Gå til innhold

Mennesker som er svært aktive på sosiale medier, poster masse bilder av seg selv, og fremstiller hverdagen som rosenrød


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har en på fb som skryter og viser et annet bilde enn realiteten. Hun drikker mye, jeg er 100% sikker på at hun er alkoholiker, hun hadde bla med seg noen bokser med sider på et juleverksted for barna. Uansett hva hun gjør, så er alkoholen med. Hun har 3 barn og de har forskjellige problemer, eldste har vært inne på institusjon flere ganger, og har blitt flyttet til andre siden av landet. De to yngste er i behandling på bup. Og hun har flyttet fra mann og barn til en ny kjæreste i utlandet. Dette er kort fortalt om henne.

Hun poser selfies flere ganger i uken, og hun liker eller "hjerter" sine egne bilder. Hun kan også legge ut bilder av seg selv i helfigur, da gjerne i bikini, og passer alltid på å få med puppene, kanskje fordi de er kjøpt og betalt🤷‍♀️,også de liker hun selv. Og må ikke glemme trutmunnen! Hun poster endel kjærestebilder av seg og nytypen, samt fra hans familie. De pusser opp, og alt blir godt dokumentert. Er noen av barna på besøk, så blir også dette godt dokumentert. Alt blir delt på fb, og jeg syns det er fascinerende hvor selvopptatt enkelte er.. Og dette med alkoholen, at barna sliter, at hun bare stakk fra alt, er jo noe alle rundt henne vet, så jeg skjønner det bare ikke🙈

Anonymkode: 3f5cb...1fc

Men hvorfor har du et behov for og dømme henne og spekulere i livet hennes? Kanskje hun poster fra øyeblikk i livet hvor hun har det fint og trenger det. 

Anonymkode: 0d8b8...0b3

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ei venninne som jeg vet har store issues med mannen sin. Veldig i kvaler om fremtiden. 

Når hun deler bilder av han og henne, på toppen av et fjell, med hasjtag "verdens beste mann", så må jeg innrømme at jeg synes hun er overflatisk og grunn. Hvorfor dele noe slikt? Det er jo bare for å fremvise et glansbilde som ikke finnes. 

Når en venninne med angst derimot deler et koselig bilde, der hun kanskje i et øyeblikk følte seg lykkelig, så er ikke det å sammenligne med eksempelet over. Så det er to forskjellige ting - å dele gode minner, og å dele falske minner. 

Anonymkode: 02ffe...2ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En litt perifer venninne er en av de som deler mye i sosiale medier. Ut fra det hun deler ser livet hennes perfekt ut. Det er smilende barn, strøkent hus, blomster, aktiviteter, turer osv. Men når man snakker med henne gjør hun ikke annet enn å klage over barna som alltid krangler og alltid er sure, for et pes det er å få dem med på turer, mannen hjelper aldri til hjemme, osv osv. Hun sliter også mye med sykdom. Veldig stor kontrast til fremstillingen i sosiale medier altså. 
 

Har også et par i familien der både han og hun har barna sine annenhver helg. Hun legger ut enorme mengder bilder av barna og aktiviteter de gjør sammen, og høster masse lovord om hvor fantastiske foreldre de er. Det er de sikkert, de fire dagene i måneden de har barna. 

Anonymkode: 0ed02...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men hvorfor har du et behov for og dømme henne og spekulere i livet hennes? Kanskje hun poster fra øyeblikk i livet hvor hun har det fint og trenger det. 

Anonymkode: 0d8b8...0b3

Jeg spekulere ikke, alt jeg skrev er reelt. Og jo, jeg dømmer lett mennesker som må drikke, selv med barn tilstede, på at arrangement for barn. Ja, hun har et problem, men det er hennes jobb å gjøre noe med det. 

Ingen trenger å legge ut bilder av seg selv flere ganger i uken, de aller, aller fleste gjør ikke dette. Og hun er 45 år.

Anonymkode: 3f5cb...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg tenkte i hovedsak på de som er svært aktive, ikke på folk som kun poster en sjelden gang om gode stunder.

TS

Anonymkode: c4c14...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har ei venninne som jeg vet har store issues med mannen sin. Veldig i kvaler om fremtiden. 

Når hun deler bilder av han og henne, på toppen av et fjell, med hasjtag "verdens beste mann", så må jeg innrømme at jeg synes hun er overflatisk og grunn. Hvorfor dele noe slikt? Det er jo bare for å fremvise et glansbilde som ikke finnes. 

Når en venninne med angst derimot deler et koselig bilde, der hun kanskje i et øyeblikk følte seg lykkelig, så er ikke det å sammenligne med eksempelet over. Så det er to forskjellige ting - å dele gode minner, og å dele falske minner. 

Anonymkode: 02ffe...2ec

Det er lissom blitt sosialt akseptert at man skal være falsk på sosiale medier for å virke som man har ett fantatisk liv. Er ikke det litt sykt da? Jeg tenker mer at de som viser så mye rosen rødt liv har mer problemer enn de som ikke deler så mye. De som har det greit har vel ikke det store behovet for å få oppmerksomhet for alt  på SoMe.

Anonymkode: 64a96...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bytta bilde i dag, samme med banneret. Jeg tenkte faktisk på at oi tenk om det irriterer noen at jeg bytter bilde. Kan jo være. 

Men da får de selv fjerne meg som venn om det er så ille at jeg synes på feeden deres.

Anonymkode: eb8c0...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har ei venninne som jeg vet har store issues med mannen sin. Veldig i kvaler om fremtiden. 

Når hun deler bilder av han og henne, på toppen av et fjell, med hasjtag "verdens beste mann", så må jeg innrømme at jeg synes hun er overflatisk og grunn. Hvorfor dele noe slikt? Det er jo bare for å fremvise et glansbilde som ikke finnes. 

Når en venninne med angst derimot deler et koselig bilde, der hun kanskje i et øyeblikk følte seg lykkelig, så er ikke det å sammenligne med eksempelet over. Så det er to forskjellige ting - å dele gode minner, og å dele falske minner. 

Anonymkode: 02ffe...2ec

For alt du vet, så kjemper hun for å gjøre mannen glad. Kanskje gjør hun det for deres del. 

Anonymkode: eb8c0...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er lissom blitt sosialt akseptert at man skal være falsk på sosiale medier for å virke som man har ett fantatisk liv. Er ikke det litt sykt da? Jeg tenker mer at de som viser så mye rosen rødt liv har mer problemer enn de som ikke deler så mye. De som har det greit har vel ikke det store behovet for å få oppmerksomhet for alt  på SoMe.

Anonymkode: 64a96...c99

Sosialt akseptert, faktisk😅. Det er altså sosiale medier vi snakker om! Det er ingen lov som sier at innholdet skal gjenspeile virkeligheten😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ikke at de framstiller hverdagen som rosenrød. Jeg tenker at de har lyst til å dele de fine opplevelsene, dele gledene. Alle har sitt, ingen har bare gode dager. Selv deler jeg noe innimellom, ikke særlig ofte. Men når jeg deler så er det gode øyeblikk. Ikke søren om jeg gidder legge ut en haug med oppvask, positive covidtester og himmelhøye strømregninger og alt mulig ugg og negativitet. Sprer heller noen solgløtt, og lener meg til mine nærmeste om jeg trenger trøst eller støtte på andre områder, for det er ikke en oppgave jeg tiltror mer eller mindre fremmedfolk på Some. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...