Gå til innhold

Hvilken farge ville du malt på soverommet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jo mørkere, jo bedre. Da sover du godt. Mørke grønn f.eks. Så mørk at du ikke kan se om den er mørke blå eller grønn

Anonymkode: 1da83...6cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Treasure på soverommet. Retroblå på gjesterommet. Har malt både vegger og tak i samme farge begge steder. Syns det er noe spesielt med å sove i det mørkeblå gjesterommet, det gir meg en skikkelig god sovestemning. Men ville kanskje følt det ble for mørkt for et hovedsoverom, muligens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brune vegger, gullfargede tunge gardiner, mørke tre møbler, og lamper som gir gull lys på veggene. Er blitt utrolig stemningsfullt. 

Anonymkode: 6f73f...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 9/23/2022 at 1:03 PM, Reign said:

Jeg er veldig nysgjerrig på hvorfor du mener det er lurt å passe på. Et soverom for et voksent menneske er jo ikke et oppholdsrom? Det er "bare" et rom man går til for å sove (og evt. andre aktiviteter som passer i sengen). Det er jo ikke som for et barn eller tenåring som bruker rommet som sitt oppholdsrom eller sitt fristed? I de tilfellene ser jeg absolutt logikken i at det ikke burde være for mørkt.

jeg er voksen, i 40 årene, bor i ett rekkehus med mann og to barn. Soverom for meg er et oppholdsrom. Jeg trekker med til soverom hvis det blir for mye stimuli for meg, ligger i senga og ser på ipad, eller leser ei bok. Dette skjer omtrent hver eneste kveld. Soverommet er tilfeldigvis også rommet med finest utsikt hos oss, og senga er satt slik at du ser rett i vinduet. Mørkt soverom ville vært for trist, for meg, rett og slett. 

Anonymkode: 858a0...7c7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.9.2022 den 17.29):

Hadde jotun elegant på soverommet i gamlehuset. Likte den veldig godt!

Anonymkode: e771f...030

Jeg har den og elsker fargen!

Anonymkode: ad033...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.9.2022 den 3.35):

Enig i at det er fine farger, men så ekstremt mitefarger at alle har dem snart. Da blir det fort nokså kjedelig.

Anonymkode: 902a9...fa9

Dette argumentet forstår jeg ikke helt, det er kjedelig å ha en farge mange andre har brukt, på et rom de færreste kommer til å se? 

Her jeg leier er veggene hvite. På pikerommet er det lyst babyblått, malt for 30 år siden så aner ikke hva fargen het. Skulle jeg malt her, hadde jeg sett etter samme nyanse.

Anonymkode: 21c9a...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Triviella skrev (På 25.9.2022 den 23.48):

Hvilken farge er dette? Var veldig fin!

Det er Jotun Lady Pure Color 20047 Blushing Peach :)

 

Anonymkode: 7caca...0b5

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har dempet sort på vegger, tak og lister.

Vi har gulv i eik, og en skyvedørsgarderobe langs hele veggen med dører i eik og speil, så det er jo ikke helt sort. Likevel blir det mørkt, og det stjeler alt lys, så det er viktig med god belysning slik at man ser noe i skuffer og skap.

Jeg elsker det sorte soverommet, og sover veldig godt.

Anonymkode: 416ed...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Galakse (lilla) på tre veggerog stripete tapet på den siste. 

Galakse ser mørkere og finere ut på soverommet mitt enn her. 

20221001_231309.jpg

Anonymkode: b3ca5...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dempet sort. Elsker at soverommet er mørkt! 

Anonymkode: b9b2d...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en dus lyseblå farge på soverommet, elsker den. 

Anonymkode: d8268...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...