Gå til innhold

Han jeg dater bruker ikke våtservietter 😳 hvordan reagere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Poenget er at naturlige kjemikaler ikke nødvendigvis er bedre enn syntetiske. Våtservietter frarådes uavhengig av om de er økologiske eller ikke. Alle disse duftoljene er det mange som reagerer på. 

Anonymkode: 83e31...680

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm.
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Million skrev (Akkurat nå):

Er du en av de skrullingene som driver og kaster våtservietter i do og lager trøbbel og tetter til kloakkrenseanleggene?

Man SKAL IKKE kaste våtservietter i toalettet!

Og jeg regner med at du ikke ville finne på å kaste brune, skitne våtservietter med bæsj på i søppelbøtten på badet heller, så de ligger der og stinker og vitner om hva du har gjort...?

Ingen i denne tråden har sagt de skal i toalettet.

Man tørker seg med papir først, det er kun siste rest.

Og hva gjør du med hygieneprodukter når du har mensen? 

Anonymkode: ab04a...307

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Alle her inne har vel IBS eller noe 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 83e31...680

Jeg har ibs, men bruker ikke våtservietter av den grunn. Derimot har jeg en tykk salve eller jordnøttolje ved siden av toalettet, som jeg på slutten tar på papiret og vasker med. 

Dette er imidlertid mest fordi jeg fort blir sår av hyppige toalettbesøk. Jordnøttolje det beste, fordi det er naturlig antiseptisk. 

På tur har jeg innimellom tydd til våtservietter tidligere, men da ble jeg sår. 

Anonymkode: dfbc5...7e9

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er vel ikke sart å ikke ha lyst til å involvere seg med noen som går rundt med drittrester i ræva.

Anonymkode: c330c...610

Hvor mye dritt er det egentlig igjen? Gnir du dritten oppover i rumpesprekken? En tørker seg med papir ETTER at en ferdig med å levere.

Anonymkode: 4e9c1...45c

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (2 minutter siden):

Er du en av de skrullingene som driver og kaster våtservietter i do og lager trøbbel og tetter til kloakkrenseanleggene?

Man SKAL IKKE kaste våtservietter i toalettet!

Og jeg regner med at du ikke ville finne på å kaste brune, skitne våtservietter med bæsj på i søppelbøtten på badet heller, så de ligger der og stinker og vitner om hva du har gjort...?

Herregud for et jævla mas. NEI VI KASTER DE IKKE I TOALETTET. Ærlig talt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (19 minutter siden):

Ok. 
Som etnisk eldre Nordmann(dame) her: 

Jeg tilstår åpent at jeg ikke er oppvokst med våtservietter på do. Når jeg tenker meg om, fantes det heller ikke sånne våtservietter da 🫢

Er opplært til å tørke meg bak med papir, og å vaske/dusje morgen og kveld samt ved behov. 

Er klar over at en del av våre nye landsmenn er vant til å bruke vann, og sånn sett mer hygieniske enn oss. Har også sett at det er kommet våtservietter på doen på jobb, så mulig yngre har andre dorutiner. 

Du kan jo selv ha med våtservietter. Bare ikke kast dem i doen. 

Helt feil! Våre "nye landsmenn" har stort sett MYE dårligere hygiene enn nordmenn. 

Anonymkode: 720ad...648

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Uansett hvor sært eller uvanlig dere mener det er å vaske seg etter å ha vært på do så er det normalt for meg. Og jeg spurte om råd for hvordan jeg skal takle at han jeg dater tydeligvis er en av de som ikke vasker seg. Det er det ingen som svarer på? De fleste skriver bare for å si at jeg er rar som vil være ren? 

Anonymkode: 8aae7...aae

De fleste svarene går vel på det at fyren er helt normal, og at dette er et problem du gjør veldig mye ut av. 

Jeg har ganske mye løs avføring, og selv jeg har ikke våtservietter på do. Jeg bruker derimot mye vått papir. Er det sex eller samsoving på gang, så vil jeg for alt i verden være ren.  Hvis en partner hadde sagt at hun ønsket seg våtservietter, så hadde jeg kjøpt det. Og hvis hun forteller at hun er skikkelig redd for en skitten rumpe, så tar jeg hensyn til det. Så enkelt er det. Bare snakk sammen, for guds skyld. 

Anonymkode: 4abad...ec5

• Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Herregud for et jævla mas. NEI VI KASTER DE IKKE I TOALETTET. Ærlig talt.

Så du kaster servietter med avføringsrester på i søppelbøtten på badet? Da må du jo gå ut med den posen og kaste den for hver gang da? 

Jeg hadde i hvert fall aldri latt det bli stående, så neste som bruker søppelbøtten får en brun serviett midt i glaninga.

UANSETT, nei, jeg bruker ikke våtservietter på badet. Jeg kjøpte noen som det sto på pakken at de kan kastes i do, og trodde jeg var lur. Men nei, kun noen uker etterpå leste jeg en artikkel i en nettavis om at kloakkrenseanlegget sa NEI til disse også. Det er mulig de løser seg opp i vann etter hvert, sa de, men de gjorde ikke det på den korte ferden fra toalettet til folk og ned til renseanlegget. Der tettet de renseanlegget akkurat som vanlige våtservietter. Så da sluttet jeg med de.

Endret av Million
  • Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ingen som har våtservietter til å vaske seg bak etter dobesøk. Har heller ikke noensinne vært på et bad der jeg har sett våtservietter, om det ikke har vært småbarn i huset da. 

Nei, det er faktisk ikke vanlig blant nordmenn å vaske seg etter at de har bæsjet. Ei heller blant veldig mange andre folkeslag. Noen ganger sikkert, om det er noe spesielt, eller så er det noen som har de vanen at de bæsjer før de dusjer om morgen eller kvelden. 

Anonymkode: 9dc65...d46

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en grunn til å ha søppelbøtte på do. Man kan jo risikere at gjester legger igjen en svær rørleggerregning hvis ikke. Jeg tviler på at gjesten med medbrakt våtserviett tar dette med seg ut fra do 🤔

Anonymkode: 3137d...f4a

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har forsøkt dette. Og nei, det var ikke noe forskjell. De fleste med et sunt kosthold har normal avføring. Da blir det ikke rester. Og vi har også normal bakterieflora der bak. Sistnevnte har ikke de som bruker våtservietter...

Anonymkode: 7a89f...280

Forstår ikke helt dette svaret til det jeg skrev? 🤨 har du sitert riktig innlegg?

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Tror du kan treffe på mange som ikke er aktuelle å date om dette med våtservietter er en dealbreaker 😅

Jeg tror nesten jeg kan se at de fleste ikke bruker annet enn toalettpapir etter å ha vært på do, og tar seg ikke en dusj heller.

Anonymkode: 91cf6...d3a

Hva er poenget med svare ditt til dette in legget? Du har forsøkt dette? Hva har du forsøkt? Å treffe på mange som ikke er aktuelle å date? At de aller fleste ikke bruker annet enn toalettpapir?  

For jeg er veldig klar over at med et normalt kosthold er det som regel ikke et problem med rester. Vet også at man kan ødelegge floraen med å bruke for mye kjemikalier der bak.

Anonymkode: 91cf6...d3a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Men da kan du vel droppe papir på badet? 

Tørker du ikke når du tisser?

Anonymkode: 12604...3dd

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Babywipes... Som mange tusener i dette landet bruker på spedbarn hver dag. 

Min mann bruker våtservietter på verkstedet. At noe som tar bort oljesøl og annen skitt fra fingrene, brukes på babyer (og i voksen rumper) er helt hinsides all fornuft!

Anonymkode: 7a89f...280

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg velger å bo i Norge.

Og vaske meg etter toalettbesøk.

Og synes det er ekkelt med folk som ikke gjør det. 

Da er de fleste folk ekle da. 😂

Anonymkode: 3137d...f4a

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (3 minutter siden):

Så du kaster servietter med avføringsrester på i søppelbøtten på badet? Da må du jo gå ut med den posen og kaste den for hver gang da? 

Jeg hadde i hvert fall aldri latt det bli stående, så neste som bruker søppelbøtten får en brun serviett midt i glaninga.

UANSETT, nei, jeg bruker ikke våtservietter på badet. Jeg kjøpte noen som det sto på pakken at de kan kastes i do, og trodde jeg var lur. Men nei, kun noen uker etterpå leste jeg en artikkel i en nettavis om at kloakkrenseanlegget sa NEI til disse også. Det er mulig de løser seg opp i vann etter hvert, sa de, men de gjorde ikke det på den korte ferden fra toalettet til folk og ned til renseanlegget. Der tettet de renseanlegget akkurat som vanlige våtservietter. Så da sluttet jeg med de.

Så du foretrekker å bære "stanken" bak resten av dagen? 

1) man tørker seg med papir først. Så våtserviett. Som man bretter godt sammen. Da ligger det i søpla på badet, noe som for meg er et bedre valg enn å gå rundt med det bak frem til neste dusj. 

2) hva gjør du med hygieneprodukter under mensen? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster dem vel i do også du da? Kanskje den mest effektive måten å tette rør og forurense på. 

Anonymkode: ab4b9...e6c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

1) man tørker seg med papir først. Så våtserviett. Som man bretter godt sammen. Da ligger det i søpla på badet, noe som for meg er et bedre valg enn å gå rundt med det bak frem til neste dusj. 

Jeg tørker meg som de aller, aller fleste nordmenn gjør etter et dobesøk. Med dopapir, og jeg tørker til papiret er helt hvitt og det ikke er spor av noe som helst lenger. Ingen jeg kjenner har våtservietter på badet. Jeg har aldri vært på besøk hos noen som har det ved siden av doen.

Jeg har ikke mensen.

• Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men kjære deg. 
Det stinker da ikke avføring av folk som tørker seg bak med papir og ellers har normal avføring/hygiene?

Aldri hørt på maken. Dette er sykt.

• Liker 26
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (Akkurat nå):

Men kjære deg. 
Det stinker da ikke avføring av folk som tørker seg bak med papir og ellers har normal avføring/hygiene?

Aldri hørt på maken. Dette er sykt.

Nettopp! Jeg er godt voksen, har aldri møtt noen som stinker bak der. 

Anonymkode: bc74d...a6d

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke mensen.

Men de som har det får ikke lov til å kaste de stinkende tampongene sine i søpla di? For det er jo ikke noe bedre enn en pent innpakket våtserviett som kanskje har litt antydning til avføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...