Gå til innhold

Hvorfor er det en økning av single, ensomme menn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Magnus90

Kvinner og menn trenger hverandre, både for å få barn og få tilstrekkelig boliglån (særlig dette med mindre man har en svært godt betalt jobb alene)

Det finnes mange bra menn der ute og mange bra kvinner. Likevel bør noe av oppmerksomheten rettes mot kvinners "krav"

Les denne artikkelen, hun har et godt poeng: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/d3p8A/franske-lorelou-desjardins-spoer-hva-vil-norske-kvinner-egentlig-ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Magnus90 skrev (15 minutter siden):

Kvinner og menn trenger hverandre, både for å få barn og få tilstrekkelig boliglån (særlig dette med mindre man har en svært godt betalt jobb alene)

Det finnes mange bra menn der ute og mange bra kvinner. Likevel bør noe av oppmerksomheten rettes mot kvinners "krav"

Les denne artikkelen, hun har et godt poeng: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/d3p8A/franske-lorelou-desjardins-spoer-hva-vil-norske-kvinner-egentlig-ha

Og jeg lurer på hva norske menn egentlig vil ha. Uforpliktende sex med ei modellpen dame?

Anonymkode: 2dc3e...e9d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Og jeg lurer på hva norske menn egentlig vil ha. Uforpliktende sex med ei modellpen dame?

Er dette de eneste alternativene?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi mange menn ser på kvinner som en "ting" og noe og kunn ha sex med. Se bare på tiktok når en brystfager jente legger ut noe der. Masse upassende komentarer fra gutter og menn.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnus90
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Noen vil sikkert ha det, men ikke alle. Men tilbake til artikkelen fra VG; Kommentarer?

Endret av Magnus90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Servicetekniker said:

Fordi mange menn ser på kvinner som en "ting" og noe og kunn ha sex med. Se bare på tiktok når en brystfager jente legger ut noe der. Masse upassende komentarer fra gutter og menn.

Ser du på tiktok for å forstå verden har du vel meldt deg ut av diskusjonen til å begynne med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Magnus90 skrev (21 minutter siden):

Noen vil sikkert ha det, men ikke alle. Men tilbake til artikkelen fra VG; Kommentarer?

Kul tekst fra kul dame! Jeg tenker at hun har rett, selvfølgelig vil vi ikke ha ekle "alfahanner" (hva nå det måtte bety). Tror noen  damer har sett litt for mye på amerikanske tv-serier og hørt litt for mye på amerikanske "adferdsbiologer", og da glemmer de hva vi har kjempa for og vunnet. Hipp hurra for en likestilt mann, de er både hyggeligere, klokere og som regel penere også. Og penger tjener vi sjæl, så han trenger ikke forsørge oss. 

Anonymkode: a44dc...917

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

danbanan skrev (16 timer siden):

Må nok skuffe deg, handler ikke om status, men om biologi. Som de fleste vet, så har menn en god del mer testosteron en kvinner og det gjør at hjernen fungerer litt annerledes. Testo påvirker hjernen og er derfor kvinner og menn kan være gode på forskjellige ting. En av dem er måten man løser oppgaver på og nettopp derfor har menn en tendens til å tenke mer rasjonelt og logisk. Men ikke alltid så klart! 

Kan jo være at mange menn har fått mer "kvinne hjerner", siden testo nivået til menn har sunket med hele 20 prosent siden 70-80 tallet!

Jeg må ha fått det siden jeg er nevrotisk, tenker problemer, klarer ikke løse praktiske ting osv..

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg hadde vært i lykkerus om en helt gjennomsnittlig dame ville ha et forhold med meg.

Å være i et forhold med en veldig pen dame ville gitt grobunn for mye sjalusi, og det vil alltid være menn som vil ha en slik dame.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymburker skrev (Akkurat nå):

Jeg må ha fått det siden jeg er nevrotisk, tenker problemer, klarer ikke løse praktiske ting osv..

Og jeg tror jammen jeg har fått meg en mannehjerne. Ekstremt logisk, ganske handy og med svært svakt anlegg for omsorg og ikke-eksistende interesse og evne for matlaging.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Og jeg tror jammen jeg har fått meg en mannehjerne. Ekstremt logisk, ganske handy og med svært svakt anlegg for omsorg og ikke-eksistende interesse og evne for matlaging.

Kanskje kjønnene er i ferd med å endre seg? At kvinner blir det sterke kjønn etter hvert?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnus90
Anonymburker skrev (33 minutter siden):

Kanskje kjønnene er i ferd med å endre seg? At kvinner blir det sterke kjønn etter hvert?

Det tviler jeg på. Menn vil alltid være fysisk overlegne fra naturens side og endel menn i ulike land vil ikke la dette skje.

Noe trist eksempel: En latinamerikansk dame med bein i nesa som står opp for seg selv og sier i fra vil noen ganger bli møtt med følgende: Pfff, du som dame skjønner ikke dette/ Haha nå var du søt/ Din mening betyr ikke noe for meg/ Ok, skal du liksom tvinge meg?/ Du har det bare i kjeften.

Har også observert en mann si til en dame under en krangel: "Du vil slå meg ja, prøv da og se hva som skjer, for hvis jeg slår deg så flater du ut på bakken og jeg driter i konsekvensene" *Kvinnen forlater stedet*

Mannen roper: Ha! Se der ja, 1-0 til meg din ****.

Dette var ute på byen i København.

Endret av Magnus90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du har et snevert og smalt syn på menn.  

Anonymkode: 090c9...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonymburker skrev (35 minutter siden):

Morgendagens sterke kjønn er dessverre ikke et menneske. Det er kunstig intelligens og annen teknologi som gradvis erstatter oss mennesker på flere og flere felter.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymburker skrev (39 minutter siden):

Ikke så lenge menn alltid vil være det fysisk overlegne kjønn. Når det er sagt har kvinnene kommet langt siden sent 1800, tidlig 1900-tall.

Anonymkode: 090c9...f52

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Liker også Simone best. Ex phil er obligatorisk for de som skal studere på universitet. Usikker på om det gjelder alle realfaglige utdanninger, er noen herrer som hevder de er eksperter på evolusjonsbiologi (!) her inne som later til å IKKE ha ex. phil😊.  En bitteliten eksamen, en diger forskjell.

Ex. phil er obligatorisk for realfag om man starter rett på master, men hvorfor det er relevant i forhold til tråden skjønner jeg ikke. Skal man liksom være mer kvalifisert om man har hatt et semester og hørt om Popper og Kant?

Interessant hvor utrolig defensive kvinnene her blir, når man påpeker helt reelle fenomener som skjevfordeling i kjønn. Regnestykket går ikke opp og det blir menn til overs.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan har det seg at det er flere ganger så mange menn på Tinder, som kvinner?  

For landets folkerikeste by, er det foreksempel kvinneoverskudd i gruppen 20-30, og marginalt mannsoverskudd i de andre årsgruppene. Jeg sjekket nettopp ssb.

Anonymkode: bcda3...a5c

Det høres ut som at f.eks. 10% overskudd er "marginalt" men i realiteten har veldig mange allerede en relasjon til noen og er ikke tilgjengelige. Når man trekker fra disse blir det helt andre tall.

La oss si at det er 100 menn og 90 kvinner i en gruppe, og av disse er 80 i par... da blir plutselig de ekstra 10 mennene veldig mye når det er 20 menn og 10 kvinner som skal "fordele seg".

Tinder er nok en god indikator på hvor mange som er "på aktiv leting", og det er 2-3 ganger flere menn der som er årsaken til at jenter kan være kresne. På en slik arena utgjør en slik forskjell enormt mye, og det viser jo også tallene.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, hvorfor er det en økning av menn som forblir single og barnløse? Er det lov å antyde at de kan for dette selv? Som enslig dame må jeg innrømme at det er vanskelig å finne en mann som er seriøs, ønsker en genuin og ekte relasjon over tid som kan resultere i egen familie. Og som attpå til tar vare på seg selv slik at jeg slipper å grue meg til å være intim med ham. 

Jeg er selv på vei ut av ørtenognittende "forhold" nå med en mann i godt voksen alder (uten barn) som kanskje ikke var klar likevel. Som aller helst vil komme og gå når det passer ham, på hans egne premisser og vilkår. Og jeg skal liksom bruke mine beste år på dette? Jeg må virkelig si at jeg blir litt sjokkert over menn.. Det er ett eller annet menn ikke klarer i møte med kvinner men jeg er ikke helt sikker på hva. Forpliktelse kanskje? 

Så det må gjerne være menn der ute som ikke får kjæreste og barn, men liten sympati herfra i allefall. 

Anonymkode: ed8fb...db8

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnus90 skrev (2 timer siden):

Norske menn er stort sett de beste i verden, mener nå jeg som har reist litt. De fleste har gode holdninger og takler bra mannsrollen som har endret seg totalt de siste hundre år, men det har også kvinnerollen. 
Det er jo trist at stadig flere menn føler seg ensomme. Men det har jo sammenheng med at stadig flere menn og kvinner lever som single. Kvinner tar likevel ofte bedre vare på relasjoner med slekt og venner og en ser at det kan gjøre til at de trives bedre alene. 

Men å gi det andre kjønnet skylda for at de er for kravstore? Blir ikke det litt enkelt?  

En ser jo at i neste leddet av datingprosessen så er det kvinnene som  mest klager over at mannen trekker seg etter møte en og to. Da er vi vel like langt da. 
Noen av disse ensomme menn virker det som har gitt opp dating pga de store kravene fra damene. De er lei av å bli avvist og har gitt opp. Damene har altså skylda.
Satt på spissen, om en søker seg til et studium, men kommer ikke inn fordi en har ikke gode nok karakterer. Hva gjør en da? Det hjelper null i alle fall å klage på studiestedets opptakskrav. Eneste måten er å forbedre karakterene. Slik er det i livet også. Om en vil noe, jobb for det. Vil en ha dame, eller mann for den saks skyld så ikke vent at det kommer uten innsats eller uten en del avvisninger. Jobb med dårlige vaner, trim, blek tenna, bli glad i deg selv. Flørt, vær hyggelig og blid, ikke minst. 
De fleste par møtes visst ikke oftest på nettet heller, men på arbeidsplasser, skoler og studiesteder, har jeg lest.

Om en ikke lykkes på Tinder, så kan drømmedama eller mannen være rett foran nesa di, eller helt andre steder.  Tinder er ikke en måleenhet på hvor attraktiv du er.      Og vær så snill å ikke skylde på noen fordi en ikke lykkes, før en minst prøver noen titalls grep selv først. 

Anonymkode: 77217...874

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Norske menn er stort sett de beste i verden, mener nå jeg som har reist litt. De fleste har gode holdninger og takler bra mannsrollen som har endret seg totalt de siste hundre år, men det har også kvinnerollen. 
Det er jo trist at stadig flere menn føler seg ensomme. Men det har jo sammenheng med at stadig flere menn og kvinner lever som single. Kvinner tar likevel ofte bedre vare på relasjoner med slekt og venner og en ser at det kan gjøre til at de trives bedre alene. 

Men å gi det andre kjønnet skylda for at de er for kravstore? Blir ikke det litt enkelt?  

En ser jo at i neste leddet av datingprosessen så er det kvinnene som  mest klager over at mannen trekker seg etter møte en og to. Da er vi vel like langt da. 
Noen av disse ensomme menn virker det som har gitt opp dating pga de store kravene fra damene. De er lei av å bli avvist og har gitt opp. Damene har altså skylda.
Satt på spissen, om en søker seg til et studium, men kommer ikke inn fordi en har ikke gode nok karakterer. Hva gjør en da? Det hjelper null i alle fall å klage på studiestedets opptakskrav. Eneste måten er å forbedre karakterene. Slik er det i livet også. Om en vil noe, jobb for det. Vil en ha dame, eller mann for den saks skyld så ikke vent at det kommer uten innsats eller uten en del avvisninger. Jobb med dårlige vaner, trim, blek tenna, bli glad i deg selv. Flørt, vær hyggelig og blid, ikke minst. 
De fleste par møtes visst ikke oftest på nettet heller, men på arbeidsplasser, skoler og studiesteder, har jeg lest.

Om en ikke lykkes på Tinder, så kan drømmedama eller mannen være rett foran nesa di, eller helt andre steder.  Tinder er ikke en måleenhet på hvor attraktiv du er.      Og vær så snill å ikke skylde på noen fordi en ikke lykkes, før en minst prøver noen titalls grep selv først. 

Anonymkode: 77217...874

Nettopp! Jeg får fnatt av menn som bare sitter der og forventer at problemet løser seg selv, eller at noen andre (kvinner som avviser dem) løser problemet for dem. Det er slik overalt i livet - hvis man ikke har gode nok karakterer, kommer man ikke inn på studiet man ønsker hvis studiestedet har høye opptakskrav. Uansett hvor mye man syter, klager og hater, kommer man ikke inn. Løsning? Ta opp fag, forbedre karakterene eller velg et annet studium.

Arbeidslivet - man får ofte ikke en lederstilling uten ledererfaring eller -utdanning, helst begge deler. Man får ikke stilling som advokat uten advokatbevilling, man blir ikke lege uten legelisens. Løsning? Ta den nødvendige utdanningen, få bevilling/lisens. 

Utseendet - man blir ikke stram med sixpack og slank uten å trene målrettet og passe kostholdet, med mindre man har vært utrolig heldig med gener. Løsning? Begynne å trene og justere kostholdet. 

Så hvorfor skal ikke det samme gjelde det å finne en partner? Når man vet hva kravene er, så kan man gjøre noe for å møte disse kravene, eller justere sine egne krav og sikte lavere. Så må menn slutte å likestille tilgang på fitte og kjærlighetsforhold, og tro at tilfeldig kjappis med en ukjent dame noen ganger i året kurerer ensomheten. 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...