Gå til innhold

Brukt julegave


Rusjenten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest pulverheksa ii

Kanskje de har kjøpt ny, og vet du ikke har kjøkkenmaskin, og syns den gamle var for god/fin til å kastes.

Har "arvet" slike ting mange ganger, man da har jeg fått det utenom jul bursdager ol. Så når jeg tenker meg om hadde jeg nok stusset litt om jeg visste på forhånd at jeg får en godt brukt julegave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de vil gi deg den fordi de ikke vil kaste den fordi det tross alt er en verdifull ting, så synes jeg de skulle gitt deg den utenom selve julaften, og så heller gitt noe veldig billig som en oppmerksomhet utenom :) Men jeg vet jo egentlig ikke så mye utifra de opplysningene du har gitt.

Eldre folk har jo gjerne et annerledes syn på verdier, de vil ofte at ting skal arves.

Jeg hadde blitt kjempehappy hvis jeg arvet en kjøkkenmaskin. Men om den kom som julegave hadde jeg satt pris på om det var avtalt på forhånd... for det er jo unektelig litt rart med brukte ting og jeg hadde kanskje satt opp noen rare ufrivillige grimaser når jeg åpn et pakken.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller ikke gitt bort en sånn gave, og det hadde sikkert vært en bedre ide å gi deg den utenom, og heller avtalt med deg å gi en mindre ting til jul, men det er jo ikke alltid de gode ideene er like innlysende for alle, så giveren har sikkert bare ikke kommet på at det er et bedre alternativ.

Selv om det er litt rart å få brukte gaver, ville jeg nok blitt glad for å få en kjøkkenmaskin om jeg hadde trengt en, for de er dyre å kjøpe nye hvis man vil ha en god maskin. Og det er ingen som bruker så mye penger på gaver til meg at jeg kan håpe på å få en ny en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Nå har jeg forstått at denne gaven det er snakk om ikke egnet seg som julegave, det er visst enighet om det.

Men brukte gaver i seg selv er ikke så farlig, men det kommer helt an på hva det er. Jeg fikk f.eks. brukt bursdagsgave i fjor av min kjære - et tipp-topp skikkelig bra speilereflekskamera. Jeg har alltid ønsket meg et sånnt, og de er dyre i innkjøp, så hvorfor ikke kjøpe et brukt? Gjorde meg ingenting. Jeg elsker ameraet, og tenker ikke på at noen har hatt det før. Ser ikke brukt ut en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har ikke falt deg inn at noen prøver å "lure" deg litt. F.eks. at du får noe helt annet som ville glede deg stort, eller en brukt kjøkkenmaskin og en sjekk på x antall tusen. Bare en tanke som falt meg inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg forstått at denne gaven det er snakk om ikke egnet seg som julegave, det er visst enighet om det.

Men brukte gaver i seg selv er ikke så farlig, men det kommer helt an på hva det er. Jeg fikk f.eks. brukt bursdagsgave i fjor av min kjære - et tipp-topp skikkelig bra speilereflekskamera. Jeg har alltid ønsket meg et sånnt, og de er dyre i innkjøp, så hvorfor ikke kjøpe et brukt? Gjorde meg ingenting. Jeg elsker ameraet, og tenker ikke på at noen har hatt det før. Ser ikke brukt ut en gang!

Det blir jo noe helt annet, da... Jeg fikk også et brukt speilreflekskamera da jeg var 17, tror jeg. Stas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...