Gå til innhold

Mennesker som er svært aktive på sosiale medier, poster masse bilder av seg selv, og fremstiller hverdagen som rosenrød


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis du kjenner noen, hvordan er de i virkeligheten? Hvor mye stemmer overens med imaget? Vil gjerne høre morsomme historier, men også litt seriøst. 

Anonymkode: c4c14...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner et par som lenge la ut masse bilder av hvor utrooolig fint de hadde det sammen, masse kliss og klass på Facebook. Like etter bestemte de for å ta ut separasjon, og nå er de skilt. 

Anonymkode: bc694...f6f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en veninne som ikke kunne fordra ulike mennesker i livet sitt; familie, venner, kollegaer mm. Men på fb var det bare hjerter og fine ord🥴Inkludert til meg. Vi er ikke venner i dag.  Synes det er kvalmende jeg. Og så gidder jeg ikke å gi næring til folk med ekstremt bekreftelsesbehov.

Anonymkode: 03df8...f3d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mange av de trenger ekstremt mye bekreftelse. Spesielt "selfie-trollene" og de som deler lettkledde bilder av seg selv... og mange jeg kjenner er de som hyler høyest over at ANDRE deler for mye og for mye rosenrødt fra sine forhold, men så snart de er i et forhold selv, så er det klinebilder og kliss og klass hele tida... tror mange av dem har vokst opp med å være "verdens midtpunkt" hos foreldrene og klarer ikke å gi slipp på posisjonen som dette.... veldig veldig slitsomt!

Anonymkode: 6b3cd...af4

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en viss utvikling siden sosiale medier kom for fullt en gang rundt 2007. Noen har knekt koden til hvordan man blir populær, får mange følgere og kan tjene penger på hobbyen sin. Det disse folkene har skjønt er at det er rosenrødt som selger. Pene ting selger. Spektakulære ferieturer og luksus selger. Å ha et vakkert utseende selger. Ingen er interessert i å følge profilen til Gunn på 45 med kommunegrått hår, valker og poser under øynene som drar på Harrytur til Strømstad. Nei, følgere vil ha glansbilder. Følgere vil drømme seg bort i ting de ikke kan få. Dette bruker de tiden sin på, dette betaler de (indirekte) penger for.

Når folk snakker om dumme influensere og hvor «falskt» alt er, så lurer jeg på hvem som egentlig er dummest: Influenseren som tjener penger som gress, følgeren som drømmer seg bort i en fantasi, eller kritikerne som står på utsiden og skriker i kommentarfelter og på forumer: «Falskt! Der brukt filter, jeg ser det! Hun er egentlig tjukkere fra en annen vinkel! Hun er mye styggere uten sminke! Instagram er ikke virkeligheten!»

Til det du spør om, TS: Jeg kjenner folk som profilerer seg aktivt igjennom sosiale medier i jobbsammenheng. Det er flotte bilder, koreograferte reels og hundrevis av tagger. Nok til å generere et femsifret antall følgere. Hvordan de egentlig har det på jobben eller privat aner jeg ikke, men det er i grunn ikke relevant. De legger ut det som selger og gir mest klikk, ferdig snakka.

Folk som legger ut om sitt eget privatliv og prøver å etterligne de store infuenserne er stort sett døgnfluer. De finner fort ut at det er mer arbeid å være influenser enn man skulle tro, og de færreste kommer opp på et nivå der de tjener penger på det. Slike små wannabe-influensere går fort lei og havner i glemmeboken.


 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en bekjent som konstant klager over kolleger, sjef og arbeidsmiljø. Det er ikke måte på hvor jævlig arbeidsdagen hennes er, hvor late, inkompetente og til tider frekke folk er.

Da hun var ute og spiste med jobben, kom det innlegg med flere bilder: Ute og spiser med verdens fineste kolleger🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg poster kanskje et bilde i uka eller annenhver uke. Ingen av bildene jeg legger ut er en fasade, det er virkelig fine øyeblikk i livet mitt. I tillegg er jeg veldig glad i og flink til å ta bilder og fange spesielle øyeblikk. Jeg har bare gjort livet mitt slik, at jeg faktisk er lykkelig og har mange fine øyeblikk veldig ofte.

Er 23 år.

Anonymkode: 7c7e4...08b

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en som legger ut en del, selv om jeg kan ha tøffe dager. Det er ingen fasade, det er øyeblikk i hverdagen min som er veldig fine. Er kronisk syk, og koser meg med og ha en hobby som er fotografi :) Men jeg kan også poste av «virkeligheten», men det er jo kjedeligere for meg og andre. 

Anonymkode: 0d8b8...0b3

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også å legge ut fine bilder, men det betyr vel ikke at livet mitt er rosenrødt. 

Anonymkode: 5de35...b69

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Portia Catonis skrev (6 timer siden):

Det har vært en viss utvikling siden sosiale medier kom for fullt en gang rundt 2007. Noen har knekt koden til hvordan man blir populær, får mange følgere og kan tjene penger på hobbyen sin. Det disse folkene har skjønt er at det er rosenrødt som selger. Pene ting selger. Spektakulære ferieturer og luksus selger. Å ha et vakkert utseende selger. Ingen er interessert i å følge profilen til Gunn på 45 med kommunegrått hår, valker og poser under øynene som drar på Harrytur til Strømstad. Nei, følgere vil ha glansbilder. Følgere vil drømme seg bort i ting de ikke kan få. Dette bruker de tiden sin på, dette betaler de (indirekte) penger for.

Når folk snakker om dumme influensere og hvor «falskt» alt er, så lurer jeg på hvem som egentlig er dummest: Influenseren som tjener penger som gress, følgeren som drømmer seg bort i en fantasi, eller kritikerne som står på utsiden og skriker i kommentarfelter og på forumer: «Falskt! Der brukt filter, jeg ser det! Hun er egentlig tjukkere fra en annen vinkel! Hun er mye styggere uten sminke! Instagram er ikke virkeligheten!»

Til det du spør om, TS: Jeg kjenner folk som profilerer seg aktivt igjennom sosiale medier i jobbsammenheng. Det er flotte bilder, koreograferte reels og hundrevis av tagger. Nok til å generere et femsifret antall følgere. Hvordan de egentlig har det på jobben eller privat aner jeg ikke, men det er i grunn ikke relevant. De legger ut det som selger og gir mest klikk, ferdig snakka.

Folk som legger ut om sitt eget privatliv og prøver å etterligne de store infuenserne er stort sett døgnfluer. De finner fort ut at det er mer arbeid å være influenser enn man skulle tro, og de færreste kommer opp på et nivå der de tjener penger på det. Slike små wannabe-influensere går fort lei og havner i glemmeboken.


 

 

Tenkte ikke på influencere da jeg startet tråden, vet jo at de velger det mest kommersielt appellerende. Men på "mindre kjente" mennesker.

Anonymkode: c4c14...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vet jo at alle har sitt. Ingen tror vel seriøst at livet er slik det ser ut på Instagram?

Anonymkode: fad74...820

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poster man utelukkende selfies eller bilder av seg selv (mener jeg) det er mangel på selvtillit og et behov om bekreftelse. Kjenner flere slike. De er pene. De er opptatt av fasade. De deler sjeldent ærlig om eget liv, ikke en gang på tomannshånd. Skall. Lite substans, rett og slett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg poster de fine øyeblikkene , de øyeblikkene jeg kjenner på lykke. For det er det jeg vil dele. Meg med hovne røde øyne og i dyp sorg er det ingen som vil se. Jeg poster de fine øyeblikkene for å dvele ved dem og la oppturen vare. 

Jeg er ikke mer perfekt enn andre. Men om folk vil tolke meg som en som er opptatt av fasade så be me guest. Jeg vet selv hvordan mitt liv er. 

Anonymkode: 0fccc...26a

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har postet en del bilder, når jeg ser på de i etterkant så syns jeg at jeg har gjort mye fint og bra og at livet mitt ser jo helt fantastisk ut.

Jeg har egentlig postet de litt for å vise fine bilder om hva går ann og hva jeg har fått til.

Ja de er skrytebilder og jeg skryter skamløst. Livet mitt ser fantastisk ut i bildene. Men bildene er ikke av sosiale situasjoner, jeg har ikke et sosialt liv, er introvert.

Livet mitt er ganske fantastisk, til tross for sykdom, angst, vanskelig oppvekst og manglende sosialt liv og jeg vil gjerne dele fine bilder fra mitt fantastiske liv. 

Ikke mange heier på meg, en del tenker sikkert at jeg skryter så mye at de vil spy og at de blir provosert av alt dette skrytet.

Men selvsagt inni det hele der jeg nyter øyeblikkene som er fine og vakre i mitt liv og deler dem skal man huske på at selvsagt er mitt liv ikke perfekt, langt i fra og det er jeg selv også klar over. 

Anonymkode: ac293...0ae

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at herregud jeg har ett stusselig liv i forhold til alle rundt meg på facebook der alt er bare gull og edelstener og fancy interiør og lykkelig 24/7 ser det ut til og suksess på alle fronter. Og ikke minst kjærligheten blomstrer  så det holder på å eksplodere. 

Jeg kan ikke skilte med noe av det der. Men prøver å skryte litt jeg også på min stusselige måte da. Jeg har som regel natur bilder eller komiske ting da. Da humor er meg i ett nøtteskall. Ikke alle som liker det og mange blir jo selvsagt krenket nå tildags at man ikke er som alle andre. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en på fb som skryter og viser et annet bilde enn realiteten. Hun drikker mye, jeg er 100% sikker på at hun er alkoholiker, hun hadde bla med seg noen bokser med sider på et juleverksted for barna. Uansett hva hun gjør, så er alkoholen med. Hun har 3 barn og de har forskjellige problemer, eldste har vært inne på institusjon flere ganger, og har blitt flyttet til andre siden av landet. De to yngste er i behandling på bup. Og hun har flyttet fra mann og barn til en ny kjæreste i utlandet. Dette er kort fortalt om henne.

Hun poser selfies flere ganger i uken, og hun liker eller "hjerter" sine egne bilder. Hun kan også legge ut bilder av seg selv i helfigur, da gjerne i bikini, og passer alltid på å få med puppene, kanskje fordi de er kjøpt og betalt🤷‍♀️,også de liker hun selv. Og må ikke glemme trutmunnen! Hun poster endel kjærestebilder av seg og nytypen, samt fra hans familie. De pusser opp, og alt blir godt dokumentert. Er noen av barna på besøk, så blir også dette godt dokumentert. Alt blir delt på fb, og jeg syns det er fascinerende hvor selvopptatt enkelte er.. Og dette med alkoholen, at barna sliter, at hun bare stakk fra alt, er jo noe alle rundt henne vet, så jeg skjønner det bare ikke🙈

Anonymkode: 3f5cb...1fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ti10 skrev (16 timer siden):

Har en bekjent som konstant klager over kolleger, sjef og arbeidsmiljø. Det er ikke måte på hvor jævlig arbeidsdagen hennes er, hvor late, inkompetente og til tider frekke folk er.

Da hun var ute og spiste med jobben, kom det innlegg med flere bilder: Ute og spiser med verdens fineste kolleger🥰

Haha, hun er like falsk som en 70-lapp 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Tenkte ikke på influencere da jeg startet tråden, vet jo at de velger det mest kommersielt appellerende. Men på "mindre kjente" mennesker.

Anonymkode: c4c14...8ac

Ja, men influencere har jo også startet et sted😉. Mitt poeng er at de som legger ut mye på sosiale medier har en hemmelig drøm om å bli influencere, men de færreste klarer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, GrønnNellik68 said:

Jeg tenker at herregud jeg har ett stusselig liv i forhold til alle rundt meg på facebook der alt er bare gull og edelstener og fancy interiør og lykkelig 24/7 ser det ut til og suksess på alle fronter. Og ikke minst kjærligheten blomstrer  så det holder på å eksplodere. 

Jeg kan ikke skilte med noe av det der. Men prøver å skryte litt jeg også på min stusselige måte da. Jeg har som regel natur bilder eller komiske ting da. Da humor er meg i ett nøtteskall. Ikke alle som liker det og mange blir jo selvsagt krenket nå tildags at man ikke er som alle andre. 

 

Du tror vel ikke seriøst at Facebook representerer snittet av folks liv?:klo:  Det er jo litt som å tro at Hollywood-filmer er ekte…

Sosiale medier er ment for underholdning, ikke for dokumentasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg poster de fine øyeblikkene , de øyeblikkene jeg kjenner på lykke. For det er det jeg vil dele. Meg med hovne røde øyne og i dyp sorg er det ingen som vil se. Jeg poster de fine øyeblikkene for å dvele ved dem og la oppturen vare. 

Jeg er ikke mer perfekt enn andre. Men om folk vil tolke meg som en som er opptatt av fasade så be me guest. Jeg vet selv hvordan mitt liv er. 

Anonymkode: 0fccc...26a

Jeg syns faktisk det er veldig koselig og gå gjennom arkivet mitt hvert år og se hvor mange fine øyeblikk jeg har hatt! Noen ganger kan jeg mimre og kose meg med det :) Gjenoppleve øyeblikkene. 

Anonymkode: 0d8b8...0b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...