Gå til innhold

Hva sier du når folk kommenterer vekttapet ditt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Tror ikke jeg faller under target group men må kommentere hvor ulikt det er. Hvordan når noen er større og slanker seg så er kommentarene «du ser så bra ut», «så flott du er» etc, og når du er naturlig slank eller har slanket deg mye så blir kommentarene gjerne med en negativ notasjon «menn liker litt kjøtt på beina», «menn liker litt former», «nå må ikke du bli noe tynnere» eller «Jeg synst ikke det er så fint å være så tynn». De kommentarene «med dine gener så kan du vel spise hva du vil!» så til og med når du er slank, så frarøves du egentlig innsatsen også. 

Det blir veldig negativt, så jeg synst det er en uting uavhengig. 

Anonymkode: 99b39...501

Skjønner hva du mener, men akkurat den "nå må du ikke bli noe tynnere" kan like gjerne være et utslag av omsorg og at folk er litt bekymret. Jeg har fått den flere ganger. Legger ikke noe negativt i det, er glad for at folk ikke bare bryr seg om meg, men også tør vise det. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hippogriff skrev (6 minutter siden):

Skjønner hva du mener, men akkurat den "nå må du ikke bli noe tynnere" kan like gjerne være et utslag av omsorg og at folk er litt bekymret. Jeg har fått den flere ganger. Legger ikke noe negativt i det, er glad for at folk ikke bare bryr seg om meg, men også tør vise det. 

På samme måte kan «nå må du ikke bli tjukkere» være et utslag av omsorg og bekymring.

Anonymkode: 3fee3...4e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navani skrev (På 29.9.2022 den 14.02):

Da svarer jeg "vel, jeg gikk ned litt fordi jeg ville men mistet også mye pga sykdom da, så det var ikke akkurat ønsket eller nødvendig. Jeg prøver å legge på meg igjen så jeg har litt å gå på".

Jeg syns det er en uting å kommentere andres kropper. Det eneste tilfellet jeg selv kommenterer er om en venn har sagt selv at de skal ned i vekt, da sier jeg "så flink du har vært", men sier aldri "så flott du er nå" (var hun ikke flott før?). 

Nei, kanskje hun ikke var flott før. Personer med fedme er sjelden flotte. Alle mennesker er like mye verdt, men de fleste kler normalvekt bedre enn fedme.

Anonymkode: 3fee3...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Dette synes jeg faktisk er en mye styggere ting å gjøre. Mange rundt meg har kreft nå, så kanskje derfor jeg reagerer. Men jeg synes det er skikkelig stygt gjort. De fleste har ingen vonde intensjoner med å kommentere at noen har gått ned, ofte er det for å gi skryt og si noe pent om den personen. Jeg hadde tenkt at dere ikke var helt gode i hodet dersom dere stod og løy til noen om at dere har kreft. 

Anonymkode: 6fc8a...cbe

Moren min døde av kreft, så du kan bare holde smella di, faktisk. 

Anonymkode: 08191...da0

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke så mye, hvorfor skal jeg det? 

Anonymkode: b1b2f...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hippogriff skrev (19 minutter siden):

Skjønner hva du mener, men akkurat den "nå må du ikke bli noe tynnere" kan like gjerne være et utslag av omsorg og at folk er litt bekymret. Jeg har fått den flere ganger. Legger ikke noe negativt i det, er glad for at folk ikke bare bryr seg om meg, men også tør vise det. 

Ja, vil absolutt tro det er en kombinasjon, det som plager meg en repativiteten. Hvordan folk har litt mer lavterskel for å kommentere kroppen din. Jeg blir litt irritabel faktisk: «har vært denne vekten de siste 10 årene, har ikke daua ennå»

Anonymkode: 99b39...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler det er an på hvem som sier det, og i hvilken tone/setting det blir sagt i. 

Anonymkode: 011fa...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er ubehagelig, men jeg viser ikke noe. Jeg sliter med å legge på meg, går veldig fort ned i vekten, og har dårlig selvtillit på grunn av det.

så når noen sier «åi så slank du er!» «spiser du mat??» og så forventer at jeg skal tolke dette som komplement, hva skal jeg si? Holder kjeft og smiler.

Anonymkode: 02ecf...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...