Gå til innhold

Cecilie Fjellhøy (tindersvindleren)

Gjest Månestråle1979

Anbefalte innlegg

52 minutter siden, *blueberry* said:

For meg fremsto uttalelsen i episoden som et pressmiddel og ikke en realitet. 

Det tenkte jeg og da hun begynte å snakke om at hun hadde vært innlagt på psykiatrisk. "Nå må noen ordne opp i dette før det går for langt med Cecilie". Men det er jo Cecilie selv som har tatt det for langt. Alt for langt.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Fjellhøy forteller at hun i dag ikke har betalt en eneste krone for de dokumenterte turene, men at det har vært en del av jobben hennes å dra på de mange reisene.

– Det har vært et mediepress uten like fra hele verden. Det har vært jobben min å reise, forteller hun.

– Kritikk vil man få uansett, Kong Harald blir jo også kritisert, sammenligner hun."

Den sammenligningen der sier det jeg trenger å vite om denne damen. 

• Liker 40
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne og forfalske et lån og få dere til å betale det ned. Jeg lager en spleis, ok, så betaler dere bare inn der mnd? Runt den 12 er fint. 

• Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christiane_W skrev (7 timer siden):

I sesongpremieren av Luksusfellens sesong 24. Hun får tilbud om å betale det hun har fått inn via GoFundMe + 5.000 kr i måneden i 2 år (totalt 120.000 kr). Det takker hun (og moren hennes) nei til:

"Du vil gjerne bare bli en fri person nå. I UK så har du i alle fall blitt behandlet på en god måte. Der har jeg blitt behandlet med empati, og jeg har følt meg godt ivaretatt. Og dette her er ikke en nedbetaling hvor vi ønsker å straffe deg. Her føler jeg at de ønsker å straffe meg. De skal få inn så mye penger som overhodet mulig fra et svindeloffer og det er da jeg merker at de årene komme til å bli ekstremt tunge psykisk for meg, på en helt annen måte enn dem i UK."

-Cecilie Fjellhøy (Luksusfellen S24 E01 (38min 41sek uti episoden))

Jeg er sjokkert. Det tilbudet slo hun ikke til? Da har virkelig Luksusfellen bidratt med solid hjelp. Å betale 120000 kr inklusive 950 000 kr fra spleis av 3,1 millioner kroner kan jeg ikke annet si er suveren nedbetaling og  løsrivelse fra gjelden som tynger henne. Altså bare 2 år. 

• Liker 24
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
Rainstorm skrev (10 timer siden):

Hun er IKKE den eneste som kjenner på dette, og jeg regner med at så mange av Luksusfellen-deltakerne har det sånn. Og jeg vet at mange som går til økonomisk rådgivning hos NAV eller får gjeldsordning sliter med denne angsten. En del får også magiske tanker om at hvis man dør fra gjelden så nærmest får man en ny sjanse uten gjeld. 

Hva menes med dette? At de tror de får et liv etter døden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenskap skrev (10 minutter siden):

Jeg er sjokkert. Det tilbudet slo hun ikke til? Da har virkelig Luksusfellen bidratt med solid hjelp. Å betale 120000 kr inklusive 950 000 kr fra spleis av 3,1 millioner kroner kan jeg ikke annet si er suveren nedbetaling og  løsrivelse fra gjelden som tynger henne. Altså bare 2 år. 

Det må jo være den aller beste LF-avtalen noensinne. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nimbus2000 skrev (9 minutter siden):

Hva menes med dette? At de tror de får et liv etter døden?

Folk som har ekstremt mye gjeld ligger ofte om natten og fantaserer løsninger på hvordan de skal bli kvitt gjelden. De får ikke sove. De tenker de skal gjøre sånn og sånn, kanskje de vinner på et skrapelodd etc. Etter en stund er det ikke lenger mulig å fabulere opp slike løsninger mer, og da tenker de at det er best å dø. Noen fantaserer om at de kan iscenesette sin egen død og oppstå som en annen. Gjelden er alt de tenker på, hele tiden. Det er en desperat og trist situasjon, og de får ikke Netflix dokumentar om seg. De får ikke være med på LF. De får strømmen stengt, bor i trekkfulle hus med fukt og drømmer om et vanlig liv. Mange har nemlig ikke ødslet bort pengene sine, de fleste er reelt fattige.

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
Elhaym skrev (5 minutter siden):

Folk som har ekstremt mye gjeld ligger ofte om natten og fantaserer løsninger på hvordan de skal bli kvitt gjelden. De får ikke sove. De tenker de skal gjøre sånn og sånn, kanskje de vinner på et skrapelodd etc. Etter en stund er det ikke lenger mulig å fabulere opp slike løsninger mer, og da tenker de at det er best å dø. Noen fantaserer om at de kan iscenesette sin egen død og oppstå som en annen. Gjelden er alt de tenker på, hele tiden. Det er en desperat og trist situasjon, og de får ikke Netflix dokumentar om seg. De får ikke være med på LF. De får strømmen stengt, bor i trekkfulle hus med fukt og drømmer om et vanlig liv. Mange har nemlig ikke ødslet bort pengene sine, de fleste er reelt fattige.

Tusen takk for svar! Ja, absolutt et helvete det du beskriver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raffalayla
Felis skrev (På 3.9.2022 den 16.03):

Jeg har selv noen i nær relasjon som ble utsatt for svindel, på tross av både livserfaring og høy relevant utdannelse, så jeg kan forstå at det kan skje. Selv om de to svindlene var totalt ulike, så ser jeg likhetstrekk. I begge tilfellene hadde svindleren noe offeret ville ha. I Cecilies tilfelle er det vel ingen tvil om at Simons Tinderprofil var attraktiv for Cecilie pga bilder av dyre varer, privatfly og eksotiske reisemål. Var hun forelsket? Sannsynligvis. Hadde hun blitt like forelsket hvis Simon jobbet på Mc Donalds? Selvfølgelig ikke!

Hun sier at alarmklokkene ringte, men likevel lot hun seg svindle. For å ta de advarslene på alvor betød å gi opp drømmen om Jet Set-liv med rik diamantsønn, og det var en drøm hun desperat ønsket. Å gi slipp på han betød å begynne på nytt på Tinder, og det florerer ikke akkurat av hyggelige rikinger der. Så hun la vekt på de tingene som bekreftet Simons historie, og fortrengte resten. Hun ble ikke lurt fordi hun var dum, men fordi hun hadde så fryktelig lyst på noe. Hun sier ikke så mye om det i dokumentaren, men jeg tipper at det faktum at Simon hadde andre, sved like mye som svindelen, innledningsvis. 

Jeg tror på Cecilie når hun sier at hun ikke er dum. Hun har jo snudd hele fadesen til en karriere for seg selv. I motsetning til andre svindelofre har hun mulighet for å bo i et land hvor kreditorene ikke får tak i henne. Hun kan tjene så mye hun vil, uten andre konsekvenser enn gjeld på papiret. Der andre luksusfellen-deltakere sliter med tvangstrekk og tvangssalg av eiendelen, kan Cecilie bo i en leilighet til 22 000 i måneden og kjøpe seg merkeklær og pynt. Det er ikke så ille....

I tillegg gir den nye livsstilen henne innpass i de miljøene hun opprinnelig higet etter. Det er sannsynligvis langt mer behagelig å tjene pengene sine som influencer, enn den opprinnelige jobben hennes. Og nå har hun også den livsstilen hun higet etter, hvor hun treffer mediefolk, drar på filmfestivaler og får reise verden rundt. Helt uten å være avhengig av en mann... Og mens alt dette pågår, sitter det godhjertede mennesker og betaler på gjelden hennes. Nei, den jenta er ikke dum....

Så dette var planen hele tiden.. Hun hadde alt skissert i hodet mens hun drev med all denne -for oss andre helt ufattelig hjernedøde- dokumentforfalskningen?

I så fall er jeg enig.. hun er rene mesterhjernen.

Endret av Raffalayla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnePåLande skrev (3 timer siden):

At hun ble lurt er ikke et argument. Det er en grense for hvor lurt en kan tillate seg å bli før det ringer noen bjeller. Fra dag en har CF tatt dårlige og lite gjennomtenkte valg. Å bli med en fremmed mann på en flyreise er så bak mål at det finnes ikke ord. Det kan være livsfarlig!

Allerede første turen hun tok med denne mannen (etter å ha kjent han i noen dager) ble hun advart av venninnene sine som sendte mld til henne om at dette må hun ikke finne på å bli med på. 

Hva Cecilie svarte tilbake på tekst til disse venninnene som prøvde å prate henne til fornuft: "YOLO"

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.nettavisen.no/okonomi/joacim-og-julie-hadde-over-n-million-i-gjeld-jeg-tror-egentlig-jeg-er-shoppingavhengig/s/5-95-634637

det er vel sånn Luksusfellen er langt opp med "vanlige folk" i alle fall. Programmet tar opp alt mulig dill og dall dem har kjøpt. For eksempel dyrt elektronisk utstyr, eller slalåm-ski. I tillegg klager programlederne over hvor mye deltakerne bruker take-away, eller om de reiser på svindyre ferieturer, og de  legger aldri fingrene i mellom når de skal snakke om hvor mye penger deltakerne har brukt på alt mulig.

I hver eneste episode har programlederne alltid kjørt sånn budsjett-tavle, hvor dem snakker om hvor mye penger deltakerne har brukt på for eksempel mat / husleie / unødvendig tull. Men i den episoden om hun som møtte Tinder-svindleren, så var det vel absolutt null og niks snakk om hvor mye hun betalte i husleie, eller andre utgifter? det var liksom "stakkarslige, lille meg" hele tiden, liksom.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elhaym skrev (1 time siden):

Ja, så når Cecilie kommer og sier at 5000 i mnd over to år er psykisk belastende så kaster jeg nesten opp. Så mange i Norge ville DRØMT om det. Og hun har mage til å rasle med selvmordsabelen? Når familiefedre har tatt sitt eget liv pga gjeld etc? Lille golddigger. Fy faen

Det er dette jeg reagerte så kraftig på også. Kaste bort en fantastisk mulighet få andre får, og så dra selvmordskortet fordi de ikke slettet all gjeld. 

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er flaut at dette har blitt nyheter i andre land enn Norge og at det gjerne er det folk assosierer med norske kvinner. Også er hun dum i tillegg?! Kunne hun ikke hengt på restauranter og barer i nærheten av et finansdistrikt i London og funnet en fyr med høy lønn på den måten? Det som irriterer meg er at hun later som den påståtte rikdommen hans ikke var en faktor da hun ble sammen med han, "hun likte å reise å se verden". Ja, med privafly og champagne. Hadde hun tatt eierskap over ambisjonene sine hadde hun vært bedre likt enn hun er nå. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tv2 som får kritikk slik jeg skrev i farten først, men LUKSUSFELLEN får kritikk i mange medier pga fremstillingen i forrige ukes episode av Luksusfellen med Cecilie Fjellhøy.

https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/luksusfellen-far-kritikk-kan-si-at-de-har-gatt-i-fellen-selv/15060538/

REDIGERT;

rettet på hvem som faktisk får kritikken 😛 (ikke tv2, for programmet går jo på tv3, men Luksusfellen har fått kritikken)

Endret av Million
Rettet opp i feil formulering
  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Million skrev (3 minutter siden):

Hæ? Du siterer jo et innlegg med linken.

Du sa tv2 får masse kritikk for fremstillinga av Cecilie? Men du linka bare en tv2-artikkel?

Hvor er kritikken tv2 har fått i de andre mediene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julia20 skrev (3 minutter siden):

Du sa tv2 får masse kritikk for fremstillinga av Cecilie? Men du linka bare en tv2-artikkel?

Hvor er kritikken tv2 har fått i de andre mediene?

Det står jo i artikkelen! De viser eksempler og skriver om det der. Jeg har vel ikke saumfart internett etter alle slags medier og nettsider for å finne dette. Artikkelen beskriver og nevner eksempler.

RETTELSE:

det er Luksusfellen som får kritikken, ikke tv2! Blandet sammen. Det er jo tv3 som lager Luksusfellen, ikke tv2!

Endret av Million
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...