Gå til innhold

Hunden vår biter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hun biter i forbindelse når hun ikke får det som hun vil, hun tar sikkelig grep også. Men er som når hun biter at hun skjønner at dette ikke er greit. Er som det går svart for henne i noen sekunder til hun ser det er oss eierene hun biter på. Jeg stoler ikke på hun lengre, og jeg er redd for at hun skal bite på barna våre… Men tanken på å avlive eller gi hun bort er utenkelig…

Anonymkode: fb195...6b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere må avbryte denne handlingen FØR den skjer. Altså, hver eneste gang hunden kan finne på å gjøre dette så må dere få oppmerksomheten, feks ved et klapp eller noe som gjør at hun kommer ut av den «boblen». 

Anonymkode: 98a23...473

• Liker 2
Skrevet

Hvor gammel er hun? 

• Liker 1
Skrevet
NettoppJa skrev (Akkurat nå):

Hvor gammel er hun? 

1,5 år, ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dere må avbryte denne handlingen FØR den skjer. Altså, hver eneste gang hunden kan finne på å gjøre dette så må dere få oppmerksomheten, feks ved et klapp eller noe som gjør at hun kommer ut av den «boblen». 

Vi prøver, men hun er sta. Ista beit hun meg i beinet - ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

1,5 år, ts

Da ville jeg nok holdt henne adskilt fra barn, og kontaktet en adferdstrener asap. Hvis det nylig har oppstått - veterinær. 

Mange grader av bitt og hundens bittinhibisjon, men du må nok få hjelp av noen som kan vurdere hunden. 

• Liker 7
Skrevet

Få tatt en mentaltest av hunden og snakk med noen som er flinke på "problem adferd", og ta beslutning ut fra det. 

Kan jeg spørre om hvilken rase/størrelse hunden er? 

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde avliva. Tvert! Ps, jeg har hund selv men hadde hun bitt så hadde jeg aldri stolt på at hun ikke bet ungene. 

Anonymkode: e9be5...6a0

• Liker 4
Skrevet
Tiuren skrev (5 minutter siden):

Få tatt en mentaltest av hunden og snakk med noen som er flinke på "problem adferd", og ta beslutning ut fra det. 

Kan jeg spørre om hvilken rase/størrelse hunden er? 

Dette er en chow chow, ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg hadde avliva. Tvert! Ps, jeg har hund selv men hadde hun bitt så hadde jeg aldri stolt på at hun ikke bet ungene. 

Anonymkode: e9be5...6a0

Har vokst opp med hund hele livet, og hun har aldri vært slik.. bare helt plutselig de siste ukene. Blir veldig lei meg for skjønner ikke hva vi har gjort galt. Men som samboer sier er at vi har ikke gjort noe som har ført til hennes handlinger 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har vokst opp med hund hele livet, og hun har aldri vært slik.. bare helt plutselig de siste ukene. Blir veldig lei meg for skjønner ikke hva vi har gjort galt. Men som samboer sier er at vi har ikke gjort noe som har ført til hennes handlinger 

ts

Da er hun sikkert syk. Veterinær!

Anonymkode: 146fe...2d2

• Liker 10
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Dette er en chow chow, ts

Det er jo en stor hund med skadepotensiale, og de jeg kjenner er ganske egenrådige :) Men det at hun ikke skader ville jeg tatt som et tegn på at hun har bitehemninger. Det verste er utrygge hunder med aggresjon, da kan de bite for forsvar og skade stygt. 

• Liker 1
Skrevet

ts

Hvis dette er noe som nylig har oppstått så er en tur til dyrlegen på sin plass bare for å utelukke smerter eller sykdom av noe slag 

• Liker 9
Skrevet

ts

Hun er i en slik alder der man gjerne må oppdra litt på nytt. Samtidig bør plutselig adferdsendring alltid sjekkes av veterinær. 

Chow chowene er jo kjent for å være egenrådige med mye stolthet og sterke meninger. Jeg ville begynt hos veterinær, og eventuelt fulgt det opp med adferdsterapeut og omplassering. 

Anonymkode: f7e2d...20a

• Liker 8
Skrevet

Hvis en hund plutselig endrer oppførsel så er første besøk vetrenær for å se at det ikke er noe galt med hunden. Om vett ikke finner noe så er det å oppsøke en avferdsspesialist som kan hjelpe.

• Liker 2
Skrevet

ts

Kjøp skikkelig munnkurv til henne, og begynn å trene henne av med biting.  Si skarpt NEI til henne når hun biter .

Anonymkode: b6d67...cdb

Skrevet

Jeg er enig med de som sier at du bør først oppsøke veterinær. Plutselig atferdsendringer kan skyldes smerte/sykdom.

Utover det - i hvilke situasjoner biter hun? Hva helt konkret gjør hun og dere rett før hun biter? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Vi prøver, men hun er sta. Ista beit hun meg i beinet - ts

Hva var situasjonen rundt bittet? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva var situasjonen rundt bittet? 

Jeg skulle ut med søppel, og hun sto ved døra.. Hun nekta å flytte på seg så jeg sto å koste litt med hun og sa at jeg kom snart og bare skulle ut med søppel. Men hun ville ikke flytte på seg så jeg skulle flytte på hun, så kom bite.

Her om dagen beit hun meg fordi hun ikke ville inn, kom inn til samboer og prøvde å jokke på han, der hun fikk et nei og da beit hun han, også gikk hun til faren min å prøvde å gjøre det samme å beit han også.

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skulle ut med søppel, og hun sto ved døra.. Hun nekta å flytte på seg så jeg sto å koste litt med hun og sa at jeg kom snart og bare skulle ut med søppel. Men hun ville ikke flytte på seg så jeg skulle flytte på hun, så kom bite.

Her om dagen beit hun meg fordi hun ikke ville inn, kom inn til samboer og prøvde å jokke på han, der hun fikk et nei og da beit hun han, også gikk hun til faren min å prøvde å gjøre det samme å beit han også.

ts

Kan være hun har vondt siden hun reagerer på at dere tar på henne? 

Har dere prøvd og ikke ta på henne når dere vil hun skal flytte seg? Men kommando med godbiter?

Sa han bare nei eller tok han på henne for og dytte henne unna?

Anonymkode: 0e626...54c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...