Gå til innhold

Dere som er eller oppfattes som "slemme" på KG... Er dere sånn i virkeligheten, også?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om jeg oppfattes som slem her. Aner ikke. I virkeligheten er jeg søt og myk som sukkerspinn, noen syns kanskje litt kvalmende og får vont i magen og tannpine av meg. De vil helst jeg skal være mer som er stykke seig biff, men jeg er meg selv og derfor sukkerspinn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja.

Anonymkode: 26663...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om en del nok er troll, vil jeg tro at kynismen oftere en ønsket viser seg via hva som skrives ja. Men det kommer an på hva ts her mener med å bli oppfattet som slem også. Den er nok ganske individuell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.3.2024 den 15.44):

Dere som tror dere er så mye bedre enn andre (ja ts og ab før meg) er dere slik i virkeligheten også? Det er mange tullete problemstillinger, mange trådstartere som oppfører seg helt tullete når de ikke får de svarene de ønsker. Som en roper i skogen får en svar. Det er mange tilfeller trådstarter legger opp til en hard tone og det er også mange som er unødvendig krenket her inne på kg. Litt synes jeg faktisk en må tåle på Internett. Jeg synes ikke det er så ofte folk er frekke når det ikke er fortjent her inne.

Anonymkode: e6617...8d0

Man trenger faktisk ikke heve seg så jævla høyt for å mene at det er overraskende mange som er frekke og ute etter å ta trådstartere heller. Jeg har snoket en del på reddit også. Det er vell ikke viden kjent for å være ett hyggelig forum heller, men til og med der er det en god del mer støttende tone enn på kg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite forskjell på meg her inn og ute i hverdagen.. Kanskje litt verre der ute til og med😱. Og jeg har merkelig nok noen venner igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ufin mot folk som er ufine mot andre. Hender jeg er det i virkeligheten også. Har et slags beskytterinstinlt og blir rasende når folk er nedlatende mot andre.

Anonymkode: be36e...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Muhahaha😈

Anonymkode: 92ac4...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.3.2024 den 19.46):

Jeg blir kalt slem og fordomsfull fordi jeg snakker om dyrevelferd. Folk tåler ikke å høre om fakta og studier som beviser at måten de har dyrehold ikke er det beste. Ja, jeg blir sikkert sett på som nedlatende/frekk av og til i virkeligheten også, men jeg prøver bare å informere.

Anonymkode: 31c5b...60f

Noen tar faktaopplysninger og diskusjon om saker som personangrep. Å bli fornærmet over kritikk av eget dyreholdt er kanskje ikke så rart, men så har man de som blir provosert av at det finnes vegetarianere f.eks. De tar det vell nesten som personlig kritikk av egene matvaner at det er de som velger å ikke spise kjøtt av etiske årsaker. 

Ca tre ganger har jeg blitt oppfattet som noe "slem" (kverulerende, bastant, kanskje også frekk) på kg som jeg er klar over selv). Alle tre ganger har det omhandlet sak og ikke livssituasjon eller egenskaper ved en enkelt bruker.

Den ene gangen virket det som brukeren jeg diskuterte med ble direkte opprørt. Om jeg husker rett skrev hun noe som jeg mente var bagatellisering var kontrollerende adferd i ett forhold i en tråd hvor ts søke råd om akkurat det. Jeg svarte kun en gang for hver kommentar hvor hun siterte meg og holde diskusjonen generell etter beste evne, men likefullt følte hun seg angrepet og nesten etterfulgt i tråden ifølge en kommentar til en annen bruker. I en annen tråd fikk jeg også beskjed om å slutte å dele en litt kontroversiell mening. Men for meg faller det seg veldig naturlig å svare videre og redgjøre for meg når jeg blir sitert. Jeg tolker sitering som en invitasjon til dialog 🤷

Jeg synes man skal tåle både debatt, at folk er uenige med hi, litt mer ufiltrert og også en grad av hva kan kalles "personangrep" når trådene tross alt handler om såpass personlige ting. MEN, noen er direkte vondsinnet og tydelig ute etter å ta folk. Typ:

ts: Trenger hjelp. To småbarn hjemme og mannen har sjekket helt ut av familielivet. Kan han være deprimert? 

Første kommentar: Hvorfor valgte du å få flere barn med denne mannen?? Du må jo ha sett tegn allerede før barn.... 

Andre kommentar: Dette har du allerede laget mange tråder om. (9/10 ganger har ts IKKE laget mer enn en tråd 😂). 

Det er litt mye av slikt, og jeg opplever det ialf som ett kg fenomen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.3.2024 den 15.44):

Dere som tror dere er så mye bedre enn andre (ja ts og ab før meg) er dere slik i virkeligheten også? Det er mange tullete problemstillinger, mange trådstartere som oppfører seg helt tullete når de ikke får de svarene de ønsker. Som en roper i skogen får en svar. Det er mange tilfeller trådstarter legger opp til en hard tone og det er også mange som er unødvendig krenket her inne på kg. Litt synes jeg faktisk en må tåle på Internett. Jeg synes ikke det er så ofte folk er frekke når det ikke er fortjent her inne.

Anonymkode: e6617...8d0

Enig!

Anonymkode: e1a29...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.3.2024 den 17.35):

Jeg er slemmere enn vanlig på kg. En kan ikke være like ærlig i virkeligheten. Sånn sett har kg en viktig funksjon. Virkeligheten tillater ikke at vi sier hva vi mener dessverre. 

Anonymkode: e1b23...d97

Det gjør ikke KG heller, veldig mye som blir slettet 😉.

Anonymkode: 92727...bce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I virkeligheten er det sikkert de med disse kunstige smilene eller de som du skjønner tenker det verste om deg og må ha forklaring for alt du foretar deg. Men du kan jo aldri si det til dem, for det er det de har lyst til, for da kan de slippe dramaet sitt løst og de kan spille selve OFFERET som har blitt angrepet. Gamle damer oppi årene … uugh. 

Anonymkode: 8f563...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som er slemme her tror jeg er engler i real life. Se bare på hatbrev produsenten i Valdres. Ingen som sikkert har mistenkt henne:fnise:

Anonymkode: dc7c7...fd4

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror de tøffer seg litt ekstra når de får muligheten til å være anonyme.

Flertallet ville aldri turt å si det samme som de gjør her ute blant folk.

Anonymkode: c9ac6...1fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...