Gå til innhold

Folk som lyver om overgrep osv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke diagnose har mennesker som  lyver på seg overgrep, sexuelle, eller tortur eller noe annet traumatisk? Og hvorfor gjør de det? 

Anonymkode: 48a15...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja..  vi er i 2022..  er ikke alt enten krenkelser eller overgrep? 

Tenker du på de som konkret lyver på seg en spesifikk hendelse eller de som misforstår hele begrepet og tror de har opplevd dette? 

Anonymkode: cad0e...41d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tja..  vi er i 2022..  er ikke alt enten krenkelser eller overgrep? 

Tenker du på de som konkret lyver på seg en spesifikk hendelse eller de som misforstår hele begrepet og tror de har opplevd dette? 

Anonymkode: cad0e...41d

Jo, det stammer vel det 😄

Nei jeg mener lyver på seg sånne ting, endrer historie og historien blir gradvis verre. Noe kan vel være sant men det er som en fiske historie om den lille fisken som ender opp som tidenes laks. Kommer alltid inn på det også. 

Anonymkode: 48a15...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal tro alt er tull. Ingen forteller sånne ting uten at det er sant. Mest sannsynlig sliter de mye i stillheten å når de endelig tørr å si noe burde du ta det seriøst. Dessuten det meste skjer i det skjulte. Om det er kjæreste eller ett miljø den personen har vært i som jeg regner med 

Anonymkode: 7ad6a...02d

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo, det stammer vel det 😄

Nei jeg mener lyver på seg sånne ting, endrer historie og historien blir gradvis verre. Noe kan vel være sant men det er som en fiske historie om den lille fisken som ender opp som tidenes laks. Kommer alltid inn på det også. 

Anonymkode: 48a15...33d

Ptsd gir dårlig hukommelse å det kommer gradvis tilbake. De værste tingene husker man sist. Eller at det blir mer tillit å da tør å dele mer 

Anonymkode: 7ad6a...02d

  • Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke. Har en venninne som fortalte meg at hun ble voldtatt av en ukjent mann på vei hjem en gang. Historien var tydelig funnet opp.

Merkelig opplevelse.

Anonymkode: 9fe1c...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må det være noen diagnose? Kan vel hende det bare en en god gammeldags løgner. 

Anonymkode: 535a3...ce3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ptsd gir dårlig hukommelse å det kommer gradvis tilbake. De værste tingene husker man sist. Eller at det blir mer tillit å da tør å dele mer 

Anonymkode: 7ad6a...02d

Dette er ikke det. Det er nesten stas å fortelle om det. Jeg har fortalt ting til henne også og da la hun nye detaljer i historien. Spør om hun leste den eller den saken og nå har hun også opplevd noe veldig spesifikt som nesten er kopiert. 

Jeg skjønner ikke hva det er? Skal jeg stille spørsmål ved det eller late so ingenting? Tenke at det er en kjerne av sannhet?

Anonymkode: 48a15...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Må det være noen diagnose? Kan vel hende det bare en en god gammeldags løgner. 

Anonymkode: 535a3...ce3

Jo men hvem lyver om sånt? Ikke noen uten noe bak, vel?

Anonymkode: 48a15...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd tre voldtekter, men jeg tør ikke å fortelle det til noen. Fordi jeg vet at folk kommer til å tro at det ikke er mulig. Hvis jeg sier at det har skjedd tre ganger, så kommer folk til å tro at det er oppspinn uansett. 

Anonymkode: edbf2...f0d

  • Liker 1
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo men hvem lyver om sånt? Ikke noen uten noe bak, vel?

Anonymkode: 48a15...33d

Hun har vel lyst på oppmerksomhet eller sympati og omtanke eller noe da. 

Anonymkode: 535a3...ce3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt finnes det folk som lyver om overgrep, folk kan lyve om alt.

Hadde selv en i nær familie som truet eksen med å gå til politiet og si at han hadde voldtatt både henne og fellesbarnet.... Var flere tilfeller det det ble påstått overgrep med dette kvinnemennesket, hun visste jo at dette var en mektig trussel og ja, hun hadde nok i ung alder blitt misbrukt men det er jo ingen unnskyldning for å lyve på seg masse faenskap.

Anonymkode: 29eac...c4f

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv opplevd flere overgrep og har en ex som tente på at jeg hadde det vondt og bor på hemmelig adresse. Holdt hemmelig i mange år selv om de rundt vet jeg bor på hemmelig adresse. Når jeg har sagt noe har de ikke trodd meg å det merker jeg. Kommer aldri til å fortelle mer. Tråden provoserer av akuratt den grunn at de fleste ikke blir trodd. Det eneste som er vondere en det han gjorde er å alltid føle seg aleine å aldri kunne si noe. 

Anonymkode: 7ad6a...02d

  • Liker 1
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har opplevd tre voldtekter, men jeg tør ikke å fortelle det til noen. Fordi jeg vet at folk kommer til å tro at det ikke er mulig. Hvis jeg sier at det har skjedd tre ganger, så kommer folk til å tro at det er oppspinn uansett. 

Anonymkode: edbf2...f0d

Du må ikke tenke sånn utifra det jeg skriver her. Jeg tror deg, det er ikke umulig at det har skjedd tre ganger. :klem: Hun jeg snakker om endrer historie og hun liker å prate om det. Det er det som gjør at jeg lurer. Ikke bare hvorfor historien endrer seg men hvorfor det er åpenbart et annet driv her.

Anonymkode: 48a15...33d

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har opplevd tre voldtekter, men jeg tør ikke å fortelle det til noen. Fordi jeg vet at folk kommer til å tro at det ikke er mulig. Hvis jeg sier at det har skjedd tre ganger, så kommer folk til å tro at det er oppspinn uansett. 

Anonymkode: edbf2...f0d

De fleste blir ikke trodd og det er værre en selve overgrepet. De nærmeste som man stoler mest på å trenger mest virker irritert å tror ikke på det

Anonymkode: 7ad6a...02d

  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har selv opplevd flere overgrep og har en ex som tente på at jeg hadde det vondt og bor på hemmelig adresse. Holdt hemmelig i mange år selv om de rundt vet jeg bor på hemmelig adresse. Når jeg har sagt noe har de ikke trodd meg å det merker jeg. Kommer aldri til å fortelle mer. Tråden provoserer av akuratt den grunn at de fleste ikke blir trodd. Det eneste som er vondere en det han gjorde er å alltid føle seg aleine å aldri kunne si noe. 

Anonymkode: 7ad6a...02d

Ikke det samme. Jeg setter ikke spørsmålstegn ved mennesker som står frem med sånne ting, men jeg forklarer historien om en dame her. Hva får noen til å lystløgne om noe så horribelt. Ikke bland de tingene.

Anonymkode: 48a15...33d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hun har vel lyst på oppmerksomhet eller sympati og omtanke eller noe da. 

Anonymkode: 535a3...ce3

All oppmerksomhet er god oppmerksomhet?

Anonymkode: 48a15...33d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Tror ikke du skal tro alt er tull. Ingen forteller sånne ting uten at det er sant. Mest sannsynlig sliter de mye i stillheten å når de endelig tørr å si noe burde du ta det seriøst. Dessuten det meste skjer i det skjulte. Om det er kjæreste eller ett miljø den personen har vært i som jeg regner med 

Anonymkode: 7ad6a...02d

Jo visst er det folk som lyver om sånt. Har du ikke lest i media de siste årene? Falske anklager er et sterkt våpen som spesielt kvinner har. (Jeg er selv kvinne altså).

Hvorfor anklager folk falskt? Det kan være et ønske om hevn, sjalusi, psykisk sykdom osv. 

Det er selvsagt svært skadelig for den som blir falskt anmeldt og ikke minst for de som virkelig opplever overgrep.  (Det er selvsagt flest av dem som anmelder som snakker sant). Men falske anklager forekommer oftere enn du tror. 

https://www.dagbladet.no/nyheter/kvinner-glir-lettere-inn-i-offerrollen/71108503

Anonymkode: 3cd73...c11

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt noen som lyver om alt mulig rart. Det som er viktig å nevne er at å bli uriktig bekyldt for et overgrep heldigvis er sjenldent, selv om én er en for mye. Jeg er statistisk mer bekymret for at kun 3 % av voldtekter fører til en rettskraftig dom.

Endret av Helene1982
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (Akkurat nå):

Det er selvsagt noen som lyver om alt mulig rart. Det som er viktig å nevne er at å bli uriktig bekyldt for et overgrep heldigvis er sjenldent, selv om én er en for mye. Jeg er statistisk mer mekymret for at kun 3 % av voldtekter fører til en rettskraftig dom.

Ja det er for jævlig!

Anonymkode: 48a15...33d

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...