Gå til innhold

Jeg kjenner meg glad/lykkelig/heldig i dag, fordi at...


Ford3000

Anbefalte innlegg

Jeg våknet opp i dag og tenkte, wow, så heldig jeg er som får våkne opp ved siden av min kjære. Det er faktisk ikke alle som deler seng med noen, eller er like glad i vedkommende de deler seng med, og det er de ensomme sjelene som ikke har noen å dele seng med. Jeg er så heldig som faktisk får våkne opp sammen med en jeg er veldig glad i. Det ga meg en skikkelig god og varm følelse som virkelig satte standarden for resten av dagen💖

Tittelen på tråden er høyst inspirert av tråden "jeg kjenner meg trist i dag, fordi at..." og syns den er super, at det fins en tråd hvor folk kan dele triste ting og få en elektronisk klem og støtte. Digger at det fins en slik tråd! Samtidig syns jeg også det bør være en slik tråd som dette, hvor folk kan dele alt fra små til større gleder, uten å føle at de skryter. Min tanke bak en slik tråd som dette er at man kanskje kan få litt inspirasjon og kanskje reflektere bittelitt over egen hverdag. Ting man kanskje tar for gitt blir nevnt her, kan få en til å tenke at det var faktisk ikke så dumt, "jeg blir jo egentlig også glad over det, eller føler meg heldig fordi at... " Noe sånt. Er vi ekstra positive kan vi til og med heie på hverandre, at folk tør å dele alt fra små til store ting, at folk som deler ting også får en god respons. Jeg innrømmer det selv, det å få våkne opp til noen man genuint elsker, det har jeg tatt for gitt mange ganger. Det går over i å bli en vane, en selvfølge. Samtidig er det nesten teit og smålig at man skal proklamere for verden (eller Kvinneguiden i dette tilfellet) at man føler seg heldig over noe så "lite". Dette må jeg jobbe litt med, å kunne kjenne på de små gledene også, og bli minst like glad for de som ved de store tingene.

I denne tråden er ingenting for stort eller for smått av gleder. Håper dette kan bli en positiv, feel-good tråd! 😄💖

Hvis tråden allerede eksisterer, får denne bare bli slettet. Prøvde å se om det eksisterte, men er ikke helt god på å navigere meg her på KG😄Please point me in the right direction 😄

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Entern skrev (2 minutter siden):

Jeg er så veldig glad for at i morgen er det helg 😅

Åh, den følelsen deler du nok med flere, hehe! Noe spennende som skjer i helga, eller er det bare det faktum at du ikke skal på jobb som du er veldig glad for? 😄 Ønsker deg en riktig god helg uansett! 😄 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford3000 skrev (Akkurat nå):

Åh, den følelsen deler du nok med flere, hehe! Noe spennende som skjer i helga, eller er det bare det faktum at du ikke skal på jobb som du er veldig glad for? 😄 Ønsker deg en riktig god helg uansett! 😄 

Bare at jeg kan slappe helt av etter en veldig slitsom uke 😄 Takk 😊 Ønsker deg og en god helg 😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (1 minutt siden):

Bare at jeg kan slappe helt av etter en veldig slitsom uke 😄 Takk 😊 Ønsker deg og en god helg 😊

Så deilig da! Blir godt å slappe av 😄 Takk 🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford3000 skrev (1 minutt siden):

Så deilig da! Blir godt å slappe av 😄 Takk 🥰

Jeg har et par plater jeg ikke har fått hørt ennå (bl.a. nye plata til Blind Guardian :)) og tegninger å tegne...hvis det er vær til det går jeg kanskje en tur, får se :) 

Skal du noe spesielt? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Entern skrev (4 minutter siden):

Jeg har et par plater jeg ikke har fått hørt ennå (bl.a. nye plata til Blind Guardian :)) og tegninger å tegne...hvis det er vær til det går jeg kanskje en tur, får se :) 

Skal du noe spesielt? :) 

Heldig du er som har plata til Blind Guardian. Det er nok stas å ha det 😄 God musikk det! Fant de selv på spotify for bare kort tid siden, liker musikken 😄 Tid til å tegne også, blir sikkert bra! Bare å ta på deg gode, varme klær og sett musikk på ørene og trask i vei 😄

Mannen min skal på elgjakt søndag, så jeg og barna skal ha med oss noe godt og lage bål i skogen på anvist plass, slik at jaktlaget kan komme til oss for varm kaffe og litt energipåfyll. Hva vi finner på imorgen vet jeg ikke, vi finner alltids på noe, høsten er så fin så vi bruker en del tid utendørs 😄 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford3000 skrev (11 minutter siden):

Heldig du er som har plata til Blind Guardian. Det er nok stas å ha det 😄 God musikk det! Fant de selv på spotify for bare kort tid siden, liker musikken 😄 Tid til å tegne også, blir sikkert bra! Bare å ta på deg gode, varme klær og sett musikk på ørene og trask i vei 😄

Mannen min skal på elgjakt søndag, så jeg og barna skal ha med oss noe godt og lage bål i skogen på anvist plass, slik at jaktlaget kan komme til oss for varm kaffe og litt energipåfyll. Hva vi finner på imorgen vet jeg ikke, vi finner alltids på noe, høsten er så fin så vi bruker en del tid utendørs 😄 

Å elgjakt høres spennende ut, aldri vært med på det sjøl (men veldig glad i elgkjøtt, og har møtt noen elg opp gjennom 😄)

Høres ut som du får en flott helg 😊 det er deg vel unt 😊

Blind Guardian har jeg vært fan av siden 90-tallet, mener fortsatt at Nightfall in Middle Earth er en av tidenes aller beste metal plater 😊

Endret av Entern
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (1 time siden):

Å elgjakt høres spennende ut, aldri vært med på det sjøl (men veldig glad i elgkjøtt, og har møtt noen elg opp gjennom 😄)

Høres ut som du får en flott helg 😊 det er deg vel unt 😊

Blind Guardian har jeg vært fan av siden 90-tallet, mener fortsatt at Nightfall in Middle Earth er en av tidenes aller beste metal plater 😊

Takk for det! 😄  Elgkjøtt er godt ja! Å se elgen, det store dyret i skogen, selv om man har sett den mange ganger før, det er en fantastisk flott opplevelse. Håper dine møter med elgen var med avstand, om du ikke ble venn med elgen slik som i Erlend Loes bok Doppler? Fin bok, anbefales.

Hørte på Nightfall in Middle Earth mens jeg jobbet isted, var veldig bra. Jeg må likevel sammenlikne med flere album de har laget, før jeg kan si det samme som deg 😄  Du mente faktisk tidenes aller beste, tja, kanskje! :) Bra musikk i alle fall 🤘

Agent smith skrev (1 time siden):

God ide, denne tråden🙂

Takk! 🥰 Håper den blir noe av, også på sikt 😄

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Jeg kjenner meg heldig fordi jeg skulle ha fri mens mannen skulle på jobb. Da han endelig var kommet seg ut av senga og ut døra etter at han plaget meg med alskens alarmer ble jeg fylt med ro og glede. Så fikk jeg sove i 6 timer til og det trengte jeg siden jeg er utmattet. 

Kjenner meg heldig fordi jeg har en hyggelig og dyktig lege, som møter meg som jeg er et menneske. 

Kjenner meg glad fordi selv om livet er fryktelig tungt for tiden stoler jeg på at det skal bli bra igjen, og jeg er takknemlig for å ha en god kjæreste og en god venninne som står med meg i stormen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford3000 skrev (58 minutter siden):

Takk for det! 😄  Elgkjøtt er godt ja! Å se elgen, det store dyret i skogen, selv om man har sett den mange ganger før, det er en fantastisk flott opplevelse. Håper dine møter med elgen var med avstand, om du ikke ble venn med elgen slik som i Erlend Loes bok Doppler? Fin bok, anbefales.

Hørte på Nightfall in Middle Earth mens jeg jobbet isted, var veldig bra. Jeg må likevel sammenlikne med flere album de har laget, før jeg kan si det samme som deg 😄  Du mente faktisk tidenes aller beste, tja, kanskje! :) Bra musikk i alle fall 🤘

Takk! 🥰 Håper den blir noe av, også på sikt 😄

Har møtt elg på et par meters avstand faktisk, da elgen hadde sneket seg inn i fatterns hage 😄 Elgen liker å lete etter mat i hager om vinteren 😄 Elgen skvatt enda verre enn meg da 😮 

Av heavy plater er det få jeg kan si jeg liker mer enn Nightfall. Kanskje Maidens Seventh Son of a Seventh Son?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

supernova_87 skrev (1 time siden):

Jeg kjenner meg heldig fordi jeg skulle ha fri mens mannen skulle på jobb. Da han endelig var kommet seg ut av senga og ut døra etter at han plaget meg med alskens alarmer ble jeg fylt med ro og glede. Så fikk jeg sove i 6 timer til og det trengte jeg siden jeg er utmattet. 

Kjenner meg heldig fordi jeg har en hyggelig og dyktig lege, som møter meg som jeg er et menneske. 

Kjenner meg glad fordi selv om livet er fryktelig tungt for tiden stoler jeg på at det skal bli bra igjen, og jeg er takknemlig for å ha en god kjæreste og en god venninne som står med meg i stormen. 

Det er litt godt da, å kunne sove litt lengre! Kudos til deg som klarte å sovne etter alle de alarmene! Ikke alltid jeg får det til. Å ha slike leger er jammen gull! Slike skulle det vært flere av. Det er nok en god følelse å ha en lege som møter deg som et menneske, og at du har en god kjæreste og venninne. Håper ting ordner seg for deg ganske snart 💖 Godt med sånne fine folk når det stormer rundt en :) 

Entern skrev (57 minutter siden):

Har møtt elg på et par meters avstand faktisk, da elgen hadde sneket seg inn i fatterns hage 😄 Elgen liker å lete etter mat i hager om vinteren 😄 Elgen skvatt enda verre enn meg da 😮 

Av heavy plater er det få jeg kan si jeg liker mer enn Nightfall. Kanskje Maidens Seventh Son of a Seventh Son?

Kanskje du kan bli venn med elgen neste gang du ser den i hagen? Er nok egentlig ikke å anbefale, men en fin tanke 😄 Takk for lyttetips, skal absolutt høres på når jeg kommer på kontoret neste uke 😄 Iron Maiden har jeg hørt en del på, men siden jeg er på spotify på jobb, tenker jeg ikke så ofte på hvilket album det spilles fra, hehe.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kvakkekyllingen

Er på jobb og sitter med egentrening og kursing i forbindelse med Helseplattformen og vet at jeg kan reise hjem når jeg vil hvis jeg blir lei🥳🥳 Hallo helg! 

Har spist sjokoladekake da en kollega har bursdag 🎂

Superfin tråd! Likte denne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvakkekyllingen skrev (7 minutter siden):

Er på jobb og sitter med egentrening og kursing i forbindelse med Helseplattformen og vet at jeg kan reise hjem når jeg vil hvis jeg blir lei🥳🥳 Hallo helg! 

Har spist sjokoladekake da en kollega har bursdag 🎂

Superfin tråd! Likte denne :)

Nam, sjokoladekake er godt 😄  En fin dag for deg, høres det ut som og flere ting å glede seg over :)  Ønsker deg en nydelig helg! 😄 Takk for at du sier det🥰

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvakkekyllingen
Ford3000 skrev (27 minutter siden):

Nam, sjokoladekake er godt 😄  En fin dag for deg, høres det ut som og flere ting å glede seg over :)  Ønsker deg en nydelig helg! 😄 Takk for at du sier det🥰

Veldig 🥳🎂 Takk det samme :) Ha en flott helg du også 👍🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er glad for at ryggvondten min er mye bedre i dag og både heldig og lykkelig fordi jeg har verdens beste fireåring 🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...