende og attraktivitet. 

Anonymkode: 32bf9...5b6

Uenig. Det er de som først og fremst opplever det.

Anonymkode: 3d604...b4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du forveksler uønsket oppmerksomhet med å bli validert.

Altså hvis noen tafser på deg og du finner det sykt ekkelt. Du vet? Hvis du kan skjønne regla der :)

Og kle seg sexy er ikke problemet det er mer uønsket oppmerksomheten som er ille. Er kanskje det som kan være litt av ulempen til å være en dame. Men tror beste tipset er at å bli avvist er bare naturlig. Bare ikke syt om man blir avvist. Bare forstår ikke hvorfor det skulle være verdens ende for noen.

Og dessuten hvis det skulle vært det... hva får en person ut av å ha følelser for noen som ikke føler det samme? Gir jo ikke mening om du spør meg? Kompatibilitet synes jeg er mer viktig for god kjemi etter min mening.

Endret av Woah0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss anta at KG var en dating side. Følgende ville skje.

Du skriver i profilen din at du ønsker personlighet, kjemi og felles interesser hos en mann. På bildet av det selv vises skuldre og bare armer i tillegg til ansikt.

I løpet av den første kvelden har du ti meldinger i din innboks med spørsmål om man skal ha ons, dickpics, og liknende meldinger fra profiler som heter pussyhunter etc.

Er det dette du mener TS?

Anonymkode: 8543c...4bf

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (43 minutter siden):

Her:

https://www.tv2.no/mening_og_analyse/jeg-har-ikke-lyst-pa-sex-lenger/14249982/

Kort fortalt: Objektiviserer seg selv og har sex på tv. Klager på å bli objektivisert. 

De er jo rare, men ikke særlig å snakke om. Er jo ikke noe stort fenomen. Er man med på ex on the beach el pleier man ikke å klage på objektifisering og omvendt.

Anonymkode: ef0da...7c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som driver og gnåler og maser om dette på kvinneforum. 

Ikke gidd.

Anonymkode: 820c8...559

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 28.9.2022 den 21.02):

Flere som har observert dette?

 

At kvinner opplever mye objektivifisering er det liten tvil om. Men hvorfor er det så vanskelig å innrømme at en del kvinner sutter på denne oppmerksomheten de får? 
 

 

Anonymkode: 1a2a1...65b

Du forstår det sikkert ikke, men det kalles å stille krav til egne holdninger. 

Anonymkode: bda9d...7a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal det ikke være greit å spille på sex uten å samtidig ønske å bli objektivisert?

Man burde kunne være den man vil uten at folk dømmer deg.

Nå er ikke verden perfekt da, så det enkleste er jo selvfølgelig å unngå å gjøre ting som man vet vil føre til uønsket resultat. Likevel er det kanskje noe man burde kjempe for å oppnå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Blåttvann said:

Hvorfor skal det ikke være greit å spille på sex uten å samtidig ønske å bli objektivisert?

Man burde kunne være den man vil uten at folk dømmer deg.

Nå er ikke verden perfekt da, så det enkleste er jo selvfølgelig å unngå å gjøre ting som man vet vil føre til uønsket resultat. Likevel er det kanskje noe man burde kjempe for å oppnå.

Det er veldig naivt å tro at man kan gjøre absolutt hva man vil uten at andre skal ha mening om det. Seksuell attraksjon handler nettopp om å tiltrekke seg oppmerksomheten til maken. Å "spille" på sex gir etterspill. Burde ikke være vanskelig å innse.

Anonymkode: 3d604...b4d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

AnonymBruker skrev (På 28.9.2022 den 22.10):

Kan du komme med et konkret eksempel på en person som både klager på objektivisering og sexisme og også "sutter på oppmerksomhet" og "spiller hemningsløst på sex"?

Anonymkode: 0c5ef...ea0

Zara Larsson

Anonymkode: 39c65...c03

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er veldig naivt å tro at man kan gjøre absolutt hva man vil uten at andre skal ha mening om det. Seksuell attraksjon handler nettopp om å tiltrekke seg oppmerksomheten til maken. Å "spille" på sex gir etterspill. Burde ikke være vanskelig å innse.

Anonymkode: 3d604...b4d

Det er ingen som har problemer med å innse det, men mange har problemer med at det er sånn. Altså vet jo alle hvordan det funker men man prøver å gjøre noe med problemet. Og det synes jeg er helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du forskjellen på å samtykke til å bli filmet mens man har sex på tv-programmer og det å bli filmet mens man har sex og være uvitende om at det filmes?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...