Gå til innhold

Synes du at du er tykk?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Da puster jeg lettet ut..  ;)

Men hva er egentlig visten med å måle midjemålet da? Det er jo ikke der fettreservene sitter. De fleste har vel stort sett bare skinn og bein der? Mitt problem sitter hvertfall lenger ned.  :sjenert: 

Jeg er forøvrig 173 cm høy og veier 70 kg. Det er jo litt mye...

Jo, dessverre, for mange av oss sitter omtrent alt fett lagret i bilringer ved midjen!

:frustrert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

midjemålet er der man er aller smalest, og hoftemålet er der man er aller bredest (baken teller, ja). slik måles hvertfall modellmål.

Skrevet

Ja, jeg synes det. Holder seg på rumpa, låra og hoftene. Skal gjøre noe med det, some day.

Skrevet (endret)

Tråden er ryddet.

Druscilla - mod

Endret av Druscilla
Skrevet

jeg er faktisk feitere enn jeg selv syns jeg er, hvis dere skjønner hva jeg mener... ;)

veier 20-30 kg for mye, har en bmi på 32 (og det er ikke muskler...), men oppfatter meg selv som bare litt for rund, ikke feit. Ihvertfall mesteparten av tiden... Innimellom ser jeg meg selv slik jeg virkelig er (på bilder o.l.) og det er ikke noe kjekt :(

Skrevet

Vel, småtykke kvinner kan være ganske så søte, og det er nok av tråder på f.eks VGnett som omhandler "bollemus"

Jeg har vel heller til gode å høre om jenter som synes det er gøy å pule svake, feite menn. Jeg har bare blitt feitere og feitere etter at jeg fikk alt som heter trening langt oppi halsen, og jeg skal aldri være med i en eneste jævla konkurranse mer. Resultat: masse trøstespising, og vekta bare går en vei: opp! 2kg til denne måneden, nå veier jeg 74 og er 190. Ikke synes musklene i beina like bra lenger heller. :tristbla:

Skrevet
Jeg er vel ikke tykk, men smålubben.

Er 165 cm og veier 57 kg, har smal midje, altfor store lår og sitter altfor godt  :forvirret:

har bestemt meg for å begynne å trene, men jeg kommer aldri i gang.. :sur: 

Gi meg et spark bak noen!  ;)

Hvis du er smålubben, hva er jeg da? En person på 165 cm og 57 kilo er IKKE smålubben. Jeg blir lei meg når jeg leser slikt altså.

Jeg er 165 cm og veide ved siste veiing 64 kilo. Og jeg synes ikke jeg er tykk i det hele tatt. Jeg trener og kunne godt tenke meg å gjøre om litt av fettreservene til muskler, men jeg er ikke opptatt av å gå ned i vekt.

Uansett bør man ikke fokusere for mye på vekta. Jeg har ei venninne som er mye bredere enn meg, hun bruker en klesstørrelse over meg - men hun veier 58 kilo mot mine 64. Vekt er ikke alt...!

Skrevet
Vel, småtykke kvinner kan være ganske så søte, og det er nok av tråder på f.eks VGnett som omhandler "bollemus"

Jeg har vel heller til gode å høre om jenter som synes det er gøy å pule svake, feite menn. Jeg har bare blitt feitere og feitere etter at jeg fikk alt som heter trening langt oppi halsen, og jeg skal aldri være med i en eneste jævla konkurranse mer. Resultat: masse trøstespising, og vekta bare går en vei: opp! 2kg til denne måneden, nå veier jeg 74 og er 190. Ikke synes musklene i beina like bra lenger heller. :tristbla:

Må bare spørre - er du seriøs? At du veier 74 kilo, er 190 cm høy og føler deg feit? Eller har du skrevet feil?

Skrevet

Midjemålet skal måles rett over navelen, og rett under ribb-bena.

Når man måler skal man huske på å puste inn et dypt drag, for så å puste ut. Det er når man puster ut man skal måle.

Hadde en artikkel om dette...men søren om jeg finner den.

Skal titte litt...

Skrevet
Må bare spørre - er du seriøs? At du veier 74 kilo, er 190 cm høy og føler deg feit? Eller har du skrevet feil?

Jeg føler meg ikke så feit, men jeg er feit. Husk, jeg er mann og ikke kvinne. Du kan ikke sammenligne med en 190 dame.

Søt avatar forresten.

Skrevet

Nei det er jeg ikke. jeg er kjempefornøyd med mine 178 cm og 67 kilo :)

Gjest Hilde K S
Skrevet
Nei det er jeg ikke. jeg er kjempefornøyd med mine 178 cm og 67 kilo :)

Samme størrelse som meg! Jeg synes det er prolematisk når jeg er så høy å finne bukser som er lange nok i størrelse S. Plages du også der?

Skrevet

jeg er ikke tykk. Er 166 cm og 58 kg. Mage har jeg aldri hatt, den er flat og fin, med meg sitter kiloene på rumpa. Fornøyd med meg selv, vil ikke slanke meg, men gjerne stramme opp litt.

Skrevet
Jeg finner meg selv ganske så lubben dessverre...er 170 cm høy og veier 65 kg...tror midjemålet er på over 80 cm!  :frustrert:

Hva med andre?

Synes du at du er tykk? Isåfall, hvorfor?

Jeg synes ikke at jeg er tykk, jeg vet at jeg er det.

Imidlertid synes jeg ikke at du høres så veldig lubben ut.

Gjest Gjest Tuppelure
Skrevet

Hmmmm....

Trådstarter, jeg synes ikke at du høres tykk ut i det hele tatt. Du høres ut som ei helt normalt utseende dame for meg. Til sammenligning så er jeg 169 cm høy, og veier 63 kilo, og jeg ser på meg selv som slank, men med former. Jeg trener hardt to-tre ganger i uka, og spiser stort sett det jeg har lyst på. ORKER rett og slett ikke å strebe etter et kroppsideal som er helt sykt og urealistisk! Dessuten er jeg altfor glad i deilig mat og god rødvin... ;o)

For øvrig har jeg veid seks-sju kilo mindre (etter å ha vært skikkelig syk for noen år siden). Da samboer`n så bilder av meg fra den gangen (var lenge før vi møttes) så ble han ganske sjokka, og gav klar beskjed om at det ikke så noe bra ut. Jeg ser jo selv at jeg var stort sett bare skinn og bein. Han synes for øvrig at formene som jeg har nå er supersexy, og vil ha meg akkurat slik som jeg er. Og DET er det godt å høre!!!!

Selvsagt er det, som flere andre her har vært inne på, dager da man føler seg som en kryssing mellom ei ku og en hvalross. Sånne dager er kjipe, helt klart.

Og de har jo en stygg tendens til å dukke opp når man skal prøve klær i butikker, og plutselig må ha størrelse "Large", selv om man ser helt vanlig ut. Det sier kanskje mye mer om klesprodusentene enn det gjør om de fleste andre?

Skrevet

Det er lett å ikke strebe etter et perfekt kroppsideal når man er 169 og veier 63 kilo...

Gjest Jalileh
Skrevet
Har inntrykk av at 90 % av alle jenter er tynne og slanke. Noen ganger føler jeg meg abnormt stor i forhold til de fleste andre, i butikker og sånt for eksempel. Kan ha noe å gjøre med at veldig mange jenter er ganske lave, men likevel.

Vel, min beste venninne er høyere enn meg og smalere.

Men hun ser større ut og bruker større strl i klær. Så høyden drar en del ja. :)

Skrevet

Jeg syns ikke jeg er tykk.. Tja, eller.. Noen perioder kan jeg irritere meg litt over slappe områder.

Men ofte, når jeg ser meg selv i speilet om morgenen syns jeg faktisk at jeg ser ordentlig tynn ut! Sånn er det kanskje ikke mange som har det? Tror altså ikke jeg legger til kilo i hodet mitt. Men.. Tenk om jeg trekker fra? Kan det gå den veien også tro? At jeg syns jeg ser tynnere ut, og bedre ut, en det jeg egentlig gjør..?

Oj.. en liten avsporing der..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...