Gjest Nimbus2000 Skrevet 7. september 2022 #421 Del Skrevet 7. september 2022 (endret) Luvinesta skrev (20 minutter siden): Lurer på hvorfor når hun ikke er villig til å gjøre opp for det hun har svindlet Nettopp. Man har møte med banker og kreditorer for å prøve å finne en løsning. Det er ikke noe poeng å ha møte etter møte kun for at Cecilie skal si at hun ikke har tenkt til å betale så mye som en krone. Det ansatte i kreditorselskapene må som alle andre arbeidstakere bruke arbeidstiden sin fornuftig Endret 7. september 2022 av Nimbus2000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 7. september 2022 #422 Del Skrevet 7. september 2022 Men har ikke saken vært i retten to ganger? Da er det ikke mye mer å snakke om, banken har sagt sitt. De har jo andre ting å gjøre, selv om Cecilie tror det selv, er hun ikke verdens navle. Hun har fått alt for mye oppmerksomhet rundt denne saken, bare la det ligge og betal regningene. 21 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 7. september 2022 #423 Del Skrevet 7. september 2022 Nutz skrev (3 minutter siden): Men har ikke saken vært i retten to ganger? Da er det ikke mye mer å snakke om, banken har sagt sitt. De har jo andre ting å gjøre, selv om Cecilie tror det selv, er hun ikke verdens navle. Hun har fått alt for mye oppmerksomhet rundt denne saken, bare la det ligge og betal regningene. Sånne folk tror hele verden kretser rundt de. Hennes popularitet/ kjendisstatus varer nok ikke for alltid, så interessant er ikke saken hennes, og hva gjør hun da? Luksusfellen er brukt opp. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 7. september 2022 #424 Del Skrevet 7. september 2022 Luvinesta skrev (13 minutter siden): Lurer på hvorfor når hun ikke er villig til å gjøre opp for det hun har svindlet og indirekte sagt at de er årsaken til at mange tar livet sitt... Helt utrolig. De fleste voksne forstår hva renter er og hva som er konsekvensene for å ta opp et lån og ikke betale det tilbake. Hun er jo så inn i offer-rollen at det er helt utrolig. Hun svindlet bankene. Ingen stjal kortet hennes eller personalia, og ingen holdt kniven på strupen hennes da hun gjorde det frivillig etter å ha kjent fyren i én måned. Men hun håpet vel på at hun skulle få godt betalt for å hjelpe han kanskje. Nå legger hun ut "teasers" for at hun snart skal legge ut mer av historien med dato og alt, bare for å holde interessen oppe. Smi mens jernet er varmt. Om det var så psykisk vondt så ville hun takket ja til avtalen med nedbetalingen og blitt ferdig med det. Ikke nektet å betale en svindel hun utførte og samtidig skylde på media og mange andre rundt seg fremfor å ta noe som helst ansvar for at hun var naiv og gold-digger. Først synes jeg synd på henne, men etter Luksusfellen-episoden og ikke minst alt det hun vrenger ut av seg på Instagram så har jeg null empati. Hun har jo møtt dem. Bankene har gjort sitt og det er bare for henne å betale. Hun må da klare å kutte ned på all den luksusen hun omgir seg med. Vil tro at det nok er noen antrekk og vesker hun kan selge. Så kan hun flytte til utkanten av London eller i distriktene rundt byen og jobbe derfra. Hun forventer at bankene skal gjøre alt for henne mens hun selv ikke gidder å løfte en finger for å komme utav uføret hun selv har satt seg inn i. 24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 7. september 2022 #425 Del Skrevet 7. september 2022 anon01 skrev (På 3.9.2022 den 19.18): Lærdommen er hver kritisk til enhver, ikke stol på noen. Det burde også gjelde i Cecilies tilfelle, der det er innlysende at hun er en ansvarsfraskrivende gold digger som mener det er andre sitt ansvar å rydde opp etter henne. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 7. september 2022 #426 Del Skrevet 7. september 2022 (endret) kar90 skrev (7 minutter siden): Det burde også gjelde i Cecilies tilfelle, der det er innlysende at hun er en ansvarsfraskrivende gold digger som mener det er andre sitt ansvar å rydde opp etter henne. Og de sa at hun hadde en 6er i økonomi? Var dette på barneskolen eller BI? Jeg kan ikke fatte og begripe at hun takket nei til den flotte avtalen LF hadde fått i stand for henne. Endret 7. september 2022 av Honey Dew 25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravlehøna Skrevet 7. september 2022 #427 Del Skrevet 7. september 2022 Bankene/kreditorene kom jo faktisk med et knalltilbud? DEN gjelden, og så ferdig på to år? Tipper det er mange gjeldsslaver som misunner henne det løsningsforslaget. Men hun blir stram i maska, og opplever seg urettferdig behandlet. Tror det er en som bør gå litt i seg selv her….. 32 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 7. september 2022 #428 Del Skrevet 7. september 2022 Skravlehøna skrev (26 minutter siden): Bankene/kreditorene kom jo faktisk med et knalltilbud? DEN gjelden, og så ferdig på to år? Tipper det er mange gjeldsslaver som misunner henne det løsningsforslaget. Men hun blir stram i maska, og opplever seg urettferdig behandlet. Tror det er en som bør gå litt i seg selv her….. Ikke rart de ikke gidder å møte henne. Selvfølgelig har de ikke noe bedre enn den gullavtalen luksusfellen fikset til henne. Hvorfor kaste bort et møte på ingenting. 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 7. september 2022 #429 Del Skrevet 7. september 2022 Skravlehøna skrev (30 minutter siden): Bankene/kreditorene kom jo faktisk med et knalltilbud? DEN gjelden, og så ferdig på to år? Tipper det er mange gjeldsslaver som misunner henne det løsningsforslaget. Men hun blir stram i maska, og opplever seg urettferdig behandlet. Tror det er en som bør gå litt i seg selv her….. Ja, de kom med et godt tilbud. Det er ufattelig at CF takket nei. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 7. september 2022 #430 Del Skrevet 7. september 2022 Honey Dew skrev (47 minutter siden): Og de sa at hun hadde en 6er i økonomi? Var dette på barneskolen eller BI? Jeg kan ikke fatte og begripe at hun takket nei til den flotte avtalen LF hadde fått i stand for henne. Karakteren 6 i økonomi?? Det er ikke fra BI iallefall da de ikke gir tallkarakterer, men fra A-F. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nimbus2000 Skrevet 7. september 2022 #431 Del Skrevet 7. september 2022 (endret) *blueberry* skrev (8 timer siden): Ja absolutt. Mange sliter så mye med dette at de er suicidale, og det har jeg full forståelse for. Vet selv om en ung mann som tok sitt eget liv pga høy gjeld han skammet seg over. Jeg synes bare måten det ble tatt opp i episoden etter den gode avtalen var usmakelig, for det må da være mye bedre å bli ferdig med gjelden over 2 små år enn å ikke betale for seg. For meg fremsto uttalelsen i episoden som et pressmiddel og ikke en realitet. Nå skal man være veldig forsiktig med å kommentere andres psykiske helse. Men det virker helt absurd at en som takker nei til en slik nedbetalingsplan og som helt åpenbart ikke føler noe skam over situasjonen hun har kommet i skal ta livet sitt. Hvorfor skal man ta livet sitt når man både tror man kan få en bedre avtale enn å betale 5000 kroner i måneden i to år og man nærmest virker ute av stand til å føle skam eller ansvar? De som tar livet sitt er som han du beskriver personer som ikke ser noen mulighet til å få betalt gjelden og/eller føler en skam de ikke klarer å leve med. Endret 7. september 2022 av Nimbus2000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zoey Skrevet 7. september 2022 #432 Del Skrevet 7. september 2022 *blueberry* skrev (5 minutter siden): Ikke rart de ikke gidder å møte henne. Selvfølgelig har de ikke noe bedre enn den gullavtalen luksusfellen fikset til henne. Hvorfor kaste bort et møte på ingenting. Dette. Hun har kommunisert trolig via teamet til Luksusfellen, via episoden og via egne kanaler denne uka at hun vil at de skal akseptere gofundme, punktum. At de faktisk krever 120k av henne, er utrolig greit av dem, og de kan ikke legge seg lavere, da setter de lista til fremtidige saker i disse tilfellene. Om de bare sier jaok, skjønner at du ble fristet til å levere inn falske lønnslipper og sånn, ass. Vår feil som ikke sjekka!...så har de gjort neste sak vanskeligere for seg, og den er kanskje utført kynisk og ikke i følge av en (utrolig naiv) dumsnill handling. Så hvorfor sette seg til forhandlingsbordet? De har gitt henne alt, utenom lillefingeren. Hun vil ha alt. De vil ikke gi henne alt. Å møte henne flere ganger vil utelukkende føre til risiko for dårlig PR for dem og mer vind i seilene til influenceren-som-har-det-så-tøft at hun heller sitter og ruger på én mill med voksende gjeld enn å fikse det som en voksen person. 28 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 7. september 2022 #433 Del Skrevet 7. september 2022 Nimbus2000 skrev (8 minutter siden): Nå skal man være veldig forsiktig med å kommentere andres psykiske helse. Men det virker helt absurd at en som takker nei til en slik nedbetalingsplan og som helt åpenbart ikke føler noe skam over situasjonen hun har kommet i skal ta livet sitt. Hvorfor skal man ta livet sitt når man både tror man kan få en bedre avtale enn å betale 5000 kroner i måneden i to år og man nærmest virker ute av stand til å føle skam eller ansvar? De som tar livet sitt er som han du beskriver personer som ikke ser noen mulighet til å få betalt gjelden og/eller føler en skam de ikke klarer å leve med. Jeg er enig i at man skal være forsiktig og derfor brukte jeg også bold på ordet «fremsto», for det er jo bare min tolkning av programmet. Jeg tviler ikke på at dette har vært psykisk tungt for Cecilie, men jeg kan ikke skjønne at nedbetalingsplanen skulle gjøre det verre når hun har bært på denne gjelden i 4 år allerede. Det gir ingen mening. Den nedbetalingsplanen var en gave, den burde gitt henne håp og glede. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nimbus2000 Skrevet 7. september 2022 #434 Del Skrevet 7. september 2022 *blueberry* skrev (Akkurat nå): Jeg er enig i at man skal være forsiktig og derfor brukte jeg også bold på ordet «fremsto», for det er jo bare min tolkning av programmet. Jeg tviler ikke på at dette har vært psykisk tungt for Cecilie, men jeg kan ikke skjønne at nedbetalingsplanen skulle gjøre det verre når hun har bært på denne gjelden i 4 år allerede. Det gir ingen mening. Den nedbetalingsplanen var en gave, den burde gitt henne håp og glede. Beklager at jeg var uklar, men jeg er helt enig med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravlehøna Skrevet 7. september 2022 #435 Del Skrevet 7. september 2022 Cecilie har selv sagt at hun sliter psykisk pga dette, og det ser man jo også. Hun er helt på gråten hver gang hun skal snakke om dette. Og det er helt forståelig. Men nettopp derfor fatter jeg ikke hva som foregår ellers i hodet hennes. Si NEI til en gullavtale og oppføre seg som et offer. Ja, hun er et svindeloffer, og ja, hun har sikkert kjempe- kjærlighetssorg. Men likefullt var det HUN som tok opp disse lånene. Andre gjeldsofre må vente i 2 år før de kan stille seg i lang kø før de kommer seg til namsmannen, og der må de erkjenne hva de har gjort osv, samt at namsmannen er påpasselig på at ordningen ikke skal være provoserende for andre. Er folk heldig, får de en gjeldsordning på mellom 5 - 7 år. I forhold til dette, kjenner jeg at jeg blir provosert av at hun sa nei til tilbudet. Det vitner om enten arroganse eller uvitenhet. 27 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 7. september 2022 #436 Del Skrevet 7. september 2022 Nimbus2000 skrev (1 time siden): Nå skal man være veldig forsiktig med å kommentere andres psykiske helse. Men det virker helt absurd at en som takker nei til en slik nedbetalingsplan og som helt åpenbart ikke føler noe skam over situasjonen hun har kommet i skal ta livet sitt. Hvorfor skal man ta livet sitt når man både tror man kan få en bedre avtale enn å betale 5000 kroner i måneden i to år og man nærmest virker ute av stand til å føle skam eller ansvar? De som tar livet sitt er som han du beskriver personer som ikke ser noen mulighet til å få betalt gjelden og/eller føler en skam de ikke klarer å leve med. Jeg synes ikke vi skal spekulere om et slikt tema. Å ikke tro på noen som sier de er suicidale, kan ha virkninger som du ikke kan regne med. Hun har det nok tungt, men hun vil ikke ha hjelp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abrahima Skrevet 7. september 2022 #437 Del Skrevet 7. september 2022 Jeg synes det er misvisende å si at hun ble svindlet. Hun ble lurt. Til syvende og sist var det hun som tok opp lån. Det var hun som sendte inn falsk lønnslipp, det var hun som kastet penger etter han. En fyr hun hadde kjent i 3 uker.. Forøvrig synes jeg det er utrolig trist at hun heller setter familien sin i gjeld enn å godta den gullkanta avtalen fra LF. To år, ferdig. 30 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 7. september 2022 #438 Del Skrevet 7. september 2022 Abrahima skrev (1 minutt siden): Jeg synes det er misvisende å si at hun ble svindlet. Hun ble lurt. Til syvende og sist var det hun som tok opp lån. Det var hun som sendte inn falsk lønnslipp, det var hun som kastet penger etter han. En fyr hun hadde kjent i 3 uker.. Forøvrig synes jeg det er utrolig trist at hun heller setter familien sin i gjeld enn å godta den gullkanta avtalen fra LF. To år, ferdig. Nå setter hun ikke familien i gjeld for de får ikke nok lån til å betale det ut med en gang så bankene får ingenting. Ellers er jeg helt enig, skikkelig frekt å sette familie i gjeld enn å betale den lille brøkdelen av gjelden fra egen lomme. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Made4u Skrevet 7. september 2022 #439 Del Skrevet 7. september 2022 Dama er fullstendig blåst og fatter fortsatt ikke eget beste, hennes virkelighetsoppfatning er helt fjern. Dama må innlegges snarest mulig er min klare mening, hun fattet ikke noe når hun tok opp forbrukslån og gav bort penger og levde kortvarig i sus og dus, nå når pengene skal betales er hun like fjern. Hjelp den dama, her må psykriatrien benytte tvangsmidler. Legg henne inn!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 7. september 2022 #440 Del Skrevet 7. september 2022 Frida skrev (4 timer siden): Var jo unektelig litt morsomt å se at hun kritiserer metodene bankene bruker for å få igjen pengene sine. Hva med metodene hun brukte for å svindle dem i første omgang?? Hva med litt selvkritikk der? De stevnet henne for retten da hun ikke betalte, ja? De begikk karakterdrap? Nei, ærlig talt, det har hun fint klart å gjøre selv. Hva innbiller hun seg? At hun kan låne mange millioner og så skal bankene bare stryke gjelden hennes? Ja? Jeg har store planer jeg fremover nå. Livet mitt suger, og jeg er helt desperat, så hvis jeg belåner masse penger jeg ikke kan betale tilbake og bruker dem på jetsetlivet og cava så kan jeg jo alltids si etterpå at jeg har selvmordstanker og det faktisk er synd på sånne som meg ... for at man har det vondt er et "Get out of jail free"-kort. Det har jeg nemlig lært av CF og Luksusfellen. ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå