Gå til innhold

Hvor ville DU flyktet til, om du var søkkrik og skulle flykte fra skattene i Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Amossa skrev (7 minutter siden):

Godt vi er flere med høy moral her på KG da!  

I ditt dårlige forsøk på å unngå oss moralister tyr du til hva man kaller for et ledende spørsmål

Hvis du refererer til tittelen, kan jeg meddele at jeg ikke er trådstarter, og dermed ikke har stilt et ledende spørsmål. Trådstarter har heller ikke stilt et ledende spørsmål, kun et med en regel - at man skal flytte bort fra Norge. 

Et ledende spørsmål er et spørsmål som gjerne inviterer til et spesifikt svar uten å avklare at man ønsker det svaret i spørsmålet. I tittelspørsmålet er det tydelig avklart hva trådstarter ikke vil lese om.

Det er med andre ord ikke et dårlig forsøk på å forhindre uønskede svar, ettersom "scenarioet/spørsmålet" er både relevant og realistisk. 

Anonymkode: d13b7...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du refererer til tittelen, kan jeg meddele at jeg ikke er trådstarter, og dermed ikke har stilt et ledende spørsmål. Trådstarter har heller ikke stilt et ledende spørsmål, kun et med en regel - at man skal flytte bort fra Norge. 

Et ledende spørsmål er et spørsmål som gjerne inviterer til et spesifikt svar uten å avklare at man ønsker det svaret i spørsmålet. I tittelspørsmålet er det tydelig avklart hva trådstarter ikke vil lese om.

Det er med andre ord ikke et dårlig forsøk på å forhindre uønskede svar, ettersom "scenarioet/spørsmålet" er både relevant og realistisk. 

Anonymkode: d13b7...cd3

Om det ikke er et forsøk på å unngå uønskede svar, så burde det vært åpnet for at folk kunne svare at man faktisk synes det burde være unødvendig å flytte fra Norge.  
Er det et spørsmål om hvor man kan spare mest skatt i verden, burde innlegget flyttes til forbrukerspørsmål om økonomi.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde ikke hatt lyst til å flytte fra Norge. Hadde jeg vært så rik, hadde jeg uansett hatt så mye penger at de skattene ikke hadde betydd noe. 

Anonymkode: df45e...ddc

Men de søkkrike skaper ofte også mange arbeidsplasser, og med lavere skatter kan de skape enda flere. 

Anonymkode: 0c210...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De «rike» har ikke alltid PENGER. De har som regel verdier som er bundet opp i fabrikker, maskiner, bygninger. Så nei, man kan ikke alltid bare betale skatt.

Anonymkode: aa781...c02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

De «rike» har ikke alltid PENGER. De har som regel verdier som er bundet opp i fabrikker, maskiner, bygninger. Så nei, man kan ikke alltid bare betale skatt.

Anonymkode: aa781...c02

De rike kan gjøre som oss andre når vi ikke har penger til å betale for oss - selge.  Alternativt å låne penger med pant i det man eier.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det måtte i alle fall vært varmt! Malta er vel et skatteparadis, det hadde vært på lista mi.

Anonymkode: a549f...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...