Gå til innhold

Hvilken farge ville du malt på soverommet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har lest at det er fint medmørkt på soverom og begynte å male soverommet med jotun smoked oak 10964. Det ble for mørkt for mitt lille soverom med vinduene vendt nord, så jeg pinglet ut etter en vegg. Ble en vegg mørkt og resten i Jotun 12077 Sheer Grey. Den siste er veldg fint farge og passet veldig bra for soverom, veldig rolig farge, absolutt ikke for lys. Fargene passet også bra sammen, synes jeg. 

Anonymkode: 858a0...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg har lest at det er fint medmørkt på soverom og begynte å male soverommet med jotun smoked oak 10964. Det ble for mørkt for mitt lille soverom med vinduene vendt nord, så jeg pinglet ut etter en vegg. Ble en vegg mørkt og resten i Jotun 12077 Sheer Grey. Den siste er veldg fint farge og passet veldig bra for soverom, veldig rolig farge, absolutt ikke for lys. Fargene passet også bra sammen, synes jeg. 

Anonymkode: 858a0...7c7

har hatt det i 3 år nå! Angrer ikke. :) 

Anonymkode: 858a0...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hvitt i min nåværende leilighet, ikke pusset opp, skal selge og kjøpe nytt. Men jeg så på et oppussings show en gang hvor soverommet var malt lilla(ikke lys eller knall altså, mer mørk) med sorte møbler og det VAR så fint! Nærmeste jeg fant på google var dette men var mye finere på showet. Men kunne også tenkt meg blått, elsker blått og gir en sval følelse:) 

Anonymkode: 7e7c6...ffd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyp grønnfarge. Vi har Jotun Northern Mystic mener jeg å huske. Vi har malt vegger, tak, innside av dør, lister og fronter til skyvedørsgarderobe i denne farge, og det gir en fantastisk lun og god hulefølelse på soverommet vårt. Vi har lyst gulv som bryter opp litt.

Jeg har fått anbefalt av en grafisk designer at man bør unngå fargen blå på soverom, da den visstnok skal bidra til å stimulere hjerneaktiviteten. Fargen grønn kan gi konnotasjoner til naturen og den roen vi føler der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser jeg går mot strømmen med Jotun Isvann på alle veggene, og ellers mye hvitt. Jeg liker at soverommet framstår svalt og lyst. Har rullegardiner som holder alt lys ute, så jeg får det jo helt mørkt der når jeg skal sove.

 

Anonymkode: d1bd3...571

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kommer jo ann på hva man selv liker. men er jo også lurt å passe på at det ikke blir for mørkt

jeg syns kalk maling er ganske kult i grått eller beige

Anonymkode: b10d1...def

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

men er jo også lurt å passe på at det ikke blir for mørkt

Anonymkode: b10d1...def

Jeg er veldig nysgjerrig på hvorfor du mener det er lurt å passe på. Et soverom for et voksent menneske er jo ikke et oppholdsrom? Det er "bare" et rom man går til for å sove (og evt. andre aktiviteter som passer i sengen). Det er jo ikke som for et barn eller tenåring som bruker rommet som sitt oppholdsrom eller sitt fristed? I de tilfellene ser jeg absolutt logikken i at det ikke burde være for mørkt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (13 timer siden):

Jeg er veldig nysgjerrig på hvorfor du mener det er lurt å passe på. Et soverom for et voksent menneske er jo ikke et oppholdsrom? Det er "bare" et rom man går til for å sove (og evt. andre aktiviteter som passer i sengen). Det er jo ikke som for et barn eller tenåring som bruker rommet som sitt oppholdsrom eller sitt fristed? I de tilfellene ser jeg absolutt logikken i at det ikke burde være for mørkt.

Ikke meg du spurte, men tenker det kan bli vanskelig å våkne om det blir FOR mørkt og man ikke får morgensol inn... Jeg er B-menneske og sliter med å stå opp om morgenen, så var det første jeg tenkte på. 

Anonymkode: 1c0f3...ac7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ChiLee skrev (På 21.9.2022 den 17.44):

Fargen "timian" fra jotun.

Eller "warm blush"

Jeg har hvit soverom, da. Men om jeg hadde frie tøyler så liker jeg disse 😊

Bilder som passer til Jotun LADY Warm Blush — Linda Skaret ...

FR 1355 Timian Tennisvn des 18 01c.jpg

 

Enig i at det er fine farger, men så ekstremt mitefarger at alle har dem snart. Da blir det fort nokså kjedelig.

Anonymkode: 902a9...fa9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har deco blue. Kunne valgt flere mørke blåtoner, er mange fine, men måtte jo velge én... Godt fornøyd med den!

Anonymkode: 277f4...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Reign skrev (20 timer siden):

Jeg er veldig nysgjerrig på hvorfor du mener det er lurt å passe på. Et soverom for et voksent menneske er jo ikke et oppholdsrom? Det er "bare" et rom man går til for å sove (og evt. andre aktiviteter som passer i sengen). Det er jo ikke som for et barn eller tenåring som bruker rommet som sitt oppholdsrom eller sitt fristed? I de tilfellene ser jeg absolutt logikken i at det ikke burde være for mørkt.

Elsker å stå opp om morgenen når sola lyser opp rommet, og gir meg følelsen av sommer og glede. Mørke og dystre rom blir for tungt for meg. Har heller ikke rommet helt mørkt om natta. 

Anonymkode: a0c62...19c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt er hvitt. Jeg blir stressa av ulike farger i rommene i leiligheten og slapper best av med hvitt. Bryter heller opp med farge på sengeteppe og eikefarget gulv. 

Anonymkode: 58588...bbb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har senses på vårt soverom og det er nok min absolutte favoritt. Er ikke fan av mørke soverom, må føle at det er morgen når jeg våkner 😊

 

QLOflMzo.jpeg.thumb.jpg.ea5bb8b63a65f9ef57114e6dcbad65ff.jpg

Anonymkode: 984d4...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...