Gå til innhold

Blir du mett lenge av havregryn til frokost?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det gjør nemlig ikke jeg dessverre. Synes jeg blir fort sulten igjen. Tilsatte et rått egg i går, og det hjalp. Andre tips?

Anonymkode: f02a8...38d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det gjør nemlig ikke jeg dessverre. Synes jeg blir fort sulten igjen. Tilsatte et rått egg i går, og det hjalp. Andre tips?

Anonymkode: f02a8...38d

Topp grøten med bær og kilde til protein, f.eks peanøttsmør, nøtter eller cottage cheese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men uansett hva jeg spiser til frokost så føler jeg at jeg blir sulten igjen med en gang

Anonymkode: 22d64...954

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men du må bruke store gryn. Ikke lettkokte.

Jeg bruker 60g og 2 væske(melk/vann blanding), så har jeg 2-3 kokte egg til.

For meg holder dette ca 4t.

Anonymkode: 92697...be6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, men du må bruke store gryn. Ikke lettkokte.

Jeg bruker 60g og 2 væske(melk/vann blanding), så har jeg 2-3 kokte egg til.

For meg holder dette ca 4t.

Anonymkode: 92697...be6

Hvorfor det?

Anonymkode: f02a8...38d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også de store grynene og ikke lettkokte fordi jeg fikk det anbefalt for fiberinntak, jeg spiser 1dl kokt gryn på 2,5 dl vann toppet med en teskje syltetøy og det holder meg mett og i gang en 4-5 timer lett. Blir ikke sulten igjen på lenge. Eller sliten.

Anonymkode: 9654b...32c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her ser vi jo at de som blir mett av havregryn også spiser masse annet ved siden av, banan og egg. Kokt egg i seg selv er veldig mettende. Banan metter også ganske så godt. Et egg er ca 80kcal og en banan Ca 90 kcal. 80 gram havregryn er nesten 300kcal. Klart du blir mer mett hvis du spiser havregryn+annet, da du får i deg mer kcal. 
 

jeg blir ikke mett av kun havregryn. Hvis det ikke er store mengder da. 

Anonymkode: eb5f4...53a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir alltid mett lenge av havregrøt til frokost, i alle fall i 4-5 timer. Koker den på melk pga smak, og bruker kanel og litt smør på toppen. Vet ikke om jeg blir mett av å bare spise havregryn, fordi et mål jeg har med alle måltider jeg lager er at det faktisk skal være etende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Også tuller det til blodsukkeret mitt, selv når jeg ikke bruker noen form for søtning. 

Anonymkode: 0bf40...597

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir mett lenge, selv på en skål med lettkokt, kokt på melk. Har oppi en teskje sukrin gold og en neve frosne blåbær.

Anonymkode: 8e284...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir fort sulten igjen etter havregrøt, også etter brødskiver om jeg ikke har mye proteinrikt pålegg oppå eller ulike typer frokostblandinger av korn. Derfor velger jeg som oftest vekk kornbaserte måltider. Men får jeg lyst på brød e.l, så velger jeg iallefall noen solide proteiner attåt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder lenge på havregryn med nøtter og bær, evt kjøleskapsgrøt med havregryn, Chia og cottage cheese/kesam/yoghurt.

Anonymkode: baa7d...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg blir ikke mett lenge bare av grøt nei, jeg må tilsette ting.

(Litt komisk med folk som sier "ja, jeg blir mett av grøt" og så tilføyer at de tilsetter 3 egg. Lurer på hva de egentlig blir mette av da, gitt!)

Anonymkode: 60665...93e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir, men så spiser jeg en stor posjon. Ca 2 dl gryn kokt på en blanding av melk og vann. Bruker litt honning eller syltetøy på toppen.

Anonymkode: 24b18...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager en stor og kaloririk porsjon grøt sammenlignet med mange andre.

Bruker 1,5 dl havregryn (lettkokte) og 3 dl helmelk. Topper med en stor neve nøtter.

Likevel metter dette kun i 1-2 timer. Skjønner ikke hva jeg gjør galt 😕

Anonymkode: 6caac...aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg lager en stor og kaloririk porsjon grøt sammenlignet med mange andre.

Bruker 1,5 dl havregryn (lettkokte) og 3 dl helmelk. Topper med en stor neve nøtter.

Likevel metter dette kun i 1-2 timer. Skjønner ikke hva jeg gjør galt 😕

Anonymkode: 6caac...aef

Har du prøvd med mer gryn og heller mindre nøtter og sånt? Det fungerer for meg, men folk er forskjellige.

Anonymkode: 24b18...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...