Gå til innhold

Ved korona smitte mistet dere smaks og luktesans med engang?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er smittet nå og kjenner ikke på begge delene. Vil jeg miste dem for månedsvis eller vil jeg få dem igjen om noen dager, uker osv

Hvordan var det med dere?

Anonymkode: 3294b...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samboer mistet smaken etter et par dager etter positiv test. Kom igjen etter en ukes tid. 

Anonymkode: 17faa...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Teatrica skrev (5 minutter siden):

Ikke alle mister smaks- og luktesans.

Jeg spør de som har mista det..

Anonymkode: 3294b...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet både smaks og luktesans, skjedde vel 3-4 dager etter positiv test. Jeg hadde ikke særlig andre symptomer enn dette. 

Var vel borte i ca 14 dager, men kom sånn gradvis tilbake. Og varierte veldig, noen ting hadde jeg ikke problemer med å lukte eller smake, andre ting kjente jeg ingen smak eller lukt av

Anonymkode: 9c2d9...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet smak og luktesansen samme dag jeg teste positivt. Da hadde jeg vært smådårlig ett par dager allerede, men negativ test. Dette var i juni. All smak og luktesans var borte i 18 dager før det gradvis begynte å komme tilbake og jeg følte at begge sansene var relativt gode etter 1 måned. Men fortsatt så er ikke luktesansen helt som den var, og noen smaker er forvrengt. F.eks kaffe smaker bare metall og sjokolade smaker veldig lite.

Anonymkode: 528cb...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mistet smak og luktesans 4-5 dager etter positiv test. Begynte å gradvis komme tilbake etter ca. en uke

Anonymkode: a6a77...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet på dag 4, både smak- og luktesans. Dette er nå 17 måneder siden, og det er ikke kommet tilbake😢

Anonymkode: aba95...c19

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mistet på dag 4, både smak- og luktesans. Dette er nå 17 måneder siden, og det er ikke kommet tilbake😢

Anonymkode: aba95...c19

Glemte å skrive at mannen min og sønnen vår mistet dagen etter meg, men de fikk tilbake etter en uke ca, så det er store forskjeller.

Anonymkode: aba95...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt covid to ganger.Den siste covidinfeksjonen mistet jeg ikke det jeg hadde av luktesans. Første gang mistet jeg smak og luktesans fullstendig fra fjerde dag. Den kom sakte men sikkert tilbake i løpet av et år.

Anonymkode: be659...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mistet på dag 4, både smak- og luktesans. Dette er nå 17 måneder siden, og det er ikke kommet tilbake😢

Anonymkode: aba95...c19

Prøvd tilskudd av sink?

Anonymkode: be659...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet begge på dag 3. Begynte å trene lukte-og smakssansen nesten med en gang. Fikk begge tilbake om 3-4 dager

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Teatrica skrev (6 timer siden):

Ikke alle mister smaks- og luktesans.

Mest utbredt blant de som hadde delta-varianten, har vært veldig lite (minimalt) ved omikron og andre senere varianter

Mistet de begge ganske raskt ja… tok noen dager før jeg skjønte det da, var for dårlig til å ense det (forøvrig ganske vanlig å miste smaks-/luktesans kortvarig ved sykdom i øvre luftveier og lign).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet smaks- og luktesans ett par dager etter positiv test, varte bare ett par dager før begge deler var tilbake som normalt. Hele familien hadde omikron, men var kun jeg som mistet smaks- og luktesans.

Anonymkode: cf8a7...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mista smak og luktesans delvis.  Mista også matlyst og spiste bare litt nudler i en hel uke. Gikk ned 3 kg. 

Anonymkode: 2ce72...f22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg mistet både smaks- og luktesans. Først luktesansen, det oppdaget jeg 3-4 dager etter positiv test ved at jeg skiftet en bæsjebleie jeg mente ikke luktet noe, men som i følge mannen min definitivt luktet. Smakssansen var helt borte et par dager senere. Begge deler kom gradvis tilbake etter fra ca. en uke etter at de var helt borte. 

Anonymkode: dcf5d...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Prøvd tilskudd av sink?

Anonymkode: be659...fe6

Jepp. Hver dag i 14 måneder…

Anonymkode: aba95...c19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jepp. Hver dag i 14 måneder…

Anonymkode: aba95...c19

Har du noe som helst endring eller er du fullstendig uten lukt? Som hvis du stikker nesa i klor eller lignende. Ingen som helst lukt? Hvis du har noe så kan du være på bedringens vei. Jeg fikk dårlige lukter og svake lukter bår den var på vei tilbake. En stund ville jeg foretrukket å heller være uten luktesans fordi jeg bare registrerte vonde lukter, uappetittlig matlukt osv.

Anonymkode: be659...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet de gradvis over de første ukene, og nå 7 måneder senere er det ikke helt tilbake.

Heller ikke matlysten. Har bare lyst på søtt.

Anonymkode: a369f...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...