Gå til innhold

Har du pyntet hjemme?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

I dag har jeg hengt opp stjerna i vinduet, og adventsstaken er og på plass.

Venter med alt det andre til lillejulaften. Da pyntes treet, og resten av julepynten tas frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det der har jeg sett at mange av naboene mine har gjort og. Hva i all verden er poenget med det? Hvorfor ikke vente med å henge den opp til du skal tenne den?

Jeg bare gjorde det mens jeg husket på det... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig adventspynt i dag med to elektriske lysestaker i vinduene (har ikke stjerne) også har jeg påspandert meg to adventsstaker i år. En jeg skal tenne etter tradisjonen, og en med hvite lys jeg kan tenne alle fire lysene på hver kveld. Er så koselig å tenne lys!! Også snek jeg fram et par ekstra telysestaker som vanligvis kommer fram i jula ;) .

Resten av pyntinga blir nok gjort helga før jul, da jeg reiser hjem lille juleaften. Må jo få litt glede av det her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått opp adventstaker og adventstjerne i vinduer.

Det første lyset i adventstaken er tent. :)

Tenkte å få opp julegardiner på kjøkkenet i morra.

Resten av julepynten kommer vel litt etter litt utover i Desember.

:nisse:

Har en hel haug med hjemmelagde strikkenisser som må opp på sine faste plasser.

Vil heller ha julepynten framme i ukene før jul,istedenfor langt utover i Januar.

Koser meg veldig da jeg plukker frem julepynten. :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, det blir ikke mye pynting ennå.

Men tradisjon at det kommer julestjerne i vinduet, adventstake m lilla lys på bordet og julekrybbe på fast plass over peisen; alt til første søndag i advent.

Resten kommer lille julaften :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil heller ha julepynten framme i ukene før jul,istedenfor langt utover i Januar.

Enig med deg. Hos oss fyker både juletre og julepynt ut første juledag.

Nytt år - nye ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:  :ler:  :ler:  :ler:

Vi pynter alltid første søndag i advent.  Synes det er litt stusselig å bare ha julepynten framme en uke.

Vi overpynter ikke da.  Litt nisser og engler her og der, røde lys og krans på inngangsdørene.

HELT ENIG MED DEG.. JEG MÅ HA EN DEL FREMME TIDLIG..ELSKER JULEN OG DA BLIR DET STUSSELIG MED BARE EN UKE...VI STRESSER JO NOK,SÅ DET ER DEILIG MED KOSELIG JULEHUS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har funnet frem advendtstakan, stjernene og satt frem noen smånisser

+ laget adventsbrett med 4 lilla kubbelys (i stedet for vanlig stake med sterinlys i)

Skal jobbe vedlig mye i desember så da må jeg jo begynne tidlig for å få noe glede av det selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synseren

Vi har pyntet med lilla duk og adventsstake med lilla lys. Syvarmetstake og stjerna er tent. Dessuten har jeg satt frem et par engler jeg har malt. Er blitt så koselig hos oss nå. Dørkransen er også hengt ut og nisseservicet er tatt i bruk.

Nisser og røde duker o.l. venter jeg med til nærmere jul.

Det er så koselig med eget julforum, så kan vi som er glad i julen diskutere og kose oss. :nissekonekyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke pyntet ennå, gjør ikke det før lille julaften. Men adventsstaken er fremme og jeg skal snart henge opp julestjerna i vinduet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...