Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

BuffaloDuck skrev (1 time siden):

Bra svart av Slokvik.

Jeg har jobbet mange år innen idrett, og kan bekrefte at det ikke er unormalt å ikke ha med trener på stevner eller inn på stadion. 
I turn bytter trenerne på to akkrediteringer for å komme inn på gulvet, men det er jo ikke engang lov i friidrett. 

I friidrett (også under OL), har jeg sett atleter gå helt ut av stadion hvis de måtte snakke med trener uten akkreditering om noe - eller trener hadde kjøpt seg en billett og kom ned til rekkverket for å snakke med utøveren sin.

Som han sier er det et helt apparat rundt de, og det finnes andre trenere som er behjelpelige med råd dersom det skulle trenges.

Kjenner også trenere som har hatt sine egne utøvere i OL, men ikke kunne være med da de hadde mange andre utøvere å følge opp hjemme, eller det var begrenset med akkrediteringer, eller forbundet hadde ikke råd til å sende flere trenere. På det nivået de er på er de fleste utøvere veldig selvgående, og trenger nødvendigvis ikke treneren hengende over seg. 

Og i den sammenhengen blir det voldsomme fokuset på at Gjert ikke får være med og påstander om at det er fordi Ingebrigtsen-utøverne har «presset forbundet» bare latterlig. Takk for opplysende svar. 

• Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen tvil om at Jacob er en suveren løper i alle fal! Men hadde vært kjekt å få de tre andre også høyere opp. Men fy søren for er løp på Jacob!! 👏🏼🇳🇴👏🏼

• Liker 16
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og kanskje man snart kan se at han er en god løper ikke bare på grunn av treneren han hadde, men fordi han er et vanvittig løpstalent med en sterk psyke. 

• Liker 10
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å se Jacob i god driv i dag! Fint å se stolt Henrik også. 

• Liker 13
  • Hjerte 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henrik burde aldri vært der som deltaker. Hadde ingenting der å gjøre. NRK intervju etter løpet i dag hvor han klysete ramset opp at som feiler ham. Hvorfor i all verden slapp ikke Slokvik Awet Kibrab til?

Hvorfor ble Henrik tatt ut når han sliter sånn med sykdom?

Slokvik brøt kvalifiseringsreglene som sa at løp i år skulle telle sterkest. Ergo skulle Awet vært tatt ut. 
Lukter Hentik kameraderi.
En skandale å sende en halvdanka, syk løper som ikke har prestert i år til EM. Slipp talentene frem. Henrik er ferdig.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at han ikke burde deltatt. Ikke basert på resultatet, men pga av at ham tydeligvis ikke er frisk og ikke har hatt noen optimal oppkjøring. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette synes jeg er et tydelig eksempel på at disse gutta aldri kan gjøre noe riktig i enkeltes øyne. Han fortalte ikke klysete om hva dom feilte ham, han ga en grunn til den dårlige prestasjonen. Djees.

Ellers enig i at han ikke burde deltatt (har selv krystallsyke, det er intenst!), men ikke dra det verste ut av alt de sier?

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (1 time siden):

Dette synes jeg er et tydelig eksempel på at disse gutta aldri kan gjøre noe riktig i enkeltes øyne. Han fortalte ikke klysete om hva dom feilte ham, han ga en grunn til den dårlige prestasjonen. Djees.

Ellers enig i at han ikke burde deltatt (har selv krystallsyke, det er intenst!), men ikke dra det verste ut av alt de sier?

Ikke enig. Han snakket og snakket om alt som var galt, og jo det virket klysete.
Meg, meg, meg

Knapt et prd om Jakobs seier.

Det er akkurat derfor folk flest ikke like Henrik. Han er alltid arrogant og selvopptatt. En usympatisk fyr.

Bare blikkene han sendte til reporter sa sitt. 

Hvorfor i all verden deltok han med så mye problemer?

Han er ferdig, slipp de unge til.

Stor feilvurdering sv Slokvik å ta ham ut.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (11 minutter siden):

Ikke enig. Han snakket og snakket om alt som var galt, og jo det virket klysete.
Meg, meg, meg

Det er akkurat derfor folk flest ikke like Henrik. Han er alltid arrogant og selvopptatt. En usympatisk fyr.

eh. Så du i det hele tatt løpet og intervjuet etterpå? Henrik tok Narve i hånden før løpet og ønsket ham lykke til. I intervjuet etterpå snakket han først om Jacob, den fantastiske prestasjonen og hvor stolt han er av broren. Før han sa et kløyva ord om seg selv og eget løp. Hjelpes. Man må virkelig mislike Henrik for å ikke få med seg dette. 

• Liker 37
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er kriteriene brutt ja. Og en syk Henrik innser ikke selv at han ikke burde delta, sjuk som han var. Ufyselig fyr. Selv om han ikke hadde vært syk, så hadde han aldri hevdet seg i toppen. Hans tid er over!

Endret av Moongirl
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han snakket jo ustanselig om Jacob i det andre intervjuet. Herregud. 

• Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (1 time siden):

Meg, meg, meg

Selfølgelig måtte han snake om seg selv, han ble jo intervjuet om seg selv og sin trening/prestasjoner. Synes du han skulle nektet å svare på spørsmål om seg selv? Fokusere på valget I USA istede kansje? Hadde han gått forbi reporterne eller nektet å svare på  spørsmålene angpene seg selv, så hadde han blit kritisert for det og!

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 23
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (1 time siden):

Meg, meg, meg

Han startet jo intervjuer med å rose Jakob opp i skyene. Han var så stolt at vi kommenterte det her i stuen, han hadde et stort fokus på hvor stor idrettsmannen broren er. 

Og selvsagt snakket han om seg selv i et intervju som omhandlet hans prestasjoner. Han kan også like selvsagt stille i alle løp han kvalifiserer seg for. 

• Liker 21
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne kommentaren i Dagbladet sier der egentlig greit. Akkurat nå er det Narve som puster liv i konflikten og Henrik som strakk ut en hånd. Som det kanskje er på tide å ta. Svela klarer det jo helt utmerket - ikke snakke om konflikten og gi skryt til Jacob når han vant. 

https://www.dagbladet.no/sport/stygt-prat/81520222

• Liker 19
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (13 minutter siden):

Denne kommentaren i Dagbladet sier der egentlig greit. Akkurat nå er det Narve som puster liv i konflikten og Henrik som strakk ut en hånd. Som det kanskje er på tide å ta. Svela klarer det jo helt utmerket - ikke snakke om konflikten og gi skryt til Jacob når han vant. 

https://www.dagbladet.no/sport/stygt-prat/81520222

👍 Spesielt godt skrevet at Narve ser ut til å ikke forstå at i denne konflikten har barna hele tiden vært den svake parten… Det er det på tide at noen får han til å forstå.. 

• Liker 23
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (14 timer siden):

Herlig å se Jacob i god driv i dag! Fint å se stolt Henrik også. 

Enkelt og greit!

Det virker som om enkelte leter som besatt etter noe det heller skal fokuseres på enn at Jakobs gjennomføring var helt overlegen, og at Henrik var overlykkelig og stolt over Jakob. 

• Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes det var synd at ikke Narve også kvalifiserte seg til finalen på 1500 meter. Det hadde vært kjekt med mulighet for to medaljer. Men litt spent på hva kommentarfeltet sier nå om fantastiske trener Gjert. Narve selv sier jo selv at han ikke har vært helt i slaget etter løpet han ble påmeldt i all hast etter at det ikke gikk bra på Bislet. 

Men kanskje noen nå kan se at Ingebrigtsen-brødrenes suksess ikke bare skyldes Gjert som trener alene, men minst like mye talent og vilje hos gutta selv (og ja, det gjelder de to som har gjort det bra før, selv om de ikke er like gode nå). For Jacob har ikke trent under Gjert siden tidlig 2022, Jacob har slitt med skader, og fremdeles vinner han alt han deltar i. Det er jo tydelig at Henrik klarer å trene broren, han også. Så kanskje på tide å ære Jacob for det talenter han har og slutte å gnåle om at han skal takke faren. For om Gjert skal ha æren for Jacob - som han ikke lengre trener, bør han få skylden for Narves dårlige løp - som er en av dem han faktisk trener…

• Liker 14
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at tanken på å legge opp er vanskelig, men er det ikke på tide at Henrik vurderer å avslutte karrieren, og heller satse som trener for Jakob? Det er 6 år siden han sist tok medalje i et utendørs mesterskap, og han har stadig skader eller sykdom, og det virker ikke som han tar de klokeste valgene rundt restitusjon og opptrening. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok egentlig for gitt at grunnen til at Henrik Ingebrigtsen ble tatt ut og fikk løpe var en slags «siste hyllest» før han skulle legge opp 😬 Goodwill fra Norges Friidrettsforbund, altså. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

¤flicka¤ skrev (40 minutter siden):

Jeg tok egentlig for gitt at grunnen til at Henrik Ingebrigtsen ble tatt ut og fikk løpe var en slags «siste hyllest» før han skulle legge opp 😬 Goodwill fra Norges Friidrettsforbund, altså. 

Det er 100 % min tanke også. Vært siden det ble kjent at han skulle få løpe..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...