Gå til innhold

Var jeg bare ikke bra nok?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror kjekke menn inviteres hjem med én gang. 

Anonymkode: b54b7...5f0

Ok. Tro hva du vil. Personlig vil jeg anbefale deg å lytte til hva damer sier og komme deg tilbake til virkeligheten. 

Anonymkode: 14a48...6e0

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror kjekke menn inviteres hjem med én gang. 

Anonymkode: b54b7...5f0

Har aldri invitert en fyr hjem til meg.

Det har ikke venninnene mine heller.

Det er ikke normalt.

Hvis du får god kontakt med ei jente, så må DU be hun ut.

På en felles interesse, gå en tur, kjøre en tur. Ut å spise. 

Hadde en koselig date med en fyr som ung, ved at vi kjørte til nattåpen drive in på mc donald. Trenger ikke være så voldsomt første gang.

Anonymkode: 3edeb...637

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go morgen meldinger skal også bare til ei du har fått god kontakt med. Det er superkleint når en fyr du bare høflig taster med, sender god morgen meld....

Anonymkode: 3edeb...637

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er en mann på 22 år som alltid har blitt avvist. 
 

Når det har vært jenter jeg har likt har jeg lagt dem til på Snapchat og snakket med dem der. Jeg har prøvd å gi dem komplimenter og skrevet god morgen o.l. Fikk Streak med dem også som betyr at vi sendt hverandre snap flere dager på rad. 
 

Men etterhvert døde samtalene ut. Jeg håpet at de skulle like meg og invitere meg hjem til dem sånn at vi kunne kose og ja.. elske. Fordi jeg likte dem og ville være sammen med dem. Men det skjedde aldri med noen av dem. 
 

Jeg har lurt på hvorfor det aldri skjedde. Jeg tror jeg har god nok høyde (over 180 cm) og jeg er ikke overvektig. 
 

Kan det hende at ansiktet mitt var for stygt til at de kunne like meg? For stygt til at de kunne ha sex med meg? For stygt for dem å se på? 

Anonymkode: b54b7...5f0

Du har jo bare hatt virtuell kontakt. Det holder ikke. Du trenger å møte damene på ordentlig og det er ikke sikkert at nettet eller telefonen er   inngangsbilletten. I og med at kontakten ikke har inkludert fysisk nærhet så har du ikke  vært nær nok. Det er hovedproblemet. Det er ikke noe feil på deg , men feilen ligger i din posisjonering, som er altfor fjern til å få kontakt.

Altså, drit i virtuell sjekking. Beveg deg ute blant folk og snakk med damer av kjøtt og blod.

Endret av I Grosny
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utseende er sjelden problemet. Så lenge du har god hygiene (dårlig hygiene er en av de tingene kvinner flest synes er minst attraktivt). 

Her høres det ut som om du ikke er så god på relasjoner. Du kan ikke bare sitte og vente på at damene skal be deg ut. For alt du veit, kan jo flere av damene du snakka med, tenke akkurat det samme som deg - "han bad meg jo aldri ut, jeg er nok ikke bra nok". Du må ta initiativ, men uten å bli for pågående. Man må finne en balanse. Vis interesse, og by på deg selv. Ikke send bare meldinger med "god morgen" og "natta", det blir veldig kjedelig. Men først og fremst tror jeg du bør møte folk i virkeligheten, ikke bare på snapchat o.l. Og ikke ha som mål at du skal ligge med/bli kjæreste med alle du treffer. Du passer ikke for alle, det er det ingen som gjør. Tenk heller at du skal få erfaring med å omgås folk generelt, kvinner spesielt. Når du får trening i dette, vil det bli lettere å få kontakt med damer i framtida.

Til slutt - du er 22 år. Du har god tid på deg. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

La oss si, ts, at du søker på jobb. Du har erfaring innen snekkeryrket, men søker på jobb som kokk. Du verken får jobben eller inviteres på intervju.

Antar du det er fordi du «ikke er bra nok»? Eller fordi de ansatte noen som passet bedre i jobben. Noen som faktisk var kokk?  Uten å sjekke om du kanskje var god på matlaging?

Dating er ikke slik at man dater 100 mennesker og så velger man «den beste». Man velger det mennesket som passer en best. Dersom du forventer at du skal være den som «passer best» til folk flest? Da blir du skuffa. Dersom du selv har forventninger om at enhver som bare vil ha deg passer til deg og dine krav, ønsker og behov? Da setter du deg selv opp for et mislykka forhold. 

Det du leter etter er en person som passer deg. Og som synes du passer dem. Slutt å tulle med dette «bra nok» greierne. Folk flest passer ikke deg, og du passer ikke dem. Og det er som det skal være.

Anonymkode: a8a45...ed0

Dette er så sant, les det gjerne flere ganger TS! Jeg skyr menn som virker som om de bare leter etter en dame. At det er hvilket kjønn jeg er som gjør meg interessant, ikke hvem jeg er eller om vi faktisk passer sammen. 

Dessuten gir det ingen mening av de skal begynne å snakke med deg, for så å slutte å snakke med deg om det har noe med utseende å gjøre. Da hadde de latt være å starte samtalen. Utseendet ditt endrer seg ikke fra første hei til de ikke vil mer. Det er kommunikasjonen som kommer i veien. 

Jeg ville startet med å jobbe med relasjoner på et vennskapelig plan, med mennesker du ikke ønsker noe mer med. Man blir klein på kommunikasjon når man ikke har noen man kommuniserer vennskapelig i i hverdagen, og om du skulle ende opp i et forhold kan du fort bli needy om hun er den eneste du har en god relasjon til. 

Og om relasjoner er vanskelig for deg både når det kommer til vennskapelige og romantiske relasjoner, så ville jeg vurdert å snakke med en psykolog for å finne ut hva du gjør og hva du eventuelt kan gjøre annerledes. Du høres ut som om du rett og slett trenger å bli litt bedre kjent med deg selv. 

 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonymus Notarius skrev (8 minutter siden):

Utseende er sjelden problemet. Så lenge du har god hygiene (dårlig hygiene er en av de tingene kvinner flest synes er minst attraktivt). 

Her høres det ut som om du ikke er så god på relasjoner. Du kan ikke bare sitte og vente på at damene skal be deg ut. For alt du veit, kan jo flere av damene du snakka med, tenke akkurat det samme som deg - "han bad meg jo aldri ut, jeg er nok ikke bra nok". Du må ta initiativ, men uten å bli for pågående. Man må finne en balanse. Vis interesse, og by på deg selv. Ikke send bare meldinger med "god morgen" og "natta", det blir veldig kjedelig. Men først og fremst tror jeg du bør møte folk i virkeligheten, ikke bare på snapchat o.l. Og ikke ha som mål at du skal ligge med/bli kjæreste med alle du treffer. Du passer ikke for alle, det er det ingen som gjør. Tenk heller at du skal få erfaring med å omgås folk generelt, kvinner spesielt. Når du får trening i dette, vil det bli lettere å få kontakt med damer i framtida.

Til slutt - du er 22 år. Du har god tid på deg. 

Dette var et godt innlegg!

Jeg minner om at forskjellige folk skinner på forskjellige arenaer. Du har foreløbig ikke funnet din styrke. Jeg vet om flere av mine styrker. Jeg kan f. eks. flørte på nettet. Måten jeg gjorde det på varå ta tak i et eller annet interessante damer skrev og fulgte opp dette i en dialog. Dette bygget seg opp til fine samtaler, og ledet til møteavtaler IRL. Ca 1 av 10 IRL  avtaler var suksess. Suksessrate som var høy nok og til slutt  førte til et forhold som kanskje holder livet ut, men til tider føltes det dårlig. Det var liksom slik at IRL møtet skulle bli slutten på et gledelig nettforhold.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er det ikke desperat og mannssjåvinistisk om mannen spør?

Anonymkode: b54b7...5f0

Men hvor har du truffet disse jentene? For det er vel ikke slik at du tilfeldigvis kom over dem på snap, la dem til og begynte å skrive til/med dem, også forventer du at de skal be deg komme hjem til seg for sex? Her hopper du over en del steg før sexen.

Hadde jeg opplevd at en mann la meg til, skrev til meg og inviterte meg hjem på sex, så hadde jeg blokket før jeg var ferdig å lese. Skal sies at jeg aldri har opplevd noe av dette før da, så jeg vet ikke hvor vanlig det er.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg tror kjekke menn inviteres hjem med én gang. 

Anonymkode: b54b7...5f0

Nei, ingen inviteres på den måten du legger det frem på. 

Anonymkode: 6d476...b20

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før vi klager over alt TS gjør eller ikke har gjort, så må vi huske på at han er en veldig ung mann på kun 22.

TS, du har årene foran deg. De gutta som jeg vet om på din alder og som har hatt dame, de er single igjen nå. Det er så mye som skjer når man er på din alder! De jentene (sikkert yngre enn deg?) som du har vært i kontakt med, står på farten og skal til ulike byer og studiesteder for å utdanne seg, de (og du) kommer til å møte masse jevnaldrende som årene går. Mange går ikke inn i seriøse forhold før de nærmer seg tretti (enkelte venter enda lenger).

De fleste forhold som inngås såpass tidlig er over etter en viss periode. Så bare ta det med ro, bli kjent med ei som du liker godt, og så følger du rådet om å ta initiativ. Be henne med deg ut på kafe, eller bare gå en tur (mange fine turer å gå, men ikke sats på lange, slitsomme turer første gangen). Vær litt laid-back, ikke overanalyser og se feil ved deg selv, alle opplever å bli avvist noen ganger. Vær hyggelig, men samtidig bestemt og selvsikker. Vær gentleman, vis omtanke.

Anonymkode: cabd5...851

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/26/2022 at 5:13 PM, AnonymBruker said:

Jeg er en mann på 22 år som alltid har blitt avvist. 
 

Når det har vært jenter jeg har likt har jeg lagt dem til på Snapchat og snakket med dem der. Jeg har prøvd å gi dem komplimenter og skrevet god morgen o.l. Fikk Streak med dem også som betyr at vi sendt hverandre snap flere dager på rad. 
 

Men etterhvert døde samtalene ut. Jeg håpet at de skulle like meg og invitere meg hjem til dem sånn at vi kunne kose og ja.. elske. Fordi jeg likte dem og ville være sammen med dem. Men det skjedde aldri med noen av dem. 
 

Jeg har lurt på hvorfor det aldri skjedde. Jeg tror jeg har god nok høyde (over 180 cm) og jeg er ikke overvektig. 
 

Kan det hende at ansiktet mitt var for stygt til at de kunne like meg? For stygt til at de kunne ha sex med meg? For stygt for dem å se på? 

Anonymkode: b54b7...5f0

Antar at du snakker i hovedsak med jenter rundt i din aldersgruppe? La oss si 18-24

Her er ting du bør ha i bakhodet.

  • Hvis hele relasjonen din til disse jentene er snapp og annet app basert, er du mest sannsynligvis bare èn av mange hun får inboxen sin fylt av.
  • Innen et par dager er det nye gutter som sender hun snaps og oppmerksomhet, som gjør det ikke lenger like spennende. Du må smi mens jernet er varmt.
  • Har hun gutter som hun møter utenfor snap, på fest, på byn og annet sosialt som flørter med henne, er du allerede plassert bak i rekken.
  • Du overvurderer din betydning bare fordi du har en snap streak med noen.
  • Hvilken mann har ikke lyst på kos og elsk? Du må være mer innbydende enn hva du selv ønsker.

Selvsagt er jeg åpen for å ta grundig feil, men jeg tror mer på at dette er mer regelen enn unntaket. Du er mest sannsynlig ikke stygg nok til å relasjoner med, du er mest sannsynlig bare normal.

Dessverre er ikke normal godt nok dersom hun blir stadig oppsøkt og kommer i kontakt med gutter som er alt fra eldre, større, bedre og mer kjekkas enn deg. Slik er ofte hverdagen til en jente i den aldersgruppen om hun bruker mye tid på sosiale medier.

Hva som kan gjøres fra din side er opp til deg. Fleste gutter innser at de må bli mer interessant og utvikler sosiale og fysiske ferdigheter, og ikke minst forstår situasjonen de befinner seg i dating i 2022.

Endret av umAxa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg er en mann på 22 år som alltid har blitt avvist. 
 

Når det har vært jenter jeg har likt har jeg lagt dem til på Snapchat og snakket med dem der. Jeg har prøvd å gi dem komplimenter og skrevet god morgen o.l. Fikk Streak med dem også som betyr at vi sendt hverandre snap flere dager på rad. 
 

Men etterhvert døde samtalene ut. Jeg håpet at de skulle like meg og invitere meg hjem til dem sånn at vi kunne kose og ja.. elske. Fordi jeg likte dem og ville være sammen med dem. Men det skjedde aldri med noen av dem. 
 

Jeg har lurt på hvorfor det aldri skjedde. Jeg tror jeg har god nok høyde (over 180 cm) og jeg er ikke overvektig. 
 

Kan det hende at ansiktet mitt var for stygt til at de kunne like meg? For stygt til at de kunne ha sex med meg? For stygt for dem å se på? 

Anonymkode: b54b7...5f0

 

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Skal ikke jenter ta initiativ nå? Jeg vet at før var det mannen som skulle gjøre det men nå hadde det vel vært gammeldags og mannsjåvinistisk. 

Anonymkode: b54b7...5f0

 

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg tror kjekke menn inviteres hjem med én gang. 

Anonymkode: b54b7...5f0

Nei, kjekke menn inviteres heller ikke hjem med en gang. 

Men menn som forventer at jenta skal invitere hjem på sex, de må nok vente lenge... 
Sorry, du lever i en fantasiverden om du forventer det. De fleste foretrekker møtes ute for en øl eller lignende for første møte. 

Og masse komplimenter før man har møttes virker fort bare desperat. 
 

Anonymkode: 41f0c...211

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fokuset bør kanskje være på å bli kjent og ikke på å bli invitert til sex? 

Anonymkode: 1b8c7...69f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nei, ingen inviteres på den måten du legger det frem på. 

 

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ok. Tro hva du vil. Personlig vil jeg anbefale deg å lytte til hva damer sier og komme deg tilbake til virkeligheten. 

Anonymkode: 14a48...6e0

Så hva hadde du gjort om en kjekk la deg til på snap?

Anonymkode: b54b7...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg tror kjekke menn inviteres hjem med én gang. 

Anonymkode: b54b7...5f0

Jeg har som kvinne aldri invitert en mann jeg kjenner fra nett/app hjem til meg uten minst to dater først. 

Skelden kvinner inviterer ukjente menn hjem, det er rett og slett for farlig. 

Anonymkode: fcf0d...aac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har som kvinne aldri invitert en mann jeg kjenner fra nett/app hjem til meg uten minst to dater først. 

Skelden kvinner inviterer ukjente menn hjem, det er rett og slett for farlig. 

Anonymkode: fcf0d...aac

Jeg var ikke totalt ukjent. Gikk jo på skole med dem eller kjente dem via bekjente. 

Anonymkode: b54b7...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg var ikke totalt ukjent. Gikk jo på skole med dem eller kjente dem via bekjente. 

Anonymkode: b54b7...5f0

Gjelder uansett. Vi vil på date først.

Kvinner liker menn som vil bli kjent med dem. 

Anonymkode: fcf0d...aac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg var ikke totalt ukjent. Gikk jo på skole med dem eller kjente dem via bekjente. 

Anonymkode: b54b7...5f0

Men de kjenner deg ikke. Mener du helt seriøst at du venter på at jenter du har snappet med skal invitere deg hjem for å knulle deg? 

Det er ytterst, ytterst få jenter som inviterer ukjente menn hjem til seg, så hvor har du den idéen fra? Jeg lurer oppriktig. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

Så hva hadde du gjort om en kjekk la deg til på snap?

Anonymkode: b54b7...5f0

Jeg hadde ikke godtatt en forespørsel fra en jeg ikke kjenner, uavhengig om hvordan han så ut. For meg hadde det vært creepy.

Litt på siden, men jeg tenker det er relevant allikevel: Dette lærer jeg datteren min også, jeg har mast og mast på at hun skal være forsiktig, for det er så mange gutter og menn som har helt feil innstilling og holdning til jenter. Hun vet at menn som ikke respekterer henne og ikke ser på henne som et menneske skal hun holde seg langt unna. Hun vet at hun må bli kjent med han, føle seg trygg på han og vite at han virkelig liker henne, før hun evt går videre med han. 

Anonymkode: 6d476...b20

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom deg ut av Snapchat og sosiale medier -dra heller på jamsession, på stand-up kvelder, på quiz-kvelder, møt jenter igjennom idrett eller dansekurs, bok og poesiklubb om det passer. Å møtes på sosiale medier gir sjeldent utslag, og på fylla på diskotek føles det sjeldent ekte. Møt kvinner på andre arenaer!! Om du studerer så bli med i foreninger eller vær med å arrangere på studentkort osv.

Mange kvinner ønsker å bli ordentlig kjent igjennom noe trygt, hvor de også ser hvordan du er med og rundt andre/venner -det dette er mine beste tips til deg! 

Anonymkode: 7cb5a...eb8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke studentkort -studentkro! 

Altså -bli med "på huset" engasjer deg i noe! :)

Anonymkode: 7cb5a...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...