Gå til innhold

Ved korona smitte mistet dere smaks og luktesans med engang?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jepp. Hver dag i 14 måneder…

Anonymkode: aba95...c19

Starta du med sink fordi du mista smak og lukt? I så fall; virka det? 

Anonymkode: 6a1db...9de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 17.8.2022 den 14.15):

Er smittet nå og kjenner ikke på begge delene. Vil jeg miste dem for månedsvis eller vil jeg få dem igjen om noen dager, uker osv

Hvordan var det med dere?

Anonymkode: 3294b...f3a

Det er veldig individuelt. Min mann mistet sansene helt, men de kom tilbake etter en uke. Han begynte gradvis å få dem tilbake etter et par dager. For meg, var jeg ikke så heldig som han. Jeg mistet også sansene, tok meg to uker før de begynte å komme tilbake gradvis. Var nesten tilbake til normalen etter ca 3 og halv uker. Nå har det gått 5 og halv måneder siden jeg mistet sansene, føler at de har blitt svekket ( kan si at jeg har fått 90 % av sansene tilbake). Glemte å si at jeg måtte trene opp sansene tre ganger daglig, mens mannen min trengte ikke å gjøre noe som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Glad jeg slapp inflamasjoner i hjernen. Sånt kan fort lede til hjertesykdom om det så skjer mange år frem i tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luktesans hadde jeg hele tiden, men smakssansen forsvant noen dager etter jeg følte meg frisk igjen. Var vel tilbake etter en dag eller to. Jeg hadde veldig mildt forløp, kanskje en liten antydning til ruskete i halsen bare, og hadde ikke visst det var corona om det ikke var for at vi dro til legen med babyen fordi han hadde litt feber.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mistet ikke smak og luktesans helt, men alt jeg spiste og drakk smakte helt annerledes. Som regel så smakte ting  mindre godt. Nå hadde jeg mage/tarm infeksjon i tillegg, så jeg var ganske dårlig.  Ble frisk etter 3 ukers tid og da ble smak og lukt normal igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...