Gå til innhold

Kjæresten min forlot sønnen sin


Anonymbruker2001

Anbefalte innlegg

Kjæresten min sa fra seg foreldreansvaret for sønnen sin på 2,5 år. Det er altså ikke mitt barn men en annen dame før meg. Det var ikke planlagt gravididet men bare noen one night stands. Da jeg møtte han hadde han sønnen sin og jeg synes han virket som en fin far. Men etter en stund har han innrømt at han ikke er særlig interessert i å ha sønnen noe mer. Han sa han «ville jo ville ha han..» men at han tenker det er best om han sa fra seg ansvaret. Jeg merket også innimellom at han ikke virket kjempe interessert i sønnen sin når han var hos oss siden han innimellom avlyste samværet fordi jeg skulle ut med venner og han ville bli med, eller st han rett og slett ikke orket og ville slappe av med meg bare, og kom med sånne unnskyldninger. Så sa han at han «vil starte på nytt med meg og få barn med meg»…noe jeg altså IKKE synes er søtt eller noe som helst fint (bare så det er sagt). Han har hatt en far som har slått og vært slem i oppveksten som var alkoholiker og er nå borte. Moren hans har heller ikke vært den beste når det gjelder å ta ansvar for sønnene sine. Han har mange psykiske utfordringer men han har blitt «bedre» nå som jeg har fått han til en psykolog osv. Men uansett, jeg synes det er veldig rart at han ikke vil ha sønnen sin som kaller han pappa og som han har brukt tid sammen med..Hva er deres mening om denne personen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer på hvorfor du er sammen med ham. En voksen mann som snur ryggen til sitt eget barn. Som ikke evner å bry seg om den smerten han forårsaker i ungen. Du kan vel forvente deg lignende svik i fremtiden. 

Anonymkode: a4bcd...a4c

  • Liker 32
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg lurer på hvorfor du er sammen med ham. En voksen mann som snur ryggen til sitt eget barn. Som ikke evner å bry seg om den smerten han forårsaker i ungen. Du kan vel forvente deg lignende svik i fremtiden. 

Anonymkode: a4bcd...a4c

Vi er ikke sammen lenger, glemte å nevne det, ble slutt for litt siden. Bare ville høre om fler tenkte som meg👍

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det der er ikke en jeg ville brukt noe mer tid på.

Anonymkode: ad808...05d

Helt enig👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det bare var en one night stand med en fremmed er det jo ikke så rart... Ha litt forståelse. Er jo uansett synd på sønnen. 

Anonymkode: 62784...d5a

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det vitner om en enorm egoisme og mangel på empati. Altså, ikke en person man starter en familie med med det første. Mulig terapi kan "redde" han, men det kommer an på hvor investert han er - og om han selv ser han trenger hjelp. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis det bare var en one night stand med en fremmed er det jo ikke så rart... Ha litt forståelse. Er jo uansett synd på sønnen. 

Anonymkode: 62784...d5a

Hva i? Fremmed og fremmed, uansett så er det barnet hans, han har skapt et forhold til dette barnet og han vet det er hans eget. Veldig usympatisk av han synes jeg da.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornix skrev (1 minutt siden):

Tenker det vitner om en enorm egoisme og mangel på empati. Altså, ikke en person man starter en familie med med det første. Mulig terapi kan "redde" han, men det kommer an på hvor investert han er - og om han selv ser han trenger hjelp. 

 

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at han er kjæresten din i overskriften...

Hadde ikke brukt tid på en sånn fyr, håper dere faktisk ikke er sammen lenger.

Anonymkode: 29a44...e78

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm.
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonymbruker2001 said:

Hva i? Fremmed og fremmed, uansett så er det barnet hans, han har skapt et forhold til dette barnet og han vet det er hans eget. Veldig usympatisk av han synes jeg da.

Er jo ikke som om barnet tar skade av  å ha alenemor, ifølge folk på KG hvertfall da.

Anonymkode: 5f021...fe2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er jo ikke som om barnet tar skade av  å ha alenemor, ifølge folk på KG hvertfall da.

Anonymkode: 5f021...fe2

Men kanskje av å bli vraket av faren sin?

Anonymkode: a4bcd...a4c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, stakkars sønn. Det er ikke greit. Godt du kom deg bort fra den mannen. Han har virkelig ikke gode verdier på plass. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting om han plutselig fikk vite at han var far og at sønnen var 2,5 år og resultat av et ONS. Men her har han faktisk rukket å bli kjent med sønnen og sønnen kaller ham allerede pappa💔 Det viser jo at farsinstinktet ikke er på plass og samtidig noe galt med empatien til denne mannen.

Slike fedre har eksistert til alle tider med både gode og dårlige forklaringer. Først og fremst handler det om egoisme og mangel på empati. 

Hadde jeg møtt en mann som jeg visste hadde små barn han ikke ønsket kontakt med eller ha foreldreansvar for, hadde jeg trukket meg ut av relasjonen. Jeg ville tenkt at denne mannen ikke kunne blitt en god far (eller stefar) for mine barn.

Anonymkode: fec63...da4

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du skriver at han er kjæresten din i overskriften...

Hadde ikke brukt tid på en sånn fyr, håper dere faktisk ikke er sammen lenger.

Anonymkode: 29a44...e78

Nei, ingenting i verken overskriften eller innlegget tyder jo på at han er en ekskjæreste (helt enda).

Skjønner derimot godt TS sikkert ror litt her. Satser på han BLIR en eks ganske snart, i det minste.

Anonymkode: fec63...da4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres ut som dissosiasjon, han er ikke i kontakt med farsfølelsen fordi hans egen far viste ham lite av den kjærligheten og omsorgen en god far gir. Faren hans valgte å være slem, din ex vet bare at han ikke vil være slem, men vet ikke hvordan han kan hverken være en god far, eller vet hvordan det er å være i kontakt med egne følelser. Det er faktisk litt bedre å være den som "står stille" og heller tar et skritt tilbake, heller det en å drikke og slå. Han høres i allefall ut som en det er håp for, han er jo en som er villig til å gå i terapi, og med tiden så kan han få bearbeidet sine egne minner og traumer, og igjen ønske å være pappa, og til og med en god pappa. Det å være villig til å prøve å få hjelp, være villig til å jobbe med seg selv -er et viktig element. Han er kanskje på startstreken akkurat, men jeg tror at han er en som "våkner opp" etter å ha fått snakka ut og fått god støtte på veien. 

Anonymkode: 9340b...e6f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for noen folk😂Dette var da ikke spørsmålet mitt, jeg sa «kjæresten» fordi han var kjæresten min da der skjedde. Vi er IKKE sammen lenger, ferdig med det.

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Høres ut som dissosiasjon, han er ikke i kontakt med farsfølelsen fordi hans egen far viste ham lite av den kjærligheten og omsorgen en god far gir. Faren hans valgte å være slem, din ex vet bare at han ikke vil være slem, men vet ikke hvordan han kan hverken være en god far, eller vet hvordan det er å være i kontakt med egne følelser. Det er faktisk litt bedre å være den som "står stille" og heller tar et skritt tilbake, heller det en å drikke og slå. Han høres i allefall ut som en det er håp for, han er jo en som er villig til å gå i terapi, og med tiden så kan han få bearbeidet sine egne minner og traumer, og igjen ønske å være pappa, og til og med en god pappa. Det å være villig til å prøve å få hjelp, være villig til å jobbe med seg selv -er et viktig element. Han er kanskje på startstreken akkurat, men jeg tror at han er en som "våkner opp" etter å ha fått snakka ut og fått god støtte på veien. 

Anonymkode: 9340b...e6f

Litt enig i denne, det er nok ikke lett å være en god eller i det minste ok far når man har bakgrunn fra et trøblete hjem selv, og det kan godt være at han vil være mer til byrde for sønnen enn god far, forutsatt at sønnen har en god mor. Når det er sagt, så vil det ikke alltid være så lett å ta opp kontakten igjen hvis han plutselig finner ut at han vil være far likevel senere i livet. Barneårene går fort, så man har ikke mye tid til å skape et godt forhold til et barn sånn egentlig. 

Anonymkode: 34bbe...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er jeg irritert på mannen!

betaler man for ungen sin, sånn at ungen for eksempel får reist på ferie, så kommer hylekoret her på Kvinneguiden. 

men dersom mannen ikke ønsker seg barnet i det hele tatt, og heller ønsker å tilbringe tid sammen med sin nye kjæreste / samboer, så kan du banne på at dette kommer til å være helt feil det også. Det spiller tydeligvis ingen rolle hva mannen forsøker å gjøre. Kvinneguiden kommer til å klage og sutre uansett.    

Anonymkode: f6326...5a3

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...