Gå til innhold

Hva sier du når folk kommenterer vekttapet ditt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes du det er hyggelig at de kommenterer det eller skulle du ønske de lot være?

Anonymkode: 0f835...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg velger å tolke det positivt. For det stemmer jo- jeg har gått ned. Og de sier det for å heie på meg og vise at de synes jeg ser bra ut. 
 

Så jeg sier ‘takk, det var kjekt å høre. Jeg har latt all kosematen ta litt overhånd en stund, så nå har jeg skjerpa inn litt og prøver å ta bedre vare på helsa mi’

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir glad for det,det motiverer meg😁fikk høre dette i et selskap forleden,og min reaksjon var "iiiihhhh *klappe i hender* vises det? Ser du det? Såå gøy,da er ikke den knallharde jobben forgjeves da,*hoppe opp og ned* 

Anonymkode: ed9a8...c6a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 11 kilo siden jul og ingen har kommentert det. 

Men det har vært mye fokus i det siste på å ikke kommentere andres kropper, hverken når man går opp eller ned i vekt - så det er nok blitt en bevissthet rundt det som gjør at endel har sluttet å si noe. 

Anonymkode: 0554f...646

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synes du det er hyggelig at de kommenterer det eller skulle du ønske de lot være?

Anonymkode: 0f835...c5f

jeg er ikke så glad i det. Synes folk kan la være å kommentere kropp, uansett grunn. 

I tillegg kommer at når noen roser deg for vekttap, så ligger det jo en implisitt nedvurdering av hvordan man var, og det er  i mitt tilfelle de siste 20 år av mitt liv. Så det er jeg ikke så interessert i høre folks meninger om.

Det er ett unntak, og det er hvis en som er overvektig selv, spør hva og hvordan, fordi de leter etter en løsning for seg selv. Det er noe annet.

Anonymkode: b228a...f21

  • Liker 8
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker det faktisk ikke. Folk flest liker ikke at andre kommenterer om en har gått opp i vekt, så hvorfor
skulle det være annerledes fordi en har gått ned? Min kropp er privat og med mindre jeg snakker om det
og vil ha tilbakemelding (noe jeg jo ikke gjør), så vil jeg at folk tier still. Det finnes mye annet en kan snakke om.

#Ikke-verbaltafs-på-kroppen-min! :jolie: 

  • Liker 7
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier jeg at jeg synes det er upassende. Spør om de hadde sagt noe dersom jeg hadde lagt PÅ meg. 

Anonymkode: 9b98d...196

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I starten var det veldig gøy og det gjorde at jeg fikk blod på tann og slanka meg enda hardere. Etter lenger tid og nå som dette ikke er nytt lenger er det vondt å stadig bli vurdert ut i fra kroppen min. Jeg hatet å høre hva andre tenkte om kroppen min før (som tjukk) og på en måte hater jeg det nå også. Det er min kropp, ingen har rett til å mene noe.

Synes også det er ganske teit og gammeldags å dømme tynn som positivt og bra, når vekt egentlig ikke sier noe om verdien til en person. Var en periode jeg merket at jeg begynte å se ned på tjukke fordi jeg hadde fått så mye bekreftelse på utseendet mitt så tynn. La den tanken fra meg selvfølgelig,

Anonymkode: 31dd6...14d

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har gått ned 11 kilo siden jul og ingen har kommentert det. 

Men det har vært mye fokus i det siste på å ikke kommentere andres kropper, hverken når man går opp eller ned i vekt - så det er nok blitt en bevissthet rundt det som gjør at endel har sluttet å si noe. 

Anonymkode: 0554f...646

Synes du det er kjipt at ingen har sagt noe? Håper du har valgt vektreduksjon for din egen del da, og ikke på grunn av hva andre måtte tenke om deg. 

Anonymkode: 31dd6...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig så var jeg ikke spesielt glad for det, men jeg ble heller ikke sint, sur, fornærmet eller noe sånt. Men det var min vektreise, gjort i mitt tempo, så jeg trivdes best med å få gjøre den i fred og ro. Det er i fred og ro jeg får konsentrert meg mest og jobber best. Vektreise på minus 50 kg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heilt nøytral, men får ikkje så mange kommentarer. Er glad for at det ikkje er så viktig for folk. Merkar mest at folk eg ikkje har sett på ei stund ikkje kjenner meg igjen før dei ser godt etter 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er ubehagelig. 
 

I starten  (altså etter at jeg hadde gått ned ganske mye, så ikke helt i starten) var det en blanding av ubehagelig med oppmerksomhet på kroppen min, og en anerkjennesle av at jeg virkelig hadde gjort en innsats og at det fungerte. Så alt i alt ok, men likevel litt ubehagelig.

Nå hater jeg det. Mest fordi jeg i mine øye ser for tynn ut, vil ikke bli minna på det.. (Gått ned 15 kg mer enn planlagt, vanskelig å stoppe..).  Og så, som forrige her sa, er det kjipt når folk ikke kjenner meg igjen. Og det skjer ukentlig. Folk jeg har kjent i kanskje 20+ år, og alltid stoppet og snakket med - bortsett fra korona-tida når vi nesten ikke traff noen.   Nå går «alle» rett forbi meg..og jeg orker ikke å gå bort og gi meg selv til kjenne. Da blir det iallefall kleint og mye oppmerksomhet på min kropp. 🙈

Anonymkode: 78c63...aca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er fint. Det kommer selvsagt an på hvordan de utrykker seg, men jeg blir stolt over at andre også ser fremgangen min. Jeg slanker meg for meg selv, men også for å se bedre ut i andres øyne.

Anonymkode: 6138d...088

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 40 kilo, og fikk de første kommentarene etter 20 kg. 
 

Det gjør meg flau og utilpass. Det er alltid en kommentar og aldri ett spørsmål. Jeg aner ikke hvordan jeg skal reagere! I går møtte jeg en bekjent, på avtand roper personen «så slank du har blitt» ehhh javel… si hei heller!!!

å kommentere andres kropp er en uting! 

Anonymkode: 12694...092

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt blandede følelser. Jeg syns det er greit at folk legger merke til det, men noen overdriver noe voldsomt hvor mye bedre de syns jeg ser ut nå mot før. Særlig fordi jeg bare har gått ned uten særlig personlig innsats. Og all vektnedgangen har vært i koronaperioden, så det har kommet brått på folk, siden man ikke har sett hverandre på to år.

Men jeg sier ikke så mye. Folk sier at jeg har gått ned mye, og jeg sier at joda, det har blitt litt. Og så begynner jeg å snakke om noe annet...

Anonymkode: a4c71...175

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg blir glad av positive kommentarer på innsatsen jeg har gjort. Ofte så kommer disse kommentarene helt spontant med et stort smil, fra folk jeg ikke har sett på en stund. Noen blir litt flaue etterpå, nettopp fordi det ikke lenger skal være innafor å kommentere kropp. Men jeg blir oppriktig glad av det, og takker. Hadde syns det hadde vært litt kleint om folk latet som ingenting. 

Anonymkode: 31c48...ecd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått ned 10 kilo og skal ned 20 til. Ingen som har sagt noe hittil, og jeg ville ønsket at noen kommenterte. Jeg vil jo bli slank, jeg har vært slank og vet hvordan jeg har sett ut da.

Anonymkode: 3e96e...a0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er ekstremt ubehagelig og det gjør meg veldig utilpass. For meg er kropp og vektnedgang en veldig, veldig personlig reise som har innebært veldig mye gransking av egen psyke og opparbeiding av troen på meg selv. Det har veldig lite med mindre mat og mer tur å gjøre egentlig. Så når noen finner det for godt å slenge ut en kommentar om det gjør det meg rett og slett ganske utilpass og jeg ber til høyere makter om at de ikke skal spørre mer, for dette er det egentlig bare noen få i livet mitt som vet hva har innebært. 

Anonymkode: 87e58...2b9

  • Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...