Gå til innhold

Afrikansk modell jubler i sosiale medier over dronning Elizabeths død

Million

Anbefalte innlegg

Variert skydekke skrev (7 timer siden):

Ser ikke det er nevnt tidligere i tråden, så da vil jeg bare skyte inn at Rawdah også gikk hardt ut mot "Nissene på låven" pga Espen Eckbos fargede karakter, samt at hun også gikk hardt ut mot Mads Hansen, som måtte ta spray tan som straff for å ha tapt en konkurranse. https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/beskylder-mads-hansen-for-rasisme-jeg-tror-nesten-ikke-det-jeg-horer/11820716/

Hun fremstår som veldig ekstrem og lettkrenket, i tillegg til at hun mangler en del relevant kunnskap. 

Det er litt rart å se noen klarer å kombinere det å være lettkrenket med det å oppføre seg ekstremt ufint. En skulle kanskje tro at det ene utelukket det andre, men samtidig kanskje ikke. Med sterke følelser knyttet til en dyp offermentalitet og tro på egen "gode" kamp er det kanskje ikke så rart om man lar seg rive med og tillater seg en oppførsel en selv ville blitt dypt krenket over. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laraa skrev (2 timer siden):

Vernepleier (som denne modellen er utdannet og jobber som) er et yrke som krever store grad av etikk og moral og at man er i stand til å se en sak fra to sider,  favne forskjell typer mennesker. Hun fryder seg over at en person er død, fremstiller dronningen som søppel, og håper brenner i helvete. Og ikke minst håner og kaller de som er uenige for idioter

Jeg forstår ikke helt hvor dette med å sette seg inn i andres situasjon og forstå sorg, er forenelig med yrkesvalget hennes. Å tråkke ned og nærmest true meningsmotstandere, glede seg over andres død, å være unyansert og dra frem rasistkortet i hytt og pine.  Det er ikke helt det jeg forbinder med vernepleierpensum 

Helt feil yrkesvalg, det er klart. Men nå er hun ''influenser'' og ''modell'', så forhåpentligvis slipper barn med autisme og utviklingshemmede å bli utsatt for holdningene hennes.

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ænema skrev (2 timer siden):

det gjør de ikke da hun sikkert anmelder dem for rasisme, og det er norske sjefer livredde for

Jepp, dessverre.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det gjør de ikke da hun sikkert anmelder dem for rasisme, og det er norske sjefer livredde for

Trist hvordan Norge og verden har blitt.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min mann hadde gladelig gitt henne sparken.

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er underlig at det kun er Nettavisen, ABCNyheter og Resett som har omtalt denne saken. Hva sier dette om de store mediehusene i Norge?

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Villfisker
Honey Dew skrev (5 minutter siden):

Jeg og min mann hadde gladelig gitt henne sparken.

Jeg også.

Med hatefulle og selvopptatte holdninger som det der, mangler hun personlig egnethet for jobben. 

Endret av Villfisker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at å juble over andres død er usmakelig, spesielt rett etter dødsfallet. Det er uavhengig av hvem vedkommende er eller hva de har gjort. 

Jeg kan forstå de som er bitre på Storbritannia, det har de rett til, men Dronning Elizabeth var også et menneske.

Jeg kommer aldri til å juble når noen dør, selv ikke om det er Putin eller Trump, fordi slik gjør man bare ikke. Tenk på familien som sørger og evt leser disse hatefulle ytringene. Noe respekt bør man ha for både døde og etterlatte i sorgens tid. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Mr X said:

Jeg synes det er underlig at det kun er Nettavisen, ABCNyheter og Resett som har omtalt denne saken. Hva sier dette om de store mediehusene i Norge?

At de ikke vil røre sannhet, objektivitet eller integritet med en ildtang.

Ellers benytter jeg anledningen til å gjenta mitt poeng fra den slettede tråden.

Det ble implisert og direkte hevdet at hvite kollektivt hadde ansvar og skyld for kolonitidens ugjerninger, spesielt ettersom de\vi fortsatt nyter godt av dette, angiveligvis. Isåfall må også innvandrere til vesten, som også nyter godt av den samme påståtte røverisponsede velstanden, påta seg skyldfølelse og ansvar. Hvis ikke settes de til en lavere moralsk standard enn hvite, og da bør en oppøke SOS Rasisme umiddelbart.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr X skrev (1 time siden):

De vet bedre enn å poste slikt søppel. Like greit å tie hun i hjel.

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dronning Elisabeth har i mange tiår vært britisk imperialismes frontfigur. At noen misliker henne av den grunn er helt forståelig og jeg vil ikke kritisere det. Det har blitt sagt at Dodi Al Fayed mistenker henne for å ha godkjent drapet på Diana. Det er  ingen tvil om at hun representerer penger og makt. Angående maktbruk kan jeg ikke uttale meg. jeg aner ikke hva hun har gjort.  Jeg har iallfall  ikke noe grunnlag for å rakke ned på hennes kritikere, som muligens av god grunn synes omtalen av henne er overdreven støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Makan. Man snakker bare ikke dritt om mennesker som nylig har gått bort. Basta. 

Skulle det være noe så får man i det minste vente litt.. "show some fu... respect."

• Liker 8
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Maskinfører skrev (5 minutter siden):

Bor hun i England håper jeg kong Charles utviser henne :) 

Hun bor vel i Norge? Ellers enig :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (21 minutter siden):

Hun bor vel i Norge? Ellers enig :) 

Hun bor i Norge ja nei hun var ikke noe koselig :( fint at vi er 2 da :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...