Gå til innhold

Hva sier du når folk kommenterer vekttapet ditt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, jeg har blitt ganske deilig sier jeg. Legger også til at mennene stirrer på meg som sultne hunder nå og liker oppmerksomheten.

Anonymkode: 74575...858

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ler og sier "så bra det synes, for det har jeg slitt mye for" 😛 

Går bra med enkle kommentarer med ros, men opplever at utenlandske kom med såååå mye mer detaljerte greier, feks en utenlandsk dame i barnehagen som la ut om hvor mye penere jeg ble i ansiktet når jeg ikke var så rund, og at før druknet kinnene mine i fettet i ansiktet og sånn 😂 Kulturkræsj! Jeg smilte og takket ja altså, hun sa jo egentlig det vi mer reserverte nordmenn sikkert også tenker, og jeg FØLER meg jo penere nå 😛 Kunne gått motsatt vei og blitt slapp og dratt i ansiktet, så tar det sånn hun sa det 😅

Anonymkode: 52a36...740

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg synes det er ekstremt ubehagelig og det gjør meg veldig utilpass. For meg er kropp og vektnedgang en veldig, veldig personlig reise som har innebært veldig mye gransking av egen psyke og opparbeiding av troen på meg selv. Det har veldig lite med mindre mat og mer tur å gjøre egentlig. Så når noen finner det for godt å slenge ut en kommentar om det gjør det meg rett og slett ganske utilpass og jeg ber til høyere makter om at de ikke skal spørre mer, for dette er det egentlig bare noen få i livet mitt som vet hva har innebært. 

Anonymkode: 87e58...2b9

Skjønner. For noen av oss er det jo "bagasje" som gjorde at vi ble overvektige i utgangspunktet og da kan det være en skikkelig mental ryddejobb for å gjøre noe med det. Og ja, enormt personlig... Jeg vet ikke helt hva jeg skal svare når noen spør konkret hva jeg har gjort for å gå ned.

Anonymkode: 0f835...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke om spørsmålet kun er rettet mot de som har gått ned med vilje. Men jeg velger å svare likevel. Jeg mistet min far i sommer og er slank fra før, da jeg var tilbake på jobb og hadde bikket undervektig på BMI grunnet vektnedgang fikk jeg mange kommentarer på det. Jeg syns det er sårt og ubehagelig, da jeg selv også ser at jeg er for tynn. Det er nok en misforstått form for å uttrykke bekymring og omsorg, og jeg foretrekker heller at folk spør om hvordan jeg har det, fremfor å påpeke at jeg har gått mye ned i vekt. 

Anonymkode: 03aa4...dc0

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker det ikke. Så flott du er!  Så bra du ser ut! Så fin du er!  :riste: Synes jeg var flott, bra og fin nok som jeg var, uansett størrelse :Nikke: Er jo som man sier man man ikke var noen av delene før. Men man blir behandlet VELDIG annerledes enn som overvektig dessverre. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det motiverer meg :) Jeg er overvektig, men er heldigvis ikke overfølsom på vekt og kropp.

Anonymkode: ec138...a0c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå vet jeg ikke om spørsmålet kun er rettet mot de som har gått ned med vilje. Men jeg velger å svare likevel. Jeg mistet min far i sommer og er slank fra før, da jeg var tilbake på jobb og hadde bikket undervektig på BMI grunnet vektnedgang fikk jeg mange kommentarer på det. Jeg syns det er sårt og ubehagelig, da jeg selv også ser at jeg er for tynn. Det er nok en misforstått form for å uttrykke bekymring og omsorg, og jeg foretrekker heller at folk spør om hvordan jeg har det, fremfor å påpeke at jeg har gått mye ned i vekt. 

Anonymkode: 03aa4...dc0

Du er velkommen til å svare  :) Og det er jo noe av dette som ambivalensen kan komme fra, nemlig at man har kanskje ikke gjort noe bevisst for å gå ned.

Dessverre er kroppsvekt et veldig synlig tegn. Men ingen kommenterte min vektoppgang på grunn av sorg over dødsfall i nær familie.

Anonymkode: 0f835...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på. Har hatt folk som har vært veldig sånn "wow for en fantastisk forandring!" og da går det en faen i meg som vil si at jeg har vært syk. Gikk ned 50 kilo på ett år og jeg jobbet ræva av meg for det, så det er gøy når folk kommenterer det, men noen ganger er det sånn "du har blitt tynnere og penere"-kommentarer og det er bare.. speskelt.

Anonymkode: 943c9...4aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig ubehagelig! Fikk nettopp en kommentar på det, ''ååååh DU har slanka deg!!!''. Vet liksom ikke helt hva jeg skal svare heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hva de sier. Min mor sier alltid noe sånt som "du er blitt så flott..." eller "du ser så bra ut nå..." Jeg forstår jo hva hun mener, men jeg synes det er litt negativt når man får det til å høres ut som man ikke var flott før, eller at man er en finere/flottere person fordi man har blitt tynnere. 

Men egentlig er jeg jo også selv fornøyd med vektnedgangen og min "nye kropp", så det er litt so so. 

Anonymkode: 55fc3...afc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det motiverer meg :) Jeg er overvektig, men er heldigvis ikke overfølsom på vekt og kropp.

Anonymkode: ec138...a0c

man er ikke overfølsom bare fordi om man reagerer. Just saying.

Anonymkode: b228a...f21

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ned mange kg for noen år siden da jeg startet på nye medisiner. Jeg trente mye, men vekten gikk ikke ned. Plutselig begynte kiloene å rase i takt med økt dosering av medisiner. Skjønner at folk reagerte da 15 kg «forsvant» på 3 mndr. 
Vekten fortsatte nedover til jeg nådde idealvekt. Jeg ble drittlei av alle kommentarene om hvor tynn og flott du er blitt. Var jeg ikke like fin og flott før? 

Anonymkode: e3fcc...5ad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Gikk ned mange kg for noen år siden da jeg startet på nye medisiner. Jeg trente mye, men vekten gikk ikke ned. Plutselig begynte kiloene å rase i takt med økt dosering av medisiner. Skjønner at folk reagerte da 15 kg «forsvant» på 3 mndr. 
Vekten fortsatte nedover til jeg nådde idealvekt. Jeg ble drittlei av alle kommentarene om hvor tynn og flott du er blitt. Var jeg ikke like fin og flott før? 

Anonymkode: e3fcc...5ad

Nei, ikke i deres øyne. De fleste syns at det å være slank er mest attraktivt. Sånn er det bare.

Anonymkode: caf18...f0b

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, ikke i deres øyne. De fleste syns at det å være slank er mest attraktivt. Sånn er det bare.

Anonymkode: caf18...f0b

Det skjønner vi. Det er derfor vi ikke setter pris på kommentarer om vekttap, fordi vi forstår det som ligger mellom linjene.

Anonymkode: b228a...f21

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da svarer jeg "vel, jeg gikk ned litt fordi jeg ville men mistet også mye pga sykdom da, så det var ikke akkurat ønsket eller nødvendig. Jeg prøver å legge på meg igjen så jeg har litt å gå på".

Jeg syns det er en uting å kommentere andres kropper. Det eneste tilfellet jeg selv kommenterer er om en venn har sagt selv at de skal ned i vekt, da sier jeg "så flink du har vært", men sier aldri "så flott du er nå" (var hun ikke flott før?). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter veldig stor pris på om folk kommenterer vekttapet mitt, elsker det i grunn. Gir meg god motivasjon. Har ikke nådd målet mitt ennå, men nærmer meg.

Og da kommer i grunn den vanskeligste jobben, bli der, og fortsette med den gode livsstilen min .

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navani skrev (1 time siden):

Da svarer jeg "vel, jeg gikk ned litt fordi jeg ville men mistet også mye pga sykdom da, så det var ikke akkurat ønsket eller nødvendig. Jeg prøver å legge på meg igjen så jeg har litt å gå på".

Jeg syns det er en uting å kommentere andres kropper. Det eneste tilfellet jeg selv kommenterer er om en venn har sagt selv at de skal ned i vekt, da sier jeg "så flink du har vært", men sier aldri "så flott du er nå" (var hun ikke flott før?). 

dette!

Anonymkode: b228a...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det kommer an på hva de sier. Min mor sier alltid noe sånt som "du er blitt så flott..." eller "du ser så bra ut nå..." Jeg forstår jo hva hun mener, men jeg synes det er litt negativt når man får det til å høres ut som man ikke var flott før, eller at man er en finere/flottere person fordi man har blitt tynnere. 

Men egentlig er jeg jo også selv fornøyd med vektnedgangen og min "nye kropp", så det er litt so so. 

Anonymkode: 55fc3...afc

Men det er jo sant dessverre. Man blir jo som «oftest» penere når dobbelhaken forsvinner. Og halsen og ansiktstrekkene kommer frem. Kroppsformen endres jo seg dramatisk. 

Anonymkode: 31121...7b5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...