Gå til innhold

Var jeg bare ikke bra nok?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann på 22 år som alltid har blitt avvist. 
 

Når det har vært jenter jeg har likt har jeg lagt dem til på Snapchat og snakket med dem der. Jeg har prøvd å gi dem komplimenter og skrevet god morgen o.l. Fikk Streak med dem også som betyr at vi sendt hverandre snap flere dager på rad. 
 

Men etterhvert døde samtalene ut. Jeg håpet at de skulle like meg og invitere meg hjem til dem sånn at vi kunne kose og ja.. elske. Fordi jeg likte dem og ville være sammen med dem. Men det skjedde aldri med noen av dem. 
 

Jeg har lurt på hvorfor det aldri skjedde. Jeg tror jeg har god nok høyde (over 180 cm) og jeg er ikke overvektig. 
 

Kan det hende at ansiktet mitt var for stygt til at de kunne like meg? For stygt til at de kunne ha sex med meg? For stygt for dem å se på? 

Anonymkode: b54b7...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du ventet på at jentene skulle spørre? Hvorfor spurte du ikke selv?

Anonymkode: fca2d...ae0

  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du ventet på at jentene skulle spørre? Hvorfor spurte du ikke selv?

Anonymkode: fca2d...ae0

Er det ikke desperat og mannssjåvinistisk om mannen spør?

Anonymkode: b54b7...5f0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si, ts, at du søker på jobb. Du har erfaring innen snekkeryrket, men søker på jobb som kokk. Du verken får jobben eller inviteres på intervju.

Antar du det er fordi du «ikke er bra nok»? Eller fordi de ansatte noen som passet bedre i jobben. Noen som faktisk var kokk?  Uten å sjekke om du kanskje var god på matlaging?

Dating er ikke slik at man dater 100 mennesker og så velger man «den beste». Man velger det mennesket som passer en best. Dersom du forventer at du skal være den som «passer best» til folk flest? Da blir du skuffa. Dersom du selv har forventninger om at enhver som bare vil ha deg passer til deg og dine krav, ønsker og behov? Da setter du deg selv opp for et mislykka forhold. 

Det du leter etter er en person som passer deg. Og som synes du passer dem. Slutt å tulle med dette «bra nok» greierne. Folk flest passer ikke deg, og du passer ikke dem. Og det er som det skal være.

Anonymkode: a8a45...ed0

  • Liker 13
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det ikke desperat og mannssjåvinistisk om mannen spør?

Anonymkode: b54b7...5f0

Nei, det kalles å ta initiativ...

Anonymkode: 41f0c...211

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ikke ut som om du har så mye erfaring med sosiale relasjoner. Har du mange venner og bekjente?

Anonymkode: 6c8f3...bde

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det høres ikke ut som om du har så mye erfaring med sosiale relasjoner. Har du mange venner og bekjente?

Anonymkode: 6c8f3...bde

Ikke akkurat nå. Men har hatt venner før. Det hjalp ikke med å bli valgt av jenter så tror ikke det har noe å si. 

Anonymkode: b54b7...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg ville sjekket ut tilknytningsstilen din! Mye man kan lære.

Om man er for ivrig kan man også skremme folk unna. Lykke til, det ordner seg :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nei, det kalles å ta initiativ...

Anonymkode: 41f0c...211

Skal ikke jenter ta initiativ nå? Jeg vet at før var det mannen som skulle gjøre det men nå hadde det vel vært gammeldags og mannsjåvinistisk. 

Anonymkode: b54b7...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inviterte du noen av dem på date da? 

Eller forventer du å bare hoppe over datingfasen for å gå rett til kosen...?

Anonymkode: 14b09...53f

  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg er en mann på 22 år som alltid har blitt avvist. 
 

Når det har vært jenter jeg har likt har jeg lagt dem til på Snapchat og snakket med dem der. Jeg har prøvd å gi dem komplimenter og skrevet god morgen o.l. Fikk Streak med dem også som betyr at vi sendt hverandre snap flere dager på rad. 
 

Men etterhvert døde samtalene ut. Jeg håpet at de skulle like meg og invitere meg hjem til dem sånn at vi kunne kose og ja.. elske. Fordi jeg likte dem og ville være sammen med dem. Men det skjedde aldri med noen av dem. 
 

Jeg har lurt på hvorfor det aldri skjedde. Jeg tror jeg har god nok høyde (over 180 cm) og jeg er ikke overvektig. 
 

Kan det hende at ansiktet mitt var for stygt til at de kunne like meg? For stygt til at de kunne ha sex med meg? For stygt for dem å se på? 

Anonymkode: b54b7...5f0

Leste jeg rett? Du forventer/håper at de skal invitere deg hjem til seg? Hvorfor inviterer ikke du noen av dem hjem til deg? Er de ikke god nok til at du vil invitere dem? De kan lure på det samme som deg? Ja, for når du bare sender på snapchat, og ingenting skjer, så lar de gjerne samtalen gå ut. De tenker at du kanskje snapper med mange, og tar den som inviterer deg eller noe? Føle seg en blant mange er ikke en grei følelse.

Snapchat synes jeg er veldig upersonlig. Jeg gidde somoftest ikke  ære på snap med noen i det hele tatt. Foreslår gjerne messenger. Det er litt mer personlig, bare til meg. Og så har jeg jo da bildene og det vi snakker om.

 

Nei, tror neppe at ansiktet eller noe er for stygt. De liker deg. Derfor snapper de med deg. Men foreslå noe konkret, mann.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Du ventet på at jentene skulle spørre? Hvorfor spurte du ikke selv?

Anonymkode: fca2d...ae0

Enig

Hvordan i all verden kan du forvente at en jente skal spørre fremfor at du selv spør?

Jeg faller for at menn tar initiativ

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere bare har snakket om intetsigende ting på snap, så skjønner jeg at samtalen dør ut. 
Finn ut hva de interesserer seg for og gjør en innsats for å bli kjent med de før du ber de på date. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er en mann på 22 år som alltid har blitt avvist. 
 

Når det har vært jenter jeg har likt har jeg lagt dem til på Snapchat og snakket med dem der. Jeg har prøvd å gi dem komplimenter og skrevet god morgen o.l. Fikk Streak med dem også som betyr at vi sendt hverandre snap flere dager på rad. 
 

Men etterhvert døde samtalene ut. Jeg håpet at de skulle like meg og invitere meg hjem til dem sånn at vi kunne kose og ja.. elske. Fordi jeg likte dem og ville være sammen med dem. Men det skjedde aldri med noen av dem. 
 

Jeg har lurt på hvorfor det aldri skjedde. Jeg tror jeg har god nok høyde (over 180 cm) og jeg er ikke overvektig. 
 

Kan det hende at ansiktet mitt var for stygt til at de kunne like meg? For stygt til at de kunne ha sex med meg? For stygt for dem å se på? 

Anonymkode: b54b7...5f0

Av innlegget å dømme er det usikkerheten, desperasjonen og behovet for bekreftelsen som er grunnen til avvisningen. 

Anonymkode: 1f02d...fe4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at det handler om utseendet.

Og hvis det alltid er du som skriver god morgen så er det jo tydelig at jenta ikke er interessert. 

Hvor lenge pratet du med de før de forsto hva du var ute etter?

Virker uansett som du har hatt for store håp i forhold til realiteten. Å legge til noen på Snap og chatte litt er ikke noe som fører til at jenter ber deg hjem for å pule.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er helt feil fremgangsmåte. Når samtalene dør ut så er det fordi du ikke er interessant nok å chatte med. Kjedelige meldinger om "hei skjer", "gjort i dag?" er utrolig lite givende. Dere lærer ingenting om hvem hverandre er som personer av det. 

Man må snakke om ordentlige ting og bli ordentlig kjent, også kan du spørre om de vil bli med å gå en tur eller ut å spise,  møte de for noen dates også se om dere kommer overens. Så er det fortsatt et godt stykke derfra til at du er hjemme hos de for å kose. 

Du kan ikke gå fra 0-100 du må bruke tid å bli ordentlig kjent og begge må føle at det er god kjemi der ,det holder ikke at du bare syns noen er pen og adder de og har snapstreak med de 

Anonymkode: 14a48...6e0

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Fordi det er helt feil fremgangsmåte. Når samtalene dør ut så er det fordi du ikke er interessant nok å chatte med. Kjedelige meldinger om "hei skjer", "gjort i dag?" er utrolig lite givende. Dere lærer ingenting om hvem hverandre er som personer av det. 

Man må snakke om ordentlige ting og bli ordentlig kjent, også kan du spørre om de vil bli med å gå en tur eller ut å spise,  møte de for noen dates også se om dere kommer overens. Så er det fortsatt et godt stykke derfra til at du er hjemme hos de for å kose. 

Du kan ikke gå fra 0-100 du må bruke tid å bli ordentlig kjent og begge må føle at det er god kjemi der ,det holder ikke at du bare syns noen er pen og adder de og har snapstreak med de 

Anonymkode: 14a48...6e0

Jeg tror kjekke menn inviteres hjem med én gang. 

Anonymkode: b54b7...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jentene du sitter og venter på skal banke på døren din blir kapret av andre gutter som er mer frempå. 

Anonymkode: ec94c...60e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er en mann på 22 år som alltid har blitt avvist. 
 

Når det har vært jenter jeg har likt har jeg lagt dem til på Snapchat og snakket med dem der. Jeg har prøvd å gi dem komplimenter og skrevet god morgen o.l. Fikk Streak med dem også som betyr at vi sendt hverandre snap flere dager på rad. 
 

Men etterhvert døde samtalene ut. Jeg håpet at de skulle like meg og invitere meg hjem til dem sånn at vi kunne kose og ja.. elske. Fordi jeg likte dem og ville være sammen med dem. Men det skjedde aldri med noen av dem. 
 

Jeg har lurt på hvorfor det aldri skjedde. Jeg tror jeg har god nok høyde (over 180 cm) og jeg er ikke overvektig. 
 

Kan det hende at ansiktet mitt var for stygt til at de kunne like meg? For stygt til at de kunne ha sex med meg? For stygt for dem å se på? 

Anonymkode: b54b7...5f0

Skal jeg være helt ærlig tror jeg problemet er dårlig attitude. Hovedsaklig av to grunner.

1) Du virker opphengt i om «er jeg for stygg», at du «ikke er overvektig», som om utseendet ditt var en personlig egenskap. 

2) Ikke meningen å høres ut som en drittsekk her, men at du legger til masse jenter på snap, med intensjonen om at de skal elske med deg etterpå er litt creepy. 

  • Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...