Gå til innhold

Kjæresten min forlot sønnen sin


Anonymbruker2001

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

nå er jeg irritert på mannen!

betaler man for ungen sin, sånn at ungen for eksempel får reist på ferie, så kommer hylekoret her på Kvinneguiden. 

men dersom mannen ikke ønsker seg barnet i det hele tatt, og heller ønsker å tilbringe tid sammen med sin nye kjæreste / samboer, så kan du banne på at dette kommer til å være helt feil det også. Det spiller tydeligvis ingen rolle hva mannen forsøker å gjøre. Kvinneguiden kommer til å klage og sutre uansett.    

Anonymkode: f6326...5a3

Ja stakkars menn, det er klart at de eneste to alternativene i verden er  enten 1.) å forlate ungen sin eller 2.) fortsette å betale for ferier til ekskona. 
 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg får vondt av det barnet, driter i deg og den djevelen, sorry.

når jeg leser sånt blir jeg så trist og forbanna, stakkars barn som blir en kasteball mellom jævler!

Anonymkode: 60c43...d5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i livet om jeg hadde greid å være dammen med noen som frivillig har nektet kontakt ned barnet sitt. 
Å gi fra seg et barn ville også ha vært uakseptabelt fra min side 

Anonymkode: def35...771

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Høres ut som dissosiasjon, han er ikke i kontakt med farsfølelsen fordi hans egen far viste ham lite av den kjærligheten og omsorgen en god far gir. Faren hans valgte å være slem, din ex vet bare at han ikke vil være slem, men vet ikke hvordan han kan hverken være en god far, eller vet hvordan det er å være i kontakt med egne følelser. Det er faktisk litt bedre å være den som "står stille" og heller tar et skritt tilbake, heller det en å drikke og slå. Han høres i allefall ut som en det er håp for, han er jo en som er villig til å gå i terapi, og med tiden så kan han få bearbeidet sine egne minner og traumer, og igjen ønske å være pappa, og til og med en god pappa. Det å være villig til å prøve å få hjelp, være villig til å jobbe med seg selv -er et viktig element. Han er kanskje på startstreken akkurat, men jeg tror at han er en som "våkner opp" etter å ha fått snakka ut og fått god støtte på veien. 

Anonymkode: 9340b...e6f

Dissosiasjon blir vel feil begrep her, ellers er du inne på noe. 
Manglende farsfigur/ mannlig rollemodell. Frykt for å bli sin egen far ovenfor sønnen. Mulig tilknytningsforstyrrelse. 
 

Denne mannen egner seg nok ikke så godt som far per i dag. Et par runder i terapirommet, selvrefleksjon og en støttende partner kan derimot føre til en positiv endring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren skulle hørt på han da han sa at han ikke ville ha barn. Man kan ikke lyve til seg selv om sånt. Vil man ikke ha barn så vil man ikke ha barn. Brydde hun seg? Nei. Mente han det han sa. Tydligvis. 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, Anonymbruker2001 said:

Herregud for noen folk😂Dette var da ikke spørsmålet mitt, jeg sa «kjæresten» fordi han var kjæresten min da der skjedde. Vi er IKKE sammen lenger, ferdig med det.

Du må jobbe med å kommunisere tydeligere.. Det var virkelig ingenting som tilsa at han er EKSkjæresten din. 

Siden han er en eks, er det ikke så mye å si om saken. Stakkars barn, men det får ingen av oss gjort noe med 

Anonymkode: fb4b7...8aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

En barnslig egoist uten empati er hva jeg tenker om det. 

Anonymkode: f9ba7...0fe

Hvor var empatien da han sa at han ikke ville bli far? 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr.PimpLotion skrev (4 minutter siden):

Hvor var empatien da han sa at han ikke ville bli far? 

Å forlate et barn handler ikke om far eller mor og deres følelser og behov, men om barnet. Så spørsmålet ditt er helt urelevant 

Anonymkode: f9ba7...0fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Å forlate et barn handler ikke om far eller mor og deres følelser og behov, men om barnet. Så spørsmålet ditt er helt urelevant 

Anonymkode: f9ba7...0fe

Han spilte med åpne kort og moren ga blaffen. Nå får hun konsekvensene. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr.PimpLotion skrev (6 minutter siden):

Han spilte med åpne kort og moren ga blaffen. Nå får hun konsekvensene. 

Ok, når det er sånn du ser det så mangler du også empati for barnet. 

 

Anonymkode: f9ba7...0fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ok, når det er sånn du ser det så mangler du også empati for barnet. 

 

Anonymkode: f9ba7...0fe

Jeg har så mye empati for barnet at jeg ikke vil at det skal bli født inn i en verden med en far som ikke vil ha han eller henne. Kan ikke forestille meg noe vondere. For en kvinne å egoistisk putte det barnet ut i verden når hun vet hva situasjonen er er motbydelig og synes det er alt for sent å dømme mannen etter å ha tatt det valget.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde gått på dagen. Helt utrolig at du fortsatt er sammen med han.

Anonymkode: f580f...9d2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er grusomt for dette barnet. 

Men det er jo slik det dessverre kan ende når kvinnen velger å beholde ett barn som mannen ikke ønsker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr.PimpLotion skrev (10 minutter siden):

Jeg har så mye empati for barnet at jeg ikke vil at det skal bli født inn i en verden med en far som ikke vil ha han eller henne. Kan ikke forestille meg noe vondere. For en kvinne å egoistisk putte det barnet ut i verden når hun vet hva situasjonen er er motbydelig og synes det er alt for sent å dømme mannen etter å ha tatt det valget.

Igjen, du setter mannens følelser over barnets behov. Det er egoistisk og uempatisk. Når barnet først er kommet til verden må man gjøre det beste ut av situasjonen og sette barnets behov over alt annet, det er en grunn til at barn har en egen barnerettighetskonvensjons lov laget av FN fordi barns rettigheter og behov trumfer alt. 

Anonymkode: f9ba7...0fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis det bare var en one night stand med en fremmed er det jo ikke så rart... Ha litt forståelse. Er jo uansett synd på sønnen. 

Anonymkode: 62784...d5a

Det hadde vært forståelig dersom han hadde sagt med én gang at han ikke ønsket noen kontakt med barnet, eller tilogmed dersom han hadde møtt barnet 1 eller 2 ganger og innsett at han overhodet ikke har noen positive tanker  eller farsfølelse overfor barnet. Men her høres det da virkelig ut som om han har dumpet barnet han har fungert som far for i 2,5 år fordi han ville ha det moro med TS og vennene hennes? DER mistet han min forståelse altså. Det er en så utrolig umoden oppførsel at man skulle tro mannen var i ungdomsskolealder. 

8 minutter siden, Mr.PimpLotion said:

Jeg har så mye empati for barnet at jeg ikke vil at det skal bli født inn i en verden med en far som ikke vil ha han eller henne. Kan ikke forestille meg noe vondere. For en kvinne å egoistisk putte det barnet ut i verden når hun vet hva situasjonen er er motbydelig og synes det er alt for sent å dømme mannen etter å ha tatt det valget.

Men når barnet ALLEREDE ER FØDT så teller barnet aller mest. Da flytter man empatien sin fra "den stakkars faren" til "det stakkars barnet". Uansett støtter jeg menns mulighet til å frasi seg foreldreansvar og kontakt med barnet så lenge de gjør det ved fødsel -  det eneste jeg ikke støtter er at de skal kunne frasi seg å betale barnebidrag, for det ER faktisk deres barn og dermed mer rettferdig at barnets foreldre skal betale for det enn at staten (alle vi andre) skal betale for barnet. Og ja, barnebidrag er penger til BARNET, ikke "gavepakke til mor", dette er Norge, ikke USA.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Veggdyret said:

Det hadde vært forståelig dersom han hadde sagt med én gang at han ikke ønsket noen kontakt med barnet, eller tilogmed dersom han hadde møtt barnet 1 eller 2 ganger og innsett at han overhodet ikke har noen positive tanker  eller farsfølelse overfor barnet. Men her høres det da virkelig ut som om han har dumpet barnet han har fungert som far for i 2,5 år fordi han ville ha det moro med TS og vennene hennes? DER mistet han min forståelse altså. Det er en så utrolig umoden oppførsel at man skulle tro mannen var i ungdomsskolealder. 

Men når barnet ALLEREDE ER FØDT så teller barnet aller mest. Da flytter man empatien sin fra "den stakkars faren" til "det stakkars barnet". Uansett støtter jeg menns mulighet til å frasi seg foreldreansvar og kontakt med barnet så lenge de gjør det ved fødsel -  det eneste jeg ikke støtter er at de skal kunne frasi seg å betale barnebidrag, for det ER faktisk deres barn og dermed mer rettferdig at barnets foreldre skal betale for det enn at staten (alle vi andre) skal betale for barnet. Og ja, barnebidrag er penger til BARNET, ikke "gavepakke til mor", dette er Norge, ikke USA.

Kvinnens valg, kvinnens byrde. Hadde kvinnen måtte forsørge barnet helt alene så hadde hun nok tatt den aborten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Igjen, du setter mannens følelser over barnets behov. Det er egoistisk og uempatisk. Når barnet først er kommet til verden må man gjøre det beste ut av situasjonen og sette barnets behov over alt annet, det er en grunn til at barn har en egen barnerettighetskonvensjons lov laget av FN fordi barns rettigheter og behov trumfer alt. 

Anonymkode: f9ba7...0fe

Det hadde ikke trengt å være noe barn. Er det vanskelig å forstå? Vi burde forhindre så godt vi kan at alle barn som blir født ikke er ønsket at begge foreldre. Ikke gi kvinner insentiver til å føde barn som ikke kommer til å ha en far.

Endret av Mr.PimpLotion
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...